разход на газ - 4л/100 км - ауди 80 1,8 - 90 коня
Публикувано: 05 юни 2007, 16:27
Здравейте, не знам дали темата е за тук или за кафене, но реших да я пусна тук, ако модераторите преценят могат да я преместят:
Цитат:
Здравейте,
провокиран от доста постове на темата - КАК ДА СЕ ДВИЖИМ ВЪЗМОЖНО НАЙ-ИКОНОМИЧНО реших да споделя и моя скромен опит, с който постигам среден разход от 4лв. / 100 км. при инсталирана газова уредба на пропан-бутан.
Автомобилът - Ауди 80 В3 - 1989 година с двигател 1.8 - 90 коня моноинжекция. Закупен е от Германия 1 ръка през 2000 година на 218 000 км. Колата се търкаля почти безпроблемно по нашите лунни пътища вече 6 година и в момента е на 334 000 км.
Като изключим обичайните ремонти по ходовата част - накрайници, амортисьори, тампони и т.н досега не е имала големи проблеми. Двигателят не е пипан с изключение на сменени гумички и гарнитура поради повишен разход на масло при 280 000 км. От 2002 е инсталирана АГУ, която след малки модификации поради проблеми с оборотите (един баш-майстор ми отряза няколко кабелчета на компютъра под жабката) и от тогава работи също безпроблемно.
Та .. по същество ... в какво се състои моята тактика. Без да стигам до крайности за намаляне на общото тегло на автомобила (сваляне на резервната гума, демонтаж на седалки и облицовка, каквито съм виждал, че правят колеги по немските форуми) аз просто взаимствах една идея от тях и освен да изключвам от скорост от далече преди светофара реших да пробвам какво ще стане ако директно гася мотора и оставя колата да се търкаля по инерция.
Резултата: Пловдив жк.Тракия - София (централна гара) - Пловдив жк. Тракия - общ километраж по карта приблизително 320 км. С моята технология километража на аудито ми показва 212 км. (разликата идва от факта, че при изключен контакт километража не върти! Разход на газ за 212 км. - 18 литра х 0.82 ст. = 14.76 лв = 4.61 лв на 100 км. като се изчисли реалното разстояние от 320 км. Това е резултата съпоставим с автомобил с метанова уредба.
Ето и детайли как се стига до София и обратно за 200 км. по автомагистрала Тракия. Ускорявам плавно до 140 - 150 км/ч след което гася автомобила и го оставям да се търкаля близо 2 км. до достигане на 60 км/ч след което вкарвам 4-та (автомобила е с 4 скоростна кутия - нямам даже 5-та) завъртам ключа на контакт и отпускам плавно съединителя - двигателят пали като коте без сътресения или спънки. Само за пример - при излизане със скорост 150 от тунелите в посока София и гасене на мотора по инерция се изминават над 6 км. до възвишението при отбивката за Ихтиман а в обратна посока се изминават на 11 км. до възвишението преди Калугерското ханче. Ето така с лекота при средна скорост около 100 км/ч и общо време за път 1.45 ч. се стига София за 4.5 лв. Икономия от близо 33% километраж. Който има нерви може да го пробва.
При градско разбира се е малко по-сложно, защото трафика по булевардите е доста по-натоварен, а при изключен двигател сервото на волана не работи и което е още по-лошо сервото на спирачките също, но аз вече имам опит и мога да кажа, че до 3 натискания на педала няма да имате проблем - след това трябва да имате развит рефлекс доста бързо да запалите двигателя или да се изправяте с цялата си тежест на спирачките и ръчната. Ако се кара внимателно и добре преценяте пътната обстановка може да избегнете такива екстремни ситуации - на мен лично не ми се е налагало да дърпам ръчна досега, а и гася само на дългите булеварди след като ускоря до 80 - 100 км/ч.
Опитът ми показва, че на някои извънградски отсечки може да се постигне и по-голяма икономия, като за пример мога да дам близкото до Пловдив село Крумово, което е на 8.5 км. разстояние,а аз ежедневно го изминавам за 2.5, което е близо 70% икономия.
Засега единствения недостатък е, че при вечерно каране угасват и късите светлини и оставате на габарити.Разбира се ако няма насрещно движение може да карате на натиснат превключвател на дългите ( но това е вече наистина само за напреднали smile.gif или да си направите модификация и късите да ви работят заедно с габаритите (това предвиждам да направя скоро).
Сега някой може да ме помислят за луд, но така си карам близо 2 години и съм много доволен - бюджета ми за гориво е почти на 75% по-нисък от разхода при бензин и с 50% по нисък от нормалния разход на газ - на практика е равен с разхода на МЕТАН. ( хи хи ... като се замисля, ако сложа метан ще се движа почти без пари - 2 лв. / 100 км. smile.gif хаха тука даже и хибрдните коли не могат да ме бият!
Не съм технически много грамотен, но се консултирах с някой и друг механик и ме увериха, че за автомобила няма големи последици от факта, че често го паля на в движение на 4-та или 3-та. Единствено мога да кажа, че след 1-та година клемореда на контактния ключ сдаде багажа и се наложи да го сменя - 40лв. Може и да е бил вече износен, но определено по-честото въртене на ключа също си казва думата и затова възнамерявам скоро да си направя модификация и да изведа един външен бутон, който да изключва контакта без да се налага да въртя самия ключ. Ако успея да го монтирам някак си на волана ще е много удобно и ще ме улесни доста при градското каране особено, където се изисква бързо извършване на всичките манипулации (завъртане на ключа в нулева позиция, изключване от скорост - завъртане на ключа на контакт, включване на 4-та , отпускане на съединителя) .... както казах ... само за маниаци smile.gif))
Поздрави на всички ... дано ви е било интересно и се надявам да споделите и вие вашия опит!
Взето от:
http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=11749" onclick="window.open(this.href);return false;
Цитат:
Здравейте,
провокиран от доста постове на темата - КАК ДА СЕ ДВИЖИМ ВЪЗМОЖНО НАЙ-ИКОНОМИЧНО реших да споделя и моя скромен опит, с който постигам среден разход от 4лв. / 100 км. при инсталирана газова уредба на пропан-бутан.
Автомобилът - Ауди 80 В3 - 1989 година с двигател 1.8 - 90 коня моноинжекция. Закупен е от Германия 1 ръка през 2000 година на 218 000 км. Колата се търкаля почти безпроблемно по нашите лунни пътища вече 6 година и в момента е на 334 000 км.
Като изключим обичайните ремонти по ходовата част - накрайници, амортисьори, тампони и т.н досега не е имала големи проблеми. Двигателят не е пипан с изключение на сменени гумички и гарнитура поради повишен разход на масло при 280 000 км. От 2002 е инсталирана АГУ, която след малки модификации поради проблеми с оборотите (един баш-майстор ми отряза няколко кабелчета на компютъра под жабката) и от тогава работи също безпроблемно.
Та .. по същество ... в какво се състои моята тактика. Без да стигам до крайности за намаляне на общото тегло на автомобила (сваляне на резервната гума, демонтаж на седалки и облицовка, каквито съм виждал, че правят колеги по немските форуми) аз просто взаимствах една идея от тях и освен да изключвам от скорост от далече преди светофара реших да пробвам какво ще стане ако директно гася мотора и оставя колата да се търкаля по инерция.
Резултата: Пловдив жк.Тракия - София (централна гара) - Пловдив жк. Тракия - общ километраж по карта приблизително 320 км. С моята технология километража на аудито ми показва 212 км. (разликата идва от факта, че при изключен контакт километража не върти! Разход на газ за 212 км. - 18 литра х 0.82 ст. = 14.76 лв = 4.61 лв на 100 км. като се изчисли реалното разстояние от 320 км. Това е резултата съпоставим с автомобил с метанова уредба.
Ето и детайли как се стига до София и обратно за 200 км. по автомагистрала Тракия. Ускорявам плавно до 140 - 150 км/ч след което гася автомобила и го оставям да се търкаля близо 2 км. до достигане на 60 км/ч след което вкарвам 4-та (автомобила е с 4 скоростна кутия - нямам даже 5-та) завъртам ключа на контакт и отпускам плавно съединителя - двигателят пали като коте без сътресения или спънки. Само за пример - при излизане със скорост 150 от тунелите в посока София и гасене на мотора по инерция се изминават над 6 км. до възвишението при отбивката за Ихтиман а в обратна посока се изминават на 11 км. до възвишението преди Калугерското ханче. Ето така с лекота при средна скорост около 100 км/ч и общо време за път 1.45 ч. се стига София за 4.5 лв. Икономия от близо 33% километраж. Който има нерви може да го пробва.
При градско разбира се е малко по-сложно, защото трафика по булевардите е доста по-натоварен, а при изключен двигател сервото на волана не работи и което е още по-лошо сервото на спирачките също, но аз вече имам опит и мога да кажа, че до 3 натискания на педала няма да имате проблем - след това трябва да имате развит рефлекс доста бързо да запалите двигателя или да се изправяте с цялата си тежест на спирачките и ръчната. Ако се кара внимателно и добре преценяте пътната обстановка може да избегнете такива екстремни ситуации - на мен лично не ми се е налагало да дърпам ръчна досега, а и гася само на дългите булеварди след като ускоря до 80 - 100 км/ч.
Опитът ми показва, че на някои извънградски отсечки може да се постигне и по-голяма икономия, като за пример мога да дам близкото до Пловдив село Крумово, което е на 8.5 км. разстояние,а аз ежедневно го изминавам за 2.5, което е близо 70% икономия.
Засега единствения недостатък е, че при вечерно каране угасват и късите светлини и оставате на габарити.Разбира се ако няма насрещно движение може да карате на натиснат превключвател на дългите ( но това е вече наистина само за напреднали smile.gif или да си направите модификация и късите да ви работят заедно с габаритите (това предвиждам да направя скоро).
Сега някой може да ме помислят за луд, но така си карам близо 2 години и съм много доволен - бюджета ми за гориво е почти на 75% по-нисък от разхода при бензин и с 50% по нисък от нормалния разход на газ - на практика е равен с разхода на МЕТАН. ( хи хи ... като се замисля, ако сложа метан ще се движа почти без пари - 2 лв. / 100 км. smile.gif хаха тука даже и хибрдните коли не могат да ме бият!
Не съм технически много грамотен, но се консултирах с някой и друг механик и ме увериха, че за автомобила няма големи последици от факта, че често го паля на в движение на 4-та или 3-та. Единствено мога да кажа, че след 1-та година клемореда на контактния ключ сдаде багажа и се наложи да го сменя - 40лв. Може и да е бил вече износен, но определено по-честото въртене на ключа също си казва думата и затова възнамерявам скоро да си направя модификация и да изведа един външен бутон, който да изключва контакта без да се налага да въртя самия ключ. Ако успея да го монтирам някак си на волана ще е много удобно и ще ме улесни доста при градското каране особено, където се изисква бързо извършване на всичките манипулации (завъртане на ключа в нулева позиция, изключване от скорост - завъртане на ключа на контакт, включване на 4-та , отпускане на съединителя) .... както казах ... само за маниаци smile.gif))
Поздрави на всички ... дано ви е било интересно и се надявам да споделите и вие вашия опит!
Взето от:
http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=11749" onclick="window.open(this.href);return false;