Zetec с пластмасов колектор и газова уредба за 250лв???

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
СДП
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 12 юни 2007, 10:19
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,25i 16V ZETEC 95г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Zetec с пластмасов колектор и газова уредба за 250лв???

Мнение от СДП » 18 юни 2007, 09:18

Казаха ми, че е много опасно да карам на газ с обикновена газова уредба двигател ZETEC с пластмасов колектор. На колекторните тръби има монтирани някакви "тапи" за освобождаване на налягането и 1 година колата е карана само на газ от предишния собственик. Преди да ме изплашат, че ще ми гръмне двигателя /или тръбите, нещо такова/, минах ~ 400 км и не чух да "гърми".Даде ми разход на газ 7,9/100 извънградско, с работещ климатик. Не знам какво да правя, изгодно ми е да карам на газ, но като ме изплашиха, че ще остана без двигател, не знам какво да правя. Споделете, кара ли някой на газ с такъв двигател и има ли начин да се монтира газовата уредба без да е опасно да гръмне двигателя /знам за газовите уредби от 1800лв,тях не коментирайте, нямам такива пари;въпроса ми е за обикновена газова уредба, монтирана на инжекция 16V/ :roll:

Още:
Пуснато на: Вто Юни 19, 2007 10:43
Заглавие: Има ли начин да карам на газ в конкретния случай без риск?
СДП написа:Бих искала да чуя професионалното Ви мнение конкретно за моя случай и да ме посъветвате как да постъпя.Благодаря предварително.
Купих си форд фиеста 1,25 i 16V ZETEC 1995г. с монтирана газова уредба,според книжката: Vaporizer - Voltran, Istambul, Турция. В паспорта на бутилката пише БВГ-27/D315, 12.12.2005, 3г.гаранция. На колекторните тръби има монтирани някакви бели пластмасови неща, със стърчащи тръбички, пълни със силикон / в едната обаче няма силикон?/ - предполагам, че са някакви изпускателни клапи за налягането, но един авто-майстор предположи, че това са остатъци от инжекторна газова уредба, която е демонтирана от автотърговците и в последствие е монтиран, цитирам "този турски боклук". Все пак карах 400км по магистралата и засякох разход 7,9/100 с климатик, не чух нищо да гърми и единствено по средата на пътя възникна проблем - колата почна да гасне веднага, щом пусна по инерция - затова отидох и при газаджии.Те се хванаха за главата,казаха, че за пръв път виждат такива неща, монтирани на колекторите и ми забраниха повече да карам на газ, ако не искам да гръмнат пластмасовите колекторни тръби, които били безбожно скъпи.Въпроса ми е: Имам ли вариант да направя нещо, достъпно ценово,за да карам на газ без крайни рискове или наистина трябва да се примиря, че купих по-скъпо кола уж с газова уредба и да си карам само на бензин? Моля да ме насочите към правилните действия,благодаря!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 18 юни 2007, 09:34

за да "гърми" газовата нее настроена добре сместа,или кабелите за свещите са за смяна.Това което са ти казали е най лошото,смисъл да се подготвиш за това.Ако кабелите са ти изрядни(сменени с оригинални) и газовата е настроена добре 90% няма да ти гръмне.Аз съм карал кола на газ гърмяла ми е 2 пъти в годината.Както каза ти се слагат едни клапи ,които да освободят налягането от експлозията в смукателния колектор за да не се спука.И въпреки това караш на риск.Има много хора които карат така,стискай палци да не стане белята.
Последна промяна от mrdds на 20 юни 2007, 09:25, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 18 юни 2007, 20:07

Не помня за кой пьт го казвам,не сьм чул и още не съм видял пръснати пл.масови колектори от АГУ-инсталации,филтърни кутии ДА сьщо и изкривени дроселни клапи на инжекционни,но колектори не.

СДП
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 12 юни 2007, 10:19
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,25i 16V ZETEC 95г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Извинявам се, че не се ориентирах в структурата на форума.

Мнение от СДП » 19 юни 2007, 10:29

Благодаря :)

СДП
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 12 юни 2007, 10:19
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,25i 16V ZETEC 95г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Не съм малоумна!

Мнение от СДП » 20 юни 2007, 09:11

Искам професионален отговор от мястото, където си бях сложила въпроса, в темата "Въпроси и отговори", където отговорите са конкретни за конкретни двигатели, според годината на производство,ОЧЕВИДНО ОТГОВОРИ НА ХОРА, МНОГО ВЪТРЕ В НЕЩАТА! Не ме удовлетворяват просто мнения!Освен това писах, че НЕ ГЪРМИ КАТО КАРАМ НА ГАЗ, А ВИЕ МИ ОБЯСНЯВАТЕ ЗАЩО МИ ГЪРМИ?!Наслушах се на противоречиви мнения!Тоя двигател, дето го имам, си има някакви техн.характеристики и в зависимост от тях, разбирам, професионалистите преценяват може ли да се кара на газ или не.След като ме оплюхте, че не съм се ориетнирала във форума ВИ, защо ми преместихте и въпроса в пета глуха, нямам ли право да получа професионално мнение?!

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Не съм малоумна!

Мнение от mrdds » 20 юни 2007, 09:35

СДП написа:Искам професионален отговор от мястото, където си бях сложила въпроса, в темата "Въпроси и отговори", където отговорите са конкретни за конкретни двигатели, според годината на производство,ОЧЕВИДНО ОТГОВОРИ НА ХОРА, МНОГО ВЪТРЕ В НЕЩАТА! Не ме удовлетворяват просто мнения!Освен това писах, че НЕ ГЪРМИ КАТО КАРАМ НА ГАЗ, А ВИЕ МИ ОБЯСНЯВАТЕ ЗАЩО МИ ГЪРМИ?!Наслушах се на противоречиви мнения!Тоя двигател, дето го имам, си има някакви техн.характеристики и в зависимост от тях, разбирам, професионалистите преценяват може ли да се кара на газ или не.След като ме оплюхте, че не съм се ориетнирала във форума ВИ, защо ми преместихте и въпроса в пета глуха, нямам ли право да получа професионално мнение?!
Тук професионалисти няма(всъщност май има един),ако бях професионалист щях да ти кажа "Ела в сервиза ми да ти погледна двигателя и АГУ-то и да ти го оправя или да ти кажа дали става ли или не"-и нали се сещаш че тогава кихаш пари.
Ние сме любители с идеята и желанието да помогнем на хора като теб БЕЗПЛАТНО,със съвет или мнение,което сме прибодили от собствените си патила,опит и четиво тук или другаде.

Темата ти беше преместена,защото беше не на място(мястото и е в р-л АГУ) и не се сърди...просто след 1 седмица когато друг човек с този проблем използва търсачката на форума ще намери твоята тема в р-л АГУ,а не в Други въпроси или където на теб ти е хубаво да я пуснеш.
Както сам ти казах има много хора които си карат с пластмасовите колектори и си свиркат,просто има риск.
Поздрави!! :P
Последна промяна от mrdds на 20 юни 2007, 10:12, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 20 юни 2007, 09:38

Колежке СДП,
темата "Въпроси и отговори" е копирана от сайта http://www.avtogaz.com" onclick="window.open(this.href);return false; В тази тема няма мнения на потребителите на този форум. Както се вижда и 99% от потребителите тук са ПРОФЕСИОНАЛИСТИ, но в други области, не са "газаджии". Не можем да ти дадем професионално мнение по въпроса. Много са обсъждани + и - на обикновена уредба и газов инжекцион. Има много хора, които са монтирали конвенционални уредби на колите си и не са имали проблеми. Всеки сам решава какво да си сложи. Хората са споделили мнение, а решението е твое.


Сигурна ли си, че предишния собственик е карал колата 1 година на газ с ТАЗИ уредба? Възможно ли е преди да продаде колата да си е свали газовия инжекцион и да е сложил най-евтината?

Хайде сега и моето мнение, да не кажете, че спамя.
Можеш да караш с тази уредба, просто трябва да си по-внимателна. Редовно си сменяй свещите и кабелите с ОРИГИНАЛНИ такива и предполагам няма да имаш проблеми.
Ако имаш пари смени я с газов инжекцион, аз така бих направил

Поздрави!
Атанас

п.п.
mrdds ме изпреварил...

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от terminatoro » 20 юни 2007, 15:46

пичове и дами помагайте!!!!!
купих си ескорт 1.6 16v 1997 zetec по миналата седмица и вчера какво да вида, пластмасови колектори:(
Направо ми се дорева,като знам колко кинти е инжекциона, а и да ги имах ми се струва че не бих ги дал за тая кола.
Моля ви дайте съвет какво да права че много се отчаях ,не ми се рискува дасменям колектори и какво ли още не.
колата е супер запазена и тъкмо съм и сменил всички консумативи та дори си има и нова водна помпа.
Май нещо много се замислям да я продавам , така че ако няма добър(изгоден)вариант направо ч пускам за продажба.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 20 юни 2007, 15:58

terminatoro написа:пичове и дами помагайте!!!!!
купих си ескорт 1.6 16v 1997 zetec по миналата седмица и вчера какво да вида, пластмасови колектори:(
Направо ми се дорева,като знам колко кинти е инжекциона, а и да ги имах ми се струва че не бих ги дал за тая кола.
Моля ви дайте съвет какво да права че много се отчаях ,не ми се рискува дасменям колектори и какво ли още не.
колата е супер запазена и тъкмо съм и сменил всички консумативи та дори си има и нова водна помпа.
Май нещо много се замислям да я продавам , така че ако няма добър(изгоден)вариант направо ч пускам за продажба.
Всъщност....каква помощ търсиш?
Изненада се, че са пластмасови или се изненада, че са гръмнали *00147*

Потребителски аватар
terminatoro
потребител
потребител
Мнения: 333
Регистриран: 05 юни 2007, 08:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8tddi 2000г.
Chevrolet Epica 2.5 2009г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от terminatoro » 20 юни 2007, 18:50

изненадах се че са пластмасови и ми трябва савет!
да рискувам с агу ли, метан ли да слагама ма и там цените са доста високи или да я продавам докато не е станала непродаваема.

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 20 юни 2007, 19:57

Проблема при Вас изобщо не е в колекторите,а е в клапаните.
Бързо се палите и че не Ви отговарят професионално,на дилетански зададен въпрос се отговаря в същия стил за да те разберат това НЕ Е обидно, а е нормална практика в белия свят.
Моля Ви да бъдете по спокойни в мненията си зящото просто като се изкажеш неподготвен си личи от всякъде.
;): *00106* *00106* *00110*

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Zetec с пластмасов колектор и газова уредба за 250лв???

Мнение от traqn_savov » 20 юни 2007, 21:26

СДП написа:Казаха ми, че е много опасно да карам на газ с обикновена газова уредба двигател ZETEC с пластмасов колектор. На колекторните тръби има монтирани някакви "тапи" за освобождаване на налягането и 1 година колата е карана само на газ от предишния собственик. Преди да ме изплашат, че ще ми гръмне двигателя /или тръбите, нещо такова/, минах ~ 400 км и не чух да "гърми".Даде ми разход на газ 7,9/100 извънградско, с работещ климатик. Не знам какво да правя, изгодно ми е да карам на газ, но като ме изплашиха, че ще остана без двигател, не знам какво да правя. Споделете, кара ли някой на газ с такъв двигател и има ли начин да се монтира газовата уредба без да е опасно да гръмне двигателя /знам за газовите уредби от 1800лв,тях не коментирайте, нямам такива пари;въпроса ми е за обикновена газова уредба, монтирана на инжекция 16V/ :roll:

Още:
Пуснато на: Вто Юни 19, 2007 10:43
Заглавие: Има ли начин да карам на газ в конкретния случай без риск?
СДП написа:Бих искала да чуя професионалното Ви мнение конкретно за моя случай и да ме посъветвате как да постъпя.Благодаря предварително.
Купих си форд фиеста 1,25 i 16V ZETEC 1995г. с монтирана газова уредба,според книжката: Vaporizer - Voltran, Istambul, Турция. В паспорта на бутилката пише БВГ-27/D315, 12.12.2005, 3г.гаранция. На колекторните тръби има монтирани някакви бели пластмасови неща, със стърчащи тръбички, пълни със силикон / в едната обаче няма силикон?/ - предполагам, че са някакви изпускателни клапи за налягането, но един авто-майстор предположи, че това са остатъци от инжекторна газова уредба, която е демонтирана от автотърговците и в последствие е монтиран, цитирам "този турски боклук". Все пак карах 400км по магистралата и засякох разход 7,9/100 с климатик, не чух нищо да гърми и единствено по средата на пътя възникна проблем - колата почна да гасне веднага, щом пусна по инерция - затова отидох и при газаджии.Те се хванаха за главата,казаха, че за пръв път виждат такива неща, монтирани на колекторите и ми забраниха повече да карам на газ, ако не искам да гръмнат пластмасовите колекторни тръби, които били безбожно скъпи.Въпроса ми е: Имам ли вариант да направя нещо, достъпно ценово,за да карам на газ без крайни рискове или наистина трябва да се примиря, че купих по-скъпо кола уж с газова уредба и да си карам само на бензин? Моля да ме насочите към правилните действия,благодаря!

Да питаш дали ще гръмне, все едно да те питам, утре дали ще вдигна кръвно, дали ще ме мързи...итнт.
Ние можем да ти кажем, поради какви причини гърми, и какви са евентуалните последици ако това стане..


Предполужителните клапи, са предпазни клапани, кагато налягането се повиши "нормално в смукателният колектор то е ниско" е заради това да не се пръснат колекторите....

Така нареченият "турски боклук" можеш да го смениш с италиански такъв..
Сложил съм на 3 коли тези "платинка" за сега нямат проблеми..

Аз подържам няколко таксита, и всичките със с пласмасови колектори, и с обикновен метанвов изпарител..


А това кой те съветва, дали да я караш колата или не, то със същата логика, недей да излизаш да караш, защото можеш да катастрофираш....


Да синтезираме всичко казано до тук!!

едно подържане на запалителната система, и по планово сменяне на консумативи по нея, би ти спестило куп неприятности..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

qnis3
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 20 ное 2006, 00:31
Модел на автомобила: omega
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: Zetec с пластмасов колектор и газова уредба за 250лв???

Мнение от qnis3 » 24 юни 2007, 09:46

СДП написа: .Въпроса ми е: Имам ли вариант да направя нещо, достъпно ценово,за да карам на газ без крайни рискове или наистина трябва да се примиря, че купих по-скъпо кола уж с газова уредба и да си карам само на бензин? Моля да ме насочите към правилните действия,благодаря!
[/quote]
Колега аз няма да ти казвам как се прави а направо ще ти покажа.
Е тук няма да стане дай някакъв имейл.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google Adsense [Bot] и 12 госта