Въпроси и отговори

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Въпроси и отговори

Мнение от Brock » 13 апр 2005, 15:25

Информацията е публикувана на сайта на списание АвтоГаз
*****

Притежавам Форд Мондео 2.0, 1993, 100kw/136PS/16V/ Zetec-NGA
. Интересува ме дали е възможно преминаване на LPG-Inj. Чел съм, че някои Ford-Zetec Мотори не са съвместими с газ-системи или по-точно се е налагало да се подменят клапаните, тъй като стандартите не могат да издържат на високата температура на горене на газта. Чух, че това се отнася и за Ламбда-Сонда-та, която трябва да се подменя на всеки 40 хил.км. За съжаление досега нямах възможността да получа компетентен отговор на моя въпрос. Надявам се, че Вие като реномирано списание ще можете да просветлите моите въпроси.


За автомобилите Форд с двигател Zetec наистина съществува този проблем, но при автомобилите с производство след 1997 год. По-новите двигатели са тунинговани и изпускателните клапани са заменени с по-ниска температурна характеристика. Вашият модел автомобил няма проблем да се конвертира на газ. За предпочитане е да се монтира газова инжекционна система, тъй като смукателните колектори са пластмасови и има опасност да се спукат при евентуално връщане на газ – т.н. ефект “back fire”, или при някяква неизправност по запалителната система. За Ламбда-Сонда-та няма никаква опасност ако газовата уредба е изпълнена с газов инжекцион. Там системата е с обратна връзка, т.е. тя сама дозира горивото, вземайки сигнал от Ламбда-Сонда-та.

Следователно, поставяйки една модерна газова инжекционна система, няма да имате проблем с колата.

*****

Отскоро имам FORD ESCORT 1.6, 16V, 92 г. с двигател Zetec. Въпросът ми е: мога ли да му сложа АГУ на пропан-бутан, без газов инжекцион, а с обикновен смесител? Какъв смесител и изпарител са подходящи за този двигател и има ли някаква особеност при монтажа и свързването като цяло? Благодаря Ви предварително.


Вашият автомобил може да се конвертира със стандартна система без да е необходим газов инжекцион. Трябва да се регулира добре сместа и да се подбере смесител с точното сечение. Това го има във всеки каталог на фирмите производителки на газово оборудване. Заложете на качествена италианска марка системи, изпълнена в професионален сервиз. Изборът на смесител се прави спрямо газовата система, която ще се ползва - примерно BRC, Lovato или Landi Renzo.

За избора метан или пропан - Вие сам трябва да прецените, тъй като това зависи къде ще карате автомобила. Ако е само на градско- може да ползвате метан. Пробегът с една 50 литрова бутилка за метан е около 200 км, но ако пътувате из страната все още няма добре развита зарядна мрежа и средният Ви пробег ще бъде по-скъп отколкото на пропан, тъй като ще се налага да шофирате и на метан и на бензин. Автомобил, който гори 10/100 бензин като стойност на 100 км при сегашни цени на горивата е: бензин 14 лв , пропан 8 лв , метан 5-6 лв.

*****

Имам въпрос относно поставянето на газова уредба на Ford Mondeo ІІ 2.0i, 16V, ZETEC S – 130h.p, 99 г. Възможно ли е да се монтира уредба и съответно какъв тип? Предварително Ви благодаря.


Не Ви съветвам да монтирате газова уредба на Ford с двигател Zetec с обем 1.8 и 2.0. Нашите наблюдения показват следното: При 10 монтирани автомобила поне 3 се връщат след 20 000 км с прегорели изпускателни клапани. Ако решите да слагате газ, то трябва да бъде задължително газов инжекцион, тъй като и най-малкото отклонение в параметрите на сместа ще доведе до покачване на температурата в изпускателния тракт, а оттам съответно и до прегаряне на клапаните. На този модел Ford клапаните са изчислени на критичната температура. Газта има по-висока температура на изгаряне от бензина и затова се получава този неприятен ефект.

Другият вариант е да се постави заедно с газовата уредба специално дозиращо устройство, което капва по малко течност към клапаните и по този начин се удължава животът им. Презареждането става на всеки 5000 км.

Има и вариант да карате на газ докато се повредят клапните и след това да ги смените с други по-устойчиви. Ако пътувате много си заслужава, тъй като подмяната е не повече от 500 лв. В Западна Европа практикуват при по-голям контракт, примерно с таксиметрова компания. Още преди да конвертират колите, им сменят клапаните.

*****

Имам Ford Escort, 1.4I, 1994г. Сложиха ми газова уредба, тип Lovato. Според мен разходът (около 9/100) на дълъг път е голям. Освен това почти винаги като изключа от скорост колата гасне. Необходимо ли е да има задължително симулатор на ламбда сонда? Трябва ли ламбда сондата на автомобила ми да е изрядна? Какво е абсолютно необходимото към газовата уредба на моята кола и какви са ориентировъчните цени? Много Ви благодаря.

За да се съди дали разходът е голям или малък трябва да си направите засичане и на бензин. Ако на газ надхвърля разхода на бензин с 10 % , тогава можем да говорим за увеличен разход. Освен това сега сезонът е зимен и разходът е завишен и на газ, и на бензин поради факта, че водата в двигателя е с много ниска температура и трябва по-дълго време да се подгрява. В режим на ниска температура разходът се увеличава почти двойно.

По отношение на гасненето проблемът е чисто механичен и може да се реши за 1 минута. Трябва въздуховода, който захранва двигателя, да се обърне в посока обратна на посоката на движение.

Ламбда сонда симулатор не е необходим за Вашия автомобил, тъй като нямате монтирана по-сложна система от типа ламбда контрол. Неработещата ламбда сонда не оказва влияние върху разхода и динамиката на автомобила, когато е на газ. Ако сондата не работи, разходът на бензин ще е висок. Задължително е преди да се премине към каквото и да е действие, да се провери стойността на изгорелите газове. Професионалистите по стойността на газовия анализ ще преценят къде точно е проблема.

*****

Имам Форд Мондео 2.0 16v с пластмасов колектор. Знам, че трябва да е газов инжекцион, но не знам кои са най добри и най достъпни.

Тук трябва да направим следното уточнение: ако двигателят Ви е Zetec, произведен след 1998 година, не е желателно да монтирате газ. На тези двигатели(1.8 и 2.0 след 1998) им изгарят изпускателните клапани, тъй като те са изчислени на критичния минимум както работна температура. При газта температурата на изгаряне е по-висока и затова клапаните прогарят. Що се отнася до газов инжекцион- не може да има добър инжекцион с ниска цена. Най – качествените и безпроблемно работещи системи газови инжекциони са на BRC систма Sequent.

*****

Ще има ли ефект и какъв, ако монтирам ламбда контрол? Проблемът е, че колата си харчи сириозно. В момента има разход от 13/100 градско и малко под 11/100 извънградско. А също така и на бензин има сериозна разлика в ускорението от това на газ. Оптималният разход, който съм постигал, е 10/100 извънградско и 12/100 градско!


За ламбда контрол системите сме писали неведнъж. Техните предимства са безспорни по отношение на икономията на гориво, по-плавна работа на двигателя (във всеки един момент към всмукателните клапани постъпва точно дозирано гориво, необходимо за съответния режим на работа), много по-малка вероятност от ефекта "backfire" - гърмене във всмукателните колектори. Тук трябва да направим следните уточнения, че за да има добър ефект от системата за ламбда контрол, то тя трябва да бъде прецизна. В момента се продават ламбда контрол системи, които са с доста съмнителни качества и са изхвърлени като употреба в Европа. Тук се предлагат на доста атрактивни цени, но качествените системи за ламбда контрол са над 250 - 300 лв. - с компютърна настройка, с възможност за корекция на всеки един от режимите на работа на двигателя.

*****

Имам Ford Fiesta 1.4i 73 к.с., 1991 г. Можете ли да ме посъветвате коя е най-подходящата газова уредба за моя автомобил? Благодаря ви предварително!

По отношение на системата: трябва да бъде изпълнена за електрически редуктор, с електронен ключ за управление с възможност за автоматично превключване от бензин на газ при зададени обороти, така че на всяко стартиране на автомобила да се преминава през режим бензин, което удължава живота на инжекторите.

Ако имате лампа chek engine и тя свети, когато се превключи на газ, е добре да се монтират специални симулатори за инжектора и за кислородния датчик, което също оскъпява малко системата, но при професионално извършен монтаж светене на лампата не трябва да се допуска.

*****
Какво представлява ламбда емулаторът и кога се използва?


Сигналът от ламбда-сондата (кислородния датчик) на автомобила е основният прибор, който дава информация за регулиране на сместа - дали да се обогати или да се обедни в различните режими на двигателя. Сигналът представлява неправилна синусоида, показваща в долен праг, че сместа е бедна и в горен праг, когато сместа е богата. Когато автомобилът премине на газ, процесите на регулиране при стандартните системи са по-бавни. При автомобили, при които бензиновият контролер следи прецизно състоянието на сместа, реагира и натрупва код за грешка, т.е. в определен момент е имало преобеднена или преобогатена смес. Именно в такива случаи се налага използване на подобен емулатор. Това представлява устройство, което генерира синусоидален сигнал, съответстващ на оптимална гориво-въздушна смес. Ламбда-сондата се прекъсва и към бензиновия компютър се подава този сигнал. По този начин не се натрупва грешка и автомобилът работи без аномалии.

Такъв емулатор се налага обикновено при автомобили производство след 1996-97 год.

*****

Какви електронни модули трябва да се монтират в една газова уредба, за да може автомобилът да работи безпроблемно?


Тук ще трябва да разделим устройствата условно на три части:

А) за комутация - служат за избор на съответното гориво, като това може да става абсолютно автоматично в зависимост от определени параметри - температура, обороти или налягане.

Това устройство е абсолютно задължително и трябва да го има във всяка една система. Автоматичното превключване е почти задължителен елемент за инжекционните коли, тъй като е добре автомобилът на всяко стартиране да преминава през работа на бензин. Така също е задължителна функцията на ключа "safety car", за която писахме по-подробно в предишни броеве, т.е. да спре притокът на газ, когато автомобилът остане на контакт без да работи двигателят.

Б) за емулация

- на инжектори - такъв емулатор е наложителен при по-новите серии автомобили след 94, 95 година, където компютърът открива прекъснати инжектори, когато колата мине на газ;

- на ламбда сонда (кислороден датчик) - налага се за автомобили след 98 година, където се следи много прецизно състоянието на сместа (бедна-богата), както и системите след 2000 г. с OBD протокол (за които писахме в предишни броеве).

Газовата система може да се пусне без тези емулатори на по-старите модели автомобили.

В) за дозиране

Това са така наречените ламбда контрол системи, които дозират количеството газ по време на работа на двигателя в динамичен режим.

Много по-добре и по-икономично работи системата с това устройство, но тъй като в България основният мотив е ниската цена, тези устройства почти не се използват. В Европа е задължително използване на подобен тип ламбда контрол системи и от гледна точка за ограничаване на вредните емисии изпускани в атмосферата.

*****

wrecked_pld
потребител
потребител
Мнения: 21
Регистриран: 15 окт 2007, 18:16
Модел на автомобила: FORD TAUNUS
Status: Извън линия

Въпроси и отговори !

Мнение от wrecked_pld » 22 юли 2008, 23:15

1.Какво е износването на двигателя от използването на газ като гориво,в сравнение с бензина ?
-газта не измива смазочното масло от стените на цилиндъра
-по-малко количество твърди частици в изгорелите газове
-липса на серни агенти
-тъй като газта е с по-голямо октаново число,детонациите (чукането на аванса) са почти невъзможни
-удължава се животът на запалителните свещи
-по-добре смесване на газта с въздуха и по-балансирана работа на двигателя
Както се вижда,газта притежава само предимства спрямо работата на бензин.Само някои автомобили,като например Тойота Авенсис или Ярис и Форд Фокус 1,8,са с критично изчислени параметри на клапаните и има опастност от прегарянето им,но и за тях има вече добавка,която решава този проблем

2.Къде трябва да се поставят смесителната плочка и антифайър клапанът (детонационната клапа),така,че да не се получи детонация,която да повреди горивомера (дебитомера) ?
-смесителят задължително се монтира преди дроселовата клапа
-принципно,за да се предпази дебитомера или МАF датчика,детонационната клапа се поставя задължително след него по пътя на въздуха
-при автомобилите с дебитомер от типа LH - Jetronik плочката -смесител се монтира преди дебитомера
-при автомобилите с пластмасови смукателни колектори може да се монтира изпускателен вентил,но това не гарантира,че паразитната детонация няма да ги повреди

3.По какъв критерий да подберем газова уредба за нашия автомобил ?Ще дам няколко съвета за подбор на автомобилна газова уредба:
3.1 Никога първия ви критерий за избор не трябва да бъде ниската цена.При такъв избор винаги се оправдава максимата,че евтиното винаги излиза по-скъпо.Най-ниската цена е низ от компромиси-евтина и некачествена марка газова уредба,спестени консумативи,или предпазни и защитни устройства,нискоквалифииран персонал.
3.2 Гаранцията,която се дава е също важна,но тук не бива да се залита към търговските трикове от 2,3 или повече години.Това е гаранция,която се дава само за монтажа,а не на вложените части.Друг тип гаранция е определеният пробег.Всички италиански производители дават 1 година гаранция,без значение на пробега,и това е най-коректния тип гаранция без условности и лъжливи удължавания.
3.3 Изборът на редуктор и превключвател газ/бензин в зависимост на типа на автомобила:
карбураторен-с вакуумен или електрически редуктор и съответния ключ - за електрически редуктор,ключат трябва да има вградено реле време;инжекторния автомобил (без значение моноинжекторен или многоточков инжекцион),където редуктора задължително трябва да е електрически,а ключат е желателно да бъде с автоматично превключване от бензин на газ.
3.4 Никога не предпочитайте уредба със стара бутилка.Макар и с идеален външен вид,бутилката старее от вътре,а не отвън.Така че бутилката е добре да бъде нова или максимум на 2-3 години.
3.5 Искайте устройството ви за пълнене да бъде изведено отвън.
3.6 Обръщайте се към по-големи сервизи,които имат по-добра техническа база - те винаги имат по-богат опит и по-големи възможности за остраняване на евентуално възникнал дефект.
3.7 За по-новите автомобили (след 96-97 год.) трябва да се монтира най-доброто - например газов инжекцион или ламбда контрол система от последно поколение управляваща система,тъй като при новите модели възникват много проблеми и аномалии с класическия вариант газова уребда.Каква марка газова уребда да се предпочете - трудно да се определи,тъй като всяка марка си има своите предимства,но основните и най-големи производители на газови уредби са : Landi group,BRC и Lovato.

4 Какви са най-честите дефекти,които се срещат при автогазовите уредби и как се отстраняват?
Естествено на повредите и проблемите може да е най-различно.То може да раздели условно на няколко групи:
- механични повреди
- електрически повреди
- повреди,вследствие стареене на елементите на автогазовата уредба
- повреди от некомпетентно обслужване и монтиране.
Към първата група могат да се отнесат всички повреди и дефекти в свързващи възли и магистрали: ВЗУ (външно зарядно устройство) - магистралата за зареждане,връзката между нивомера и входно - изходнитете магистрали,входовете и изходите на редуктор-изпарителя,газовия и бензиновия клапан,входовете и изходите на смесителните и уплътняването на предпазните клапи.
Втората група дефекти : прекъсване на проводниците,захранващи отделните електрически компоненти (клапани,стъпкови двигатели,емулатори,управляващи ел.блокове,превключватели и др.),лош контакт на буксите на инсталацията,лош минус на компонентите,неправилно оразмерени предпазители,неправилно подбрани релета,липсата на управляващ импулс при превключвателите с автоматичен режим.
При третата група се включват стареенето на всички елементи особено на каучуковите уплътнения и мембрани на редуктора.Износването на лостовите механизми в редуктор-изпарителя.Стареенето и запушването на подгряващите маркучи към редуктора следствие топлинното разширение и непрвилното обслужване на охладителната система.
Четвъртата група обхваща голям кръг от проблеми,които следва да се разрешават от компетентни и оторизирани специалисти в сервизи.

5. Устройството на различните видове изпарители и кои марки са предпочитане за дадени автомобили ?
Съществува голямо разнообразие от различни марки изпарители: LOVATO,BRC,LANDI,LANDI RENZO,TARTARINI,REC,EMERGAS,STARGAS и др.Изпарителя представлява вид редуктор,който редуцира налягането от бутилката ( 10-12 atm),преминаващо през газовия клапан,като го намалява между 1 и 0,6 atm.Изпарява газта,която постъпва в течна фаза и подава към смесителя вече готова за смесване с въздуха газова фаза.По принцип на работа редуктор-изпарителите могат да се класифицират в няколко раздела:
A) според типа на управление
-вакуумни - използва се вакуумът на двигателя,който се взема от смукателните колектори.Той задейства вакуумната мембрана на редуктора,а тя от своя страна задейства лостова система с клапанче,което започва да пропуска газ от входа на редуктора ( до този момент навътре към редуктора не може да постъпи газ)
-електрически - принципът им на действие е аналогичен на вакуумните,но лостово-клапанната система за пропускане на газ е заменена с електромагнитен клапана.
Б)според начина на редукция
-3-степенни; 2-степенни и 1-степенни
При три и двустепенните редуктори принципите и приложенията са еднакви с тази разлика,че при 3 степенните редуктори има една допълнителна мембрана,която извършва междинна редукция между високата и ниската степен на налягане(смята се,че процесът на редукция е по-плавен и редукторът има "по-меки" характеристики).И при двата вида има мембрана ниско налягане,наречена работна мембрана,която дозира газта в различни режими на работа според аспирацията на мотора.Подобни са и при двата вида мембрани 1-ва степен (мембраните за високо налягане),които се използват за първоначално редуциране на налягането.При едностепенните редуктори налягането се редуцира еднократно(подобно на вентила на бутилката за битова газ) без да има работна мембрана.Регулирането се извършва от следващи допълнителни,най-често електронни устройства.Тези редуктори се прилагат при най-новите системи газови инжекциони,където след това газта постъпва в специални дозиращи електрони устройства.
Може да се направи още една класификация и по захранвана мощност на редуктора.Тук стойностите тръгват от 70 kW и завършват около 180 kW.Над тези мощности се препоръчва да се монтират два редуктора.Има също и редуктори за турбо автомобили с баланс на налягането и т.н.Съответно може да се направи разделение на редуктори за пропан-бутан и за метан.Когато редукторът е за метан,тогава задължително има още една редуцираща степен-редуцира от 180-200 atm до 10 atm,колкото е на пропан бутан и оттам нататък редукторът е абсолютно идентичен на този на пропан-бутан.Редукторът се подгрява от охладителната система на автомобила,за да може да се изпари газта.При едни редуктори охлаждащата течност е разделена от газта с мембрана,а при други е разделена с метална преграда.При евентуален пробив на водната мембрана може да се получи издуване на газ в охладителната система.При редукторите,които са с отделена водна камера и с метална преграда,такъв риск не съществува.Най-важното е да бъде подбран редукторът правилно като мощност,а също така,купувайки го,да бъде нов и с гаранция.

6. На колко кубика какъв редуктор с колко kW е най-добре да се монтира?
Подборът на редуктор е една от най-важните стъпки при монтирането на газова система.Ако разгледаме например Опел Вектра 1.6 с обем 1598 куб.ст.с мощност 90 к.с.,то подборът се извършва по следния начин:тъй като автомобилът е с инжекторно впръскване,то тогава трябва да се постави електрически редуктор,на 90 к.с. разделено на коефициент 1.36 се получава 66 kW,т.е. редукторът,който трябва да се използва,е около тази стойност.Най-малкият редуктор е 70 кW.Разликата от няколко kW се предвижда,тък като процесите на регулиране и динамика са инерционни.При по-малък редуктор автомобилът няма да има необходимата мощност,а при по-голям редуктор ще се увеличи разходът.При автомобилите с турбо и компресорно нагнетяване трябва да се използват редуктори с мощност ,отговаряща на параметрите при натоварване на двигателя,а така също и съответният тип (редуктор за турбо автомобил).

7. Защо с газ,зареден от една газстанция,автомобилът ми върви добре,а с газ от съседната се дави и загасва?
Проблемът се крие в качествата на газта.Съставът и съдържанието на газта по установените държавни стандарти и норми трябва да е следното - пропан 40 % към 60 %.За зимния и летен период има известни разлики,но те варират в малки граници.Наличието на каквито и да е други фракции в газта говори само за нейното "добро" качество.В България контролът върху състава на газта е много занижен,няма анализ на газта,постъпваща към търговската мрежа и това води до редица спекулации.В некачествената газ може да се открие сяра,мазут и др.,които влошават изключително много процеса на горене на двигателя и повишават разхода.

8. Газови уредби с отделен инжекцион (помпа в бутилката).
- Газовата уредба за работа с течна газ копира точно алгоритъма на работа на стандартната инжекционна горивна система.Помпа,монтирана в бутилката на газта,поддържа константно налягане,който захранва допълнително монтираните инжектори на смукателните тръбина двигателя.Системата използува сигналите и командите на контролния газов компютър на автомобила.

Източник :
Статията е извадка от списани "АвтоГАЗ"
препис wrecked_pld

Потребителски аватар
MOMCHO2000
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 28 яну 2007, 11:13
Модел на автомобила: Skoda Felicia 1.3 MPi
Местоположение: Видин, България
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от MOMCHO2000 » 09 май 2015, 14:26

Здравейте колеги, искам да попитам за мотор Дуратек и поставянето му на ГИ колата е Фиеста 2003 г. 1.25 ГИ който ще се поставя е Emme Gaz Landi Group. Има ли проблем с газификацията на този двигател, че чух за проблеми с настройката на Мондео с Дуратек мотори и ми казаха, че би могло и аз да имам с Фиеста-та, нещо тия Дуратеци електрониката им не харесва май ГИ, някой има ли някаква идея?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1459
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от fordmaniac » 09 май 2015, 20:39

Газифицирани Фордове много, проблема е настройката на газовата. Лошото е, че газаджиите ги настройват на място и си мислят, че е готова.
А дали е Форд, Опел или Пежо е все тая.
Поздрави

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от opex » 10 май 2015, 03:00

Всичко се газифицира идеално. Разликата е, че при някои горивни с-ми както каза Митко е нужно повече отделено време за настройка. Прост пример за колите със зетеци м-у 90-та и 2000та е функцията за самоадаптация на бензиновия комп. Газаджията прави настройка на място, човека си тръгва и скоро започват проблеми.
До скоро време имаше голям диференциал м-у различните марки ГИ. Имаше значение каква марка ще е ГИ, и хубав ГИ грубо казано компенсираше за кофти настройки, и хората търсеха хубав ГИ . Сега е обратното - след като вече почти всички компютри за ГИ на различните марки имат почти всички необходими функции и настройки, повече трябва да се обръща внимание на това кой я монтира и как ще се настрои. Не казвам, че няма смисъл от скъпа ГИ, има /и зависи от колата все пак/, но е много по-голямо значението на натстройките.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
fordinka
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 28 дек 2014, 10:06
Модел на автомобила: ford
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от fordinka » 04 ное 2015, 19:35

Каква газова уредба бихте препоръчали за форд фиеста 2010 год. 1.4, 96 к.с.?

Благодаря предварително.

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от Eastbourne » 05 яну 2016, 09:34

Един въпрос: трябва ли да се правят настройки на газовата система при ниски температури от сорта на -10, при положение, че е настройвана на +30 градуса?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12959
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от HACKO » 05 яну 2016, 10:17

Не, ако се налага, може би има някакъв проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Lokoto
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 26 юни 2016, 22:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100HP
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от Lokoto » 18 фев 2017, 21:56

Здравейте,
Колата ми е Ford Focus MK2 -2009 - 1.6 -100 кс. Инсталирана ми е газова уредба с елекронен блок Фобос с редуктор изпарител Tomaseto.
Когато е на газ ми свети индикатора за диагностика на панел-бутона. Каква може да е причината? Иначе нямам проблеми с газовата уредба.
Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100 HP

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12959
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от HACKO » 18 фев 2017, 23:02

Индикацията показва, че е дошло време за сервизиране (смяна на филтрите). Тъй като изчислява пробега по брой на инжекторните цикли, ако колата се кара основно градско в задръствания или на място, лампата светва преди реално изминатите километри. Затова лично смятам функцията за излишна.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Lokoto
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 26 юни 2016, 22:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100HP
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от Lokoto » 19 фев 2017, 08:19

Благодаря, Наско, но аз смених филтъра, а как да нулирам лампата?
Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100 HP

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2025
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от OgiDogi » 19 фев 2017, 08:47

Lokoto написа:
19 фев 2017, 08:19
Благодаря, Наско, но аз смених филтъра, а как да нулирам лампата?
Като се закачиш с компютър към контролера, над прозореца за грешки цъкнеш на бутона и зададеш нов сервизен интервал или изобщо изключиш отчитането. Картинката на стр. 10 от тази инструкция - "Следваща инспекция -> Промяна".
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕРУСИФИКАЦИЯ

Lokoto
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 26 юни 2016, 22:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100HP
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от Lokoto » 19 фев 2017, 09:11

OgiDogi написа:
19 фев 2017, 08:47
Lokoto написа:
19 фев 2017, 08:19
Благодаря, Наско, но аз смених филтъра, а как да нулирам лампата?
Като се закачиш с компютър към контролера, над прозореца за грешки цъкнеш на бутона и зададеш нов сервизен интервал или изобщо изключиш отчитането. Картинката на стр. 10 от тази инструкция - "Следваща инспекция -> Промяна".
А става ли OBD II кабел за връзка с контролера или трябва някакъв специален кабел?
А този дали ще стане?
Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100 HP

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2025
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от OgiDogi » 19 фев 2017, 11:03

Lokoto написа:
19 фев 2017, 09:11
А става ли OBD II кабел за връзка с контролера или трябва някакъв специален кабел?
А този дали ще стане?
Контролерът на газовата уредба е с 4-pin куплунг и OBD II кабел няма как да се свърже. Кабелът от линка би трябвало да свърши работа, софтуер можеш да изтеглиш от сайта на ФобосГаз.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕРУСИФИКАЦИЯ

Lokoto
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 26 юни 2016, 22:26
Модел на автомобила: Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100HP
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от Lokoto » 18 мар 2017, 14:34

OgiDogi написа:
19 фев 2017, 11:03
Контролерът на газовата уредба е с 4-pin куплунг и OBD II кабел няма как да се свърже. Кабелът от линка би трябвало да свърши работа, софтуер можеш да изтеглиш от сайта на ФобосГаз.
Първо да благодаря! Всичко стана както каза.

А случайно да знаете, от къде мога да сваля firmware за ъпдейт на софтуера на ГИ Фобос? В инструкцията пише, че ако има компютърът интернет, то той сам ще се поднови. Дали правилно съм разбрал, че ако имам Интернет, софтуерът на Фобос, сам ще поднови firmware на ГИ?
Ford Focus 2009 Ghia 1.6 100 HP

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12959
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от HACKO » 18 мар 2017, 16:32

Да, но не става автоматично, ще те пита и ще чака да му кажеш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2025
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от OgiDogi » 18 мар 2017, 18:17

Lokoto написа:
18 мар 2017, 14:34
Първо да благодаря! Всичко стана както каза.

А случайно да знаете, от къде мога да сваля firmware за ъпдейт на софтуера на ГИ Фобос? В инструкцията пише, че ако има компютърът интернет, то той сам ще се поднови. Дали правилно съм разбрал, че ако имам Интернет, софтуерът на Фобос, сам ще поднови firmware на ГИ?
Автоматично се проверява за обновление на софтуера и се инсталира след потвърждение от потребителя. Фирмуеъра се обновява чрез съответната функция в софтуера, а файловете с различните версии се намират в папката на софтуера.
Инсталираш нова версия от сайта или чрез автоматичното обновяване, тя си разархивира в папката новите фирмуеъри, ако има написани такива. Ти после само избираш, кой да запишеш в компютъра.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕРУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от G2233 » 10 май 2017, 15:31

Колеги, от скоро съм с друг автомобил волво в50 1.6 100к.с. Казаха ми , че двигателят е на форд фокус. Колата е купена с газов инж. Изпадна ми възможност да си купя оригинални запалителни свещи (да ги сменя)Изображение
Въпросът ми е да си взема ли оригиналните - предписани от завода производител или (когато е на газ) трябват по-специални свещи?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от Eastbourne » 10 май 2017, 15:50

Оригиналните като доколкото знам за газови уредби е желателно да се регулира електродното разстоянието

Потребителски аватар
G2233
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 14 ное 2007, 20:23
Модел на автомобила: Volvo V50 1.6i Duratec/100к.с/газ/2009
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Въпроси и отговори

Мнение от G2233 » 10 май 2017, 16:10

В момента е с някакви NGK. Електрода изгкежда като съвсем малка пъпка(все едно е стопен). Майстора каза че те са си такъв модел. Разбирам да я карам само на бенз. Спор няма. По-добро от оригиналните няма. Та затова питам. До сега с газ не съм се сблъсквал.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта