караме на водород

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
qweqwe
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 11 авг 2007, 22:53
Модел на автомобила: Ford Orion
Местоположение: edrtsdf
Status: Извън линия

караме на водород

Мнение от qweqwe » 07 яну 2008, 23:25

мног сам заинтересуван , ако някои има идеи да сподели . според мен тожа е бадещо http:
//www.switch2hydrogen.com/
Майер е казал (Бог да го прости ) че е саздал кола която варви само на вода ,малко трудно за вярване , но ако се използва сланчев панел ... това е супер :wink:

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 08 яну 2008, 12:50

Да и аз съм чувал за водорода но май човека който го е измислил или го убиха или изчезна някаде да работи за някого.

Ти преставяшли си че ще стане революция, някой хора не щът това и за по лесно се отстранява изобретателят

Потребителски аватар
tokareww
потребител
потребител
Мнения: 13
Регистриран: 29 яну 2007, 14:42
Модел на автомобила: Ford sierra
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от tokareww » 09 яну 2008, 11:42

Брат ми учи в Германия и в нвговия университет разработват такъв двигател от години,даже тои е участвал малко в проекта и мие расказвал.Има много проблеми още които трябва да се решат за да е ефективна работата на двигателя.Да се надяваме немските учини /които са наи великите в света/ в скоро време да направят :) карането на колас почти безплатно.
ergrg

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 09 яну 2008, 13:58

tokareww написа:Да се надяваме немските учини /които са наи великите в света/
Грешиш тотално в това свое твърдение ...
Изображение

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Мнение от dimkar » 09 яну 2008, 18:01

И аз така мисля

Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dydo » 10 яну 2008, 09:36

Дори и да има такова нещо, то няма нужда да убиват човека, защото просто на този етап ще е нерентабилно. Големите производители няма да се захванат да правят тепърва такива двигатели, първо защото разработката ще струва скъпо, второ ще трябва да си продават наличните коли. Някоя измислена фирма и да го направи, аз лично не бих си купил автомобил от нея, който определено ще е нов и тепърва ще трябва да се изпитва и доказва във времето. Единствената възможност е, ако сегашните двигатели ще могат да работят с водород, например с някаква добавка и да не се налага в същото време нещо да се преработват. Просто нещата ще си станат с времето, когато нефта и газта се изчерпят. Тогава ще се търси някакъв заместител.
Е, може някой шейх да се е поуплашил, но човек като поразсъждава не е чак толкова страшно за бизнеса им.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от Edinuser » 10 яну 2008, 09:54

Абе като гледам прогнозите за цената на нефта ( $200 към края на 2008г. ) май доста по-рано ще се наложи да търсим алтернативи ...
за сега сигурните са 2
- пропан-бутан, който също се произвежда при дестилация на нефта
- метан или природен газ който въпреки недостатъците става все по-изгоден за употреба.

Колкото до водорода ако се направи ще е просто перфектно - в крайна сметка при произвоството му чрез електролиза на вода ще се отделя и кислород а после водорода като изгори ще се получава чиста вода.
До скоро бензина и петрола бяха ефтини, но вече тенденциите се променят и ще си струва доработката на двигателя за да бачка на водород, като тук основния проблем е резервоара за водорода.

Потребителски аватар
The seven
потребител
потребител
Мнения: 1107
Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The seven » 10 яну 2008, 12:21

dydo написа:... Големите производители няма да се захванат да правят тепърва такива двигатели, първо защото разработката ще струва скъпо, второ ще трябва да си продават наличните коли. ...
http://auto.howstuffworks.com/bmw-h2r.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autobloggreen.com/2006/09/12 ... ydrogen-7/" onclick="window.open(this.href);return false;
Поздрави
Изображение

Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от dydo » 10 яну 2008, 16:08

То не, че не могат да произведат, ама колко бройки ще направят, колко ще струва и какъв дял от пазара ще вземат с тези коли. А това от първата снимка е някакъв прототип, който едва ли ще се произвежда серйно в близките години. Това е подобно на колите с електродвигатели, които съществуват от години, ама кой ги кара.
Аз поне не вярвам това да се случи скоро, но искрено се надявам да греша 8)

(-O-)
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 07 яну 2008, 16:56
Модел на автомобила: FORD
Status: Извън линия

Мнение от (-O-) » 18 яну 2008, 09:16

dydo написа:Големите производители няма да се захванат да правят тепърва такива двигатели, първо защото разработката ще струва скъпо, второ ще трябва да си продават наличните коли.
За наличните коли е най-лесен въпроса - новите ги пускат на двойна цена уж заради двигателя и се продават старите. После смъкват.

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 18 яну 2008, 10:03

tokareww написа:Брат ми учи в Германия и в нвговия университет разработват такъв двигател от години,даже тои е участвал малко в проекта и мие расказвал.Има много проблеми още които трябва да се решат за да е ефективна работата на двигателя.Да се надяваме немските учини /които са наи великите в света/ в скоро време да направят :) карането на колас почти безплатно.
Най добри, друг път. Ний сме най-добрите, ама нямаме пари. Защо постоянно търсят българи в чужбина за научна дейност. Пък да не ви казвам колко мн. наши инж. са ръководители на водещи разработки в европа. Само да не забравя, ще взема материалите и ще ги цитирам.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
cenzor
потребител
потребител
Мнения: 3143
Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
Местоположение: СОФИЯ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от cenzor » 18 яну 2008, 10:06

ewgeny написа:
Най добри, друг път. Ний сме най-добрите, ама нямаме пари. Защо постоянно търсят българи в чужбина за научна дейност. Пък да не ви казвам колко мн. наши инж. са ръководители на водещи разработки в европа. Само да не забравя, ще взема материалите и ще ги цитирам.
:lol: Извади и материалите за руснаците ... , че иначе смях...
Изображение
Не отговарям на неграмотни постове.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 18 яну 2008, 18:49

schrack написа:Да и аз съм чувал за водорода но май човека който го е измислил или го убиха или изчезна някаде да работи за някого.

Ти преставяшли си че ще стане революция, някой хора не щът това и за по лесно се отстранява изобретателят
петрола е черното злато, петрола се продава с долари...

Сега стана ли ти ясно защо е така, представи си световна икономика която се крепи на петлола, и представиси че всичко това рухне, мислиш ли че някой ще го позволи.....

Който не слуша му се случва нещастие, който слуша си дава проектите, и не поглежда повече към тях...
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
qweqwe
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 11 авг 2007, 22:53
Модел на автомобила: Ford Orion
Местоположение: edrtsdf
Status: Извън линия

Мнение от qweqwe » 23 яну 2008, 22:21

Здравеите отново .Намерих в нета и друго по интересно за водорода и електреолиза на водата.Принципат е следният. По време на работа на двигателя с ел.ток се захранва и клетката за електролиза кадето се получава водород и кислород в идеалната пропорция,което се подава кам карбуратора, която от свойта сртана намалява знчително разхода.
хората които са направили тази система казват че това е приложимо ако се кара на дълго ,в градското каране е по неприложимо.
Даже в някои сайт се предлага цялата система за около 100$
Реших да пробам да си го направя сам
за сега клетка за електролиза дарпа бая ток че мие страх че няма да издаржи генератора.Голям мерак имам и ако имате някави идеи са добре дошли :wink:

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от Edinuser » 24 яну 2008, 00:00

По повод горният пост - има т.н "Закон за запазване на енергията" който е приложим тук според мен с пълна сила.
т.е ако храниш клетката от генератора на колата - си вътре с разхода.
колкото енергия ще получиш от горенето на водород+кислород - толкова ще ти трябва и за да разкъсаш връзки м/у тях при електролизата.
Иначе се получава перпетуум мобиле :)
Моето мнение е такова.
А дискутираните по-горе варианти просто преобразуват слънчевата или ел.енергия в гориво и там схемата работи :)

Потребителски аватар
schrack
потребител
потребител
Мнения: 929
Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
Местоположение: СЛИВЕН
Status: Извън линия

Мнение от schrack » 24 яну 2008, 08:56

qweqwe написа:Здравеите отново .Намерих в нета и друго по интересно за водорода и електреолиза на водата.Принципат е следният. По време на работа на двигателя с ел.ток се захранва и клетката за електролиза кадето се получава водород и кислород в идеалната пропорция,което се подава кам карбуратора, която от свойта сртана намалява знчително разхода.
хората които са направили тази система казват че това е приложимо ако се кара на дълго ,в градското каране е по неприложимо.
Даже в някои сайт се предлага цялата система за около 100$
Реших да пробам да си го направя сам
за сега клетка за електролиза дарпа бая ток че мие страх че няма да издаржи генератора.Голям мерак имам и ако имате някави идеи са добре дошли :wink:

Бях чел някъде че точно по този начи който го казваш ти се намаля разхода но в какви количества кой да ти каже аз засега съм направил комбинацията в градът се кара дизела а извън него на газ
излиза ми много добре и то с две коли :wink:

icooo0
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 11 апр 2009, 03:40
Модел на автомобила: fiesta 1.3 92г.
Status: Извън линия

Re:

Мнение от icooo0 » 16 апр 2009, 13:25

tokareww написа:немските учини /които са наи великите в света
Много се буркаш българите сме наи великите, но в България няма реализация. кои е измислил компютъра
продавам комутатор за фиеста

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Re:

Мнение от madboy » 16 апр 2009, 14:23

icooo0 написа:
tokareww написа:немските учини /които са наи великите в света
Много се буркаш българите сме наи великите, но в България няма реализация. кои е измислил компютъра
Подобен на този, който е измислил българската азбука.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
kangarov
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 17 мар 2009, 17:10
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4TDci (2009);Ford Escort 1.8D(1991)
Местоположение: Силистра
Status: Извън линия

Re: караме на водород

Мнение от kangarov » 19 апр 2009, 00:03

Гледах едно предаване как баварците измислили еко автомобил ,който гори водород .Двигателя беше нормален бензинов без някакви структурни промени ,единствена особенност е че центровката е без предварение т.е. искрата се подава точно при ГМТ,защото водорода гори много по бързо от бензина.А резервоара има повече общо с ракетната технология.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Изображение

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: караме на водород

Мнение от debug » 20 апр 2009, 20:51

http://www.hydro.com/en/Press-room/News ... ber/17095/

Първата станция за течен водород (LH2) и сгъстен газ (CGH2) - открита 2004 в Берлин. 2006 - втората. Вижте имената на табелката - не са измислени малки фирмички. За сега за градския транспорт - после и за персоналния. 17 МПС (2006 г.), част с ДВГ, част с горивни клетки.
Мисля, че в съвсем скоро бъдеще (до 10-20 години) ще видим серийни автомобили на водород. Чист е, няма ограничения в пробега като при електроавтомобилите - спираш, зареждаш за пет минути и пак тръгваш. Ресурсът е неограничен, и реално при употреба цикълът се затваря - вода - водород плюс кислород - пак вода. За добивът му трябва ток, а той може да се получава по много начини (възобновими източници).
Норвежците пък искали да пуснат "водородна" магистрала Oslo-Stavanger - и то тази година.

Яд ме е единствено, че ще трябва да зарежа трошките (мислех да покарам Маздата поне още 25 години :lol:)
Изображение

Изображение

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта