Страница 1 от 2
Джет спарк аванс процесор
Публикувано: 26 апр 2006, 12:04
от Goshko
Колеги тъй като не съм доволен от работата ми на газ искам да ви питам някой от клуба инсталирал ли си е това чудо,
http://jethro.viket.net/spark.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? В клуба на Опел доста го хвалят та си мисля да проуча тук има ли някакви отзиви?
Публикувано: 26 апр 2006, 12:07
от paci
Публикувано: 26 апр 2006, 12:33
от mrdds
и все пак никои не си е сложил такъв процесор още.
Аз съм навит за такова нещо,стига да подобри мощността на газ и разхода.Ходих 2 пъти на газанализатор,и разхода под 9 не пада(извън градско при 120км/ч).А на ниските обороти нямам мощност-до 2200об си е направо тромава.Да се чудиш къде са и 105-те коня/магарета/кучета/котки.....
Re: Джет спарк аванс процесор
Публикувано: 26 апр 2006, 15:33
от acj
Goshko написа:Колеги тъй като не съм доволен от работата ми на газ искам да ви питам някой от клуба инсталирал ли си е това чудо,
http://jethro.viket.net/spark.html" onclick="window.open(this.href);return false; ? В клуба на Опел доста го хвалят та си мисля да проуча тук има ли някакви отзиви?
Никаква работа не ти върши, нямаш нужда от него.
Публикувано: 27 апр 2006, 11:19
от Goshko
Свързах се с човека, обясни ми, че съм имал 2 бобини и система DIS, при което е нужно закупуването на 2 джетспарка, което идва към 150 лева. Иначе каза че има над 700 инасталации и при всички случаи имало осезаемо подобрение в динамика и разход. Засега, обаче още се чудя дали има смисъл да правя този разход.
Публикувано: 27 апр 2006, 11:26
от mrdds
много пари са.150 кинта няма да ги избиеш с този процесор.Според мен този тип много е надул цените.В това устроиство има части за 5-10лв.
Публикувано: 27 апр 2006, 13:16
от Brock
Може и за 2 лева части да има, но ходи си ги купи - не всичко е в хардуера - има си и софтуер и безсънни нощи да се измисли и да функционира.
На който му е много - да не го купува. Друг е въпросът, че при нашите компове /тея в колите на форд/ това нещо не е нужно, както се каза вече 100 пъти

Публикувано: 27 апр 2006, 13:43
от acj
Goshko написа:... Засега, обаче още се чудя дали има смисъл да правя този разход.
Ами, както вече казах, няма абсолютно никакъв смисъл. Както и Брок също каза, при комповете на Форд, това е тотално ненужно, а и вече е коментирано.
Виж, ако ти се харчат пари, всъщност имаш нужда от ламбда контрол. Доколкото си написал имаш някакви проблеми с газовата. Ако двигателя ти е ок на бензин особено в ел.частта, проблемите ти на газ са свързани със състава на горивната смес, а не с предварението на запалването.
Следователно или трябва да си оправиш настройките на АГУ-то, или ако ти се харчат пари, да добавиш ламбда контрол. Ламбда контрол с-мата осигурява оптимална горивна смес при различните режими на ДВГ, четейки директно сигнала от лабда сондата.
При липса на ламбда контрол с-ма, (обикновена АГУ), обикновено се прави настройката на сместа да е оптимална за около 3000 оборота. При обороти в диапазона 1500-2500 сместа е с около 5% по-обеднена спрямо оптималната, а над 3000 е около 5% по-богата от оптималната. Като резултат това означава, че в ниските обороти мощността е допълнително намалена спрямо работата на бензин (влошена динамика), а във високите обороти има преразход на газ, което като втори ефект има и ускорено запушване на катализатора, поради наличие на неизгоряла газ в изходящите газове. (Изложеното е доста опростено от мен изложение, на информация получена от Еурогаз - Горна баня).
Публикувано: 27 апр 2006, 13:45
от Alex_77
Джетспарк имам на ладата и определено има ефект от него - двигателят започна да работи по-добре, може и да е субективно, но мощността се увеличи и съответно разхода падна. Купих го от човека, който ги прави (подвизаваше се във форумите на dir.bg с ник Jetro) за 50лв преди повече от 2 години.
За фордовете не знам дали ще има ефект. По пътя на логиката би трябвало мотора да работи по добре...
Публикувано: 27 апр 2006, 14:04
от acj
Alex_77 написа:Джетспарк имам на ладата ......
За фордовете не знам дали ще има ефект. По пътя на логиката би трябвало мотора да работи по добре...
Няма. На фордовете има ECU - EECIV/V - DIS и управлението на предварението е осигурено. Джетспарк ще внесе подобрение на Zetec двигател, колкото наколенка на доктор Ливайн на ампутиран крак.
Публикувано: 27 апр 2006, 14:21
от Alex_77
acj написа:
Няма. На фордовете има ECU - EECIV/V - DIS и управлението на предварението е осигурено. Джетспарк ще внесе подобрение на Zetec двигател, колкото наколенка на доктор Ливайн на ампутиран крак.

кефиш
Друго исках да кажа - много коли имат ECU, но това не значи, че ECU-то подава получава коректна информация и съответно работи коректно при LPG .
Както и да е, със сигурност ще има ефект при по-старите модели.
Публикувано: 27 апр 2006, 14:35
от mrdds
acj, в 2 по-големи сервиза в Пловдив питах за ламбда контрол.И в двата ми казаха че такова нещо не монтират и е излишно.по форумите бях чел за това и ги попитах,но явно много малко сервизи го монтират.Как върви цената на тази джаджа и дали ще ми я свържат правилно ако ида в АГУ-сервиз.
2)Ти казваш че се регулира сместа за около 3000 об и по ниските об.са с 5%по слаба смес,а по-високите с 5% по-обогатена.Този уред как ще регулира изпарителя да подава точното количество газ като тои е вакумен?Е това не ми е ясно!!!Свтни ме моля те!
Публикувано: 27 апр 2006, 14:40
от buhap
ламбда контрол регулира дебита на гаста от испарителя кум двигателя ,а не испарителя.
а може и вакумен да ти е пак стаава
Публикувано: 27 апр 2006, 15:15
от mrdds
а какви пари са тези работи????????
Публикувано: 28 апр 2006, 09:24
от Brock
mrdds написа:а какви пари са тези работи????????
~200-250лв.
Ако беше разгледал форума щеше да намериш и отговор на това какво е ламбда контрол, но както и да е - прочети това
ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM

Публикувано: 28 апр 2006, 09:30
от mrdds
Тенкю Brock,много полезна информация.
Относно JetSpark и предварението
Публикувано: 11 май 2006, 14:06
от rossen_s_a
При повечето по-стари коли с компютърно управление на двигателя, предварението се определя на база информацията от датчиците за температура на двигателя и въздуха, оборотите и ламбда сондата. При тях компютъра няма как да разбере дали караш на бензин или газ и съответно предварението не се променя. Те имат нужда от аванс процесор или JetSpark.
Някой двигатели (спортните серии) имат и детонационен датчик в главата. По него компютъра настройва предварението оптимално, независимо какво гориво се използва. Те нямат нужда от аванс процесор или JetSpark - и да сложите, компа ще го компенсира автоматично - няма смисъл!
Re: Относно JetSpark и предварението
Публикувано: 11 май 2006, 14:21
от acj
rossen_s_a написа:По него компютъра настройва предварението оптимално, независимо какво гориво се използва. Те нямат нужда от аванс процесор или JetSpark - и да сложите, компа ще го компенсира автоматично - няма смисъл!
Е да де, ама ти да си чул детонации (чукане на аванса) на Zetec? Аз не съм. E, регулира ли ECU-то аванса или съм глух (и това е възможно).

Публикувано: 11 май 2006, 14:37
от rossen_s_a
acj,
няма да чуеш как чука аванса на Zetec дори и с допълнителен слухов апарат, защото:

на бензин компютърът си дава оптималното предварение

на газ - компютърът си дава същото предварение като на бензин, но то е по-малко от оптималното за газ, а доколкото знам (а може и да се лъжа), аванса чука при по-голямо предварение

P.S. виж схемата на Zetec, но мисля, че няма детонационен датчик. Защото моя CVH няма. Ако е така си сложи аванс процесор и ще останеш приятно изненадан от резултата.
Публикувано: 11 май 2006, 14:57
от acj
rossen_s_a написа:... а доколкото знам (а може и да се лъжа), аванса чука при по-голямо предварение

Апцолутно верно, т.е има самозапалване на сместа преди подаването на искрата, т.нар. детонация.
По-удачния пример с газта (ако изобщо може да се каже удачен) е наистина обратния, като сипеш 100 октана бензин. Ама и тъй няма проблем.
А колкото до приятната изненада, аз съм си приятно изненадан вече 70 000 км. на газ с перфектна работа на двигателя, та ще се въздържа от повече, да не се из.."самоцензурирано", пардон изкефя съвсем.
