Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 127
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ANGEL4O » 24 апр 2018, 00:12

Да оставим темата свободна за хората който виждат на по голямо разстояние от една педя пред носа си, :lol: :lol: :lol:

freeway
потребител
потребител
Мнения: 244
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от freeway » 24 апр 2018, 21:40

И за тези дето гледат само от собствената камбанария. ;):

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12453
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от HACKO » 07 ное 2019, 20:13

Да докладвам, преди два дена сменях гарнитурата на капака на клапаните и използвах момента за проверка хлабините. На всички всмукателни 0.25 влиза халтаво, изпускателните 0.30 също хлабаво. Откакто е сложена газовата са минали почти 65 хиляди километра.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

perun
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от perun » 07 ное 2019, 22:34

Следя темата, тъй като все още не съм се отказал от монтирането на ГИ, но не знам как да тълкувам тези данни колега.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12453
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от HACKO » 08 ное 2019, 10:59

Това че хлабините са в норма не е 100% гаранция, че няма да прегори някой клапан заради неправилна смес или просто да му е "дошло времето". Еднозначен отговор няма, горял ми е клапан на старата Фиеста 1.1, всички знаем че при този мотор клапаните винаги са с голяма хлабина, оттам и характерния звук като шевна машина. Виждал съм Дизел, при който заради неправилно ремонтирана дюза и бедна смес, освен клапаните и леглата, липсваше и половината бутало.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1714
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от OgiDogi » 08 ное 2019, 18:52

HACKO написа:
08 ное 2019, 10:59
... Виждал съм Дизел, при който заради неправилно ремонтирана дюза и бедна смес, освен клапаните и леглата, липсваше и половината бутало.
На дизел работата винаги е с бедна смес (с изключение на максимално ускорение с черен пушек отзад), просто на този явно му е "пикаела" дюзата. В такъв случай се натрупват капки гориво в горивната камера и при запалването им се получава локално прегряване, което за няколко работни такта вдига температурата над точката на топене на алуминия. Ако изключително много се олива, може евентуално да изхвърля горяща нафта през клапаните и да стопи и тях, но в интерес на истината не съм чувал за такъв случай. Шумът от двигателят ще е такъв, че шофьорът ще се уплаши и ще изгаси преди да се стигне до там.
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

perun
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от perun » 08 ное 2019, 20:00

HACKO написа:
08 ное 2019, 10:59
Това че хлабините са в норма не е 100% гаранция, че няма да прегори някой клапан .......
Моя Фокус1 е с 1.6 Zetec-S двигател и също има характерен звук като шевна машина.
Дали е нормално това за този мотор, това не знам.

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 444
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от Филипов » 27 ное 2019, 13:33

https://www.youtube.com/watch?v=yA0rwAIBqqk

Поучително клипче за двигатели на газ, масла, клапани, регулировки и т.н. Разгледайте им канала, хората твърдят че хлабини се регулират на 100 000. И да си караме с W40 масло, а не с любимите на фирмените сервизи W20, W 30.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от synthez 3D » 28 ное 2019, 08:10

Поучително, но пълно със субективни оценки и мнения, характерни за предубедени хора. Чистотата на двигателя не се дължи на това дали маслото е 5W40, или 5W30, а на качествата му. Разходът на масло пък зависи от начина на експлоатация и също не зависи от вискозитета. Ако пренебрегнем предубедеността на автора на видеото в някои отношения и обърнем внимание точно на регулировката на клапаните, то ясно се виждат последствията от каране на газ без навременно регулиране. Но пък да караш 100000 е пресилено. Няма нужда хлабините да стигнат до 0 и да започнат повдигачите да се износват, или някой клапан да изгори, за да се предприеме регулировка. За мен на Фордовските двигатели 40000 е горната граница за проверка на състоянието и ако има клапани с по-малка хлабина от 0,2, трябва да се регулират. Имам опит с двигател 1,8, който вече е над 200000 км. на газ и спазвайки тези правила и карайки с оригиналното масло 5W30 няма никакви проблеми. Отвътре е чист като на клипа и няма разход на масло. Вярно е, че е купуван от МП на 0 км. и може би цялата истина е в пробега и начина на експлоатация, а не във вискозитета на маслото.
Изображение

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1091
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от aspasia » 28 ное 2019, 09:36

synthez 3D написа:
28 ное 2019, 08:10
Поучително, но пълно със субективни оценки и мнения, ..............
С тази разлика че човека от видеото е купил колата нова а тука повечето са втора ръка с на по 500 хиляди километра с превъртян километраж около 150-170 к. Кола втора ръка с газова това е най лошата комбинация 100% газовите рейки са заминали или една две не работят а газовият редуктор е със скапани гуми вътре а пък ако е с БРЦ както масово се продават компа е заключен и за да ти работи като хората трябва да вложиш поне още 500 лева.

Horman
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 29 ное 2018, 13:46
Модел на автомобила: Ford Focus Duratec-He 2.0 Bi-Fuel
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от Horman » 28 ное 2019, 14:08

Aspasia, любопитно ми е бил ли собственик на Форд с фабрична газова BRC или само споделяш какво си чул и чел? Щото аз карам такава вече четвърта година и наистина мембраната сдаде багажа преди около година. Чисто нов изпарител за 190 лв. Това е за 4 години. Ако за някой е голям проблем, за мен не е. И филтри разбира се. Друго нищо по газовата. Повече от доволен съм.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1091
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от aspasia » 28 ное 2019, 17:44

Horman написа:
28 ное 2019, 14:08
Aspasia, любопитно ми е бил ли собственик на Форд с фабрична газова BRC или само споделяш какво си чул и чел? Щото аз карам такава вече четвърта година и наистина мембраната сдаде багажа преди около година. Чисто нов изпарител за 190 лв. Това е за 4 години. Ако за някой е голям проблем, за мен не е. И филтри разбира се. Друго нищо по газовата. Повече от доволен съм.
Наскоро карах един Фият Добло 2012 с бензинов двигател 1,4 и монтирана фабрична от Италия БРЦ след един месец два инжектора сдадоха багажа и айде едни 450 лева за нови тъкмо си мислех че с това всичко ще е ок ама след две седмици мембраната на редуктора и тя даде фира и взехме нов на 140 лева защото цената на ремонтния комплект струва почти колкото един нов+40 лева за смяната. За смяната на рейката ми взеха 60 лева +40 лева за програмиране защото старите инжектори бяха различни от новите. Нови свещи 36 лева нови кабели 65 лева филтър за газовата 18 лева Като тегля чертата излиза 849 лева и какво остава от цялата работа един стара бутилка и ЕКУ-то от газовата. Съседа до нас има Фокус-2 Duratec HE пак с БРЦ и мина по същият път като мене +основен ремонт на двигателя че не можеше да му смогне на масло.

perun
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от perun » 28 ное 2019, 21:24

Horman написа:
28 ное 2019, 14:08
Aspasia, любопитно ми е бил ли собственик на Форд с фабрична газова BRC или само споделяш какво си чул и чел? Щото аз карам такава вече четвърта година и наистина мембраната сдаде багажа преди около година. Чисто нов изпарител за 190 лв. Това е за 4 години. Ако за някой е голям проблем, за мен не е. И филтри разбира се. Друго нищо по газовата. Повече от доволен съм.
Тези 4 години колега, без да кореспондират с изминати километри не могат да бъдат показателни и съответно да се правят някакви изводи или заключения.

Horman
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 29 ное 2018, 13:46
Модел на автомобила: Ford Focus Duratec-He 2.0 Bi-Fuel
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от Horman » 29 ное 2019, 09:39

Да, пропуснах да спомена изминатите километри. До тук за 4 години - 50 хил. км. Според мен не са малко, не са и много.
А че може човек да се наиграе и да побелее от кола с фабрична газова, може. Но не е коректно всички да се слагат под един знаменател.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1091
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от aspasia » 29 ное 2019, 13:58

Horman написа:
29 ное 2019, 09:39
Да, пропуснах да спомена изминатите километри. До тук за 4 години - 50 хил. км. Според мен не са малко, не са и много.
А че може човек да се наиграе и да побелее от кола с фабрична газова, може. Но не е коректно всички да се слагат под един знаменател.
Да така е прав си че не може да се слагат всички под общ знаменател но 85-90% идват със проблеми и се почва едно филмиране. Мой приятел си взе Ауди-А-4 с двигател 1,8Т 150 коня с газова от Холандия кара я три месеца изгоря му компа на газовата Lovato и понеже компа беше модел преди 7-8 години никъде не можеше да се намери нов или втора ръка накрая сложи нов газов комп мисля че беше на STAG с нов кабелаж общо плати 500 стотака.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 1714
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от OgiDogi » 29 ное 2019, 18:49

aspasia написа:
29 ное 2019, 13:58
... общо плати 500 стотака.
То, да беше си взел нова кола от магазина за петстотин стотака... :D:
ИзображениеИзображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D

perun
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юни 2019, 21:41
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от perun » 29 ное 2019, 19:36

Horman написа:
29 ное 2019, 09:39
Да, пропуснах да спомена изминатите километри. До тук за 4 години - 50 хил. км. Според мен не са малко, не са и много.
А че може човек да се наиграе и да побелее от кола с фабрична газова, може. Но не е коректно всички да се слагат под един знаменател.
Проблемите с газовата са само едната страна на монетата.Другата страна е,че това са автомобили на много км., и се започват едни ремонти...
Това са преобладаващите мнения и наблюдения по въпроса.
Както се казва изключението(като при теб) само потвърждава правилото.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта