Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
mi67
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от mi67 » 13 дек 2017, 22:06

Колега Фодманиак, имам към вас един въпрос. Казвате, че проверявате настройките на газовата система, преди да започнете реглаж на клапаните. Водите ли си някаква статистика, с какви бензинови тримове са били автомобилите, които са се нуждаели от реглаж на клапаните, и какви са били показанията на късия и дългия трим на автомобилите, които хлабините на клапаните са били в рамките на нормалното. Особено ме интересува какви са били стойностите на дългия трим.Поздрави.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 13 дек 2017, 23:03

fordmaniac написа:
13 дек 2017, 20:01
... C-Max 1.8 , ходил на реглаж на клапаните някъде в София, колата пристига едвам работеща, почти палеща... Единия вал счупен, болтовете на валовете размазани, зацепване грешно, един клапан с 0.00 хлабина ( щото 0.04 пластина не влиза ). А и изкормен катализатора, та ся свети като крушка чека. ...
М-да, и за това, всичкото, АГУ-то виновно... :lol:

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 14 дек 2017, 08:43

Към mi67 . Проверявам настройката на газовата след регулиране на клапаните. Преди това е се тая. При разтроени клапани, разместени валове, намалена компресия, замърсени дюзи и ... се променят тримовете.
За не разбралите за C-Max-а ще обясня по-дълго и по-бавно. Пътя до реглажа на клапаните е следния, кара си спокойно на газ немалко километри, обаче изведнъж колата почва да прави проблеми ( ти да видиш!!! ). Диагностики на бензин и газ, смяна свещи, някоя бобина и като не става, се стига до реглаж на клапани. Прави ли са го, ама не станал и попада при мен с изгорели клапани, при това много скоро след неуспешния реглаж. Клапаните са били изгорели преди закъснелия реглаж при експлоатация на LPG.
Счупения всмукателен вал и премахнатия катализатор нямат общо с газовата експлоатация, а с идеи и действия на майстора.
Поздрави

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от by_cec » 14 дек 2017, 13:40

И едно въпросче от мен към "fordmaniac" : как стои въпросът с клапаните при ST220, тъй-като за този мотор не откривам почти нищо писано.
Благодаря предварително.

Потребителски аватар
lubomirov89
потребител
потребител
Мнения: 774
Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
Местоположение: Левски
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от lubomirov89 » 14 дек 2017, 13:51

Митак, вече за 3-ти път те питаме за стойностите на тримовете. Аз специално питах за фокус 1.6 99. Интересно ми е в какви граници са нормални и ако има някакви по особенни неща да ги кажеш, но...

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 14 дек 2017, 14:14


Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 14 дек 2017, 18:45

Е, ние, не разбралите, продължаваме да си джиткаме колите и даже не сме чули, че клапаните се регулирали... :lol:

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 670
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ivan_racing » 14 дек 2017, 18:47

by_cec написа:
14 дек 2017, 13:40
И едно въпросче от мен към "fordmaniac" : как стои въпросът с клапаните при ST220, тъй-като за този мотор не откривам почти нищо писано.
Благодаря предварително.
ST 220 е с хидравлични повдигачи и няма проблеми откъм това, както и 2,5 В6. Те са последните с хидравлики май май.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от freeway » 14 дек 2017, 21:18

fordmaniac написа:
13 дек 2017, 20:01
Колега anikolov , добре че си намерил кой да ги регулира, но за изводите за километрите не си прав.
Най - важния извод си го видял на живо, а именно, че клапани трябва да се регулират!
За пробега не си прав. Виждал съм много двигатели разглобени и много изгорели клапани, за това твърдя, че повечето искат 20 000 км. Сам виждаш хлабините, но да ти разясня, че хлабина наполовина от номиналната не спасява клапана, тоест ако го оставиш 50 000 и повече и стигне 0.15 или 0.10 , то този клапан е обречен.
Два нови случая имам при мен.
C-Max 1.8 , ходил на реглаж на клапаните някъде в София, колата пристига едвам работеща, почти палеща... Единия вал счупен, болтовете на валовете размазани, зацепване грешно, един клапан с 0.00 хлабина ( щото 0.04 пластина не влиза ). А и изкормен катализатора, та ся свети като крушка чека. Ама след ремонта работи като часовник.
Мазда Трибют 2.0 паленето беше мисия невъзможна, поне 20- 30 пъти пали и гасне и гърми във филтъра. На газ към 50 000 и отгоре. Реглаж никога не правен. Два клапана пак умрели.
Поздрави
Случая с Мазда Трибют 2.0 не беше ли от преди 3месеца?От тогава няма ли нещо по-актуално или за статистиката и това е достатъчно?

by_cec
потребител
потребител
Мнения: 291
Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от by_cec » 14 дек 2017, 21:24

ST 220 е с хидравлични повдигачи и няма проблеми откъм това, както и 2,5 В6. Те са последните с хидравлики май май.
Благодаря колега. Наистина съм изненадам, тъй като смятах че след 1999 г, всички двигатели монтирани във Форд (евро версия) са с пулове за регулиране на хлабината на клапаните.
Най-вероятно съвокоплението с Волво е дало читаво отроче, надявам се да е така.
Не ми се сеща за ортакламата с PSA.
Колега " ivan_racing" ако може линк или каквото и да е относно ST220 . Чисто любопитство, но предвид цифроманията около поддръжката на този автомобил ми се иска да съм що-годе в час.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 15 дек 2017, 08:36

Маздата поредната версия супер технология от Форд с изгарящи клапани. Последно време се случва доста глави да правя, още повече, че има хора, чели във форум, че Марсианците не регулират клапани. Когато нищо не дава резултат, чак тогава търсят проблем в клапаните.
За това Маздата е поредната такава. Предишната беше с проблем в 1 и 4 цилиндър, а тази на 2 като и много занижени хлабини на всички клапани. Ако не вярваш, още е в сервиза, днес ще се предава.
Поздрави

mi67
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от mi67 » 15 дек 2017, 20:07

Колега Фордманиак, изобщо не е се тая,да не провериш настроиките на ГИ, преди регулировката на клапаните, или дори ако ти е дошъл автомобил с вече издухани клапани. И ти като специалист много добре го знаеш. Защото според мен има ,,майстори'' и истински Майстори на ГИ.Ако човек попадне на първите, дето не са чували за адаптации на бензиновия компютър, какво е къс и дълъг трим, и настройката на ГИ монтиран от тях, се изчерпва с една автокалибровка на място, се запознава със специалисти като теб. За хората остава горчилката от потрошените не малко пари за ГИ , а след това и за ремонт на двигателя. Според мен не е редно да се вихри тук някаква мания, че клапаните на двигателите на Форд са направени едва ли не от тенекия. Проблема е другаде, и се дължи на техническа некомпетентност и непознаване на специфична материя от определен кръг от хора. Това е мое мнение , но то е породено от преки наблюдения на реални автомобили, от най-различни марки.

rpv
потребител
потребител
Мнения: 82
Регистриран: 21 сеп 2015, 12:09
Модел на автомобила: фиестa мк7 1.25-60кс
Местоположение: Spain
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от rpv » 17 дек 2017, 21:29

Здравейте,след като имам проблем с изгорели клапани ще споделя с вас един списак за автомобили които не са газ и метан.Този списък е бил качен в офицялния сайт на БРЦ но вече не е там,някой колеги са го запазили и може да се види,ето линк
http://api.ning.com/files/jxeVkyqJEHF0i ... 2_2011.pdf

Ако не може да го свалите това е снимка на екран
Изображение
Виждам че форд фиеста 1.2 от 2002 се спасява,но пък за мазда казват всички мотори от форд.
Поздрави

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 18 дек 2017, 09:35

Няколко пъти съм я чел тази таблица и нещо не ми се връзва. на Форд само 1,8 не ставало, а на Мазда всички фордовски мотори! Нали са едни и същи, как така!? Не е приложима1 като гледам в практиката, всичко с механични клапани е едно и също, май. :D

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 18 дек 2017, 14:11

Тц, не е едно и също. Аз никога не съм имал проблеми с клапани на моя кола. И никога досега не съм регулирал клапани на моя кола.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 18 дек 2017, 22:06

Интересно е че липсват HTP моторите на VAG , които топят легла на клапани, нищо че са с хидравлики.
Колите с регулируеми клапани се регулират, иначе щяха да са с хидравлика, тоест нерегулируеми.
Ето още един пострадал: https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 40#p563231
mi67 написа:
15 дек 2017, 20:07
Колега Фордманиак, изобщо не е се тая,да не провериш настроиките на ГИ, преди регулировката на клапаните, или дори ако ти е дошъл автомобил с вече издухани клапани. И ти като специалист много добре го знаеш.
. Според това, което пишеш, че специалистите знаят еди какво си, явно си специалист. Що тогава пишеш глупости?! Ако търсиш адаптации на издухани клапани, значи си нямаш хал хабер как работи ламбда сондата. На газ или бензин е все тая при изхорели клапани.
Първите коли с изгорели клапани, които съм правил, бяха Самара 1.3. Разработка на СССР и Порше, то затова пуловете ставаха за Голф и Пасат ( преди хидравличните от '86 нататък ) . Там нямаше ламбда сонди и адптации, а газ анализатор. най- много си патиха почитателите на поговорката : Не мешай машину работат.
Вариантите за поддръжка на колата според мен са два.
Единия му казвам Италиански : не сменяш масла, не регулираш клапани и квото остане продаваш.
Другия е Германския : всичко се поддържа по каталог, щом има реглаж зададен от производителя се прави.
mi67 написа:
15 дек 2017, 20:07
Според мен не е редно да се вихри тук някаква мания, че клапаните на двигателите на Форд са направени едва ли не от тенекия. Проблема е другаде, и се дължи на техническа некомпетентност и непознаване на специфична материя от определен кръг от хора.. Защото има газифицирани много коли като твоята, и ако сьществува такьв проблем, заложен от фирмата производител, щеше да се вдигне голяма олелия из цяла Европа.

Няма мания, и тук и по света колите не издържат експлоатация на газ и още повече на метан без реглаж на клапаните. Провери в гогглетоо ку не вярваш. Олелия няма кой да вдигне, защото колите са изчислени за работа на бензин.
Поздрави

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 19 дек 2017, 18:22

Нали не говориш за всички коли "тук и по света"... :lol:

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от Eastbourne » 19 дек 2017, 20:37

dimkar написа:
19 дек 2017, 18:22
Нали не говориш за всички коли "тук и по света"... :lol:
Не знам дали забелязваш, но никой не ти обръща внимание, а ти продължаваш да си пишеш глупост след глупост. Гледам ти профила и разбирам защо е така: 52 годишен в критическата ... :roll:

mi67
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от mi67 » 19 дек 2017, 21:38

Колега Фордманиак, никъде не съм писал да проверяш тримовете на кола с издухани клапани. Писал съм че е важно да се проверят настройките на газовия инжекцион преди да се започне процедурата по реглаж на клапани или ремонт на глава. Защото от там може да се направят изводи защо се е стигнало до този проблем. Сега ясен ли съм? И ми е много любопитно , какво си виждал в настройките на ГИ на проблемните коли , идвали за ремонт при теб.

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1745
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от synthez 3D » 20 дек 2017, 07:44

За съжаление причината за износването не е в лошата настройка на газовата, а в горивото. Вярно е,че неправилната настройка може да направи износването по-бързо,но и перфектна да е, леглата пак се износват. Не мога да разбера защо трябва да се търси под вола теле, когато вече доста хора се сблъскаха с тази особеност. В тази тема, хората с ОПИТ, точно с ТЕЗИ ДВИГАТЕЛИ, най-добронамерено се опитваме да ви покажем, че това всъщност не е проблем, а особеност. А вие не, на мен няма да ми се случи. Да, ама не. А е толкова просто, проверявайте си хлабините и ги регулирайте и никога няма да чуете за изгорели клапани. Все едно си правите технически преглед. Какво толкова сложно има?
Изображение

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта