Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от OgiDogi » 27 мар 2016, 21:58

ANGEL4O написа:извинете от къде може да идва тази нула хлабина между гърбицата и повдигача не е ли логично след изминатия пробег следствие износването хлабината да е по голяма от нормалната
Между гърбицата и повдигача нормално винаги има смазка и износването е много по-малко, от колкото между клапана и леглото му, които освен това са подложени на високата температура в цилиндъра. Заради макар и незначителния луфт между опашката на клапана и водача, конусът винаги ляга и затваря с приплъзване (на сухо = износване) и от там след време клапанът сякаш се удължава и намалява луфта към гърбицата на разпределителния вал. Неправилно настроена газова уредба, работеща предимно на обеднена горивна смес (за икономия), може да ускори износването, заради допълнително повишената температура и ако пропуснеш да регулираш клапани, да доведе до прегарянето им - основната причина за заглавието на темата.
При употребата на кофти масла или смяна през по-големи интервали, износването на гърбица и повдигач може да изпревари клапана и леглото и луфтът да се увеличи, при което започва тракането.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ANGEL4O » 28 мар 2016, 22:10

супер благодаря за отговора много точен и ясен

pavlan
потребител
потребител
Мнения: 122
Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
Модел на автомобила: Ford Focus MK1
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от pavlan » 06 апр 2016, 10:13

Колеги , въпрос специално за Focus 1.6 Zetec-SE 2000г...

На око/ухо, жуженето/тракането на клапаните признак ли е за нужда от реглаж ? Или става ясно единствено с мерене ?

geromessi
потребител
потребител
Мнения: 54
Регистриран: 27 сеп 2014, 09:15
Модел на автомобила: Focus MK2
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от geromessi » 08 апр 2016, 09:16

pavlan написа:Колеги , въпрос специално за Focus 1.6 Zetec-SE 2000г...

На око/ухо, жуженето/тракането на клапаните признак ли е за нужда от реглаж ? Или става ясно единствено с мерене ?
Колега аз моя го хванах по показанията на MAP-a , иначе за шум не ми беше направило впечатление. Най-лесно можеш да го закачиш на диагностика и да видиш стойностите , по моя съдя е 0.34-5 след реглажа :wink:
Поздрави !

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 09 апр 2016, 08:19

Тракане на клапани само на моторите на Фиеста с долен вал се хваща, на 16 клапанните аз, дето съм правил много не смея да кажа по звук, че мога да ги хвана. Лошото е, че 16-ките те са за реглаж често с намалена хлабина, а така даже са по-тихи!
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 40#p522468
geromessi написа:аз моя го хванах по показанията на MAP-a
до някъде се хваща с диагностиката, ама с последния случай с едно Мондео МК2 2.0 zetec 131 к.с. пак с доста отклонения в параметрите се оказа грешно зацепен вал.
Затова най-сигурно си е мерене и пробег, особенно на газ или метан.
Поздрави

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ANGEL4O » 09 апр 2016, 17:18

значи по добрия вариант за клапаните е да чукак отколкото да са тихи и останали без хлабина ,това е само сравнение между двата варианта неказвам за третият вариант който е идеален с точна хлабина smiley-transport03

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 09 апр 2016, 17:40

От ужасния правопис разбрах за повишена хлабина. Да, по-добре е от гледна точка изгаряна на седлото на клапана, но се получават ударни натоварвания, водещи до износване на детайлите, а именно разпределителен вал и повдигачи (особенно на долноваловите Фиести и Ескорти 1.1 и 1.3). За това оптималната хлабина, зададена от завода и "всичко е по каталог"!
Поздрави

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от OgiDogi » 09 апр 2016, 17:42

ANGEL4O написа:значи по добрия вариант за клапаните е да чукак отколкото да са тихи и останали без хлабина ,това е само сравнение между двата варианта неказвам за третият вариант който е идеален с точна хлабина smiley-transport03
От гледна точка на вероятността от по-сериозни поражения и по-скъп ремонт - да. Обаче, голямата хлабина означава късно отваряне и рано затваряне на клапаните, съответно цилиндрите не могат да се напълнят добре с горивна смес и да изхвърлят всички изгорели газове, което води до намалена мощност.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от BOROOO » 11 апр 2016, 10:38

Един хипотетичен въпрос - възможно ли е да прегори някой клапан при работа на двигателя с LPG\CNG, ако има проблеми със запалителната система?

П.С. Имам проблем с ЕКУ-то и си мисля, че се получава Cylinder Misfire без да ми отчита такава грешка.
В България има само един вид пътни знаци - пожелателни.

pavlan
потребител
потребител
Мнения: 122
Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
Модел на автомобила: Ford Focus MK1
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от pavlan » 12 апр 2016, 11:09

На моя Фокус (1.6 2000год) ми се струват една идея по-шумни клапаните. На по-малко от 20000 е след основен ремонт ( 10 нови клапана, сегменти и биелни и т.н... )
... и ми се иска да го погледне някой.
Колеги от Пловдив, някой да е правил реглаж на клапани на този или подобен двигател в нашия град ?

casparcho
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 30 окт 2009, 16:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от casparcho » 14 апр 2016, 15:18

Зафира 1.6 101 к.с купена от Германия на 200 000 км до сега за година и половина е на 260 000 км ...тоест 60 000 км на газ без да е пипана или отварана и не се чува как работи мотора , газов инжекцион Романо антонио с ОБД.

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 670
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ivan_racing » 14 апр 2016, 18:38

casparcho написа:Зафира 1.6 101 к.с купена от Германия на 200 000 км до сега за година и половина е на 260 000 км ...тоест 60 000 км на газ без да е пипана или отварана и не се чува как работи мотора , газов инжекцион Романо антонио с ОБД.
Сравняваш различни коли. Зафирата е с хидравлики, няма как да ги сравняваш!!!!! Едното си има регулиране на определен пробег, другото се саморегулират на всяко палене. Като не се регулират навреме няма никакво значение каква е газовата.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

casparcho
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 30 окт 2009, 16:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от casparcho » 14 апр 2016, 18:43

ivan_racing написа:
casparcho написа:Зафира 1.6 101 к.с купена от Германия на 200 000 км до сега за година и половина е на 260 000 км ...тоест 60 000 км на газ без да е пипана или отварана и не се чува как работи мотора , газов инжекцион Романо антонио с ОБД.
Сравняваш различни коли. Зафирата е с хидравлики, няма как да ги сравняваш!!!!! Едното си има регулиране на определен пробег, другото се саморегулират на всяко палене. Като не се регулират навреме няма никакво значение каква е газовата.
Така е колега , а да попитам S-max 2.0 145 конски сили с хидравлични повдигачи ли са или не ?

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 670
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ivan_racing » 14 апр 2016, 19:20

casparcho написа:
ivan_racing написа:
casparcho написа:Зафира 1.6 101 к.с купена от Германия на 200 000 км до сега за година и половина е на 260 000 км ...тоест 60 000 км на газ без да е пипана или отварана и не се чува как работи мотора , газов инжекцион Романо антонио с ОБД.
Сравняваш различни коли. Зафирата е с хидравлики, няма как да ги сравняваш!!!!! Едното си има регулиране на определен пробег, другото се саморегулират на всяко палене. Като не се регулират навреме няма никакво значение каква е газовата.
Така е колега , а да попитам S-max 2.0 145 конски сили с хидравлични повдигачи ли са или не ?
Регулируеми.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 14 апр 2016, 19:25

Бензиновите 16 клапана на Форд в Ескорт и Мондео 1 и второто 2 години 96-98 са с хидравлики.
От там нататък 16 клапана на Фиести 1,25, 1.4, 1.6, Пума, Фокуси, Фюжъни, Ц- и С-Макс, Мондео след '98 всички модели са с РЕГУЛИРУЕМИ ХЛАБИНИ НА КЛАПАНИТЕ.
Поздрави

p_yanev
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 20 фев 2012, 17:38
Модел на автомобила: Форд Мондео МК3 1.8 125к.с
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от p_yanev » 14 апр 2016, 20:49

И 2,5 двигателя на мондео ли? Някой писа, че там са хидравлични.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 14 апр 2016, 21:26

Сори, за тях не се сетих, щото не са масови. Всички V6 мотори са с хидравлични повдигачи.
Другите, които се нуждаят от регулировка са 1.1 и 1.3 двигателите на Ескорт, Фиеста, Ка с долен разпределителен вал и верига.

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от форд мк2 » 04 май 2016, 10:21

fordmaniac написа:Сори, за тях не се сетих, щото не са масови. Всички V6 мотори са с хидравлични повдигачи...
Тоест това значи,че и наточените версии СТ са със такива повдигачи, така ли? Щото няма или поне аз не съм срещал по нашенско ST на газ. _friends_
Be happy

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1611
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 04 май 2016, 19:59

ST220 V6 3.0 хетчбек с газов инжекцион имам на поддръжка. Вярно е, че е с хидравлики, има и такива късметлийски останали версии Фордове.

ANGEL4O
потребител
потребител
Мнения: 131
Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
Местоположение: панагюрище
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ANGEL4O » 01 юни 2016, 21:44

колеги подлежът ли пуловете за клапаните на шлайфане ,по точно могат ли да се шлайфат при намаляла хлабина за постигане на нормалната ,вместо да се сменят с нови от подходящия размер

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта