Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от freeway » 25 авг 2017, 00:33

Абе хора,чета тук , че и по други форуми за всякакви проблеми с тая газ.Кажете по колко хиляди километри на година навъртате,че да си струва всичко това което си причинявате?

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 25 авг 2017, 01:11

При печките проблемите са повече и доста по-скъпи. Но много хора си го причиняват. :lol:
Между другото, на моя кола досега не съм регулирал клапани и не съм имал проблеми с тях. Предполагам, че хиляди са като мен.

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от freeway » 25 авг 2017, 01:24

При печките хората са измамени.С газта сам си го причиняваш, тъй като имаш избор!

Потребителски аватар
Ozzie
потребител
потребител
Мнения: 1155
Регистриран: 06 май 2016, 21:28
Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от Ozzie » 25 авг 2017, 08:17

dimkar написа:
25 авг 2017, 01:11
При печките проблемите са повече и доста по-скъпи.
Като например?
'щото 11-та година карам дизел (трети поред) и нищо по- необичайно спрямо обслужване на бензинов двигател не ми се е нлагало да правя.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

p_yanev
потребител
потребител
Мнения: 44
Регистриран: 20 фев 2012, 17:38
Модел на автомобила: Форд Мондео МК3 1.8 125к.с
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от p_yanev » 25 авг 2017, 08:23

HACKO написа:
24 авг 2017, 21:59
p_yanev написа:
24 авг 2017, 11:22
В страни от темата, но понеже споменахте Опел. Имате ли информация за двигателите на опел, 2.2 147 кс и 2.2 direct 155 kc, как понася ГИ
Абе, не разбрахте ли, че няма значение марката, процесите съответно и последствията са еднакви за всички. Щом е с механично регулиране на клапаните, без значение на Газ, Бензин или Нафта, клапаните трябва периодично да се проверяват и ако са натегнати горят.
ТЕзи май са с хидравлични?

Потребителски аватар
anikolov
потребител
потребител
Мнения: 113
Регистриран: 02 яну 2016, 16:23
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk4 /2009/ Duratec 2.0 145, BRC Sequent, X1134KM
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от anikolov » 25 авг 2017, 09:46

Аз пък друго имам на идея, като въпрос. Купил си си един нов Дуратек. Караш 40 000 км., да кажем, докато е гаранционна. После слагаш газова уредба, настройват ти я като хората и започваш да караш, радваш се. Караш без да вдигаш над 4000 оборота, после на 20-30 хил. км. ходиш на реглаж. Колко пъти могат да се регулират средно, преди да стане белята? Ако някой има наблюдения, предполагам клубния майстор ще има най-голямо наблюдение.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от HACKO » 25 авг 2017, 10:56

p_yanev написа:
25 авг 2017, 08:23
ТЕзи май са с хидравлични?
Ако е така, караш и пееш, една грижа по-малко.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от Филипов » 25 авг 2017, 13:05

fordmaniac написа:
14 апр 2016, 19:25
Бензиновите 16 клапана на Форд в Ескорт и Мондео 1 и второто 2 години 96-98 са с хидравлики.
От там нататък 16 клапана на Фиести 1,25, 1.4, 1.6, Пума, Фокуси, Фюжъни, Ц- и С-Макс, Мондео след '98 всички модели са с РЕГУЛИРУЕМИ ХЛАБИНИ НА КЛАПАНИТЕ.
Това означава ли че на моята няма да се занимавам с тази процедура? Че скоро мисля да сменям гарнитура на капака.

За останалите неща, дето някои смятат че се набутват:
На газ е наполовина, или поне 10 ст./км. надолу За година максимум се избива газов инжекцион, За няколко - пари за подобна кола втора употреба. Та да дадете 50 лв за 5 години за 2 регулирания на клапани ли е проблем? Те и за друго гориво пак се дават.

Потребителски аватар
sinnerman
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 07 сеп 2012, 11:08
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от sinnerman » 30 авг 2017, 10:56

Питам се, на фокусите дето ги вкарват от Италия с фабричната газ, на 250к + и ги продават тук, дали някога са им регулирали клапаните? Тук колеги ги купуват и продължават да си ги карат.Нямат оплаквания.Тоя реглаж на 20к км. е много измислена работа.

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от al_lukanov » 30 авг 2017, 11:40

Фокусите от Италия с фабрично монтирана газова систеа са с различни клапани и легла (парт номера е различен). За това нямат такива проблеми.
Относно Вектрата 2,2 Директ - там уредбата трябва за е за двигател с директно впръскване, респективно по-скъпа с постоянен разход на бензин (~20%).

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 30 авг 2017, 22:37

Точно такива дет вярват че е измислена работа, после им правя ремонт на главите. Усилени легла и клапани нямат и те си горят.
https://clubford.org/forum/viewtopic.ph ... 36#p362391
И за от чужбина пристигнали съм писал.
Сега имам в сервиза Фюжан 1.4 със слагана газова в германско и има следи от реглаж на клапаните, но те са предвидливи немците, че е по-добре поддръжка, отколкото тежък ремонт.
Поздрави.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 31 авг 2017, 01:52

Аз съм от теэи и продължавам да навивам километри. А вие си регулирайте клапани... :lol:

Потребителски аватар
ivan_racing
потребител
потребител
Мнения: 670
Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
Модел на автомобила: Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.

Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .

Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия

Ford Focus mk1 1.8 бензин

Focus mk1 1.6 бензин
Местоположение: София/Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ivan_racing » 31 авг 2017, 13:54

dimkar написа:
31 авг 2017, 01:52
Аз съм от теэи и продължавам да навивам километри. А вие си регулирайте клапани... :lol:
Неподдържането на колите само в България е хвалба.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 31 авг 2017, 17:28

Тези твои думи само показват, че въобще не ме познаваш. Не, че има някакво значение, де. :lol:

Потребителски аватар
sinnerman
потребител
потребител
Мнения: 124
Регистриран: 07 сеп 2012, 11:08
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от sinnerman » 31 авг 2017, 21:01

fordmaniac написа:
30 авг 2017, 22:37
Сега имам в сервиза Фюжан 1.4 със слагана газова в германско и има следи от реглаж на клапаните, но те са предвидливи немците, че е по-добре поддръжка, отколкото тежък ремонт.
Поздрави.
Следи може да открие Олд Шетърхенд в прерията. Не знам какви следи си открил за реглаж на клапаните. Ама си мисля, че точно тоя "реглаж" на 20 000 км. дето ти правиш е измислена работа. Днес прекарах известно време в Мото Пфое по работа. И разказах на няколко от монтьорите за твоите съвети. Питам ги- Тук правите ли реглаж на клапани. Казват- То за реглаж на клапани се свалят разпределителни валове, ангренажен ремък или верига и още куп неща. И ако трябва да се поръчват пулове или други части-10 дни чакане. И колата трябва да седи тук минимум 15 дни. И сметката е жестока. Та няма мераклии. Ние повечето колеги тук караме фокуси и сме на газ и не сме си правили реглаж.
Аз лично не знам кога трябва да се прави реглаж на клапани, ама си мисля, че на каквото и гориво да се кара една кола, когато е над 300к пробег, то не само клапани, ами и бая други ремонти предстоят.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1609
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от fordmaniac » 31 авг 2017, 21:20

Аз правя и реглаж, ама правя и глави с изгорели клапани. На който му отърва и мисли, че ремонта на глава е по-изгоден, кара и не му пука. За това дали е измислена, показват колите, дето са минали през мен и са тръгнали по-добре. Хора, които искат изправни возила, идват и от провинцията: Хасково, Бургас, Пловдив и тях не им трябва шмекер, а някой да им съживи колата.
Дали правя реглаж всеки може да се убеди с луфтомер му викат.
Пък те и в Тойота не щат да регулират клапани, ама и тях ги правя.
Поздрави

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dimkar » 31 авг 2017, 22:31

А колко са колите, дето са минали през ръцете ти? 10, 100, 1000, 10000...А колко са колите, дето са на газ и не са чували за реглаж на клапани? И следващия път питай този, дето е изревал за клапани, дали случайно газовата му уредба не е настроена "икономично".

Потребителски аватар
dmastard
потребител
потребител
Мнения: 239
Регистриран: 10 апр 2014, 01:11
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 tdci '06
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от dmastard » 31 авг 2017, 23:18

Хора не се ядосвайте.
Който иска отива на реглаж.
Който не иска не отива.
В един идеален свят си караме колите, и те клапаните си седят в рамките на толеранса.
Лошото е, че не живеем в идеален свят.
Аз имах рено меган, 1,6 бензин с 8 клапана. Колата нямаше газ. На всеки 15 хиляди си ги регулирах и винаги е имало нужда.
Всеки си решава, ако му се вижда скъп реглажа, кара смело и ако изгорят - прави ремонт.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от OgiDogi » 01 сеп 2017, 00:29

sinnerman написа:
31 авг 2017, 21:01
Следи може да открие Олд Шетърхенд в прерията. Не знам какви следи си открил за реглаж на клапаните...
И ако трябва да се поръчват пулове или други части-10 дни чакане. И колата трябва да седи тук минимум 15 дни...
Тук идва разликата - специалистите от МП чакат 10 дни да им доставят пулове с точният размер и на безбожни цени, а другите носят пуловете от колата до най-близкия шлайфист и ги докарват до нужният размер за 30 минути и шише ракия. И там остават следите - шлайфаните пулове нямат маркировка с размер и ръбовете им стоят малко по-остри. Обикновено, от наличните 8/16 пула след разместване по подходящи размери, рядко се налага шлайф на повече от половината. Ако клапаните не се нуждаят от припасване, пуловете могат да се свалят, дори без да се сваля ремъка (за верига не знам дали става - не съм свалял).
Това е обяснение, като за човек дето не е виждал разглобен двигател на живо, а само по картинки в интернет.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Прегорели клапани от Пропан-Бутан (LPG)?

Мнение от ivchotr » 01 сеп 2017, 15:23

dimkar написа:
31 авг 2017, 22:31
А колко са колите, дето са минали през ръцете ти? 10, 100, 1000, 10000...А колко са колите, дето са на газ и не са чували за реглаж на клапани? И следващия път питай този, дето е изревал за клапани, дали случайно газовата му уредба не е настроена "икономично".
Винаги ми е било странно, когато някой започне да се дърли с хора, които не познава, не знае какво правят и как го правят...

Значи, моята кола е една от тези, които са минали през ръцете на Фордманиака. Имаше изнервящ проблем, който как ли не се опитвах да разреша и не ставаше и туй то. Смених всичко по управлението на двигателя, което може да се смени, в това число и софтуера на компа. Газовата уредба я настройва един от малкото хора в страната, които наистина знаят какво правят. И ефектът беше никакъв. Остана единствено вариантът проблемът да е вътре в двигателя. След интервенцията на Фордманиака, колата стана друга. Дойде и повече мощност, не мени оборотите както преди това. Направо е удоволствие да се кара, нищо че е 100 коня.

Така че приятелю, не е лошо да смекчиш малко тона. Човек се учи докато е жив, ако не знаеш.
Знам всички вицове за Форд :D

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта