Какво е вакуумен и ел.изпарител?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
valerko1
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 09 авг 2006, 14:57
Модел на автомобила: Ford Focus 1600 cm3, 100 кс, 06.2008 г. фейслифт, АГУ
Местоположение: София
Status: Извън линия

Какво е вакуумен и ел.изпарител?

Мнение от valerko1 » 11 сеп 2006, 14:10

Като пълен профан по темата за АГУ питам: какво е това вакуумен и електрически изпарител и по какво се познава? Кой за каква кола се ползва? Имам един Стефанели или нещо подобно, който ми го подариха и не знам какъв е и дали ще стане за моноинжекция.

Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от 2v6 » 11 сеп 2006, 14:41

Различават се по това как се спира газта при неработещ двигател. Вакуумния има вакуумен клапан, който се свързва към ваккума на входящия колектор - например на шлауха на сервото за спирачките. Електрическия има електромагнитен клапан, който най-често го връзват успоредно на клапана за течната газ, но може да се свърже и към системата за ППХ.
Всеки изпарител става за всяка кола.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 11 сеп 2006, 20:06

Не точно!
Вакуумния изпарител не става за инжекциони.
В общи линии - при вакуумния двигателя (карбуратор или моно) си засмуква необходимата газ, като при това е свързано с неудобството при преминаване на газ да изчакаш да ти свърши бензина в карба и тогава да минеш само на газ (преди това си междинно т.е. нито на бензин, нито на газ). При ел. подаването се управлява от ел.клапан, самото управление се командва пак от подобна джаджа в купето, но преминаването газ/бензин е моментално....

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 12 сеп 2006, 09:19

kEFi написа:Не точно!
Вакуумния изпарител не става за инжекциони.
В общи линии - при вакуумния двигателя (карбуратор или моно) си засмуква необходимата газ, като при това е свързано с неудобството при преминаване на газ да изчакаш да ти свърши бензина в карба и тогава да минеш само на газ (преди това си междинно т.е. нито на бензин, нито на газ). При ел. подаването се управлява от ел.клапан, самото управление се командва пак от подобна джаджа в купето, но преминаването газ/бензин е моментално....
Ако се сетя ще ти снимам кола пълен инжекцион /ситроен ZX/ с вакуумен изпарител.
Преминаването от газ на бензин зависи от ключето монтирано вътре в колата, а не от изпарителя. Спокойно може да сложиш електрически изпарител и на кола с карб /лада 7-ца съм виждал/

А бе и двата вида изпарители стават и за двата вида автомобили

:twisted:

:twisted:

chavdu
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 19 юни 2006, 10:41
Модел на автомобила: Escort 1.3
Местоположение: София/Варна/
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от chavdu » 12 сеп 2006, 18:34

2v6 написа:...но може да се свърже и към системата за ППХ.
Всеки изпарител става за всяка кола.
това значи ли ,че при това свързване , можеш да имаш ППХ и на газ ? и да не гори нищо? :shock: :o

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 12 сеп 2006, 20:16

Реално погледнато всичко може...но важното е кое е подходящото!

Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от 2v6 » 13 сеп 2006, 16:12

това значи ли ,че при това свързване , можеш да имаш ППХ и на газ ? и да не гори нищо? :shock: :o
Точно това значи. То и вакуумния може да се свърже към ППХ, но му трябва допълнителен магнетвентил, както е ППХ на ладите.
Електрическите имат предимство че спират газта веднага след затваряне на магнетвентила на изхода. Вакуумните ако са свързани директно към вакуума на входящия колектор спират газта чак след като спре да се върти коляновия вал. През това закъснение може да се получи "задавяне" и трудно палене след това.

Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от 2v6 » 13 сеп 2006, 16:35

kEFi написа: Не точно!
Вакуумния изпарител не става за инжекциони.
В общи линии - при вакуумния двигателя (карбуратор или моно) си засмуква необходимата газ, като при това е свързано с неудобството при преминаване на газ да изчакаш да ти свърши бензина в карба и тогава да минеш само на газ (преди това си междинно т.е. нито на бензин, нито на газ). При ел. подаването се управлява от ел.клапан, самото управление се командва пак от подобна джаджа в купето, но преминаването газ/бензин е моментално....
По принцип малко са объркани понятията. Това което навсякъде всички му викат "изпарител" всъщност е захранващо устройство за пропан-бутан. На входа му влиза втечнен пропан-бутан, който се изпарява в изпарителя (може би най-малкия елемент от това устройство!). От изпарителя вече газовата фаза навлиза в 1-вата степен, където налягането се редуцира до около 0.7 бар (някои такива устройства имат две такива степени). След това преминава през стоп-клапан (някои нямат стоп клапан). Накрая отива на регулатора на разхода с най-голямата мембрана. Върху тази мембрана действа вакуума създаден от двигателя върху щуцерите или смесителната плочка. Всички "изпарители" работят под действие на този вакуум. Та разликата между електрическите и вакуумните е само в стоп клапана.
Има руски "изпарители" при които изпарителя е отделно от останалата част. Останалата част при тях е универсална и може да се използва за двигател на метан - вместо изпарител се поставя редуцир вентил от бутилките с високо налягане.

Електрическите "изпарители" са по-добри с бързото спиране на газта след изключване на двигателя или при активиране на сигнала за ППХ.
Вакуумните са по-сигурни - спре ли двигателя спира газта. Електрическия си фъщи леко докато изключи релето за управление (ако има такова реле!).

The_Machine
потребител
потребител
Мнения: 32
Регистриран: 30 юли 2006, 21:23
Модел на автомобила: ВАЗ 21011
Местоположение: София/Слатина
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от The_Machine » 15 сеп 2006, 21:22

Колега , абсолютно съгласен съм с теб (2V6) :) , замислям се над идеята ти за ППХ...
Газови уредби , монтаж , диагностика , ремонти на бензинови двигатели , ауспуси...
София, Горубляне

Потребителски аватар
shark
потребител
потребител
Мнения: 191
Регистриран: 23 авг 2005, 12:48
Модел на автомобила: Sierra 1.6 GL
Местоположение: Русе
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от shark » 16 сеп 2006, 15:29

Значи аз съм с електрически изпарител и колата ми е карбураторна. Газта се подава само тогава когато през високоволтовия кабел от делкото към бобината протича ток. Когато дам контакт ако до 4-5 сек. не запаля клапана се затваря.

Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от 2v6 » 17 сеп 2006, 15:21

shark написа:Значи аз съм с електрически изпарител и колата ми е карбураторна. Газта се подава само тогава когато през високоволтовия кабел от делкото към бобината протича ток. Когато дам контакт ако до 4-5 сек. не запаля клапана се затваря.
Значи при тебе клапана на изпарителя е свързан успоредно към отсекателния клапан за втечнена газ на входа. Така е най-лесно и почти всички газаджии го правят. Захранването на клапаните става от реле в превключвателя газ-бензин. Това реле се включва от импулсите на високоволтовия кабел. На превключвателите отзад има потенциометър, с който може да се регулира времето за затваряне на клапана след последния импулс.
Ако последователно на клапана на изпарителя свържеш контакт от реле, захранвано от системата за ППХ, ще имаш разход 0 при спускане и т.н.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 04 дек 2007, 11:49

Така! С комшията имаме проблем за решаване. Той има Ескорт с някакъв бисквитен не, а ми вафлен стоп 1.3 карбуратор. В момента кара с изпарител Волтран, но са му дали някакъв електрически Ловато като този:
Изображение

Стария прилича на този:
Изображение Сега въпросът е на бобината на ел. изпарител има + и - (това го открихме без чужда помощ). От къде се взима захранване за нея?
Друго- кабелчето от ключето за първоначално впръскване къде го връзваме. Досега беше към бобинката на вакуумния.
Предполагам трябва да запушим всмукателния колектор, откъдето излиза в момента маркуча за вакуума към изпарителя.
Ако последователно на клапана на изпарителя свържеш контакт от реле, захранвано от системата за ППХ, ще имаш разход 0 при спускане и т.н.
Това не го разбрах! Честно! :oops:

Но първо ще трябва да сменим мембраните. Там може ли да очакваме проблем?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от 2v6 » 04 дек 2007, 15:12

madboy написа: Така! С комшията имаме проблем за решаване. Той има Ескорт с някакъв бисквитен не, а ми вафлен стоп 1.3 карбуратор. В момента кара с изпарител Волтран, но са му дали някакъв електрически Ловато като този:
Сега въпросът е на бобината на ел. изпарител има + и - (това го открихме без чужда помощ). От къде се взима захранване за нея?
Друго- кабелчето от ключето за първоначално впръскване къде го връзваме. Досега беше към бобинката на вакуумния.
Предполагам трябва да запушим всмукателния колектор, откъдето излиза в момента маркуча за вакуума към изпарителя.

-Цитат:Ако последователно на клапана на изпарителя свържеш
-контакт от реле, захранвано от системата за ППХ, ще имаш разход 0
-при спускане и т.н.

Това не го разбрах! Честно! :oops:

Но първо ще трябва да сменим мембраните. Там може ли да очакваме проблем?
Този изпарител не му е необходим бутон за първоначално вдръскване. Кабелчето, което е отивало към стария ще остане свободно - изолирайте го.
Бобината на новия е най-лесно да се свърже успоредно на бобината на газовия клапан.
Може да се свърже през реле, което да се захранва от състемата за ППХ (принудителен празен ход), ако има такава. Тази система ще спира газта при ППХ - колата е на скорост, педала на газта е отпуснат и двигателя се движи с високи обороти - над 1500-2000.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 04 дек 2007, 15:26

E той като е с чист карбуратор има ли такава система за ППХ?

Значи само махаме вакуума и връзваме към газовия клапан бобината на изпарителя и нищо друго не се бара?

На една кола бяха вързали така ел. изпарител, че при положение на на ключа "на контакт" газта шуртеше, пък и вадеше яко разход.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 04 дек 2007, 19:33

madboy написа:E той като е с чист карбуратор има ли такава система за ППХ?

На една кола бяха вързали така ел. изпарител, че при положение на на ключа "на контакт" газта шуртеше, пък и вадеше яко разход.
Само карбураторите имат въпросната ППХ, после става друго и е различно направено.

Електрическите изпарители обичайно се монтират с "електронно" ключе.. не на контакта направо.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 04 дек 2007, 21:53

diesel1.6 написа:
madboy написа:E той като е с чист карбуратор има ли такава система за ППХ?

На една кола бяха вързали така ел. изпарител, че при положение на на ключа "на контакт" газта шуртеше, пък и вадеше яко разход.
Само карбураторите имат въпросната ППХ, после става друго и е различно направено.

Електрическите изпарители обичайно се монтират с "електронно" ключе.. не на контакта направо.
какво е това ППХ и къде се намира :oops: щото и мойта е карбуратор и трябва да има. иначе изпарителя ми е електрически, някой беше казал че не можело на карбуратор да се сложи... а преминаването от бензин на газ- при вакуумния не знам как е, но при мен колата минава немалко разстояние на неутрално положение докато изгори бензина от карбуратора и тогава да премина на газ :roll: много е дразнещо

Потребителски аватар
2v6
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 01 дек 2005, 12:39
Модел на автомобила: Taunus 2.0 L 1978; Taunus 17M 1966
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от 2v6 » 07 дек 2007, 10:14

doctordre написа:какво е това ППХ и къде се намира :oops: щото и мойта е карбуратор и трябва да има. иначе изпарителя ми е електрически, някой беше казал че не можело на карбуратор да се сложи... а преминаването от бензин на газ- при вакуумния не знам как е, но при мен колата минава немалко разстояние на неутрално положение докато изгори бензина от карбуратора и тогава да премина на газ :roll: много е дразнещо
В карбуратора винаги има бензин, който трябва да се изгори преди пускането на газта.
Електрическа схема на колата нямаш ли?

edit kefi: При използване на цитат, моля обръщайте внимание да е активна отметката Включи HTML...

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта