Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от denises26 » 19 окт 2012, 20:36

Здравейте. От около седмица съм с газова. Честно казано не съм много очарован. Създаде ми доста проблеми докато я сложа и в момента продължава. Газовата е втора употреба с ел. изпарител Ловато. Първият проблем беше намирането на плочка, те нямали такава щяли да поръчат 1-2 седмици. Отидох до Хасково намерих плочката и им я занесох. Монтираха газта и хоп изненада няма празен ход, ама никакъв директно гасне. 2 дена вися в сервиза им и след множество проведени от тях разговори с други майстори, вързаха байпас от изпарителя в гофрата над инжекциона (поне не дупчиха имаше оригинален отвор с тапа). Така празен ход на лице. Следващ проблем детонации (кихане) плащам им аз 75 лева за монатаж и бягам за свещи, моите били за смяна щото са с 4 полюса. Съгласих се отидох и купих NGK точно за моята кола предвидени, слагаме ги тръгвам, гасне, пак и пак и пак. Настройват нещо и се постига някакво споразумение между тях и Форда да тръгва с яко форсиране. Оттам пак детонации и трудно тръгване. След още 1-2 настройки в момента тръгва горе долу добре, но пак малко в стил "не мога да карам" или "аз съм стрийт рацер". От време на време си "киха". Проблема главно, е че има едно глъхнене аха аха да изгасне между 1200-1800 оборота откъдето хълцане на втора и при потегляне, гаснене в неподходящи моменти и разход 10лв-30км. Въпроса ми е какво да сменя за да се оправи най-накрая?

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от fordmaniac » 20 окт 2012, 17:51

Здравей.
Първо провери плочката. Не е важно само да се надяне на дросела. Дифузьора трябва да е 33 мм. K-Jetronic и без това са много капризни, що си слагаш втора употреба изпарител? Като гръмне няколко пъти и ти покриви дебитомера, ще го финишираш. Поне нови мембрани са задължителни, само оригинални Ловато.
За настройката трябва газ анализатор. Иначе е настройка на слух. а това си е вятър работа.
Поздрави

Потребителски аватар
blenda
потребител
потребител
Мнения: 89
Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от blenda » 20 окт 2012, 21:28

Здравей,
Моя съвет към теб е смени кабелите на свещите!Това и въздушния филтър са наи-важните консумативи за газта!

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от denises26 » 29 окт 2012, 17:15

Мембраните са сменени, кабелите на свещите пробвах с други няма особенна разлика. След смяната на мембраните има някакво подобрение, но мисля, че кучето е заровено другаде. Някакви идеи?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от HACKO » 29 окт 2012, 17:27

Махаш инджекциона, слагаш си един карбуратор и се прераждаш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от dreadx » 29 окт 2012, 21:15

Ам то самата система редуктор-кранче-плочка е вид елементарен карбуратор.

Да не би да е неподходяща плочката? На моята докато не засенчих една част от отвора имаше отвратителни проблеми. При тръгване се получаваше пропадане на сместа - обедняване, докато започне да засмуква достатъчно газ - и не можеше да потегля на сравнително ниски обороти. Иначе много готина си ми изглежда плочката.

Опитай с частично запушване на отвора за въздух и след това пак настройка на изпарителя и кранчетата. Плочката е много важна част от системата.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от HACKO » 29 окт 2012, 21:22

Да ама има вероятност дебитомера на жеттроника да бърка нещата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от denises26 » 29 окт 2012, 22:34

Това с запушването на отвора е идея, не че не съм пробвал, но не и с тея мембрани. С какво мислите, че ще стане най-добре? Утре смятам да сменя и филтърчето на газовия клапан. А това с карбуратора много съм го мислил, но доколкото разбрах ми трябва и друга помпа, инсталация ( всмукателя и карбуратора са ясни). :roll:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от HACKO » 29 окт 2012, 23:28

Може и с електрическата, нали има обратен Бензин. Ква инсталация? Към карбуратора отива само един кабел +12V на контакт.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от dreadx » 30 окт 2012, 20:36

Във форума на RENAULT един човек беше описал конверсията. Няма нужда от различна помпа, просто един тройник, като тръбата за обратния бензин е с намалено сечение. Така помпата няма да работи в натоварен режим, а карбураторът иска доста ниско налягане (0.3 bar), за разлика от инжекциона. А в някои коли (Шкода ли беше - не си спомням) има фабрично помпа с един изход и обратния бензин е от някакъв такъв тройник с клапанчета и всичко.

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1612
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от fordmaniac » 31 окт 2012, 07:51

Преди конверсията, провери ли плочката като диаметър?? Настроиката на слух ли я правят или с газ анализатор?
Много е критично мястото за свързване на щуцера на изравнителя на налягане, на широката част на въздуховода не е същото налягане като на диаметъра на плочката.
Варианта за карбуратор може да стане по два начина.
Единия е със запазване на запалителния модул, като му се търси място в колекторите за датчика за температура на антифриза и се слага клапан за управление на вакуума на MAP сензора.
Другия е с делко и се маха всичко ел от инжекциона и комутатора.
Поздрави

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от denises26 » 31 окт 2012, 09:48

Диаметъра не съм го проверил, днес мога да го проверя, нали става въпрос за диаметъра вътре където са много дупчици (основно мисля, че този диаметър играе роля). Щуцера е хванат точно на топчестата част на гофрето (абе точно над филтърната кутия, имаше си дупка и те там навряха маркуча). Къде трябва да е по-точно можеш ли да ми обясниш евентуално да го преместя? Настройката я правят на слух. В момента бронзовия винт е много развит, към 3-4 оборота сигурно, пластмасовия също е към края на хода си развит. Интересното, е че върви известно време много добре и после иска пак настройка, пак развиване на бронзовия :-/: Колкото до минаването на карбуратор, ако наистина не стане с инжекцията мисля, че ще прибегна до този вариант. >:D<:

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от dreadx » 31 окт 2012, 20:26

Май наистина не засмуква достатъчно газ от плочката.

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от denises26 » 01 ное 2012, 16:18

Преди малко проверих и филтърчето на газта. То е ново, явно при монтажа газаджиите са се сетили да го сменят. Изпадна малко графит, като о поизтупах, но иначе е ново. Проблема разбрах точно кога го прави. Когато е студена върви добре, но след няколко километра, като позагрее започват мизериите, на празен ход работи неравномерно прекасва и при подаване на газ глъхне ( и се опитва да гърми). Някаква идея, предполагам няма как да е от кабели, свещи тъй, като ще си го прави нон стоп или бъркам?

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от essex » 01 ное 2012, 16:36

Колкото и невероятно да ти се струва ще ти го кажа :mrgreen: пробвай други кабели и свещи, ако е делко капачката и палеца също :)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от denises26 » 01 ное 2012, 18:04

Капачката и палеца ги сменях много наскоро, най-много на 1500, 2000км да са. С други кабели пробвах, но не нови, май и това ще трябва да сменя и то друго не остава вече :lol: Свещите ги смених като ми слагаха газовата с NGK. Ааа и плочката остава да не е правилна и нея ще я мерна утре, баси то аз ще сменя половината двигател преди да се оправи тоа дзвер :twisted: А от центровката нещо може ли да е, че газаджията на око я настройваше нещо *banned*

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от HACKO » 01 ное 2012, 19:15

Как така ще даваш на газаджия да ти пипа центровката и то на око, така и на Москвич не може да направиш центровка, камоли на Форд.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

denises26
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 авг 2008, 18:08
Модел на автомобила: Ford Escort Cabrio 1.6i 87г.
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от denises26 » 01 ное 2012, 23:00

Е даваш не даваш нямаше, той разви болтовете и докато се усетя почукваше делкото с отвертката. Доста го е позавъртял, като гледам старите белези. :lol:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от HACKO » 01 ное 2012, 23:08

Като се има в предвид, че статичното предварение на CVH мотора е 12градуса, смятай колко е станало щом казваш, че е мръднато доста (газаджиите увеличават предварението).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Ескорт 1.6 Ke-Jetronic на газ, проблеми естествено!

Мнение от dreadx » 02 ное 2012, 21:55

Е не, първо си го върни както си е било, после я направи да не гърми и накрая ако искаш го бутни с 5 градуса напред, но не на око :)

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта