Свещи за ГАЗ

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
peroo
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 26 юни 2005, 21:07
Модел на автомобила: Fiesta 1.1i clx
Status: Извън линия

Мнение от peroo » 30 авг 2005, 07:30

При положение че си сменил свещите както пише във каталога със същото топлинно число при мен беше 23 май май трябва да видя. Кое друго може да променяш ми кажи. Зимата t е малко по ниска и температурното разширение е по-малко в сравнение от лятото. Това също се гледа не го подценявайте.

Иначе свеща си е свещ като начин на работа е нещо елементарно и при различните марки само разлика ще видите във топлинното число и разстоянието м/у електрода ... Материалите са си същите.

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 30 авг 2005, 10:15

еми като си си взел свещи по каталог няма к'во повече да мислиш. освен това,че тези свещи са дадени за бензин,а ако караш на газ те не са най-подходящи,но може само опитно да се разбере кои са.
а топлинното число е точно за това. н.з. дали е зима или лято в цилиндъра (при загрял двигател) всичко е едно и също!
иначе има свещи с 1,3,4 електрода. това също е разлика.
и разликата в топлинното число и разстоянието не се определя от марката. всяка марка свещи си прави мнооооого видове свешщи с различни разстояния и т.н.
за моя мотор се препоръчва по един модел от най-известните марки,а не само една марка.
друга разлика на свещите може да е както казах честотата,която могат да понесат. 'щотото и UTP кабела е нещо елементарно ама си има категории и лимит на честотата,която моеже да пренася,нали?
мисля,че свещта е малко по-сложна от един КАБЕЛ и също има много неща влияещи и.
а и щом Алфа и големите мотори на МБ имат по две свещи трабва те да играят важна роля в един ДБГ.
и не знам наистина повечето коли дали имат нужда от други свещи за газ обаче карах един голф преди време,който на газ наистина вървеше със едни свещи за по левче Бриск L15Y...нищо друго!!! Бощ с 3 електрода, NGK, Champion...нищо! само с тоя модел бриск :shock: :shock: :shock:
иначе всеки един елемент от коя да е машина си е елементарен...щом е правено от човек не може да е нещо кой знае какво....
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 30 авг 2005, 11:36

....триелектродните свещи се слагат на мотори, проектирани за това (форма на челото на буталото, както и на главата, наличие или не на турбо компесор) където момента на запалване е прецизиран. Ако на моя двигател му сложа въпросните по-добри свещи естествено, че няма да получа желания резултат. Защото те са по-добри, но за двигателя twin-spark на Алфа, не за моя!

...ествствено, че почти всички марки свещи са взаимнозаменяеми, но не много! Някои дребни неща имат значение, като например договорите за доставка и сътрудничество и изискванията на поръчителя (които при форд по традиция са малко по-специфични). Затова за всеки модел си има препоръчани марки свещи. С което пък е желателно да се съобразява човек(ако иска).

...Специално за Форд по-добро от препоръчаната марка Моторкрафт, по мое мнение - няма. Независимо дали става въпрос за газ или бензин (щото мойта кола си кара основно газ откакто е купена преди 3 години). Естествено има и заместители!

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 30 авг 2005, 13:10

не мога да разбера защо пък три и четири електродните да са само за t.sparк? и какво общо с тях има челото на буталото?
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 30 авг 2005, 15:45

Трол написа:не мога да разбера защо пък три и четири електродните да са само за t.sparк? и какво общо с тях има челото на буталото?
Общото с челото е търсенето на максимален ефект. Триелектродните свещи осигуряват силна искра. Която пък се подава в много тясно определен момент преди ГМТ и при почти максимална компресия в цилиндъра. За да е ефективността още по-голяма се променя и челото на буталото (+ главата) така, че в образувалата се камера да се използва в най0голяма степен енергията от мини-взрива. Такива свещи се срещат основно по коли - бегачки и най-вече в Алфа (самото име е икона за спортист)

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 30 авг 2005, 16:49

с последните няколко думи съм много съгласен. ама не мисля,че това,че тея свещи са добри и за спортни двигатели значи,че на обикновен няма да вършат работа. имат по-добра искра=>са готини!:)нали това е целта на свещта.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 30 авг 2005, 17:25

OК! Пробвай такива и пак ще говорим :wink:

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта