Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 09 яну 2013, 20:55

Този въпрос е особено актуален през зимните месеци, когато ниските температури са причина ГИ да прехвърли от бензин на газ по-късно. Причината е ясна: ако е настроен да прехвърли на газ при температура 25 градуса на антифриза, а навън е -5 ще трябва двигателя да изгори повече бензин от колкото при външна температура от +20. До тук всичко е ясно, обаче има 2 теории, относно това кога ще изгори по-малко бензин: ако се изчака на място докато загрее и прехвърли или да се тръгне и това да стане някъде в движение. Според мен за да се повиши температурата на 5 литра антифриз от -5 до +25 градуса е необходимо да се изгори точно определено количество бензин, което би трябвало да е едно и също независимо дали двигателя работи на празен ход или е на скорост(в движение). Логиката е следната: на място оборотите са по-ниски от колкото в движение и от това следва че разхода на бензин е по-малко(до тук добре), обаче за да се постигне нужната температура ще трябва повече време от колкото при нормално шофиране след непосредствено тръгване, където естествено разхода ще е по-висок заради оборотите, но за сметка на това времето за достигане на нужната температура ще е по-малко. Какво забелязах на практика при моето мондео: при около -3 градуса сутрин, ако я чакам да загрее на място са нужни 5-6 минути за да мога да прехвърля на газ (като по трип компютър средния разход е около 2-3 литра/час), а при тръгване на бензин прехвърля след около 1-2 км (мога да приема че през това време разхода не е повече от 20-25 л/100км). По моите сметки при работа на място за 5 минути ще изразходи около 150-250 мл бензин, а при шофиране за 1 км ще изгори 200-250 мл. При тези условия практически разхода е приблизително равен, което потвърждава теорията. От друга страна при засичане на разхода се гледат и изминатите км, като в това отношение предимството е на страната на прехвърлянето в движение, тъй като изгорения на място бензин само е стоплил антифриза без да премести автомобила дори с метър!
Какво мислите по въпроса? Нека обсъдим тази теория и как стоят нещата на практика.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от HACKO » 09 яну 2013, 21:41

Така и иначе това количество Бензин го изгаряш, по-добре е и да изминеш някакво разстояние.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от dimkar » 09 яну 2013, 21:47

И аз така мисля. Но се случва, когато колата ми е замръзнала, да я оставя да поработи на място, за да имам топъл въздух при тръгване. Тогава въобще не мисля за икономиите. :)

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от kito » 09 яну 2013, 22:28

ОК, така казано наистина излиза, че колата е по-добре да се движи!
Обаче, не е ли по-добре да се изчака поне 2-3 минути на място за да може да сработи малко от малко цялата система./ масла, антифриз, маслото и на скоростната даже/???
Ако тръгнеш при студен двигател веднага не е ли шок за самия двигател и да има вероятност нещо да се прецака? После ремонта колко ще ти струва?

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 09 яну 2013, 22:37

Когато става дума за автомобил, който е пренощувал на улицата през зимата сутринта е много вероятно да е със скрежасали прозорци или да е покрит със сняг, така че за да си осигурим нормална видимост ще се наложи след стартиране на двигателя да почистим и прозорците, което ще отнеме няколко минути. Отделно докато си пуснем парното, подгрева на стъкла, седалки и музиката пак си минава поне 1 минута, така че в никакъв случай не става дума за тръгване по норматив. Отделно има и друга теория според която студения двигател се износвал повече ако работи на празен ход от колкото в нормални обороти. Да не забравяме и за бензиновите инжектори, добре е за тях да се ползват в режим на натоварване, а не само на празен ход.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от dimkar » 09 яну 2013, 23:25

Няма никакъв проблем да се тръгне веднага. Просто не трябва да се вдигат повече от 1500-2000 оборота, докато отлепи стрелката.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от dreadx » 10 яну 2013, 00:16

И аз така мисля - една-две минути докато обърне водата и докато парното разкара мъглата от прозорците. (то и парното ще духа студено, но може да не седите в колата през това време, а да поизчегъртате леда от стъклото.)
Хората палят на -10 направо на газ, няма за какво да го чакате до 30-40 оС.
Само при палене на газ не трябва да тръгвате веднага, а поне след 1 минута. И в началото на по-ниски обороти, за да няма голям дебит през изпарителя и да смогва да я изпарява. Засечете за колко време след запалване започвате да усещате изпарителя леко по-топъл - там някъде е.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от deathstorm » 10 яну 2013, 06:32

Аз лично моя съм го настроил на 20 градуса. Ако условията позволяват (няма лед по стъклата или пък сняг) паля и след 1 минута тръгвам. Обикновено след още 1-2 мин. в движение минава на газ. Минималната настройка, която може да се зададе в софтуера е 15 градуса, но дори 20 е компромис. Обикновено когато температурата на водата стигне 20 градуса, темп, на газта е около 7-9 градуса и е горе долу изпарена, в този диапазон съм задал корекция от 25% спрямо бензиновите времена при загрял двигател, иначе колата се дави много. При обикновената газова газта има време да продължи изпарение дори в колектора и може да се пали/кара директно на газ стига да не ти замръзне изпарителя, но при ГИ толкова близко до цилиндъра при ниски температури се впръсква направо течна газ и не става. Определено при стоене на място по бавно минава на газ. В движение, особено с натоварване (примерно нагорнище) много по бързо преминава.За сега имам от както съм го сложил имам 92% работа на газ и 8% на бензин, което ме устройва. Гледам повече от 10 лева бенз. на месец да не слагам :)

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 10 яну 2013, 21:26

Колега какви 10 лв за бензин на месец? Това по днешните цени са по-малко от 4 литра! Особено зимата при температури под нулата си отива доста бензин. Да бъда конкретен, аз шофирам всеки ден в града на кратки разстояния и за декември месец мондеото е изпило 29 литра бензин, което на практика си е по 1 литър на ден при няколко студени старта! Дори лятото не мога да мина с по-малко от 20 лв на месец. Става ясно че майсторите са настроили ГИ на определена температура, за да няма проблеми по системата, така че не е удачно да се пипа тук. Единственото, което виждам като възможност е по някакъв начин автомобила или поне двигателния отсек да е така да се каже "на топло". Добра идея е да се сложи термоизолация на целия двигател и защитна кора под него. Отделно един добър трик е по възможност да се паркира с носа близо до обитаема сграда, тъй като топлинните загуби от нея повишават леко температурата на околния въздух (всеки който го е пробвал знае че на сутринта предното му стъкло няма да е заледено). Разбира се в тоя ред на мисли много разумна инвестиция се оказва да имате топъл гараж в който да пренощува возилото.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от HACKO » 10 яну 2013, 22:03

Чакай сега, не сме те разбрали правилно, вземаме за дадено в задачата, че температурата на превключване е намалена до минималната, която позволява съответния софтуер. Ако не си пипал там, смятай че е задавена 40градуса температура на превключване, което директно игнорира основния въпрос "как да намалим разхода на Бензин".
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от diesel1.6 » 10 яну 2013, 22:08

В сметките от първия пост имайте предвид, че разходът на бензин при студен двигател е много по-голям. Всичко си работи както трябва, предвидено е. Ако нормално гори 10-12, ще стане примерно 15 за първите една - две минути.
За бързо тръгване на газ се сещам за две възможности - подгрев на двигателя на ток от контакта, или електрически подгрев на газта към изпарителя и пълно елиминиране на работата на бензин. Мисля да пробвам и двете. Топленето на газта си представям с две или четири свещи за подгрев от дизел, завинтени в подходяща тръба със съответните щуцери към тръбичките за газ. Трябва да се сметне колко топлина трябва, ако някой има интерес, ще сметнем и ще видим колко свещи са нужни и как да се свържат (две последователно или две последователни двойки успоредно или всичко на 12 В с електронно регулиране на мощността).

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от dreadx » 10 яну 2013, 22:35

С подгревна печка (напр. Webasto) е ясно - може би не е предмет на настоящата тема. Едва ли има смисъл да се добави и класическа АГУ за първоначален старт (но защо не - един колега нямаше с какво да се занимава и си монтира две АГУ : за LPG + CNG на колата).

Има ли смисъл от някакъв ел.подгрев на инжекторите за включване на ГИ в най-ниската възможна температура?

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 10 яну 2013, 22:55

Майсторите ми казаха, че са го настроили на 25 градуса, защото на по-ниска температура не било добре за мембраните на изпарителя. Друг трик, който харесвам е да паркирам върху шахтата зад блока, под която са тръбите на ТЕЦ-а и когато падне сняг там винаги се разтопява. По принцип основната дилема беше дали да загрява на място или в движение?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от diesel1.6 » 10 яну 2013, 23:58

В движение се топли колата, но замръзналите стъкла са досадно нещо. За повече трябва да пишем в тема за замръзнали стъкла :)
Какъв е проблемът с работата на студено на газ? При изпарителите с дозиране с мембрана (обикновените) на студено замръзва гумичката на дозиращия клапан и май се надрасква. От това се разваля настройката на газовото. При някои изпарители е по-зле, други не толкова. Какво е лошото при инжекциона? Повреди в изпарител или нещо с инжекторите ако отиде течна газ до тях?
Под подгрев на двигател нямах предвид скъпите и сложни Вебасто, а нагряване с електрически нагревател. И това го има из форума. Само за подгрев на газта и за изпарител с ел нагряване не съм виждал да сме писали.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от deathstorm » 11 яну 2013, 00:28

Колега didon80, ако караш всеки ден градско рано сутрин забрави за 10 лева бенз. Аз карам 1-2 пъти седмично извън града на големи разстояния и през седмица си ходя до село. Такава ми е работата просто, аз затова и си сложих ГИ. Сега ако ми се наложи да карам повече градско ест. слагам повече. Гледам да го държа на първото малко деление на бензиномера, та да мие потопена цялата помпа, щото вече 2 смених преди още да имам газово. Ако колата се кара 2-3 километра градско напълно се обезсмисля ГИ. 25 градуса е доста добра температура. Ако термостата ти е наред доста бързо трябва да минаваш на газ. Масово газаджийте настройват на 40 градуса щото не им се занимава с настройката на студен двигател. Просто на студен бензиновия комп. толкова обогатява, газта не е добре изпарена, че е абсурдно двигателя да работи с коефициентите за загрял двигател, без корекция.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от S_C » 11 яну 2013, 00:54

Замръзнало LPG...та чак да драска гумички...няма как да стане.И пропанът, и бутанът, замръзват при температури далеч под минус 100.
На ниски температури работи лошо не заради замръзнала газ,а заради неработещ изпарител.Т.е. LPG си стои в течна фаза,а не е замръзнал,та чак гумички да драска.От където пък следва другият негативен ефект-няма налягане в бутилката.Защото то се формира от изпарената газ.Сондата смуче течна фаза от дъното.Но сондата няма помпа...нужно е налягане в бутилката,за да избута течната фаза.При температури под -25 това налягане пада толкова,че вече газта почти не може да стигне до изпарителя.
В дебелите книги пише:
при -29 градуса целзий, налягането в 85% пълна бутилка с LPG е 0.7303 атм.
при +27 градуса това налягане става 8.71 атм.

Следващ извод-дори при достигане на темпертура от 90 градуса в изпарителя, тая кола няма да влезе в нормален работен режим, докато купето не се подгрее толкова,че да се загрее и газта в бутилката.Там налягането продължава да е толкова ниско, че да не може да добута течната фаза до изпарителя.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от dreadx » 11 яну 2013, 01:32

S_C: а при каква температура е 2 атм? Излиза, че под тази температура няма шанс да се кара на газ докато не загрее бутилката, а тя доста бавно загрява.

Извън темата "на място или в движение" е интересно да проучим въпроса как с някакво технологично подобрение да намалим разхода на бензин и да улесним работата на газ при ниски температури.

Може да се направи ел.подгрев на инжекторите и няма да гълта много мощност, само че не са го предвидили фабрично. Би било интересно ако на някой му се занимава да ашладиса някаква планка с нагревателен елемент (не е задължително да са реотани - може и транзистори свързани в схема генератор на ток).

С ел.подгрев на целия двигател не си струва да се занимаваме, освен ако не става въпрос за реотани към мрежата 220V - и ще може да се ползва преди тръгване само в гаража. Двигателят нормално се загрява от не-малките топлинни загуби при горенето, но ако трябва да го топлим с подгревни свещи токът от акумулатора няма да ни стигне до никъде.

За ел.подгрев на изпарител ми разправяше един приятел - за нагревател бил завинтил някакъв мощен резистор на изпарителя си Lovato и първо го пускал да напече до 30 градуса, а после палел и нямало проблеми дори в най-големите студове. Това наистина може да улесни първоначалното палене, но щом завърти водата веднага ще започне да го охлажда. Подгрев на газта не знам защо не са пробвали - може би защото и при минус -20 под налягане си е течна, а без налягане газообразна. А като влезе в студения изпарител така или иначе ще се охлади. --> пак отиваме на подгрят изпарител.

Варианта за улеснено палене на газ с минимална консумация на ток, (че през зимата гледаме да не си товарим акумулатора излишно), го виждам като да се сгрее изпарителя до 50 градуса, и с някакъв клапан да се изключи от охладителната система докато моторът обърне водата. През това време ще работи с акумулираната в себе си топлина.

Остава проблемът със студените и замъглени стъкла. Един колега наскоро ми спомена, че при трабантчето отоплението засмуквало въздух от тръба, която минавала в тръбата на генерацията. Ако на някой му се занимава да набута такава тръба в едно гърне това може да е бързият източник на топъл въздух. И понеже системата за отопление в купето е предвидена да получава топлина само и единствено от радиаторчето и там ще падне едно преправяне..

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от S_C » 11 яну 2013, 01:50

Миналата година в София имаше температури от по -22,-23....голяма мъка си беше с газта...Решението е бутилката да е пълна на поне 50%.С 3 литра газ в 60 литрова бутилка проблемът с липсата на налягане се проявява доста силно.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 11 яну 2013, 19:54

В такъв случай е много важно и мястото за монтаж на бутилката на газта. При мен е на мястото на резервната гума и благодарение на СТ генерацията с 2 крайни гърнета (тръбите минават близо до бутилката) тя бързо се затопля от изгорелите газове! А изпарителя е близо до двигателя и е защитен от всякъде с термо-кори.
Снимки: http://dyan.snimka.bg/automobiles/g-rne ... 131457.big - отопление на бутилката;
http://dyan.snimka.bg/automobiles/lovat ... 818380.big - място на бутилката;
http://dyan.snimka.bg/automobiles/lovat ... 807962.big - място на изпарителя;

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от S_C » 11 яну 2013, 22:21

Съмнително ми изглежда това "подгряване"...
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта