Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от dimkar » 16 фев 2013, 12:47

Дори и теорията ти да се окаже вярна, то това ще е някаква минимална разлика. Просто трябва да се примириш, че зимата на къси разстояние разходът на гориво се увеличава. А твоят кораб въобще не е за такава експлоатация. Силата на газта е на дълги разстояния.

oberti
потребител
потребител
Мнения: 59
Регистриран: 19 сеп 2012, 01:48
Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI Ghia
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от oberti » 16 фев 2013, 12:59

Ами за да получиш достоверна информация трябва резервоара на бензина да е пълен, както и на газта. От вас до бензиностанцията ако са 10км палиш колата и отиваш до нея и пак зареждаш до горе газ и бензин и виждаш колко ти е разхода в ЛВ. При втория случай палиш колата и чакаш известно време докато обърне сама на газ и пак отиваш до бензиностанцията и пак сипваш до горе газ и бензин....и по съшия начин засичаш общ разход в ЛВ. Така според мен ще си направиш сметка кое ти излиза по-евтино... друг е въпроса за амортизацията на колата като се кара студена.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от diesel1.6 » 16 фев 2013, 13:13

Аз не разбрах въпроса - кое се сравнява. Поне условията изглеждат ясни - единият случай е загряване на двигателя на място при което се изгаря някакъв бензин. Вторият е загряване по време на движение, при което изгаря някакво друго количество бензин.

За мен нещата са така - на място бензинът си върви по много без полза. Затоплянето на двигателя е комбиниран процес, но приближено казано, постоянен процент от горивото отива за това независимо дали е на място или в движение. Само че в движение се свършва и нещо полезно, също се избягват замърсяванията на изпускателната уредба от студени изгорели газове. В движение загрява по-бързо, и се използва повече бензин за единица време.

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от ceco georev » 16 фев 2013, 14:29

От около 5г. карам с ГИ.Най икономично е като запалиш след минута тръгваш(зимата).Защото на бензин минаваш докато загрее някакви километри.Иначе гориш бензина на място и после тези километри пак ги минаваш само че на газ.

Потребителски аватар
Lancer
потребител
потребител
Мнения: 366
Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
Модел на автомобила: Ford Focus '99
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от Lancer » 16 фев 2013, 22:15

ceco georev написа:От около 5г. карам с ГИ.Най икономично е като запалиш след минута тръгваш(зимата).Защото на бензин минаваш докато загрее някакви километри.Иначе гориш бензина на място и после тези километри пак ги минаваш само че на газ.
В най-студените сутрини тази зима /около -5, -7 градуса/ колата ми е загрявала за около 4,5 км. Обикновено за около 3 км. Въпроса е колко бензин изгаря за тия километри. Ъъъъъ... а отговора е, че на седмицата горе-долу отиват по 20 лв и за бензин :) Около литър на ден. Това е за зимата, през останалите 3 сезона малко или много сме на оферта.
Сокол скитник

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от dimkar » 16 фев 2013, 23:26

20 лв. бензин на седмица или на месец?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от paci » 16 фев 2013, 23:40

dimkar написа:20 лв. бензин на седмица или на месец?
Lancer написа: а отговора е, че на седмицата горе-долу отиват по 20 лв и за бензин :) Около литър на ден.

Потребителски аватар
Lancer
потребител
потребител
Мнения: 366
Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
Модел на автомобила: Ford Focus '99
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от Lancer » 17 фев 2013, 12:09

dimkar написа:20 лв. бензин на седмица или на месец?
Ами най-често паля, изминавам около 3-4 км на бензин , след които 4-5 на газ /общо 8.5 км/ и това е 2 пъти на ден.
Ако се вярва на това мнение на колега от форум рено: "Абе как ще гори 100 грама на палене, бе хора? Виждали ли сте колко е дупчицата на инжекциона? Освен ако паленето при вас не се състои от няколкоминутно мъчително въртене на стартера, с подаване на пълна газ през това време... Няма начин при едно обикновено палене (траещо не повече от 2-3 секунди) да изтече толкова гориво. Със 100 грама гориво колата минава 2 километра извънградско и около километър градско.", имам примерно 50 гр. палене, средно 350 гр на 4 км и това 2 пъти на ден, грубо това си е литър дневно. Сега дали зареждам 20 лв бензин на 7 или на 9 дни, е все тая, няма как да мина с 20 лв бензин месечно, мога, само ако колата ми вечно е някъде в гараж, на 40 градуса температура :)
Някой да не взем да реши, че се заклевам в това, което пиша, не намерих инфо, което да потвърждава еднозначно написаното за разхода, но за около литър на ден съм сигурен, че е така, лично аз ги давам парите :)
Иначе при обикновена газова уредба нещата са различни, палиш, газ до 3000 оборота да премине на газ и това е разхода на бензин, или направо палиш на газ, но за около 4 години се смята и в смяна на 3 бензинови помпи...
Така и така се разприказвахме, само моя инжекцион ли задължително пали само на бензин, или не знам всички функции на копчето, което са ми монтирали? Веднъж свърших бензина и тичах с тубата да налея, не щеше да пали на газ. Копчето е някакво, което има режим автоматично да минава на газ, но как преминава на газ, като палиш и нямаш бензин, не знам.
Сокол скитник

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от dimkar » 17 фев 2013, 13:22

И аз съм така. Сутрин паля на бензин, след 2 км обръща на газ и минавам още 3 км на газ. Вечерта по обратния ред. Зимните месеци зареждам по 20 лв бензин. Това се отнася и до 2-те ми коли, понеже ги сменям. Все пак трябва да си зареждат акумулаторите. Но това са 40 лв общо за бензин на месец. А при теб отиват на 80 лв. Много ми се види.
Моите ГИ имат принудително палене на газ, но аз не го ползвам, дори и лятото. Можеш да пробваш, като преди да дадеш контакт да задържиш натиснато копчето за превключване газ-бензин за няколко секунди. След това даваш контакт и би трябвало да запалиш на газ. Поне при мен е така.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от diesel1.6 » 17 фев 2013, 14:29

A защо не превключвате на газ минута след палене? Аз съм с обикновена газова уредба, имам си копче, и си карам почти само на газ. Само в студ под -5 паля на бензин защото при мен в управлението участва изпарителя и може да се промени настройката от преохлаждане на гумичките за дозиране. Изпарителят за инжекцион само поддържа постоянно налягане и за да сме сигурни, че не се е променило, е достатъчен един най-обикновен манометър за 10-15 лв, постоянно свързан за контрол поне в пробния период.
Отделно, че минута работа спасява от изпаряване на газ в изпарителя без циркулация, както е в момента на палене. След това се спазват нормалните изисквания - каране с намален въртящ момент и малко повече обороти - около 2000.

Потребителски аватар
Lancer
потребител
потребител
Мнения: 366
Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
Модел на автомобила: Ford Focus '99
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от Lancer » 17 фев 2013, 19:48

dimkar написа: ...Но това са 40 лв общо за бензин на месец. А при теб отиват на 80 лв. Много ми се види.
Преди да монтирам ГИ бях с разход 6.0/100 на извънградско, сега не съм пробвал след монтажа дали се е променил разхода на бензин, може и да гори повечко.
Ще я пробвам поне веднъж да запаля директно на газ, да видя дали е възможно, че понякога бензина може да свърши на място, от което изобщо да не е лесно да се намери бензин, примерно не и без 10 км вървене...
И по-важното, аз не знам при какви 35-40 градуса колата превключва от бензин на газ, при положение, че при мен стрелката на температурата вече е по средата, на мястото, на което стои примерно от Варна до София, а това би следвало да е нещо около 77-80 градуса, не знам на колко работи двигателя. При вас как е, колеги, почвам да се чудя дали при мен не са дръпнали вода от големия кръг. Ей го, сега , Варна 1 градус, загря и премина на газ след изминати 3 км.
Сокол скитник

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1929
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 19 фев 2013, 18:52

След първите няколко измервания установих следното: при температура 3 градуса са необходими около 4 минути след студен старт за да може да се премине от бензин на газ независимо дали това е на място или в движение! Сега всеки знае кога ще се изразходи повече бензин. Да когато стоим на място бензина отива основно за подгряване и не сме изминали дори метър, което е основния недостатък, но за сметка на това изразходеното количество е в пъти по-малко от колкото при изминаване на 1-2 км за същото време, което си зависи от трафика и особеностите на самия маршрут.
Продължавам с измерванията за да съм по-сигурен в първоначалните резултати. Вече който иска нека сам си направи тези тестове на неговия автомобил и да си прецени дали си струва. Зависи и от самите възможности на ГИ - аз не мога да прехвърлям принудително на газ, освен това независимо дали на място или в движение за да премина на газ трябва оборотите да се понижат, т.е. на място не натисна ли газта да вдигне към 1500 оборота и да я пусна за да паднат на поне 1100 не може да мине на газ, независимо колко е загрял двигателя. А в движение или трябва да я освободя от скорост или да пусна газта и да чакам да паднат оборотите поне с 500 за да мине на газ. Така че това е положението.
При мен се оказва че по-малко бензин ще изразходва, ако се загрява на място!

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от Didibao » 19 фев 2013, 22:44

Като заговорихте за преминаването на газ, всичко е до настройка и възможности за настройка на системата, а принудителния старт на газ поне при мен става така, задържа се копчето при контакт около 30 секунди и минава на газ, но тествах такова палене при около 0 градуса и не става, на студена кола да запали.
Изображение

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от deathstorm » 20 фев 2013, 12:32

Абсурд е да се запали студен ГИ на газ, да не говорим колко е вредно за рейката и изпарителя. Може да стане ако околната температура е над 15-18 градуса и е била толкова и вечерта. Топъл вече не е проблем но няма смисъл защото след 5 секунди минава на газ, ако температурата е над 45 градуса. При така нареченото студено минаване е заложено достигане на температура 30 градуса и 30 секунди изчакване след достигането и. Студеното минаване поне при мен става цилиндър по цилиндър през 2 секунди. Интересно ми стана защо при колегата didon80 се изисква повишаване на оборотите на място и пускане на газта в движение за да стане преминаването, не съм срещал досега такъв ГИ?

Потребителски аватар
Lancer
потребител
потребител
Мнения: 366
Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
Модел на автомобила: Ford Focus '99
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от Lancer » 20 фев 2013, 13:25

Didibao написа:Като заговорихте за преминаването на газ, всичко е до настройка и възможности за настройка на системата, а принудителния старт на газ поне при мен става така, задържа се копчето при контакт около 30 секунди и минава на газ, но тествах такова палене при около 0 градуса и не става, на студена кола да запали.
Оказва се, че си е беля да останеш без бензин зимно време. На мен ми се случи само веднъж, добрал съм се до нас при нормални условия и на сутринта не иска да пали.
Иначе сутрин като запаля и пускам по инерция поне за около 2 мин, като сложиш и безкрайното чакане на светофар и няма нужда да стоя на място и без това се движа без да подавам газ.
Постинга на колегата обяснява защо закъснява преминаването на газ, при положение, че това се случва само при ниски обороти, може да откараш още 2 км докато стигнеш на светофар, та да отпуснеш, при положение, че не знаеш за това.
Сокол скитник

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от diesel1.6 » 20 фев 2013, 13:39

deathstorm написа:Абсурд е да се запали студен ГИ на газ, да не говорим колко е вредно за рейката и изпарителя. Може да стане ако околната температура е над 15-18 градуса и е била толкова и вечерта.
Защо да не говорим за това колко е вредно за рейката и изпарителя - нали точно за това е темата - за избягване на бензина.
С тези петнадесет градуса... аз за 20 години на газ не съм забелязвал, че паля на студено щом е над около (и малко под) нулата. Че сложете си едно електрическо ключе да пускате малко газ принудително и ако не пали - що за коли карате тогава?! То е мъка, не удобство.
Вече писах, че за изпарителя не би трябвало да е голям проблем, но това го казвам само въз основа на моя опит с изпарител-регулатор. Този на инжекциона е много по-опростен и издръжлив, но нека да каже някой който знае повече.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от Didibao » 20 фев 2013, 14:11

Това ключе и да се сложи да пуснеш принудително газ нищо няма да стане, просто еку-то на ги няма да управлява инжекторите и все тая дали газовите клапани са отворени или не.

Иначе всички ги преминават един по един цилиндрите за няколко секунди.

Има и настройка за обороти прави се при коли с проблемен празен ход и фулгруп, моята е с настройка при оптимална температура да пали директно на газ, някои слагат и подгрев на рейката което е добра идея и спомага за оптимална температура в рейката.

Sent from my 3310I.
Изображение

radorecord
потребител
потребител
Мнения: 263
Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от radorecord » 20 фев 2013, 14:44

Да се разпиша и аз за това, че зимата или по-скоро под 15 градуса (ориентировъчни но там някъде) ГИ, НЕ пали принудително на газ.
Проверено,от опити.
Газта не е достатъчно изпарена и не може да се достави през тесните отвори на жигльорите след инжекторите на рейката.
Плюс това,разреждането (подналягането) в смукателните колектори е много по-слабо при въртене на стартер,отколкото при 800-900 об/мин, като това допълнително допринася за лошо (невъзможно) смесообразуване, съответно работа.
Не случайно се води ,като "авариен режим" паленето на ГИ директно на газ (само когато са на лице условията) ,защото това е и единствения начин при ГИ да направиш всмукателните колектори на трески (ако са пластмасови).

al_lukanov
потребител
потребител
Мнения: 362
Регистриран: 08 фев 2011, 12:14
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 2005 sold, Fusion 1.4 TDCI 2009 sold, Focus 1.6 Ecoboost 2012 sold, Volvo V60 2016, Toyota LC120 2008
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от al_lukanov » 20 фев 2013, 15:17

Предната ми кола беше на газ, сега съм на бензин само. При моето каране ( 8-10 км на ден ) няма голяма разлика в разходите.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от deathstorm » 20 фев 2013, 18:21

diesel1.6 написа:Че сложете си едно електрическо ключе да пускате малко газ принудително и ако не пали - що за коли карате тогава?! То е мъка, не удобство.
Вече писах, че за изпарителя не би трябвало да е голям проблем, но това го казвам само въз основа на моя опит с изпарител-регулатор. Този на инжекциона е много по-опростен и издръжлив, но нека да каже някой който знае повече.
Колега проблема не е, че няма газ, напротив тя е в излишък и е течна. Като добавиш и обогатяването по карта което прави бензиновото ЕКУ....Това не е обикновена газова, да вкараш маркуча при филтъра и газта да се изпарява из целия колектор. А по въпроса как ми пали колата, мога да демонстрирам ще се изненадаш за 20 годишна кола как пали...
П.П. Аа бях забравил, че имам клипче. Дори акумулатора не ми е перфектен: http://www.youtube.com/watch?v=7CYbJuch ... dg&index=1

По никакъв начин не оспорвам, че обикновената газова пали и на отрицателни температури - дори съм бил свидетел, да не говорим колко коли има които на бензин не палят, но на газ (обикновена) нямат проблеми. Само да не замръзне изпарителя, но повечето са подготвени с чайник :)
Последна промяна от deathstorm на 20 фев 2013, 18:25, променено общо 1 път.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта