Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от diesel1.6 » 12 яну 2013, 00:25

S_C написа:Замръзнало LPG...та чак да драска гумички...няма как да стане.И пропанът, и бутанът, замръзват при температури далеч под минус 100...
Гуменото легло на клапана на дозиращата мембрана се наранява от допира с метала след замръзването до -20 при каране със студен изпарител. Повредите предполагам са малки, но разбутват настройките на газовото - обикновено започва д ане уплътнява и да пуска газ дори когато не трябва. Пречи на оборотите на празен ход основно, и съответно като ги коригираш се скапва цялата настройка. Сменял съм такава гумичка, и докато не се уцели добра имаше малки или по-големи проблеми.
За подгрев на газовата бутилка по време на каране през зимата е достатъчно едно тънко гумено маркуче, вързано към малкия кръг на двигателя. Завърта се един-два пъти около бутилката. Прекарва се според случая, под пода или вътре под мокетите.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 444
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) + LPG Fobos 4 (retired)
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от deathstorm » 12 яну 2013, 02:02

Винаги съм се чудил тия външните сонди как устояват на природните стихии :). Иначе добре изглежда генерацията :)
Изображение

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1271
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от fordmaniac » 12 яну 2013, 09:39

Нагледах се на студени бутилки !!!!, незамръзващи испарители !!!, ниски налягания !!!
Първо, ако налягането в бутилката падне толкова ниско, трудно ще се задържи газта течна.
Относно затоплянето на бутилката от парното (леле-мале) помислете за седаните колко топлина отива до монтирана на мястото на резервната гума бутилка? А ако бутилката е монтирана под колата, то не може да се кара въобще на газ ако е студено?
Ако някой има съмнение за замръзването на испарителя, може да му спре циркулацията на антифриз и дори и на топъл мотори на тихи обороти след няколко минути испарителя ще представлява буца лед. И замръзването не е заради температурата на замръзване на газта, а заради адиабатния процес, който протича в испарителя. При тва мръзнене се втвърдяват мембраните и се стига до спукване. Страда целия испарител.

За нормална работа на изпарителя на всички уредби е желателна температура поне 30ºС. Под нея заради втвърдяване на мембраните им намаля подвижността и налягантето на първата степен се отклонява до 50% мерено с манометър. Преобогатява се сместа до ниво загасване. А загасне ли се получава частично обледеняване на клапанчетата на първа и втора степен и теква газ към мотора. После и паленето е трудно ако ще и на бензин.
Варианта с подгревни свещи го правих много одавна на една Жигула, която нямаше резорвоар! Две свещи в корпус от бронз, пускат се до стопляне до поне 60-70ºС и се пали. Проблема е да не загасне преди да дигне 40ºС цялата охладителна уредба!
Миналата година мой клиент спука резорвоара на Вектра 1.6 моно и с малко експерименти с регулировките и поливане с 1 литър гореща вода преди палене изкара зимата с почти всекидневна експлоатация въпреки зверския студ! Сега е с нов резорвоар.

За зимна екслпоатация, ако колата не е затрупана със сняг или с обледенени стъкла, препоръчвам : палене на бензин, подгряване на място 30 сек, потегляне и преминаване на газ при поне 30-40ºС. Така през инжекциона или карбуратора минава някакво количество бензин и ги поддържа в някаква кондиция.
При този режим засякох за студеното време миналата година при изключително градско 6 км в посока и гасене и така до 3-4 пъти на ден и две пътувания до Пловдив за месец и нещо излезе 0.8 л/100км бензин за подгряване.

Поздрави

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4562
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от S_C » 12 яну 2013, 15:56

fordmaniac написа: Първо, ако налягането в бутилката падне толкова ниско, трудно ще се задържи газта течна.
Това пък защо?
Т.анр. "газ" е смес от пропан и бутан.Има и разни други примеси, но са общо под 5%.Тази смес е зимна и лятна.В лятната са 50/50.В зимната пропанът е повече от бутана в съотношение почти 1:10.Това са т.нар. "зимна" и "лятна" газ.Проблемната съставка е бутанът.Изпарението му спира някъде около 0 градуса, без значение налягането.Там е точката му на кипене.
Другият компонент-пропанът, се подчинява на същата зависимост.Намерих в нета една графика за температурата и налягането на пропана...
Изображение
След бутилката има сонда, 3-4 метра тръби, редуктор...пък чак тогава изпарител...
Защо да не падне толкова налягането на бутилката...кой от компонентите е способен да поддържа достатъчно налягане в бутилката при -25 да кажем?

Процесът в изпарителя е ясен...но тук изобщо не стигаме до него.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
fordmaniac
Потребител
Потребител
Мнения: 1271
Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
Модел на автомобила: Ford Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от fordmaniac » 12 яну 2013, 17:09

Не знам какви глупости четеш, погледни си графиката, според нея при външно монтирана бутика под -10 няма уредба, която да работи.

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1322
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от dimkar » 12 яну 2013, 19:12

Големи теоретици сте. :) В интерес на истината, за толкова години никога не съм имал проблеми с газта, независими от температурите. Вярно, никога не съм правил глупостта, да си монтирам огромна бутилка, в която да сипвам за 10 лв газ. :lol:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от diesel1.6 » 12 яну 2013, 20:20

Проблем е когато сондата пуска и газова фракция. Така в бутилката имаме повече изпарение и температурата и налягането падат още.
Студът пречи, но когато отиде под -20. Градусите на графиката са във Фаренхайт и затова пише -10. На практика като ми беше запушено филтърчето на газовото, при -17 започна да се усеща липса на гориво.

radorecord
потребител
потребител
Мнения: 263
Регистриран: 17 апр 2008, 21:56
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от radorecord » 14 яну 2013, 14:48

Един от малкото варианти е да се намали температурата на прехвърляне (от бензни на газ).
По мои лични наблюдения минималната Т. при която колата работа добре на газ е 20 градуса.Поне в момента съм я оставил така и работи нормално.
Лятото когато сутрешните температури са 18-20 и нагоре,настройвам колата да пали директно на газ. :D:

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1893
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 25 яну 2013, 21:36

В крайна сметка както са разбрали колегите, които участват и в другата тема съм решил да инсталирам система за подгряване на антифриза взета от фокус или мондео дизел, която ще съкрати времето за достигане на температурата при която ГИ може да прехвърли от бензин на газ! Отделно ще имам и парно доста по-рано от преди освен по-нисък разход на бензин.............

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1893
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 30 яну 2013, 21:09

В тоя ред на мисли се сетих, че за да намаля разхода на бензин добър метод е да се положи термоизолация на малкия кръг(маркучи, тръби и най-вече на изпарителя), който в случая се явява като допълнителен радиатор и увеличава топлинните загуби, както когато двигателя работи на газ(при изпарението и в него), така и първоначално при работа на бензин, което на практика увеличава неговата консумация! Така че трябва добре да огледам и изолирам всичко, което участва в малкия кръг. Някой може би ще каже, че е безсмислено и няма да има осезаем ефект, но в крайна сметка това е основен принцип в топлотехниката - топлинните загуби се намаляват най-ефективно с добра термоизолация........

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12548
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от HACKO » 30 яну 2013, 21:20

И на двете коли съм изолирал изпарителите и има разлика, миналото Лято ги свалих, това Лято не и нямах проблеми. Маркучите не съм изолирал, но е добре и те да се изолират.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1893
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 30 яну 2013, 21:39

А така и си траеш. Чакаш сам да откривам топлата вода...... _friends_

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12548
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от HACKO » 30 яну 2013, 22:02

Виноват, пропуснах го :mrgreen:
Щото използвах подръчни материали, временно само са проба ;): , кече от подова постелка за автомобил (дето е под мокета), на прегледа механика като вдигна капака се стресна. Помислил, че върху ск.кутия се е скрило коте. :D:
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1893
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 31 яну 2013, 18:31

:lol:
Представих си картинката с механика и котката....
Сега по темата: четох малко по другите форуми който кара на газ, какви неща е направил и естествено много отдавна хората са се сетили и са си направили термоизолация на изпарителя и маркучите на малкия кръг, за да им загрява по-бързо и да прехвърля на газ по-рано и съответно после да няма такива топлинни загуби докато работи на газ. Това важи с пълна сила за колегите, които нямат и защитна кора под двигателя или изпарителя е монтиран на такова място, че при движение се обдухва от студения въздух и от там или кофти работа на газ или пък ако е ГИ и не го чакате да загрее на място прехвърля доста по-късно. Освен това се говори и за по-нисък разход! Но нещо друго се оказа много съществено и трябва да бъде проверено - начина на свързване на изпарителя към контура на антифриза. При двигателите с маслен радиатор изпарителя трябва да се свърже последователно и непосредствено след него за да се топли най-бързо и по този начин се вдига КПД-то на цялата система. От тук нататък следват само предимства спрямо стандартното свързване с тройник на маркуча за парното.

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1893
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 01 фев 2013, 22:04

Тази сутрин си направих експеримента да не пускам парното докато отида на работа и при температура от 1 градус над нулата при разстояние 3-4 км, което изминавам за около 5-10 минути в зависимост от трафика и светофарите - установих, че температурата на двигателя не е както преди около 60 градуса, а идеалните 90! Правете си сметката защо зимата двигателя загрява бавно........
Има ли някой на който изпарителя е вързан последователно след масления радиатор? За сведение при Зетек има такъв радиатор само на 2.0л.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12548
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от HACKO » 01 фев 2013, 22:09

Физика брат`чет, физика. >:D<:
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1893
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 15 фев 2013, 19:37

Продължавам да обмислям кой вариант за достигане на температура за прехвърляне на газ е по-икономичен от към разход на бензин и ще изложа друга теория която да дискутираме.
Първо - не отричам първоначалната теория, че за да се повиши температурата на охладителна течност с точно определен обем при еднакви условия(температура на околната среда) до една и съща определена стойност(в случая в зависимост от настройката на ГИ) винаги ще бъде нужно да се отдели еднакво количество енергия, което също така винаги ще отнеме едно и също време(например 5 минути при температура на околната среда 0 градуса и настройка на 25 градуса на ГИ)!
Второ - инертност и топлообмен на охладителната система, забравихме този толкова важен фактор. Не всичката топлина, която се отделя при горенето на бензина в цилиндрите се отдава към охладителната течност, дори напротив. По-голямата част се изхвърля под формата на горещи газове през изпускателната система. Точно поради тази причина смея да твърдя, че не е възможно да се изразходи едно и също количество бензин до достигане на момента за прехвърляне на газ без да е от значение дали двигателя работи на празен ход(чакане на място) или в обороти(прехвърляне в движение).
За да ме разберат всички ще задам следния въпрос: Ако времето за прехвърляне от бензин на газ при даден автомобил и еднаква външна температура е 5 минути, то кога ще изразходите повече бензин при 1000 оборота или при 2500-3000?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12548
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от HACKO » 16 фев 2013, 09:46

Такаа, край на емоциите, навлизаме в сухата наука (Физика). Още малко като се поизчистиш откъм емоции и навлезеш във Физиката, ще се сетиш че не времето за загряване е константа а количеството енергия (в случая Бензин).
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
Lancer
потребител
потребител
Мнения: 366
Регистриран: 07 окт 2012, 06:06
Модел на автомобила: Ford Focus '99
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от Lancer » 16 фев 2013, 10:21

didon80 написа: За да ме разберат всички ще задам следния въпрос: Ако времето за прехвърляне от бензин на газ при даден автомобил и еднаква външна температура е 5 минути, то кога ще изразходите повече бензин при 1000 оборота или при 2500-3000?
При положение, че за тия 5 мин. ще достигна до мястото, до което искам да отида, със сигурност ще е най-икономично да запаля и да подкарам.
В другия случай ще изгоря едно количество бензин на място, за да подгрея и /с чувството за добре свършена работа/ ще изгоря и едно количество газ за да достигна до там, за където съм тръгнал.
HACKO написа: ... не времето за загряване е константа а количеството енергия (в случая Бензин).
Така, е, повече обороти-повече триене, повече топлина и разбира се, повече гориво.
Сокол скитник

Потребителски аватар
didon80
потребител
потребител
Мнения: 1893
Регистриран: 19 ное 2007, 20:38
Модел на автомобила: Мондео МК3 GHIA X 2.2 TDCI 2005г.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 74#p545238
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Как да намалим разхода на бензин, когато имаме ГИ?

Мнение от didon80 » 16 фев 2013, 11:20

Предстои да направя няколко проби за да проверя новата теория. Ще засека времето за прехвърляне на газ при двата случая(на място и в движение) и ще дам резултати. Ако се окаже че времето е константа при една и съща температура на околната среда, това ще потвърди теорията, че разхода на бензин в движение е повече, просто защото за същото времетраене е извършена повече работа(автомобила се е преместил от т.А до т.Б)!
Ако двигателя можеше да се сравни с тенджера пълна с 2 литра вода сложена на котлона и да се засече времето, за което тя ще заври в зависимост от силата на огъня съм съгласен, че ще заври по-бързо при по-силен огън - само че сравнението ми се струва неточно.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта