Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
chobi
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 16 ное 2007, 07:35
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Duratec 2008
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ

Мнение от chobi » 30 апр 2014, 10:58

Привет на всички!
От няколко дена ми се върти един въпрос в главата - могат ли по някакъв начин (софтуерно или хардуерно) да се спрат самоадаптациите на бензиновото ЕКУ?
Идеята е бензиновия комп да работи само с дефолт карти т.е. каквито първоначално са заложени в завода от производителя. По този начин, при добра настройка на ГИ-то, впоследствие ще се избегнат всички проблеми от самоадаптацията на бензиновото ЕКУ при каране на газ. Например нестабилни тихи обороти при първоначално палене на студено на бензин и други такива идващи от промяна на бензиновите тримове от бензиновото ЕКУ в следствие на самоадаптацията след каране на газ.

Поздрави!

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ

Мнение от deathstorm » 30 апр 2014, 11:56

Колега ако настройката на ГИ-то е добра всички проблеми, които описваш няма да ги има и адаптациите няма да мръднат. Тези адаптации не са случайно там, те компенсират проблеми за които най-често не разбираш че съществуват - кофти гориво, малки вакумни течове, леко запушени инжектори, филтри и т.н.

chobi
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 16 ное 2007, 07:35
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Duratec 2008
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ

Мнение от chobi » 30 апр 2014, 12:59

Напълно съм съгласен с гореописаното но като се има в предвид че хората можещи наистина да направят качествена настройка на ГИ в Бг не са много, вече нещата отиват в друга посока. А и колите които нямат самоадаптивно ЕКУ (до 2001-02) вървят не по-лошо от тези които имат с изключение на това че там можеш да сложиш обикновен ГИ т.е. без обд и т.н. и ще върши перфектна работа. Условията в БГ за всички автомобили са еднакви т.е и с обикновени ЕКУ-та и със самоадаптивни, всичките в еднаква степен са подложени на бг действителността - лоши горива, неквалифицирано обслужване и куп други такива. Излиза че тези самоадаптивни ЕКУ-та са измислени само с цел екология и достигане на Евро норми (поне така четох в нета). Аз поне не виждам разлика във вървежа или каквото и да е между автомобилите с двата вида ЕКУ-та (имам ги и двете вкъщи). Само дето заради тези адаптации трябваше да сложа скъп ГИ с обд2 корекции. До момента нямам проблем и дано да е така за в бъдеще. Имам приятел който бере ядове обаче с това и затова поставям въпроса - могат ли по някакъв начин да се спрат тези адаптации и ЕКУ-то да раби както работят тези на по-старите автомобили т.е без самоадаптации. От там отпадат скъпите ГИ с техните "прецизни" настройки.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ

Мнение от HACKO » 30 апр 2014, 13:20

Че кой Форд не е със самоадаптивно ЕКУ?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ

Мнение от deathstorm » 30 апр 2014, 14:32

Всички Фордове (и не само Фордове) са със самоадаптивно ЕКУ, но не всички имат букса OBD където газаджиите да вържат адаптацията на газовото ЕКУ. Принципа на газаджията е - има ли OBD значи трябва да бутнем нещо там та да вземем някои лев отгоре. За мен OBD е нужно само за много претенциозни коли (това не се определя от годината на производство), чиято настройка е трудна/невъзможна без четене от ОБД.

zaekbaek
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 27 окт 2010, 00:13
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2005 1.8 бензин 125HP QQDB ГИ Bardolini без ОБД
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ

Мнение от zaekbaek » 08 май 2014, 17:01

Привет,
И аз да споделя че имам същия проблем със ГИ Бардолини без OBD (2010г. монтиран и тогава не ми предложиха с ОБД). Колата е от подписа - C-MAX 2005 1.8 125HP
Как ли не се мъчихме да го настроим това газово, но в крайна сметка, ако минеш повечеко км само на бензин на бензин става ок, на газ или играят обороти или се чуди да се наема или не ... Сега се е адаптирала газ - бих казал че повече от това не мога да искам, но на бензин сутрин не задържа обороти(гасне) и подавайки по-рязко газ се дави. Не е болка за умиране, но е неприятно.
В крайна сметка това което разбрах, е че не може да се спре адаптирането на компютъра (поне никой досега не е споделил че е успял да го направи) затова минавам на вариант монтиране на ГИ с ОБД..
Колега аз също съм от Варна. Да препоръчаш майстор при когото да отида?

Мерси
Гениалните неща са прости. Поростите не е задължително да са гениални.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ

Мнение от deathstorm » 08 май 2014, 17:18

Колеги избягвайте да слагате ГИ на Бардолини/BSM. Миналата седмица закачах на един познат колата с Bardolini - софтуера е изключително ПРОСТ - да това е точната дума, изключително ограничени възможности, няма възможност за събиране на точки при работа на бензин и така да се самоадпатира, целия софтуер е 2.5 Мб. Изключително странно като се има предвид, че единственото което правят нашите хора по газовата е компа и софтуера. Бях си взел преди много време алармата от BSM и още си работи доволен съм, но за ГИ още не стават!

zaekbaek
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 27 окт 2010, 00:13
Модел на автомобила: Ford Focus C-Max 2005 1.8 бензин 125HP QQDB ГИ Bardolini без ОБД
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ

Мнение от zaekbaek » 08 май 2014, 19:08

Още нещо по темата. След разговор с двама колеги, които монтират ГИ съвета е колата след като се адаптира към бензин да се започне настройката към газ като с ОБД четец се следят STFT и LTFT (short and long term fuel trims) - целта е те да останат максимално близки до 0%.
Малко обяснения какво означават точно тези стойности:
http://www.obd-codes.com/faq/fuel-trims.php

Предполагам че не съм прав, но от прочетеното горе най-елементарната логика предполага че ако "O2 sensor" показва една и съща стойност(каква да е тя е друг интересен въпрос) то би следвало да няма промяна в STFT и LTFT (трябва да са 0%) и сътвето ще се спре самоадаптирането на ЕКУ-то. Интересно обаче защо не се предоставя като опция от самия производител да се ползва фиксирана карта на режимите - както си е при < 2001 колите. Режими като спорт, нормално или икономично ги има в доста от съвременните автомобили - как се постига това със адапривни ЕКУ-та които следят и се адаптират според O2 сензора ... ще се раздвам ако някой може да разясни.
Гениалните неща са прости. Поростите не е задължително да са гениални.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ

Мнение от dreadx » 11 май 2014, 10:46

zaekbaek написа:Предполагам че не съм прав, но от прочетеното горе най-елементарната логика предполага че ако "O2 sensor" показва една и съща стойност(каква да е тя е друг интересен въпрос) то би следвало да няма промяна в STFT и LTFT (трябва да са 0%) и сътвето ще се спре самоадаптирането на ЕКУ-то.
Точно това е правилната логика и съвсем скоро мислех за същото. Е, може би ще светне "Check Engine". И би трябвало компютърът малко да обогати бензиновата смес, защото няма реални данни какво точно става - ще заложи на по-безопасния вариант.
Но някои хора така си карат колите - без ламбда-сонда, че преди бяха по 300 лв. Други са свикнали, че ще им свети "Check Engine" на газ..

Проблемът за който говориш е силно изразен при VW с обикновена газова уредба - хората масово слагат едно реле да им ресетва комп-а на всяко палене и да няма остатъчни ефекти от адаптацията при каране на газ. Конкретно там нали сместа на газ е предимно богата, компютърът отчита това по ламбда-сондата и се опитва да я смъкне до нормална - нищо не става естествено. При последващо палене на бензин си тръгва на откровено бедна смес - тресе и прекъсва.

Понеже и един колега се сблъска с този проблем, взех да си мисля че може би ако при каране на газ просто изключваме ламбда-сондата (ама не да слагаме някакъв емулатор, който нещо да й клати, а просто да я няма) --> би трябвало и компютъра да зареже всякаква адаптация по нейните показания. Гледах във VW-форума - един единствен газаджия бил препоръчал на някого това точно същото нещо, така и не разбрах дали някой го е пробвал.

Трябва да се има предвид, че при различните ЕКУ-та ако им се изключи ламбда-сондата може да светне "Check Engine" и да продължат да си работят общо взето нормално /вероятно на по-обогатена бензинова смес/. А може и да минат в най-тъпия авариен режим, който няма нищо общо с нормално (зависи производителят какво вижда за нормално да се предприеме при липсваща ламбда-сонда). Пробата ще покаже как реагира съответното ЕКУ. Аз предложих на колегата с (VW-Polo)-to да пробваме, ама сега е топло и палел само на газ. От друга страна и с ресетването на ЕКУ-то не е лош вариант, но някои хора предпочитат да не го правят - сигурно за да не трият от паметта на компютъра адаптация и грешки при всяко гасене на колата.

А за ГИ това горното е правилната настройка. Колата ще върви най-добре и ще харчи най-малко. Ще е изпълнена целта на ГИ - заместване на бензина с правилна дозировка във всичките режими на работа. Оттам и адаптациите няма да се променят при работа независимо дали на газ или бензин.

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ

Мнение от deathstorm » 11 май 2014, 11:16

Кое е правилната настройка? Ламбдата да стои забила на една стойност? Това пак ще доведе до грешка и минаване в авариен режим. Правилната настройка е ламбдата да си чертае точно както на бензин.
А това с релето е пълна глупост, може да работи при VW, но като знам как се адаптира фордското ECU (10 мин менене на обороти и режими) не си представям как някой може да го преживява това всяка сутрин. Обикновеното АГУ винаги е било компромис, а отскоро и безсмислица като се има предвид цената на ГИ.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: Спиране самоадаптациите на бензиновото ЕКУ

Мнение от dreadx » 11 май 2014, 11:51

Това имах предвид:
zaekbaek написа:Още нещо по темата. След разговор с двама колеги, които монтират ГИ съвета е колата след като се адаптира към бензин да се започне настройката към газ като с ОБД четец се следят STFT и LTFT (short and long term fuel trims) - целта е те да останат максимално близки до 0%.
А забиването на ламбда-сондата - поне да си знае компютърът, че няма показания от нея и да не се мъчи да се адаптира погрешно.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта