ламбда контрол + карбуратор

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

ламбда контрол + карбуратор

Мнение от dreadx » 19 окт 2014, 16:38

При поредното пилотиране по магистрала Тракия се замислих, че ще е добре да има нещо, с което да настройвам сместа по време на движение.

Едното, което ми хрумна е да взема някакво клапанче за празен ход от малолитражен Форд и да си го настройвам ръчно от купето. (ако ви се намира такова излишно, дори и не съвсем работещо, пишете на Л.С. - да си направя някои първоначални експерименти, пък може и да сътворя нещо, някой ден.)

Това с ръчната настройка е ясно, другото беше да си монтирам ламбда-контрол. Остана въпросът как да монтирам ламбда-контрол на кола, която няма някои от нужните за това датчици. Ламбда-сонда ще сложа, оборотите на двигателя мога да ги изкарам от бобината. (А може ли без тях? - питах един известен газаджия, каза че може и да не ги ползвам.)

За TPS-а се чудя - дали да сложа едно ключе само за натиснат/отпуснат педал на газта, че поне да знае кога е в режим на празен ход? И къде е удобно да се монтира такова ключе - на педала за газта, или някъде при карбуратора?
Някой правил ли е подобно нещо и можете ли да ме посъветвате как става най-лесно?

А също..: essex нали наскоро си монтира ламбда-контрол - ще е интересно да сподели впечатления.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от OgiDogi » 19 окт 2014, 16:58

На база показанията на сондата, компютърът коригира количеството гориво, като променя времето за отваряне на инжектора. Ти какво ще управляваш, жигльор с променливо сечение ли?
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
ieiei
потребител
потребител
Мнения: 389
Регистриран: 11 май 2007, 12:50
Модел на автомобила: Ford
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от ieiei » 19 окт 2014, 17:20

Няма инжектор,стъпково моторче променя диаметъра на маркуча към плочката(вместо кранче/тройник)

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от diesel1.6 » 19 окт 2014, 17:40

Жигльор ще управлява, но по-добрата система е промяна на геоемтрията на смесителя. Става с вкарването на някакво тяло в стесната му част. Конус, цилиндър, .. газов карбуратор става. До България не е стигнало, защото винаги сме слагали възможно най-елементарното, просто и нуждаещо се от минимум квалификация.
Може да се управлява със жило и някое лостче.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от dreadx » 19 окт 2014, 19:14

Сигурно може да се направи смесител от variable-venturi карбуратор за мотоциклет, и да стане като BRC BLOS.

Мислех си и за такова нещо, само дето нямам къде да го насуча преди карбуратора. (Има, ама трябва да сменям кутията за въздушния филтър с правоъгълен и изнесен настрани. И да го сложа някъде по пътя на въздуха - това пък би решило проблема с двойната плочка).

В случая идеята беше, че при ниски и високи обороти плочката засмуква различно количество газ. И ми трябва някакво решение, за да мога да я донастройвам в движение по някакъв начин - дали ръчно, автоматично или полу-автоматично.

Например (понеже нямам всичките датчици и ще трябва да си ги монтирам допълнително, за свързване на готов ламбда-контрол), то като нищо бих направил едно управление за моторче/или клапан за празен ход/, което само при ръчно активиране да се включва в действие и да намества сместа.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от diesel1.6 » 19 окт 2014, 19:42

Ако ще е ръчно едно моторче от ламбда-контрол система и да се мести колкото му кажеш. Или нещо автоматично, в зависимост от оборотите - предполагам, че искаш при високи да намалява относителното количество газ - да затваря малко.
Разиките в работата на ниски и високи обороти може да компенсираш с подбор на смесителя, но това е друга и широка тема и иска практичеки занимания. Преди десетина години беше и актуална, но така си остана неизяснена.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от essex » 19 окт 2014, 19:50

Колкото до мен, нищо не направих с ламбда контрола. Монтирах го, като по най простия начин свързах всички кабели, без да променям нещо значимо по газовата ми, така лесно го махам ламбда контрола и си карам с обикновената. Оказа се че на празен ход стъпковото на ламбда контрола е отворено докрай и при подаване на газ се опитва още да отвори но уви няма на къде :D:
Трябва да се свържа с компа на ламбда контрола и да задам делителя за бобината, дали е една бобина, две или четири. Но за сега не съм се свързал. До колкото знам от човека който го купих е бил монтиран на алфа ромео.
Не мисля че е удачно на обикновен кабуратор да слагаш ламбда контрол, нямаш, ламбда сонда, тпс и др не се сещам в момента.
При мен ориона беше с кабуратор и известно време бях с ръчен смукач , така го настроивах когато карах с над 80 км/ч по инерция за да не изгасне.
Също така сложих и един шлаух който отиваше някъде настрани и отвора му да не е срещу струята въздух.
Предполагам че при теб проблема е като изкючиш от скорост и оборотите падат и може да изгасне, защото се движиш с голяма скорост и набива въздух във въздушната кутия, така получава повече въздух и сместа се обеднява и оборотите малко се качват може би и след това падат стремглаво.
Еми ако отвора на въздушната кутия е право напред сложи некъв шлаух да не нагнетява въздух.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
koinov_bg
потребител
потребител
Мнения: 975
Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
Местоположение: София.Люлин
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от koinov_bg » 19 окт 2014, 19:51

Попитай г-н fordmaniac той си е направил подобна система която искаш ти.
Поздрави
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал *159*

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от dreadx » 20 окт 2014, 02:08

essex, не друг е ефектът - това, което предположи diesel1.6. А твоята ако отваря максимално да не би ламбда-сондата да ти връща все бедна смес? (или нещото да я отчита като бедна) - все пак ако развие моторчето и я обогати, ще види 1 волт на входа и би трябвало да завие моторчето и да спре "разхищението" - независимо от оборотите. Не знам дали е чак-такъв проблем отчитането на реалните обороти, или половината. Но може би трябва да си вади изводи кога си на празен ход според TPS-a, а да не го прави?

Та на въпроса с газовото - аз на diesel1.6 съм му изчел най-внимателно всичките трудове и доста съм научил оттам. Единствено дето смятам, че с каквото и да е подбиране на смесителя, най-вероятно няма да може да се получи перфектно съотношение в целия диапазон, иначе нямаше да правят двукамерни карбуратори. Отделно, че едната камера не я ползвам на газ, понеже бърка другата камера и още не съм монтирал нещо да я изключва, а просто съм завил кранчето към нея и гледам да не настъпвам повече от половината (че ще смуче само въздух през нея).

Ефектът е точно, че при ниски обороти сместа може и да идва бедна, а при високи обратното. Например ако карам по баир и ми се наложи да намаля със 100, после едвам много трудно започва леко да качва скоростта, мъчи се и т.н. не може да ускорява. Веднъж отвих кранчето, само с половин оборот, така че по-добре да ускорява и на баир от 100, тогава пък разхода се вдигна с много. (явно през останалото време, на по-високите обороти е преобогатявало сместа). Като изключим въртящият момент, дето под определени обороти намалява, мисля, че проблемът основно е от смесообразуването и предполагам че няма как да настроя сместа за каране по магистрала така, че хем да върви добре при различни скорости, хем да харчи малко.
За това си мислих онзи път - че няма да е зле нещо да настройва сместа в движение. Не е нужно да се самообучава, да ми гони TPS-а непрекъснато и т.н. Просто ако колата е настроена добре в ниските обороти, тогава разхода във високите ще отиде висок. Трябва ми нещо, което да види тази работа и да завие малко кранчето - даже не е нужно да го прави моментално и с бърза реакция.

И също преди си мислех, че високият разход при по-висока скорост идва от съпротивлението на въздуха и други такива глупости. А то може само отчасти да е така, а основно да идва, щото като я настроиш да работи добре на 100, към 130-145 сигурно вече и наливаш по едни 2 литра/100 отгоре (това само от начина на работа на "плочката"). С това си обяснявам високия разход, когато малко поотвих кранчето.

Ламбда сонда ще си монтирам - за да гледам какво става (всъщност от два месеца се каня да я монтирам). Ламбда-контрол си купих един комплект на старо, ама веднага ме загложди мисълта дали не може да се направи нещо, което аз да си настройвам в движение - хем да получа някои наблюдения по време на каране.
После се замислих за клапаните за празен ход - хем се намират разни евтини, хем може би ще се позиционират по-бързо от стъпково моторче (ама дали по-точно не мога да кажа). И ми дойде някаква муза да взема да пробвам да си направя някакво елементарно управление за ЛК, също и да пробвам различни изпълнителни елементи - стъпково или клапан. Пък може и да е с два клапана - като за двукамерен карбуратор.
Когато стигнах до въпроса с двукамерния карбуратор вече много се отдалечих в изискванията си към стандартния (фабричен) ламбда-контрол.

А ламбда-контрола така или иначе не искам да го ползвам на градско - с тази динамика в градското каране само ще го обърквам допълнително. И се чудя изобщо да го монтирам ли на тази кола, или само временно.

Има разни самоделни ламбда-контролери между другото.. :)

p.s. diesel, темата за смесителите не е била актуална преди 10 години, ами все още е. Виж по форумите колко хора търсят съвети за обикновени газови уредби, които няма да изчезнат скоро. А виж един фабричен смесител, който е с проста конструкция, но пак се опитва да действа като variable-venturi (варира сечението за въздуха) и хората като цяло са доволни от него. http://www.fordmods.com/ford-lpg-hydrog ... 69483.html Има и други с подобна конструкция.

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от dreadx » 17 ное 2014, 00:36

Та много ми беше мерак да си направя мой си ламбда-контрол и взех, че сътворих нещо. Вчера отидох при един приятел, който ми услужи с газов поялник (голям проблем са ми тези монтажи на улицата). Инсталирах го на Фиестата и газ към Бургас да го пробвам.

Отначало уж всичко нормално, само че в един момент ламбда-сондата взе да ми върти номера. Това някъде по баира преди Ихтиман. Таман си помислих ей-сега спирам на първото удобно място и те откачам, ма** ти - и тя взе че се оправи.

Покарах още малко и пак ми врътна един номер.

Тази сонда е 3-та употреба, даже с някакви вдлъбнатини удряна по корпуса и никога не я бях тествал преди това - та можеше да се очаква и да не работи като хората.

Спрях на една бензиностанция, откачих моторчето и си викам - ами ще ползвам индикацията, ще гледам така да държа газта, че да съм точно на добрата смес.

Обаче после взех да се чудя - аз й бях пуснал подгрев директно на 14.4 волта. Дали не е трябвало да й пусна по-малко? Това на кола с компютър и фабрично инсталирана ламбда-сонда не е грижа на ламбда-контрола, а на ЕКУ-то. Но при мен ще си е изцяло мой проблем.

Мислих, мислих и реших, че може и да прегрява (дали?).. Спрях на следващата бензиностанция и отрязах жицата на захранването към нагревателя на ламбда-сондата.

Карах, карах - тя се поосвести. Настроих кранчето на газта така, че при 130 да ми дава нормалната смес - при по-ниска скорост идваше бедна, при по-висока клонеше към богата. Казах си - ще карам по индикатора и ще държа тази скорост - ок.

Май никаква икономия не реализирах, на всичкото отгоре пак ми свърши газта на 200 км. от последното зареждане. (км.330 на магистралата - и карах още 40 км. на бензин до Ромпетрол-а преди Бургас.)

Обаче има един номер: При тръгване от София имах някакъв газ и дозаредих на тукашния Петрол 10 литра - не съм пълнил бутилката до горе (така че да изключи от поплавъка). Значи сигурно е останало и още място в бутилката. (според мен имаше 7-8 и заредих 10 - трябва да е имало място за още 6)

Стигнах до Пловдивския Петрол - на 130 км. по магистралата (значи да съм изминал 140 с хипотетично не-пълната бутилка) и им казах "До горе". Пълниха, пълниха - 10 литра. Е как го правят този фокус - не за първи път установявам, че трябва бутилката ми да е доста празна, за да ми заредят над 10 литра.

Лошото е, че и не за първи път - ами редовно не ми стига газта до Бургас, когато заредя от Петрол-Пловдив.

И въпреки това не съм сигурен дали в тях е проблемът, или в мен.. (или в мен, че зареждам при тях). Но дори да предположим, че при тръгване от София съм напълнил бутилката почти до горе и аха-да й изключи защитата, не може колата да е изхарчила само 10 литра газ за 140 км. - та само толкова да е имало място за допълване в Пловдив.

Както и да е - крайно време е да пробвам и с други бензиностанции - че всеки път се дразня, когато ми свърши газта на 330-тия км.

После стигам до Бургаския Ромпетрол - 30-40 км. на бензин, зареждам при тях "до горе".
А там пак някаква мистериозна работа се случва - след края на лятото 2 пъти съм зареждал, налягането на газта винаги е на 6 бара.

Викам му на един от бензинджиите: - не трябва ли да е минимум 8? - той вдига рамене, нищо не каза.

И колонката скрибуц-скрибуц - най-бавното пълнене, чаках цяла вечност - накрая бутилката ми събра само 20.05 литра?! :shock:
Ха сега бутилката ли ми е виновна, или винаги след Пловдив събира по-малко.. И предния път точно по същия сценарий се развиха нещата.

Май трябваше да мина още 3-4 км. до Петрола преди второто кръгово в Бургас - там всеки път са ми я пълнили до 24.5 литра.

Обаче Ромпетрола може и да не лъжат в количеството (те и Петрола може и да не лъжат - ами например да трябва да вдигна колата на крик, че да се наклони бутилката и да се напълни повече - а може да пробвам да вляза от обратната страна с друг наклон към колонката - те не са ли нивелирани??)

Както и да е, с газта от Ромпетрол-а карах на връщане от Бургас и заредих пак на 130-тия км. (Петрола от обратната страна - към София) - газта ми стигна точно до там (3-4 км. преди това видях, че газта не достига за нормална смес, но колата още вървеше и на газ си стигнах до там със 120.)

Вчера за пореден път си обещах: "този път ще карам икономично, и с не повече от 120" .. Ама така и не можах да разбера дали ще е икономично, защото със 120 карах само едни 40-50-те км. след Стара Загора - дето много друса самолета (въздушни ями).

- Тези пък няма ли да си оправят асфалта - още е в гаранционния срок - май няма и 10 год. магистралата.

Сега като смятам трябва да е дало 9.1/100 в обратната посока - май от Бургас към София харчи по-малко.

Та това е - днес монтирах пак моторчето, донастроих ламбда-контрола и тръгнах към София - по пътя се държеше съвсем прилично и ковеше добра смес (с някои леки забележки при съвсем ниски обороти).

Икономия не знам дали успях да реализирам, по-скоро не.

Даже на отиване, когато я карах само на ламбда-индикатор, забелязах, че при фиксирано положение на кранчето (както е обикновената газова), надолу по баир върви с доста по-бедна смес и пак ускорява добре.

На връщане при активен ламбда-контрол, той непрекъснато й оправяше сместа и реално в тези моменти я правеше да харчи повече. Но пък доста по-добре вървеше при различните режими на работа. (напр. при изпреварване по баир)

Единствено за ламбда-сондата никога не се бях замислял как да й захранвам отоплението - дали постоянно да й пускам 14.4 волта, или само за 1 минута докато загрее, или й пускат непрекъснато, но по-малко, че да я държат топла.?

Сега като й бях изключил отоплението загряваше след около 3 км. от студен старт на двигателя. Естествено, ако ми се наложеше да спра някъде за по една минута, после пак трябваше известно време да покарам, докато загрее.

Все още не съм пробвал как ще е и при по-ниски обороти, повече празен ход и т.н. в градско каране.

Някой знае ли и може ли да ми каже, как точно ЕКУ-то захранва отоплението на ламбда-сондата?
Последна промяна от dreadx на 17 ное 2014, 00:45, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от opex » 17 ное 2014, 00:43

Подгрева на сондата е постоянен докато работи колата, не се регулира от компютър. Ако си 1000% убеден, че каквито и да е аномалии се проявяват само докато работи подгрева значи просто сондата има някакъв дефект.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от HACKO » 17 ное 2014, 11:26

Аз пък съм чел (не съм го проверявал), че подгрява определено време и после газовете поддържат температурата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от opex » 17 ное 2014, 13:06

За Ескорт и Мондео го пише в TIS. Свързана е към релето, което подава ток към компютър, бобина, инжектори и др. сензори на 12в при контакт и работа. Тока през термодвойката намалява до пренебрежимо малки стойности след като сондата е достигнала работна температура и не е никакъв проблем като товар за веригата. Също така подгрева помага да загрее сондата, но работната температура е много по-висока отколкото може да достигне подгрева, с други думи постоянно включен подгрев не води до прегреяване, тъй като така или иначе е много по-гореща.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от dreadx » 18 ное 2014, 20:02

;) муахаха - ще ме вземат във Vialle.

Изображение

Един колега като разбра, че се занимавам с ламбда-контроли и ми подари един много стар BRC-Blitz. Въргаляше се насипно - голи платки, извадени от кутийките в един плик, в който сигурно е пренасял остатъци от мазилка и строителни материали.. (селянин, да беше казал да му дам плик)

Обаче, веднага фиксирах на платката няколко релета, малко логика и една шепа LM2904. Сигурно е правен когато нямаше микроконтролери.

Та и аз явно съм си направил някакво подобие на BRC-BLITZ.
Само дето техният клапан е с противодействаща пружина и се управлява с напрежение, моят е със ШИМ.

На ламбда-сондата й пуснах пак отоплението и за сега не ми е правила въртели. Когато се прояви проблемът, карах много бавно зад един камион на магистралата, но не бях го настроил още и при ниски обороти лашкаше сместа към много бедна. Може пък да е прегрявала от това..

Абсолютно така се оказа за подгрева, както каза opex - гледах в схемите на Форд, пускат я от релето и не я спират.

Мислех си дали да не я включа с едно реле - когато съм на празен ход да подгрява, а когато колата върви да го спирам. При повече газ тя ще си загрява и без допълнителна помощ. Не е задължително да го направя така, но може да пробвам.

Това, защото четох в някакво общообразователно на NGK за ламбда-сонди - там нещо споменаваха за спиране след като загрее и пускане на подгрева в ниските обороти и при празен ход.

Докато карах днес ми хрумна още една простотия: - понеже при празен ход спирам ламбда-контрола.

Може да го направя да се опитва да контролира и празния ход - да не го спирам. Обаче при внезапно подаване на газ много ще го изненадам с бедна смес - нали ще е тотално затворил.

Заради това може да сложа едно ключе и на съединителя (само като си помисля пак да се навирам при педалите и да се чудя къде да захвана някаква планка, за да закача ключе.. и ми се отщява.)

Може да се направи и при празен ход спокойно да си затваря клапана и да регулира сместа, а при натискане на съединителя бързо да отваря до някакво положение, за да има възможност при потеглянето да обогати сместа.

Това би било от голяма полза за обикновената газова уредба, на която често не й е наред сместа на празния ход и на място харчи много.

Като цяло май върши работа ламбда-контролът. Днес един с BMW се опита да ме засече на един светофар, ама аз го освирках и не го пуснах.
Голям зор видя да ме изпревари по баира на един мост. Е, успя най-накрая, когато вдигна 80 - аз с повече от 60 не карам.
Преди си бях настроил кранчето на газовата за оптимална работа по магистралата и в града си караше с откровено бедна смес. (не че пак не се опитвах да ускорявам по същия начин.)

dreadx
потребител
потребител
Мнения: 601
Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
Status: Извън линия

Re: ламбда контрол + карбуратор

Мнение от dreadx » 23 ное 2014, 22:58

Този път заредих пак на отиване в Петрол-Пловдив, като специално курдисах колата да е под наклон, понеже нормално при зареждане там е с обратния наклон и ми бърка нивомера - изключва по-рано. Пак ми заредиха по-малко, но въпреки всичко малко повече.

После тръгнах да карам и си мисля: - Ще си изям гъзЪ, ако и тоя път не ми стигне газЪТ..

Обаче нали за по-сигурно, някъде към Стара Загора реших да карам бавно - със 110-120.
Карах, карах -> къде бавно, къде не - и ми свърши точно на 355 км.

Отидох този път в бензиностанцията на Петрол-Бургас и ми заредиха максималното: 25 литра.

На връщане вече бях твърдо решил да пробвам точно до къде ще ми стигне газта при по-бавно каране.
Пак с риск да се набутам с някой и друг литър бензин реших, че ще карам докато свърши. Този път и по-сериозно се придържах към поставеното ограничение - карах със 110 -> (100+ и нали сме свикнали с 10 отгоре.) - всички ме изпреварваха, но имаше и няколко, дето караха още по-икономично.

Е, не навсякъде карах с до 120, ама през повечето време гледах да го спазвам. Подминах Петрола на връщане и продължих до Круиз-а на 60-тия км. (до турския ресторант). Там още имах налягане в бутилката и колата си вървеше нормално, но реших да заредя, че после няма къде.
Пък и съм доволен от тях - сред предпочитаните от мен бензиностанции са.
Не знам колко газ трябва да е имало в бутилката. Ако приемем, че от 25-те литра са ми били останали 1-2 (не са 5, защото заредих 20 и ги събра) --> то разхода ще дойде под 7.5/100. Предният път разходът беше над 8.5-9/100 (а Бургас-София е по-евтината посока, с по-ниския разход).

Извод:
1. Бавното каране може би наистина икономисва гориво.
2. Ламбда-контролът сам по себе си не икономисва гориво. Но поне горивото отива по предназначение.

Ако се кара на бедна смес (и ако го позволява конкретният двигател), сигурно ще се икономиса повече гориво.
Но вървенето ще е с 90 нагоре и със 130-140 по нанадолнище - няма да се движи както трябва.

Устройство за икономисване на горивото може да бъде:

1. Някакво, дето ако вдигне колата над 120 да вика: "- Чшш, нАмали малко, за къде си се разбързал?" (може да свети, да пищи -> има такива)
Не винаги е нужно да си монтирате подобно устройство.
Може да се окаже, че някой от пътниците успешно го замества, дори и без да сте го молили за това.

2. Вакуумен индикатор за налягането в колектора - виждал съм за ЛАДА, а един приятел ми подари табло от ОПЕЛ-Аскона - там имаше фабрично.
По него може да се следи кога се кара по-икономично и кога не. Ако не бързаме, можем да се съобразяваме с показанията му.
/Днес се сетих за него и си помислих - да взема да го пробвам./

3. Аванс процесор за LPG - сигурно може да се изцеди и още малко вървене от това, което е в момента.
Не очаквам чудеса - може би още макс. 10% (което не е малко де).

Заради специфичния датчик на Форд, няма евтино готово решение - аванс-процесор.
(а за Хол-датчика единственото евтино решение е процесора на Румен за 35 лв.)

Явно ще трябва да си направим - някой ден.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 8 госта