Настройка на изпарител

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
StarScream
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 29 окт 2019, 01:34
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Настройка на изпарител

Мнение от StarScream » 29 окт 2019, 02:02

Здравейте,от тази година съм шофьор и си взех и кола на газ.Проблема е че ми се е случвало да ми гасне колата на няколко пъти,както и като тръгна и после спра замалко много трудно запалва,също от по дълъг път ми се е случвало въобще да не запали(тогава ме посъветваха да полея изпарителя с вода и взе че запали,а беше много горещо време)както и понякога колата придърпва като е по студено времето.Та като цяло ходих на газаджия човека ми бутна винтовете отпреде на изпарителя,каза че съм с обикновен изпарител а двигателя ми е инжекцион и дотам каза да карам така.Да ама след поредния ми път до село като спрях замалко колата въобще не успя да запали на газ и там пък друг човек ми пипа по изпарителя.(отделно дето като я запали най накрая с бутване по наклон,и като я остави на свободна и гаснеше сама)Та от толкова много ръце се чудя как мога да си настроя оптимално изпарителя? Гледах като дърпам нещо отпред за оборотите и само да местя винтовете.Автомобила е Ford Escort 1.6 1994 на бензин нямам никакви проблеми като си карам,с газта са проблемите и си мисля че изпарителя нещо трябва да настройвам.Изпарителя е мимгаз от като гледам логото,а уредбата ми е малка към 20 литра ловато пише.Ето и снимки от изпарителя: https://imgur.com/a/UBrUJWF Проблема е че не знам колко да въртя тия винтове и какво да следя,по шума ли да се ориентирам или само в движение може да се разбере? Отделно колко да вдигам оборотите? Като цяло бавно карам и искам да ми гори възможно най икономично,понеже с тия бутаници по него в последно време като че ли забелязвам колата почна да гори повече.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Настройка на изпарител

Мнение от OgiDogi » 29 окт 2019, 07:13

Уредбата ти е, все едно чинтуловските цигани са я монтирали, поне доста такива са ми докарвали да регулирам.

Преди да запалиш и да обърнеш на газ:
Навиваш пластмасовата врътка от предната страна на изпарителя, докато остане да стърчи около 8 mm. Развиваш месинговия винт в горния край нацяло и проверяваш дали върхът му не е откъснат - трябва да има изтънена конусна част с дължина 6-8 mm. Ако е откъснат - купуваш нов изпарител, сменяш и започваш отначало. Ако е здрав, с даване на контакт при копче в положение "ГАЗ" проверяваш, дали ще пусне газ през отвора му и ако се чуе свистене, гасиш контакта и продължаваш нататък. Ако не се чуе - гасиш и с тънък тел бъркаш внимателно в дупката на болта, да разбуташ мръсотиите, пак даваш контакт и така - докато се чуе свистене. После навиваш винта до край и развиваш на 2 оборота.
До тук си готов с паленето и нужното за празен ход гориво.
Палиш на бензин и проверяваш дали е топъл изпарителят. Ако не е - чакаш да затопли и ако не иска - проверяваш свързването му и охладителната система на автомобила, защо не циркулира течност през изпарителя. Ако затопли - минаваш на газ без да настъпваш педала.
Откъм двигателя подаваш леко газ, докато се вдигнат оборотите на около 1200 или докато преди това усетиш детонации от прекъсване. Задържаш там и започваш да развиваш внимателно пластмасовия винт отпред на изпарителя. Ако се вдигнат оборотите, отпускаш малко дросела да ги свалиш и пак внимателно развиваш. Почнат ли да падат - горивото е в повече и си отбелязваш положението на винта. После навиваш, докато усетиш недостиг на гориво по звука на мотора. Пак отбелязваш положението и връщаш винта по средата между "богата" и "бедна" смес.
Развиваш винтовете на тройника, вдигаш оборотите на 3800-4000 и започваш да ги навиваш по 1/2 оборот всеки, да си вървят с една и съща височина, докато усетиш спад в оборотите (промяна в звука на мотора). Връщаш винтовете с 1/4 оборот, гасиш двигателя и изчакваш няколко минути.
Копчето на газ, педалите свободни, контакт и въртиш да палиш, ако запали нормално - тръгваш да изпробваш динамиката. Ако се мъчи, настъпваш леко педала и като запали, с месинговия винт на празен ход повтаряш настройката "богата-бедна", която преди това си направил с пластмасовия. Пак гасиш, чакаш да се разнесе газта и да се стече маслото и палиш.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

StarScream
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 29 окт 2019, 01:34
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Настройка на изпарител

Мнение от StarScream » 03 ное 2019, 01:52

Благодаря за изчерпателния отговор.Значи тия дни пробвахме с приятелчета да го настроим.Развихме месинговия винт,всичко си беше наред,с контакта се чу свистенето.Проблема е че при запалване на бензин и работа на свободен ход за няколко минути изпарителя въобще не даваше индикации да се стопля.Като цяло климатика си ми работи(топло и студено) и не знам как да проверя охладителната система,но изпарителя си беше студен и не иска да обръща на газ(гасне) освен ако не натисна педала да вдигна оборотите.Отделно това с детонациите мисля че на ниските обороти на свободна без натискане на нищо почва да се тресе леко(предполагам това е ) и бутнахме малко отпред пластмасовата врътка и си промени звука но дотам само.С тройника ги понагласихме.Но като цяло не се получава това палене от раз на газ без да натискам нищо(понякога даже въобще не искаше).И като тръгнахме примерно на по висока скорост/обороти е наред ама като стана едно положение бавно да се маневрира/намаля в почти спряло положение колата гасне както и преди това ми правеше тия неща.Предполагам месинговия винт трябва да пробвам ? Моите хора вдигнаха ръце като цяло и ме посъветваха да жуля само на бензин ама щом има сложена газ по добре да я използвам пък и е 2-пъти по евтино.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Настройка на изпарител

Мнение от OgiDogi » 03 ное 2019, 13:18

OgiDogi написа:
29 окт 2019, 07:13
... Ако се мъчи, настъпваш леко педала и като запали, с месинговия винт на празен ход повтаряш настройката "богата-бедна", която преди това си направил с пластмасовия. Пак гасиш, чакаш да се разнесе газта и да се стече маслото и палиш.
Не си прочел до края :)
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта