Поведение на ламбда сонда бензин/газ

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ

Мнение от OgiDogi » 23 юни 2020, 19:47

Ради-1 написа:
23 юни 2020, 11:30
...втората само следи за екологичност след катализатора, показанията на втората трябва да са в една линия, а не да скачат от 0.2 до 0.8?
Показанията на втората трябва да се колебаят около границата между бедна и богата смес, т.е. няма излишно гориво или остатъчен кислород, всичко се е катализирало до CO2+H2O: 450±50 mV.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ

Мнение от deathstorm » 24 юни 2020, 19:35

Ради-1 написа:
23 юни 2020, 11:30

Пс - Прав ли съм, че щом първата сонда е смесо образуваща, а втората само следи за екологичност след катализатора, показанията на втората трябва да са в една линия, а не да скачат от 0.2 до 0.8?

Точно така е - при мен съм забелязал примерно на магистралата със 120 км/ч с включен круиз втората сонда си стои на 0.6 волта права линия. Почне ли да превключва втората сонда би трябвало да започне да дава грешки за катализатора. Имай предвид, че ако тази графика е на празен ход катализатора може да не работи оптимално, ако можеш направи графика в движение или на 3000 оброта да речем. Аз в началото не разбрах (не допрочетох) че проблема ти е във втoрата сонда. А като я четеш с Делфито същите ли са записаните грешки ? Ако грешките са реални обяснението е, че сигналния проводник на ламбда сондата се "дърпа" към бордовото захранване, което може да идваот +12-те волта на нагревателя на сондата. Това може да става по цялата дължина на снопа, и може да става примерно само като преминаваш през неравност или в завой, а може да става и в самата сонда ако е дефектирала.

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ

Мнение от OgiDogi » 24 юни 2020, 20:56

deathstorm написа:
24 юни 2020, 19:35
... Ако грешките са реални обяснението е, че сигналния проводник на ламбда сондата се "дърпа" към бордовото захранване, което може да идваот +12-те волта на нагревателя на сондата...
Очевидно, не си разгледал приложените изображения - при работа на газ втората сонда превключва горе-долу по идентичен начин с първата от 0.25 до 0.75 V, което веднага отговаря на въпроса дали има окъсяване на сигнала към 12 волта. НЕ, няма! Освен това - катализаторът очевидно не си върши работата. Просто логиката на компютъра следи за стойността и ако тя не превключва и се задържи по-дълго от предварително заложен интервал от време над линията бедна/богата смес при "правилно" работеща първа сонда, програмата отчита нередност и извежда съобщение за грешка. Това съобщение е заложено да се индикира с код Р0136 + Р0138 : неизправност във веригата на сензора и високо напрежение (ама то е просто по-високо от границата, не че е 12 волта). От там насетне, четене по форуми и сайтове и тотално забутване в глуха линия от неправилни интерпретации и частни случаи.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ

Мнение от deathstorm » 25 юни 2020, 00:07

А не би ли било логично да запише тази грешка P0420, ако проблема е в катализатора, а не тези които ги записва на колегата?

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2042
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ

Мнение от OgiDogi » 25 юни 2020, 06:53

deathstorm написа:
25 юни 2020, 00:07
А не би ли било логично да запише тази грешка P0420, ако проблема е в катализатора, а не тези които ги записва на колегата?
Как си с английския?
...then the PCM detected that the switch rate of the rear HO2S-12 reached 70% of the front HO2S-11 switch rate.
Има превключване, но скоростта му и амплитудата на сигнала не се харесват от компютъра, затова набива грешка за ниска ефективност на каталитичния конвертор. Звучи различно от сигнал с висока стойност, който не минава под линията за бедна/богата смес.
Р0420 ще запише при премахната керамика, примерно.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ

Мнение от Ради-1 » 25 юни 2020, 08:30

Грешката р0420 беше премахната с дистанционна втулка с малък катализатор в нея.
Преди слагането на втулката гледахме с делфи и грешки, свързани с ламбдите нямаше

mi67
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ

Мнение от mi67 » 25 юни 2020, 23:28

Колега Ради., кажи какви са компонентите на ГИ монтиран на колата ти- компютър, инжектори, редуктор. Тук се заформи тема на високо техническо ниво, а да не се окаже накрая, че трябва някой който разбира да направи една качествена настройка на системата, монтирана на колата ти. Поздрави.

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ

Мнение от Ради-1 » 26 юни 2020, 13:32

deathstorm написа:
24 юни 2020, 19:35
Имай предвид, че ако тази графика е на празен ход катализатора може да не работи оптимално, ако можеш направи графика в движение или на 3000 оброта да речем. Аз в началото не разбрах (не допрочетох) че проблема ти е във втoрата сонда. А като я четеш с Делфито същите ли са записаните грешки ?
С делфи няма как повече да я прочета. Ще опитам с форскан ако се свърже с адаптера, за да тествам в движение.
Иначе газаджийте няма как да помогнат защото не е от тях проблема. Като срежа шлауха на ламбдата може ли после да го сменя с термосвиваем защото ако го залепя с тиксо една ли ще държи?

mi67
потребител
потребител
Мнения: 38
Регистриран: 03 сеп 2012, 22:37
Модел на автомобила: toyota Corolla E15; Ford Fiesta 1.4 16V
Местоположение: Ямбол
Status: Извън линия

Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ

Мнение от mi67 » 28 юни 2020, 22:04

Ради-1 написа:
25 юни 2020, 08:30
Грешката р0420 беше премахната с дистанционна втулка с малък катализатор в нея.
Преди слагането на втулката гледахме с делфи и грешки, свързани с ламбдите нямаше
Значи питаме защо показанията на втората ламбда сонда са такива, а тя изобщо не е там, където трябва. А катализатор има ли този автомобил?

Ради-1
потребител
потребител
Мнения: 823
Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Re: Поведение на ламбда сонда бензин/газ

Мнение от Ради-1 » 01 авг 2020, 17:13

Разбутах кабелите на ламбдата където ги подпира една ламаринка и минах 250 км на газ без да светне чека. Ето графика с torque, но за съжаление, не показва втората сонда. Струва ли ви се, че работи нормално защото има разлика от първия пост в темата? Изображение

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта