Страница 1 от 1

Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 06 яну 2021, 00:41
от pale6nik
Колата я купих от мотопфое и ми казаха че хората купили такива коли им слагат газови уредби скъпи и със смазване на клапаните . Идеята ми е след 3 месеца да и сложа газова уредба. Възможно е в град Пловдив . Стара Загора . Велико Търново . Русе ! Да препоръчате някой ?

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 06 яну 2021, 08:37
от synthez 3D
Няма нужда от скъпа уредба и смазване на клапани. Просто трябва да се следят хлабините на клапаните и да се регулират навреме. Това обаче е проблем за повечето майстори. Всеки газов инжекцион става без проблем. Желателно е да е с OBD, за да се намали рискът от калпави настройки и некадърни майстори. Компютърът на колата не е придирчив и няма светещи чекове и други подобни.

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 06 яну 2021, 08:45
от fordmaniac
Ако ще караш над 10 000 км годишно, тогава слагай газова.
Газовата задължително с OBD , иначе ще видиш, че компютъра е много придирчив и опърничав и свети бясно. Система за мазане НЕ, имам три в гаража, изхвърлени от коли с изгорели клапани. Реглаж на клапаните на 20 000 км за да живеят. Кой не вярва, днес свалям глава на 2.0 Фокус 2 минал 67 000 км и два цилиндъра ги няма. Май бил регулиран някога ( така казват ), сигурно за това е изкарал толкова.
Поздрави.

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 06 яну 2021, 18:24
от OgiDogi
По въпроса за системите за "смазване на клапаните":

теза: смазва и охлажда всмукателните клапани, защото газта е "сухо" гориво.
контра: една капка на всеки 5-10 секунди, на кой клапан отива при 900 об/мин (15 об/сек)? Постъпващият въздух е с по-ниска температура от масло в туба около двигателя след известно време работа, отделно са и маслените пари от картерната вентилация, които "смазват" много по-равномерно от капки през някакъв интервал. Някой да е виждал на двигател Mitsubishi GDI смазване на клапаните? Изобщо - на който и да е по-модерен двигател с директно впръскване, при което няма мокрене и охлаждане на клапаните от бензина...

теза: сместа малко се обогатява и температурата на горене намалява
контра: дрън-дрън, за обогатена/бедна смес има корекция на горивото от компютъра

Ако някой има и теза, че се смазват изпускателните клапани - там всичко е изгорели газове с висока температура, до колкото маслото е също някакъв малко по-тежък от горивото въглеводород и участва пълноценно в изгарянето. Ако не участва - значи пречи и е по-добре да го няма изобщо. А по принцип, прегарят точно изпускателните клапани, заради различната скорост и температура на горене за бензин и газ.

Лирично отклонение с техническа информация:
Бензинът постъпва в цилиндрите на микроскопични капки, в които има огромно количество молекули и запалването става почти с експлозия, поради концентрацията на енергия в капките. Изгарянето на целия обем гориво-въздушна смес става в първата 1/3 от хода на буталото надолу, след което намаляващото налягане по закона на Бойл-Мариот намалява и температурата на изгорелите газове. Газта постъпва на молекули и възпламеняването става от молекула на молекула, което води до повишена устойчивост на детонации (високо октаново число) и по-ниска скорост на горене. Пълното изгаряне свършва между 1/2 и 2/3 от хода на буталото надолу, при което налягането няма възможност много да спадне и температурата на изгорелите газове е по-висока от тази при работа на бензин. Бедната смес на газ допълнително повишава температурата на изгаряне и в цилиндрите се получава газова горелка за рязане на метал (може и само с гарнитура да се размине). Продължителното термично натоварване на изпускателните клапани и частични прегрявания водят до отслабване на повърхностната им закалка (циментация) и започва износване от приплъзването в момента на затваряне, което прогресира. С износване на клапаните се намаляват луфтовете и ако не са с хидравлични повдигачи - регулирането през определен интервал е наложително.

Мнението ми за подобни системи е, че само пълнят джоба на производителите, без реален ефект освен може би плацебо - за спокойствие на собственика, че е сложил нещо "пазещо" двигателя. Мнение не само като инженер, ами и като газаджия - излишна работа!

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 06 яну 2021, 18:51
от F Focus
Браво, Оги-много се кефя на знаещите хора, като теб-да не пропусна и fordmaniac!
С удоволствие чета всеки твой пост-понякога по три пъти, докато вдяна! :D
Пиши по-често, моля, не се щади! :wink:

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 08 яну 2021, 14:39
от Филипов
fordmaniac написа:
06 яну 2021, 08:45
Ако ще караш над 10 000 км годишно, тогава слагай газова.
И аз бях глупав да слушам подобни тъпи изказвания, предимно от шофьори на жълти коли и 6 години карах на бензин вместо сам да си направя сметката. А имаше и твърдения за над 20000 км. останали още от соца. То според тях не трябвало да слагам инжекцион, понеже съм бил с метален входящ колектор.
В резюме газов инжекцион се изплаща за 9000 км. Които средно се правят за по-малко от година. Аз за няколко месеца повече понеже малко карам. И съм издухал за няколко години пари за още една такава "каруца". Простата сметка - километър на бензин е примерно 18 ст. а на газ 9 ст. И едно ходене на феста в Каварна вместо 150 лв за бензин вече ми излиза 75.

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 08 яну 2021, 15:10
от pale6nik
От 18 декември до днес имам 4300км . И ще и сложа газова .

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 08 яну 2021, 20:35
от paulinastoianova
Имам фиеста 1,6 дуратек. Купих я с газова и едно леко прекъсване. Оказаха се клапани. Поради големия ремонт смених и сегментите. За почти 2години измина 52х км. На 20х два пъти са и проверени клапаните и не са мръднали. За тези км само 2 пъти съм и сменяла свещите. Колата в момента върви перфектно. Ремонта ми струва около 1100лв. Така, че газовата си струва и ако се поддържа навреме може да кара много безпроблемни км. Междувременно води се 74kw, колко конски сили вероятно 100.

Изпратено от моят HUAWEI LYO-L21 с помощта на Tapatalk


Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 08 яну 2021, 20:57
от F Focus
Сподели къде са ти регулирали клапаните, и къде са сменявали сегментите? След Софийските сервизи(и цени) съм готов да отида на майната си, ама да ми се свърши качествено работата!
Иридиеви свещи никой ли не ти препоръча? Може и да не са най-подходящите, не твърдя, не съм сигурен, но за кола на газ мнозина ги препоръчват-поне издържали 60 000км(хайде нека са 50 000км.). Сега съм с такива и усещам осезаема разлика.

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 08 яну 2021, 21:11
от paulinastoianova
Колата ми я правиха в Павликени, но главата пътува до Къзанлък в сервиз където правят само глави, за съжаление не си пазя фактурата, а там пишеше името. А за свещите те струваха някъде 40лв. Настройките на газовата след ремонта ги правиха в ловеч сервиз вош. Човека поддържа гаранционно брс уредби фабрично монтирани в нови коли.

Изпратено от моят HUAWEI LYO-L21 с помощта на Tapatalk


Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 08 яну 2021, 21:23
от F Focus
Ок-питам, защото не се знае къде-за какво и що може да се закъса някъде в страната-не е от просто любопитство и е добре да се знаят поне в кой град се занимават успешно с фордаци,че се оказват за мнозина рядка марка(еле по-новите), а и телефон няма да е излишен.
Хубава вечер!

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 09 яну 2021, 08:38
от synthez 3D
F Focus написа:
08 яну 2021, 20:57
Иридиеви свещи никой ли не ти препоръча? Може и да не са най-подходящите, не твърдя, не съм сигурен, но за кола на газ мнозина ги препоръчват-поне издържали 60 000км(хайде нека са 50 000км.). Сега съм с такива и усещам осезаема разлика.
На твоя двигател(1,8) са иридиеви по принцип, докато на 1,6 са обикновени (медни). Така излизат от завода, а пробегът също е 60000. Дали на газ, или бензин, важното е да са такива, каквито са предвидени от производителя за съответния двигател. Карам Фордове и с двата двигателя и спазвам тези изисквания и досега не съм имал никакви проблеми със свещи, заради това, че се карат на газ.

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 09 яну 2021, 14:27
от zz_stefanov
Филипов написа:
08 яну 2021, 14:39
fordmaniac написа:
06 яну 2021, 08:45
Ако ще караш над 10 000 км годишно, тогава слагай газова.
И аз бях глупав да слушам подобни тъпи изказвания, предимно от шофьори на жълти коли и 6 години карах на бензин вместо сам да си направя сметката. А имаше и твърдения за над 20000 км. останали още от соца. То според тях не трябвало да слагам инжекцион, понеже съм бил с метален входящ колектор.
В резюме газов инжекцион се изплаща за 9000 км. Които средно се правят за по-малко от година. Аз за няколко месеца повече понеже малко карам. И съм издухал за няколко години пари за още една такава "каруца". Простата сметка - километър на бензин е примерно 18 ст. а на газ 9 ст. И едно ходене на феста в Каварна вместо 150 лв за бензин вече ми излиза 75.
При мен километъра до момента излиза 14 стотинки и ако на газ ми е 8 ст./км то ще ми се изплати за около 22000 км. Като прибавим и разхода на бензин на студено по късите ми градски маршрути ще се изплати за 24000 км което при мен е две години, при цена на газовото 1300 лв.

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 11 яну 2021, 14:44
от Филипов
Във Варна горивата са ви примерно 10% надолу. И газовото ми е 840 лв с бутилка на резервна гума, която вдига цената. Но за 6 години съм издухал повече от бензина да речем 4000 лв. Колкото ми струваше "каручката" от Германия заедно с разходката до там.

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 16 май 2021, 21:02
от zz_stefanov
Сложих газова ICU A.E.B. MP48 OBD, изпарител STAG,инжектори Barracuda,бутилка турска SAKA тороид 48/38,4 л. 1100 лв.

Та да си коригирам прогнозите от горният ми пост viewtopic.php?p=580766#p580766
За последно на бензин засечено за около 5 месеца цена на километър 0,16 лв.
След поставянето на газовата за 540 км цена на един километър само газ 0,09 лв. Не е установен разхода на бензин.
та слагам цена на километър 0,10 лв. При тази ситуация прогнозата е газовата да се изплати за 18333 км. :)

И да ви питам специалистите, моята от подписа има ли нужда от настройка на клапаните, дали не е с хидравлични повдигачи?

Re: Газова уредба за Форд фокус дуратек 1.6 100кс

Публикувано: 16 май 2021, 21:42
от HACKO
След 2000г. няма хидравлични повдигачи.