Някои въпроси относно газов инжекцион

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от F Focus » 02 фев 2022, 14:04

Здравейте,
Първият ми въпрос е: работи ли бензиновата помпа при ГИ? Някои твърдят, че да-други не. Кое е по-добре за автомобила?
Вторият ми въпрос е: като купих колата беше с приличен клас ГИ на две години(компютър "Оптима"), като предишният собственик твърдеше, че ГИ може да се регулира да впръсква и бензин при работа на газ, като към момента на продажбата е нагласил бензина на 3%-това в читав сервиз би могло да се разбере, предполагам? След закупуването на добичето посетих газаджии да ми сменят филтрите на ГИ(бяха чисти), но забравих да ги питам по въпроса.
После пак ги посетих, заради периодично светване на чек-енджина, като грешката беше бедна горивна смес и ми казаха, че системата се саморегулира и настройва и всичко е ок, като пак от бързане да си тръгна не ги питах аджеба впръсква ли се и бензин?Проблемът, както се усъмних се оказа в халтавото притискане на капака на възд. филтър, благодарение на конструктивна фордовска недомислица(не е от кръглите корпуси), който реших сам и оттогава въпросният символ се появява само преди стартиране на двигателя.
Държа нивото на бензин в резервоара на и над средата, като м/у 400км. и 700км. доливам 10л. бензин-вероятно според външната температура-демек колко дълго ще работи на бензин двигателят, докато загрее и премине на газ, като не се наемам да преценя подобен разход на бензин означава ли използването му и на газ?
Благодаря за отговорите на капацитетите!

П.С. Разходът на газ в софийско грАдско на къси разстояния и все недозагрял двигател и извънградско със скорост 130 и чат-пат 140км./ч. е м/у 9-10л./газ(с автопилот) на 100км. и мисля, че повече няма какво да желая.
Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от OgiDogi » 02 фев 2022, 22:50

Първо:
Може да се спре, по желание на клиента. Нужни материали - допълнително реле + кабелни обувки за него и малко проводници.
Предимство - по-рядко изгаря помпата, при каране като бакшиш, с бензин "колкото да пали сутрин".
Недостатък - при преминаване от газ на бензин поради свършване на газта, евентуално двигателят ще остане незахранен, докато напълно се изключат газовите инджикопляктори и помпата успее да създаде налягане в рейката. Ако успее да угасне, помпата даже няма и да тръгне поради липса на сигнал за обороти, а в движение това не е безопасно, до колкото управлението на автомобила разчита на задвижвана от работещ двигател хидравлика.
Второ:
Някои контролери го могат, други - не. Въпрос на конструктивно и най-вече програмно решение на производителя. Състои се в пускане на определен брой Y впръсквания на бензин на всеки XX впръсквания на газ.

Във връзка с другата тема и стареенето на бензина при каране на газ, най-доброто решение си остава пълният до горе резервоар и допълването му всеки месец или някакъв друг период, за който се изразходва бензин за 10-на лева. Нормално, резервоарите са разположени хоризонтално на голямото си сечение и при ниско ниво площта на изпарение на бензина е максимална, т.е. се "осигурява" максимално бързо "стареене". При напълнен до гърловината резервоар, площта на изпарение се свежда до сечението на самата гърловина. Освен това, потопена в 30-40 литра бензин помпа няма да загрее до степен да блокира/изгори, за разлика от такава в 3-4 литра.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от F Focus » 03 фев 2022, 12:55

Благодаря, Оги-полезен и изчерпателен, както винаги!
Да си жив и здрав!

П.С. Сега, както обикновенно ще прочета поста ти няколко пъти по-внимателно! :D :D
Много автомати-слаби резултати!

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от F Focus » 05 фев 2022, 19:41

Тъй-вдянах написаното от ОгиДоги( :D ) и искам да задам оше един въпрос относно ГИ-на какъв пробег(моточасове) е препоръчително да се сменяват филтърчетата-при мен са две. Същите смених почти веднага след закупуването на колата, старите не ги видях-казаха ми, че били чисти.Не се стискам да ги сменя, разбира се, но питам, защото до преди месец изобщо не се усещаше кога колата минава на газ, ако не чуя характерното сравнително тихо изпищяване(ако не съм усилил музиката, обаче). Сега при преминаване на газ, ако колата работи на място се усеща претрисане все едно аха да загасне, и като мине на газ нещата "заспиват"-в движение този ефект не се усеща. Доколкото мога да разсъждавам дали не е време да сменя филтърчетата след 10 000км. пробег, но мото-часовете, които са повече, като величина, която никой не взима предвид за нищо у нас, защото карам основно градско.
Поздрави и благодаря предварително!

П.С. При по-стари коли с моно и обикновенна газова сам си сменявах едното филтърче, от което след около година изпадаше голяма чернилка-било графит, който се вкарва в газта за смазване...ама нали филтърчето го спира, та нещо не разбирам какъв му е ефекта...?
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от HACKO » 05 фев 2022, 21:55

На 10хил. е добре, не се притеснявай за часовете и след 20-25 хил пак не може да се запуши толкова, че да усетиш нещо. Напоследък газта е по-чиста и филтрите се задръстват по-бавно. Графита не е да смаже твоята кола а помпите в Нефтохима и по бензиностанциите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от OgiDogi » 05 фев 2022, 22:25

В сервизните книжки на Landi Renzo дават 15К за течната фаза (на/преди изпарителя) и 25К на газообразната, за да важи гаранцията. Като се вземат предвид някои географски особености, оказващи влияние на качеството на горивата, препоръчително е смяна на газовите заедно със смяната на останалите филтри.
Графитът не е опасен, до колкото е на достатъчно едри люспи, които не могат да спрат притока на газ, колкото и да е пълен филтъра. Налагало се е да "продухвам" тръбичката чак от бутилката - облак графит, но въпреки това не е създавал проблеми с вървенето. По-големият проблем е ръждата от допотопните резервоари на безименни случайни газ-станции. Фините частици запушват порите във филтърната хартия и на вид чист филтър не пропуска с достатъчен дебит.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от F Focus » 06 фев 2022, 13:19

Разбрах, много благодаря за отговорите!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от ivchotr » 11 мар 2022, 13:21

Чат - пат минавай 100 - 150 км само на бензин. Полезно е за дюзите.
Знам всички вицове за Форд :D

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от F Focus » 13 мар 2022, 21:43

Знам, наясно съм, ама а днес, а утре да разтрия двигателят на бензин и цените на бензина станаха...! :twisted: Не, че искам да правя икономия, която впоследствие ще ми излезе през носът! Имам го предивид.
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от HACKO » 14 мар 2022, 09:30

Откакто съм сложил газовата на комбито, скоро ще стане 100 000 Км (от толкова я имам), надали имам сумарно повече от 100-150 Км на Бензин, никога умишлено само докато стигна до първата Бензиностанция ако свърши неочаквано. Сутрин паля и задължително изчаквам да мине не Газ и тогава тръгвам, когато е топла пали директно на Газ, прехвърля на Газ когато изпарителя достигне 26оС.
На хетчбека е същото ама там километрите още са 60 000.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от F Focus » 16 мар 2022, 21:43

Пък аз, откакто ОгиДоги изнесе лекция относно конденза в бензиновия резервоар, с което съм наясно по принцип, ама след неговият пост не се помайвах много и надумках резервоара догоре( със скъпият вече бензин, пък и започна войната в Украйна)-преди го държах малко над и около средата. Записах на какви километри го напълних, и като стигне средата ще е ясно какъв ми е разходът на бензин-мисля, че на софийско грАдско ще е около 15% от общият разход, докато превключи на газ според експлоатацията-сутрин до работата 9км. и обратно-демек все недозагряла, особенно, ако температурата е под 0 градуса. Пък колко поема резервоара на 1.8 бензиновия двигател м/у другото..май е 50л.?
Абе голямо мъртвило в газовата тема-странно...? :?:
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от dimkar » 16 мар 2022, 22:09

Това, с пълния резервоар бензин, ми се струва глупост. Това, от моя опит. А той не е от вчера...Това, ако си на газ.

F Focus
потребител
потребител
Мнения: 1189
Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от F Focus » 16 мар 2022, 22:29

dimkar написа:
16 мар 2022, 22:09
Това, с пълния резервоар бензин, ми се струва глупост. Това, от моя опит. А той не е от вчера...Това, ако си на газ.
И, аз съм карал много коли на газ без да държа пълен бензиновият резервоар(но не съм държал така на колите, щото са били дърти -демек издръжливи) без да имам проблеми, но теорията и практиката са безспорни(според мен)-в празният бензинов резервоар конденза е много, който съсипва бензиновите дюзи и ефекта е след време, когато често междувременно колата е продадена, налага се скъп ремонт(или дадена за скрап).

П.С. Да изкажеш съмнение по въпроса е нормално, но да кажеш "глупост" е прекалено-лично мнение!
Поздрави и лека нощ!
Много автомати-слаби резултати!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от dimkar » 16 мар 2022, 23:04

Като ти гледам колата от профила, и тя не е първа младост...И да. Моите мнения винаги са лични и не са глобални. Но са си мои, базирани на личен опит, а не ЕЖК...

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от imitev » 17 мар 2022, 00:21

Ако караш дюратек след 2007 на газ - поне резервоара на 1/3 и още по-добре на 1/2 - бензиновата помпа се охлажда от бензина.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от pepy1 » 17 мар 2022, 07:51

Без да ви се меся в спора и да взимам страна, ще споделя някои неща от гледна точка на човек никога не карал на газ, но пък е карал на бензин. Всички знаем, че бензина е летлив/дори се самозапалва при 40 градуса/. При по-дълъг престой, бензинът започва да се разделя на фракции, като най-летливите съставки заминават първи. От това и пада октановото число. Най-много да задръстите филтрите, а защо не и дюзите. Горивото "старее" когато има досег с кислород - то се разпада и абсорбира вода от влагата във въздуха. Но всички модерни автомобили са със затворени системи - което значи, че горивото няма досег с въздуха извън резервоара, това значително забавя стареенето. За това и някой път ако си отворите резервоара ще чуете как капачката прави "фссс" от разпечатването на системата. Ако еднин автомобил е конструиран така, че помпата му да се охлажда от бензина, значи прегряването ще се отрази на работата му. Дали автомобила е нов или стар, няма никакво значение при положение че помпата се охлажда от бензина - това си е физичен процес. При второупотребяваните автомобили не се знае кога ще настъпи ефекта "празен резервоар". Всичко зависи от грижата на предишните собственици, може да го купиш и ти да си първия потърпевш от неохлаждана помпа, а може и ти да си първия, който започва да не я охлажда. Едва ли е необходимо голямо количество гориво, за охлаждането, но е необходимо октаното число да де точно, за да работи автобомила оптимално. Естествено, че той би работил и с различно от инженерно изчисленото октаново число, но колко време преди ремонта? Никой не може да каже.
времето е като парите-никога не стига

imitev
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 07 окт 2016, 21:52
Модел на автомобила: Ford Mondeo Estate mk4 2010 2.0 HE Duratec 145 hp + LPG
Местоположение: Ruse
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от imitev » 17 мар 2022, 10:51

Ако когато отваряш капачката и резервоарът прави ФСССт - това означава, че системата за вентилация на резервоара е запушена и при изчерпвнето на гориво се прави вакуум вътре. Реално от изпаряването на горивото няма да се образува налягане.

Мондео мк4 въобще няма капачка - кати натиснеш накрайника на пистолета за бензин се отваря шибър. Въобще в резервоара не трябва да има нито налягане нито вакуум.

Понеже ми се наложи да сменям помпа и се зачетох - скапвали се лесно. Слабо място...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13097
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от HACKO » 17 мар 2022, 11:55

Ако системата за вентилация е изправна, във резервоара трябва винаги да има подналягане, не толкова голямо, че да спре притока на гориво, но достатъчно да не допуска попадане на бензинови пари в атмосферата (по силата на някаква американска еко директива).

А когато една кола работи 99% на Газ, няма защо да се притеснявате за лошото качество на горивото в резервоара, въздействието му върху кондицията на мотора клони към 0. Най-много при много студено време да замръзне горивния филтър и да не може да запали, след затопляне нещата се оправят.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от pepy1 » 17 мар 2022, 14:44

И ако ти се случи зимата, оставаш без кола, до по-високи температури.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Някои въпроси относно газов инжекцион

Мнение от OgiDogi » 17 мар 2022, 19:15

imitev написа:
17 мар 2022, 10:51
...
Мондео мк4 въобще няма капачка - кати натиснеш накрайника на пистолета за бензин се отваря шибър. Въобще в резервоара не трябва да има нито налягане нито вакуум...
Мхм, и няма пружинка, която да връща "шибъра" в изходно положение, при което да уплътнява и да действа точно като клапана в капачката с винт (или клапана в кондензаторния съд, където има такъв) и да създава нужното подналягане чрез системата за вентилиране, за да не излизат бензиновите пари в атмосферата. Накратко, ако автомобилът има някаква ЕВРО категория, това със спирането на въглеводородите в атмосферата е задължително, няма значение какво конструктивно решение е измислено.
Твоето са някакви разсъждения на база емпирични наблюдения, докато някои сме минавали обучения по разните системи в автомобила.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта