Проблем след каране на газ

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Shift
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 21 фев 2022, 14:00
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Проблем след каране на газ

Мнение от Shift » 19 яну 2024, 13:44

Здравейте,
мотора е Екобууст 1,6 2011, газовата уредба е Ланди Ренцо, слагана в Италия. Знам само че работи 70/30 газ/бензин.
Проблемът е, че след каране на газ за малко по-дълго време при следващо студено палене колата се ошашква, особено в студено време. Пали трудно, от 4-5 път, след това работи неравномерно, после при каране на бензин не й стига сила при ускорение, сякаш се дави, но според мен е обратно - не достига гориво. На газ няма проблем. Ако карам известно време на бензин нещата се нормализират,както и паленето.
Изглежда така,сякаш компа на колата помни количеството бензин,което е пускал при работа на газ и после дори да е на бензин продължава да подава толкова. Възможно ли е да е така? :roll:
От къде бихте ме насочили да започна?

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 559
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Проблем след каране на газ

Мнение от deathstorm » 19 яну 2024, 20:04

Shift написа:
19 яну 2024, 13:44

Изглежда така,сякаш компа на колата помни количеството бензин,което е пускал при работа на газ
От къде бихте ме насочили да започна?
Точно това ти е проблема. Започни с търсенето на добър газаджия, който да ти настрои добре уредбата. Качествена настройка се прави само в движение, като е добре преди това колата да е карана няколко дни само не бензин. Ако ти я закачи за 5 минути и ти каже готов си, повярвай ми - не си.

Shift
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 21 фев 2022, 14:00
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Проблем след каране на газ

Мнение от Shift » 22 яну 2024, 09:43

Благодаря, ще потърся фирмения сервиз на Ланди ренцо в София. Ако имате някой друг за препоръка в София, който ще ми реши проблема, ще съм благодарен.

Потребителски аватар
dragozow
потребител
потребител
Мнения: 119
Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем след каране на газ

Мнение от dragozow » 26 яну 2024, 11:01

Ако фирмения на Ботевградско не се справи виж Тотал 12 в Хаджи Димитър, май само тези се занимават с Landi. Аз имах една кола с такава газова и на други не съм попадал. Чувал съм ,че най-добрите на Landi били в Пловдив, но не съм опирал, продадох колата.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем след каране на газ

Мнение от ivchotr » 26 яну 2024, 11:54

Официалният вносител за България беше от Търново, но загина преди години. Там също има добри познавачи на уредбите на Ланди.
И изобщо, какво значение има самата уредба? Важно е човек да има софтуера за настройките и да си разбира от работата по принцип.
Знам всички вицове за Форд :D

Shift
потребител
потребител
Мнения: 29
Регистриран: 21 фев 2022, 14:00
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Проблем след каране на газ

Мнение от Shift » 03 апр 2024, 15:59

Малко развитие-междувременно ми се появи грешка Р0171- бедна смес. След посещение на Ланди казаха,че ще пипат по газта само след като отстраня причината за тази грешка. Аз обаче започнах да си навръзвам нещата... Грешката е за повече въздух или по-малко гориво в системата, като второто може да е причинено от запушени инжектори,запушен бензинов филтър или неправеща достатъчно налягане бензинова помпа.
Комбинацията от грешката и трудно палене след дълго каране на газ понякога води към липса на налягане в системата, т.е. недостатъчно гориво, а не вповече въздух като съотношение. Възможно е карането на газ да запушва инжекторите,като ги запича. Знам, че по принцип затова не се спира притока на бензин като караш на газ- да охлажда инжекторите като оттам минава постоянно гориво и да не запичат.
Но аз в момента съм в омагьосания кръг - те са запушени в някаква степен и вече не пускат достатъчно бензин, който да ги охлажда и газта още по-бързо ги запича. И на следващо палене или прехвърляне на бензин не пускат достатъчно, докато не се отпушат добре след определено време само на бензин.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 840
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем след каране на газ

Мнение от ivchotr » 03 апр 2024, 22:30

Ако уредбата наистина пуска бензин, докато работи на газ, бензиновите инжектори не би трябвало да са се спекли. А за да разбереш дали бензиновата система е причината за този проблем, просто включи колата да работи само с бензин и карай така 150 - 200 км. За предпочитане в смесен цикъл - градско и извънградско шофиране. Като, разбира се, ѝ направи в този период някое и друго "студено" палене сутрин. После я прочети за грешки, ако имаш съмнения за неспецифично държане на двигателя.
Запеклите бензинови инжектори са вероятна причина за симптомите от първия ти пост в темата, но запушеният горивен филтър и недостатъчното налягане на помпата няма как да се оправят с каране и ще доведат сами по себе си и в комбинация помежду им до постоянна липса на мощност и постоянна неравномерна работа на двигателя, които няма да се оправят с каране. Та с две думи, имаш вариант и да смениш горивния филтър и някой да измери с манометър какво налягане прави помпата. Тогава ще имаш насоки на какво да обърнеш по-сериозно внимание.
Знам всички вицове за Форд :D

nogopechen
потребител
потребител
Мнения: 67
Регистриран: 08 сеп 2018, 09:53
Модел на автомобила: MAVERIK 2; 2006 год. ; 2,3L; 110kw; MT; AWD-2 броя
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем след каране на газ

Мнение от nogopechen » 04 апр 2024, 03:31

При моторите с дирекно впръскване ,този наречен Еко Буст, системата работи с налягане няколко стотин бара. Това налягане се наблюдава със сензор и потдържа от клапан. Това може да де провери с диагностика - газова и бензинова. На мототите с директно впръскване бензиновите инжектори се покрива с нагар. Дори и само работещи на бензин. Бензиновите времена и горивната смес се виждат с диагностиките на двете горива. Спрете газта от крана на бутилката и изгорете един резрвоар хубав бензин. Инжекторите на „ланди" правят проблеми дори в нормален инжекцион. Ако държите да ползвате този мотор на газ заменете тази система с нещо по качествено: БРЦ, ПРИНС, СТАГ,ЛПГ ТЕХ... Племенницата има чисто ново КЛИО със заодска газ, на 5000 километра един инжектор дава дефект. Лично Аз, като видя тази марка, вадя резачките и гедорето и с глоляма погнуса се одтърваван от нея. Стара слава. В тубата има дори клип, на който в края има кадър на гордите извършители на една такава смяна. Аз и тогавшният ми колега.

ADDimitrov
потребител
потребител
Мнения: 221
Регистриран: 16 ное 2018, 08:21
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем след каране на газ

Мнение от ADDimitrov » 22 апр 2024, 16:54

За да си отговориш на някои въпроси закачи колата на диагностика и си виж дългия трим! Залагам че си на доста над 10%, което ще рече че си в бедна смес. Това е от лоша настройка на газовото. Караш колата така, сондата опитва да компенсира и на другия ден прави лоша смес и палиш трудно. Карането само на бензин оправя до някъде тримовете, но после пак на газ се омазват нещата. Трябват ти по добри настройки които да докарат колата до не повече от 3% на сместа. Тогава ще изчезне проблема.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта