Свръх налягане в рейката на BRC

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1354
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от vargala81 » 08 окт 2025, 17:42

Здравейте, става въпрос за Focus mk2.5 със заводски BRC. Днес както си карах и изведнъж нещо загуби мощност. Включих на бензин - няма проблем. Няколко пъти пробвах да включа на газ, пак няма мощност. Като премина на бензин известно време червената (горна) лампичка мига и като покарам примерно 1 км. спира да мига и свети постоянно. Минах през BRC Пловдив, с надеждата да е филтър, но направиха диагностика и казаха свръх налягане в колектора. Отвъртя датчика от рейката и от там изпусна доста газ. Провери датчика и каза, че си работи. После зави датчика и 1-2 мин. работи г/д добре, но двигателя тресеше и диагнозата е изпарител и 1 инжектор. Та може ли да е това, или ме бъзикат нещо? По принцип зелените диоди не мигат като запаля, но като покарам малко и запопват да мигат, което уж показва, че бутилката е препълнена, но го прави и на почти празна бутилка. За това ми бяха казали поплавъка в бутилката, та може ли проблема да е съвсем другаде и само където ще ми вземат близо 400 лв. за ремонт на изпарител, инжектор и филтър? Имало някакъв клапан и в изпарителя, който уж много трудно се сменял и ако не могат, хич няма да го сменят. Дали да не дам стотина лв. повече и направо да ми сложат нов изпарител?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13114
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от HACKO » 08 окт 2025, 20:23

Не бих се занимавал с ремонт на изпарител, директно го сменям. Не знам каква цена ти искат за изпарителя при тях, но може да се заитересуваш колко струва другаде, да си го монтираш и да отидеш само за настройка при тях.
http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/produc ... brc-4.html

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1354
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от vargala81 » 08 окт 2025, 22:05

В петък ще ги питам. Преди 2 месеца ходих по друг въпрос при тях и ги бях питал, тогава един от майсторите ме убеди, че сменяли абсолютно всичко и само алуминиевия корпус оставал същия. Та по негови думи няма смисъл да слагам нов за 280 лв. като за 180 пак щял да стане нов. Не знам колко ще ми вземат за настройката, но първия път ми взеха 80 за диагностика, а днес този каза 60 лв.
Преди имах Фият Крома и местих сам цялата газова на Лада после. Но тук чесно да си кажа ме е страх малко да пипам.
По-скоро и аз клоня повече към нов, защото ако не ми сменят клапана, след време ако дефектира ще ми кажат, че не могат да го извадят и пак ще ме накарат да сменя изпарител.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13114
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от HACKO » 08 окт 2025, 22:57

180 лв е най-високата цена на нов изпарител, в линка който сложих. Смяната е елементарна, в общи линии гледаш какво има монтирано и поръчваш същия, като гледаш най-вече диаметъра на входа за газта да е еднакъв, за да не се налага да сменяш адаптера. Като цяло при газовия инжекцион настройката на изпарителя се свежда до установяване на диференциалното налягане (вижда се на софтуера за настройка), чрез въртене на винт.
Като взех Субаруто просто смених изпарителя BRC със същия и не пипах нищо по настройките и си върви. Проблема при BRC е че софтуера за настройка е заключен и дори да си купиш кабел и да инсталираш приложението, без ключ можеш само да четеш, но не можеш да променяш нищо, а при моята дори не се свърза.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 984
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от ivchotr » 09 окт 2025, 00:39

vargala81 написа:
08 окт 2025, 17:42
...което уж показва, че бутилката е препълнена, но го прави и на почти празна бутилка. За това ми бяха казали поплавъка в бутилката, та може ли проблема да е съвсем другаде и само където ще ми вземат близо 400 лв. за ремонт на изпарител, инжектор и филтър?
А някой провери ли дали предпазният клапан в бутилката, който спира бурното изпускане на газ при да речем скъсана тръба, е налице и работи коректно? Защото обикновено, когато се скапе, затруднява подаването на газ от бутилката към изпарителя и някои майстори вместо да го сменят, направо го премахват. При този вариант единствената "спирачка" на газта остава изпарителят. От първия разказ за ситуацията това ми идва на ум - липсващ предпазен клапан в бутилката, изпарител незадържащ добре газта и от там повишаване на налягането в рейката, което от своя страна задавя двигателя и мощността му пада. Естествено, компрометираният инжектор също не трябва да се забравя, защото заради него пак може да падне мощността.
На мен пролетта ми се случи обратното - клапанът в бутилката се беше прецакал, поплавъкът и той и при подаване на повече газ (имам предвид с педала), колата забиваше заради липса на гориво (газ) и прехвърляше сама на бензин. Все едно се е изпразнила бутилката. А пък тя пълна. Съответно при пълнене на последната, събираше газ все едно няма поплавък. То на практика наистина го нямаше, защото коркът се беше откачил от рамото. Предполагам, че заради неработещия поплавък се е скапал и предпазният клапан.
Затова бих ти предложил да се провери този вариант, защото и ако при теб има проблем с поплавъка, нищо чудно някой някога да е махнал и предпазния клапан и на изпарителя просто сега да му е дошло времето.
И не е лошо да закараш колата при друг газаджия - още едно мнение би било добре дошло.
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1354
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от vargala81 » 09 окт 2025, 06:48

Точно завчера ми направи впечатление, че пистолета на колонката си изключва. Бутилката не е отваряна в България и до вчера колата си работеше супер. За съжаление бутилката е пълна до горе, а последно когато им бях казал за случая, ми казаха да изпразня бутилката и да ида при тях.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13114
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от HACKO » 09 окт 2025, 07:23

Налягането се контролира от редуктора (изпарителя) а не от клапана в бутилката. Той служи, всъщност са два, единия прекратява зареждането при достигане на запълване до определен обем на бутилката с цел безопастност. Другия предпазва от зтичане на газтта при механично откъсване на бутилката от системата (например при ПТП), този на старите нивомери беше механичен и сработи ли веднъж се освобождава само след сваляне на нивомера, съответно изпускане на газта в атмосферата. При новите е елетрически и се намира отвън, което позволява да се манипулира и заменя отвън без да се изпуска газтта.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1354
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от vargala81 » 11 окт 2025, 12:37

Споделих го това нещо на техниците в BRC и те ми казаха, че няма как да е от това, а си е от изпарителя. Но ми казаха ако искам да се провери, да изразходвам 1/2 от газта, че им казах, че е пълна и да ида да замерат налягането. Иначе проблема е решен. Смених изпарителя с нов, сменили са и един инжектор на 4-ти цилиндър (като я купих и им я закарах за първи път смениха на 1-ви цилиндър), сменили са и двата филтъра + диагностиката и точно 500 лв. ми легна. Изпарителя струва 280 лв. при тях, или 100 лв. повече от ремонт на стария. 140 лв. ми е инжектора, 25 лв. е големия филтър и 35 малкия, който май се намира в някакъв клапан.

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 984
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от ivchotr » 11 окт 2025, 22:34

Сигурно не си ме разбрал. За клапана в бутилката отворих дума като възможен вариант да е изкормен. Не, че от него ще идва свръхналягането. Ако е изкормен - да се сложи нов. Защото той ще ти спести едно евентуално Бум, ако рече да изтърва неконтролируемо газ от бутилката. Освен това, скапе ли се един от инжекторите, е добре да се подменят всичките в комплект. Защото скоро ще се скапе и друг. Както е станало и при теб.
Знам всички вицове за Форд :D

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1475
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от aspasia » 12 окт 2025, 15:19

Клапана в бутилката има само две положения отворен и затворен няма регулираща функция това действие го изпълнява изпарителя като някои имат винт за регулиране на подаваната газ. Ако ти е стар изпарителя над 5 години 100% мембраните станали като твърда пластмаса.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1354
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от vargala81 » 13 окт 2025, 18:40

aspasia написа:
12 окт 2025, 15:19
Клапана в бутилката има само две положения отворен и затворен няма регулираща функция това действие го изпълнява изпарителя като някои имат винт за регулиране на подаваната газ. Ако ти е стар изпарителя над 5 години 100% мембраните станали като твърда пластмаса.
Да, имаше винт, защото първото нещо, което направи майстора е да намали налягането. Временно се пооправи, но тресеше двигателя. Щом тръгнах от сервиза, проблема веднага се появи пак.
Първия инжектор беше сменен заради изпускане на газ от самата букса. А този път много ме съмнява да му е имало нещо на инжектора, защото до преди това колата си работеше много добре. Как изведнъж се прецака и изпарителя и инжектора? Просто като намали налягането и видя, че тресе двигателя, каза че сигурно има и инжектор. Попитах го кой, че на първи цилиндър бил сменян, а той първоначално каза "не знам", а после уж погледна към лаптопа и каза "ей тоя е" , като посочи 4-ти.
Лично затова питах при първата смяна, защото бях чел тук такова нещо и ми казаха, че няма такова нещо.
Както и да е, няма да споря, то ще си покаже. Иначе 4х140+280+25+35+60 щеше да излезне 960 лв., което май си е една нова уредба.
А изпарителя е 2009 год. и дали и кога италианеца го е обслужвал - не знам. Затова реших направо нов.
ivchotr написа:
11 окт 2025, 22:34
Освен това, скапе ли се един от инжекторите, е добре да се подменят всичките в комплект. Защото скоро ще се скапе и друг. Както е станало и при теб.
А ако не е бил скапан, защото до преди това си работеше супер 10 000 км. и изведнъж как се скапа и инжектор и изпарител?

Потребителски аватар
ivchotr
потребител
потребител
Мнения: 984
Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от ivchotr » 13 окт 2025, 19:28

Не знам. Що питаш мен, а не майстора, дето ти ги разправя тези неща? Инжекторите по принцип изкарват поне 50 - 60 000 км и от там насетне колкото - толкова. Ако въпросните инжектори са тези, дето са ги сложили заедно с изпарителя от 2009 г., смятай какъв пробег са направили :D
Знам всички вицове за Форд :D

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1354
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от vargala81 » 14 окт 2025, 18:20

Едва ли са изкарали толкова за да са от 2009.
Колкото изкарат - толкова. За сега работи добре.

Потребителски аватар
dragozow
потребител
потребител
Мнения: 123
Регистриран: 31 юли 2008, 13:11
Модел на автомобила: C-max Titanium 2.0 Duratec HE, 2009, LPG
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Свръх налягане в рейката на BRC

Мнение от dragozow » 17 окт 2025, 14:24

Изпарител на BRC го купих миналата година от газаджията, около 200 лв с монтажа. Можеше да мина само с мембрана, но предвид, че целия изпарител беше толкова клеясал, че приличаше на лайно предпочетох направо нов, защото стария е изкарал 13 - 14 години, преди няколко години смених само мембраната, някакви дребни пари беше. За 100 000+ км при мен като цяло с газовата съм сменил една мембрана, изпарител, маркучи и веднъж годишно филтри, сумарно няколко стотин лв, газта в момента струва наполовина на бензина, имаше моменти в които струваше 1/3. Като цяло е съвсем ок.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта