Mondeo Titanium - седан като слънце

Предимно, но не само за Форд.
Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1343
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Mondeo Titanium - седан като слънце

Мнение от vargala81 » 12 окт 2009, 17:50

Ford Mondeo отдавна не е нов автомобил по нашите пътища. Всъщност моделът е един от първите с които марката премери върху себе си "кинетичния" дизайн.

Имах възможност да покарам в рамките на по няколко дни топ-варианта с 2,2-литров Duratorq TDCi двигател, 175 к.с. в ниво на комплектация Titanium. Цената на автомобила от 64 100 лева с включени ДДС и акциз, съвсем не е малка и е интересно да се разбере дали Ford Mondeo си заслужава тези повече от сериозни средства, за които може де се купи дори седан от бизнес-клас?

Освен като участник в "кинетичния" дизайн, кинетиката е още и движение. При този вариант на Mondeo кинетичният успех е пълен. Големият седан, с яко пришпорените си 175 "кончета" и въртящ момент от 400 Нм, които са на разположение още от 1750/мин, се изстрелва от 0 до 100 км/ч за само 8,7 сек. и развива максимална скорост от 223 км/ч.

Колата направо си летеше по немските магистрали, навярно чуствайки се на родна земя, с лекотата на по-малкия Focus пък си изписваше завоите из планината Таунус, радвайки с динамичните си качества и стоеж на пътя "задволанното устройство", разполагащо по принцип с доста дебела подметка.

Двигателят е разработка на Ford и PSA Peugeot Citroen. Агрегатът разполага с две нови характеристики, предлагани само при него: трета генерация common rail и турбо система със специфична настройка на сензора на педала на газта.

Третата генерация common rail е с пиезоинжектори Bosch с дюза със седем отвора, използваща многократно впръскване при налягане от 1800 бара. Турбокомпресорът с променлива геометрия гарантира висока ефективност и сензитивност на командите (подаването на газ). Сензорът на педала е настроен за чувствителна и мигновена реакция.

Турбокомпресорът е съобразен за високи резултати при ниски обороти и неусетно ускорение при полунатоварено състояние. Напълно оптимизираната горивна система е гаранция и за по-ниските вредни емисии. Така Ford Mondeo отделя едва 165 гр/км CO2. 2,2-литровият Duratorq TDCi отговаря на Euro IV стандарта и е снабден с филтър за твърди частици (DPF), проектиран и произведен без необходимост от поддръжка.

Техниката си е техника, теорията - теория, но "зелено е дървото на живота". Практиката, разбира се, е най-важна, особено когато става дума за бъркане в джоба за зареждане на бензиностанцията. Тук колата направо е убиец - въпреки размерите си и почти 200-те кончета под капака автомобилът предлага повече от приятни емоции по повод на портмонето - разходът на гориво в градски условия е 8,4 л, извън града спада драстично до 4,9 и в крайна сметка средният експлоатационен разход възлиза на 6,2 л на 100 км път. Седан като слънце - огромен, удобен и ...неочаквано икономичен!

Колата е може би най-голямата в историята на класа си в марката, по-голям от предишните Taurus и Granada, да не говорим за прекия й предшественик Sierra.

Свеж автомобил със свеж дизайн, огромен багажник и интересно решение на гърловината на резервоара. Тук липсва традиционната капачка - веднага след отваряне на люкчето се вижда гърловината. Системата е "интелектуална" - сама затваря и отваря достъпа до тръбата, като не дава възможност по погрешка да се пъхне бензинов пистолет.

Салонът е просторен и комфортен, материалите и монтажът им са качествени, усилията върху волана, педалите, лостчетата и бутоните са точно премерени, особено радва точността на включване на предавките с лоста. Отзад е просторно като в моя хол, климатикът, макар и не идеален, позволява подаване на потока едновременно в краката, лицето и на предното стъкло.

Titanium има ново приборно табло с голям цветен дисплей, през който се управляват радиото, навигационната система, телефона, CD-чейнджъра или външни музикални устройства. Използван е старт-бутон, колата сама чете данни от ключодържателя, като за водача оставя задачата да натисне бутона “Ford Power”. Малко преди това попадате в прегръдката на дълбоката седалка с развита странична поддръжка.

Стига поетика, хълцане и търсене на удобна седалка за Бела! Продължавам да търся главното в колата и го намирам в процеса на работата с волана и педалите. Главното в е Mondeo Titanium е почти паранормалната му управляемост.

На този масивен автомобил /почти/ не му действат природните закони в движение. Шасито работи по някакъв загадъчен закон - едва си пипнал волана и колата е почти завила, като в завоя някак си е отхвърлила половината от теглото си като хвърлена в храстите пречеща раница и се гмурка в кривата само с половината си маса. Няма наклони, няма неочаквано пързаляне, няма отклонения. Супер-работа на екипа работил върху окачването на колата!

То е доста спортно, с 10-15 мм по-доближено до земята от стандартното за автомобила, настроено е за по-висока стабилност при неравни повърхности, за по-малко накланяне на каросерията и по-директно управление. За това пътно поведение допълнително загатват 18-цоловите алуминиеви джанти. Ако за Mondeo Titanium S е избрана активната система за окачване (IVDC) с непрекъснато регулиране на работата на амортисьорите (CCD), тя предлага освен спортна настройка и още два режима на работа: нормален и комфортен.

На мокро приказката продължава. Опитваш се да провокираш автомобила и когато пред природните закони гумите почват да се предават, се намесва с лека въздишка ESP-то /този идиот ми отваря работа/ и веднага връща колата обратно на правилната траектория в завоя. Интелигентно, без скандал, но импeрaтивно!

Има и други "интелектуални" системи в колата - на първо място адаптивният круз-контрол, следящ за разстоянието до предната кола. При опасно сближаване система подава звуков сигнал, а ако сближение продължава, то електрониката увеличaва налягането в спирачната система, за да облекчи евентуалното екстренно спиране. На разположение е системата за потегляне в наклон, която задържа за 2,5 секунди колата след свалянето на крака от спирачката.

Освен това Ford се е отказал от завиващите фарове. Вместо тях от страни са монтирани допълнителни, които се включват автоматично и поединично в завоите и осветяват пространството встрани на колата, като основните фарове продължават да си светят напред.

Ако се върнем към началото, и най-вече към най-важния въпрос - цената, то колата си струва парите. Пък и е криза, спокойно можете да натиснете дилърите за сериозни отстъпки...
http://auto-press.net/cat_2/sub_8060/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
cjbolland2
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 04 мар 2009, 15:51
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK4(97),Endura-E-75H.P.
Местоположение: гр.Раковски
Status: Извън линия

Re: Mondeo Titanium - седан като слънце

Мнение от cjbolland2 » 02 ное 2009, 13:28

Аз лично ако имах парите не бих се поколебал да я взема.Евала за текста,помчетахме 8)

iavorski
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
Местоположение: Голямото шопско село
Status: Извън линия

Re: Mondeo Titanium - седан като слънце

Мнение от iavorski » 03 ное 2009, 09:52

Колега, карам напомпаното братче на Мондео - S-max и мога да потвърдя думите ти както за пътното поведение, така и за комфорта. Единствено при мен моторчето е 2.0 tdci а не големия брат 2.2. :(

Отговори

Върни се в “НОВИНИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта