На пистата: Focus RS500 vs Boxster

Предимно, но не само за Форд.
Потребителски аватар
Ford_Lord
потребител
потребител
Мнения: 202
Регистриран: 13 яну 2010, 18:12
Модел на автомобила: Ford Orion 91',Mondeo 02'
Местоположение: Шумен
Status: Извън линия

На пистата: Focus RS500 vs Boxster

Мнение от Ford_Lord » 01 сеп 2010, 14:16

Аutoexpress противопоставиха горещ хечбек срещу типична спортна кола.

На пръв поглед Ford Focus RS500 и Porsche Boxster са съвършено различни автомобили, но при по-задълбочено вглеждане се откриват много прилики, аргументират се английските автожурналисти.

В твърдението има доза истина - двете коли имат аналогична цена и сходни динамични показатели. Focus RS500 обаче разполага с доста повече мощност, а Boxster - с по-добра аеродинамика и по-ниско общо тегло.

Всъщност двете возила имат коренно различна концепция - Boxster разчита на средно разположен двигател и задно предаване, а Focus RS500 - на предно разположен двигател и задвижване на предните колела.
Целта на Аutoexpress е определят кой от двата автомобила е по-добрият избор, ако сте предвидили около £35 000 и търсите динамично, горещо возило.
Заключението - Focus RS500 е по-бърз на правите, докато Boxster се отличава с отличен баланс. Автожурналистът, който не може да се похвали със завидни пилотски умения (както той сам спомена), споделя, че все пак би избрал Boxster, въпреки резултатите на пистата.

Ето и сухите цифри:

Ford Focus RS500
Цена: £35 500 ( във Великобритания)
Двигател: 2.5-литра с 5 цилиндъра и принудително пълнене
Мощност: 345 к.с.
0-100 км/ч: 5.6 сек.
Максимална скорост: 261 км/час
Тегло: 1467 кг.

Porsche Boxster
Цена: £35 510 ( във Великобритания)
Двигател: 2.9-литра с 6 цилиндъра
Мощност: 255 к.с.
0-100 км/ч: 5.9 сек.
Максимална скорост: 258 км/час
Тегло: 1335 кг.

Вижте видеото, за да разберете кой е по-бърз на пистата - най-силната версия на Ford Focus или базовата модификация на Porsche Boxster.
http://vbox7.com/play:f69bf10b" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: На пистата: Focus RS500 vs Boxster

Мнение от Ianaki » 07 сеп 2010, 09:22

Знаете, че харесвам фокусите, но това с тези нови RC си е направо гавра. Първо едвам бият най-куция модел на Porchse при около 80к.с. в полза на фокуса. Второ за 16 години еволюция няма нищо изненадващо налице. Погледнете линка:
http://cars.radosi.com/index.php?a=12&b ... 20Cosworth" onclick="window.open(this.href);return false;
Escorta е с 227к.с. и се ускорява за 6.2s, по-баваен е с 0.6s, но е с 120к.с. по-слаб. Е на това му викам смях! Качват конски сили и нищо на получават!?

Потребителски аватар
amplified
потребител
потребител
Мнения: 465
Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
Местоположение: Бургас-София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: На пистата: Focus RS500 vs Boxster

Мнение от amplified » 11 сеп 2010, 02:40

Ianaki написа:Знаете, че харесвам фокусите, но това с тези нови RC си е направо гавра. Първо едвам бият най-куция модел на Porchse при около 80к.с. в полза на фокуса. Второ за 16 години еволюция няма нищо изненадващо налице. Погледнете линка:
http://cars.radosi.com/index.php?a=12&b ... 20Cosworth" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Escorta е с 227к.с. и се ускорява за 6.2s, по-баваен е с 0.6s, но е с 120к.с. по-слаб. Е на това му викам смях! Качват конски сили и нищо на получават!?
Само дето ескорта е 160кг по-лек!

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: На пистата: Focus RS500 vs Boxster

Мнение от Ianaki » 12 сеп 2010, 09:48

amplified написа:Само дето ескорта е 160кг по-лек!
Не е само това по-слаб е с 120к.с. и е на 16г. :lol:

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: На пистата: Focus RS500 vs Boxster

Мнение от vargala81 » 12 сеп 2010, 11:28

Ianaki написа:
amplified написа:Само дето ескорта е 160кг по-лек!
Не е само това по-слаб е с 120к.с. и е на 16г. :lol:
Не разбрах какво значение имат годините в случая, като данните са заводски и са дадени когато автомобилът е бил нов. И защо сравнявате рали автомобил който е минал през ръцете на Cosworth с един спортен хетчбек? Ами то и Фокус рс мк-1 не е по-добър от Ескорта, ама няма нищо общо с Фокуса който се състезава във WRC. Тук работата е такава... Ако искаш чистокръвен, дву местен,спортен автомобил за £35 500 . си купуваш Porsche Boxster . А ако искаш хем да е спортен, хем да си по джиткаш из махалата със жената и децата си копуваш Фокус рс. Иначе ако му бяха сложили едно 4х4 на Фокуса със тия коне щеше да е уникален и да се мери с доста по големи машини.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: На пистата: Focus RS500 vs Boxster

Мнение от Ianaki » 16 сеп 2010, 12:03

Тези 16г. не се отнасят за характеристиките, а за предполагаемия напредък в техническо отношение, който трябва да е направен и който да доведе до многократно по-добър автомобил. 16г. са време на разработки, проучвания, тестове, внедряване на нови технологии с цел да се направи една кола по-добра от предшественика си. Като цяло се опитвам да кажа, че напредъка в автомобилостроенето не е какъвто се очаква да бъде!

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1327
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: На пистата: Focus RS500 vs Boxster

Мнение от vargala81 » 16 сеп 2010, 18:16

Ianaki написа:Тези 16г. не се отнасят за характеристиките, а за предполагаемия напредък в техническо отношение, който трябва да е направен и който да доведе до многократно по-добър автомобил. 16г. са време на разработки, проучвания, тестове, внедряване на нови технологии с цел да се направи една кола по-добра от предшественика си. Като цяло се опитвам да кажа, че напредъка в автомобилостроенето не е какъвто се очаква да бъде!
Е как да няма напредък? Ескорт рс, мк-4 е със 132 к.с, него знам за колко ускорява, предполагам към 8.0 сек. от 0-100. Ескорт рс.2.0, мк-6 е със 150 к.с и ускорява от 0-100 за 8,7 сек. Фокус рс.2.0 , мк-1 е със 215 к.с и ускорява от 0-100 за 6,7 сек. Фокус рс-2.5 мк-2 е със 305 к.с и ускорява от 0-100 са 5,9 сек, а рс-500 е със 350 к.с и ускорява за 5,6 сек. Пак казвам! Говорим за РС. моделите на Форд, а не за рали бегачките.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: На пистата: Focus RS500 vs Boxster

Мнение от Ianaki » 16 сеп 2010, 19:24

vargala81 написа:Е как да няма напредък?
Никъде не съм казал подобно нещо! Просто не е достатъчен 8) . Няма да споря, че съвсем успамих темата!
Поздрави. И продължавай да ни информираш за новостите! _friends_

vladi tanev
потребител
потребител
Мнения: 341
Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Re: На пистата: Focus RS500 vs Boxster

Мнение от vladi tanev » 25 сеп 2010, 22:14

Напълно подкрепям мнението на Ianaki и тука се говори за базов модел ето едно сравнение как няколко години по стар ЕСКОРТ COSWORTH и то изцяло стандартен наказва фокус рс мк1 http://www.youtube.com/watch?v=aGEymxBPgB4" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; имаше и едно клипче което изчезна незнайно защо как SIERRA COSWORTH на писта естественно накзва последния модел на фокус рс,но това е без значение,единствения проблем на форд си остава че се опитват да направят нещо но това предно предаване ги осира,след като ще правят спортен автомобил или задно или 4x4,това е моето мнение неможе със двайсет години по стари модели да се сравняват със новите и то даже да са и по добри.

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: На пистата: Focus RS500 vs Boxster

Мнение от nikolovvd » 27 сеп 2010, 11:05

Нали се сещаш, че когато един автомобил се прави 4Х4 с толкова коне, то той трябва да издържа поне 100 000 км. без проблеми. Е явно тук е проблема.
Изключваме WRC автомобилите, защото при тях на всеки 1000 км. се сваля всичко и се ревизира.

Потребителски аватар
Danchev
потребител
потребител
Мнения: 647
Регистриран: 09 фев 2008, 02:47
Модел на автомобила: 89' B-road sleeper
Status: Извън линия

Re: На пистата: Focus RS500 vs Boxster

Мнение от Danchev » 04 окт 2010, 05:11

Ianaki написа:Тези 16г. не се отнасят за характеристиките, а за предполагаемия напредък в техническо отношение, който трябва да е направен и който да доведе до многократно по-добър автомобил. 16г. са време на разработки, проучвания, тестове, внедряване на нови технологии с цел да се направи една кола по-добра от предшественика си. Като цяло се опитвам да кажа, че напредъка в автомобилостроенето не е какъвто се очаква да бъде!
Истината е, че Cosworth моторите правени за Форд са гениални, не само за времето си но и сравнени със сегашните нови технологии. Това не са мои думи, чувал съм го и съм го чел от светила в автомобилостроенето и моторните спортове. Само като вземем за сравнение базата, на която е разработен мотора - грозното OHC Pinto (което тогава в началото на 80те е било карбуратор със цели 75 конски сили) можем да добием представа за неговата гениалност. Да не говорим за космическият потенциал за тунинг с днешните нови и модерни джаджи.
Тук огромно значение изиграва разбира се и политиката и тогавашните разбирания на Форд и едно много простичко правило от WTCC, а именно че за да участва една кола там тя трябва да се произвежда серийно *00134*
Точно благодарение на това правило и благоразумието на Форд да пуснат Сиера Cosworth в серийно производсвто без да я осакатят ни дава възможност и до днес да и се раздване и на нея и на Ескорта и да ги виждамен на живо по улиците и пистите. Разбира се в последствие се появява и RS500 Сиерката ......... :D
Това е все едно сега за вземеш един Фокус от WRC да му сложиш салон и няква по-нормална кутия дето става за каране от простосмъртни :D и да го пуснеш в серийно производсво, нещо подобно :mrgreen:
Tuned and performed by
Изображение
The people who once spent on the Mk3 have grown up and moved on, there's only a few nutters like us who still work on them

Отговори

Върни се в “НОВИНИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта