Десет коли, които промениха света!
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Десет коли, които промениха света!
/според Forbes/
Има автомобили, които са променили човешки съдби, навици за живот и дори дълговременните стратегии на световните автопроизводители. Някои дори са сваляли правителства.
Интересен пример в тази насока е добре позната и у нас Застава Юго. Малкото автомобилче, правено в бивша Югославия, намери страхотен прием в Щатите, когато западните ни съседи бяха първи приятели с тях по времето и малко след Тито. Това не попречи на американците да сравнят почти със земята заводите в Крагуевац по-късно. Но Юго наистина направи фурор и промени представите за цена на автомобил с неговата от $3,990 през 80-е години на миналия век. Красивата американска приказка за сърбите приключи през 1992-а, заради войната и ембаргото.
Тази кола е една от десетте, които авторитетното американско издание Forbes, включи в рейтинга си на колите, които с появяването си сериозно са променили образа на живот и са послужили дори за катализатори на значителни политически промени.
Автомобилът, който отвори нова глава в историята на автомобила, пък и на планетарния личен транспорт, според Forbes, е хибридният модел на Toyota - Prius. Автомобил покорил пазара на Щатите през последните две-три години, като само миналата са били реализирани над 155 000 продажби. Prius стана и първият сериозен отговор на световната автоиндустрии на новите "зелени" еко и политически изисквания на 21-и век. "Без всякакви задни мисли можем да кажем, че Prius е автомобилът, променил познатата ни досега автоиндустрия", смятат капацитетите на Forbes.
Всяко време си е имало автомобилите-икони, като Porsche 911 или Volkswagen Beetle, които са формирали стилистиката на автоиндустрията в рамките на десетилетия. Tези коли, наистина, не само са си запазили място в историята, но ще продължат и за напред да влияят върху развитието на автомобилния свят.
Създаването на Beetle, този "народен бръмбар", стартира под непосредствените указания, покровителство и наблюдения на Адолф Хитлер през 1938-а година, но съдбата му отреди доста по-дълъг „живот“ от този на фюрера и на „хилядолетния райх“. Окончателното сваляне на забележителното творение на Фери Порше от конвейера стана едва през 2003-а година /последният автомобил носеше фабричен номер 21 529 464/.
Всъщност Volkswagen Beetle направи в Европа това, което преди няколко десетилетия в Америка сътвори гениалното творение на Хенри Форд – Модел T – предложи евтин достъп до индивидуалната моторизация на масовия клиент.
Съвсем друг е пътят на друг „народен“, но малко по-източно германски автомобил - Тrabant. Колата по всички показатели отстъпваше на правените малко по-на запад, също в Германия автомобили, и според Forbes, загубената конкурентна борба на автопазара, както и изцяло на потребителския пазар, става една от мощните причини, довели до падането на Берлинската стена и поражението на социалистическия лагер.
Американският Ford Mustang няма в биографията си свалени правителства, но буквално е побъркал автомобилистите, когато е показан за пръв път на Световното изложение в Ню-Йорк през 1964-а година. Само за една година в Щатите са продадени над половин милион от тези, мощни за времето си и достъпни за масите спортни купета на Синия овал.
Съвременната модификация на Mustang си остава търсена на страдащия от небивала депресия американски автопазар – само през май са реализирани 8 812 коли. Интересното е че той навлиза на пазара заедно с подобните му модели на конкуренцията Dodge Challenger и Chevrolet Camaro, но си остава безспорния крал на обичащата повечкото конски коне и плашещ въртящ момент Америка.
Своя следа в историята са оставили Jeep Cherokee и Dodge Caravan, като основатели на нови сериозни пазарни ниши, първият при масовите всъдеходи, вторият при вановете.
Бъдещето на автомобила, дори в Америка, изглежда принадлежи на доста по-малките и икономични автомобили европейски тип. Експертите смятат, че супер-евтината индийска Tata Nano или електрохибридният Fisker Karma са сред автомобилите, които ще определят вида и възможностите на идващата световна индивидуална моторизация. Заедно с тези два автомобила се нарежда многообещаващият електрически Chevrolet Volt, като автомобили с потенциал за въздействие върху автомобилното развитие. Ако не стане, навярно ще останат в автомобилната история, паркирани някъде около малкото сръбско Юго. http://auto-press.net/cat_3/sub_7338/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Има автомобили, които са променили човешки съдби, навици за живот и дори дълговременните стратегии на световните автопроизводители. Някои дори са сваляли правителства.
Интересен пример в тази насока е добре позната и у нас Застава Юго. Малкото автомобилче, правено в бивша Югославия, намери страхотен прием в Щатите, когато западните ни съседи бяха първи приятели с тях по времето и малко след Тито. Това не попречи на американците да сравнят почти със земята заводите в Крагуевац по-късно. Но Юго наистина направи фурор и промени представите за цена на автомобил с неговата от $3,990 през 80-е години на миналия век. Красивата американска приказка за сърбите приключи през 1992-а, заради войната и ембаргото.
Тази кола е една от десетте, които авторитетното американско издание Forbes, включи в рейтинга си на колите, които с появяването си сериозно са променили образа на живот и са послужили дори за катализатори на значителни политически промени.
Автомобилът, който отвори нова глава в историята на автомобила, пък и на планетарния личен транспорт, според Forbes, е хибридният модел на Toyota - Prius. Автомобил покорил пазара на Щатите през последните две-три години, като само миналата са били реализирани над 155 000 продажби. Prius стана и първият сериозен отговор на световната автоиндустрии на новите "зелени" еко и политически изисквания на 21-и век. "Без всякакви задни мисли можем да кажем, че Prius е автомобилът, променил познатата ни досега автоиндустрия", смятат капацитетите на Forbes.
Всяко време си е имало автомобилите-икони, като Porsche 911 или Volkswagen Beetle, които са формирали стилистиката на автоиндустрията в рамките на десетилетия. Tези коли, наистина, не само са си запазили място в историята, но ще продължат и за напред да влияят върху развитието на автомобилния свят.
Създаването на Beetle, този "народен бръмбар", стартира под непосредствените указания, покровителство и наблюдения на Адолф Хитлер през 1938-а година, но съдбата му отреди доста по-дълъг „живот“ от този на фюрера и на „хилядолетния райх“. Окончателното сваляне на забележителното творение на Фери Порше от конвейера стана едва през 2003-а година /последният автомобил носеше фабричен номер 21 529 464/.
Всъщност Volkswagen Beetle направи в Европа това, което преди няколко десетилетия в Америка сътвори гениалното творение на Хенри Форд – Модел T – предложи евтин достъп до индивидуалната моторизация на масовия клиент.
Съвсем друг е пътят на друг „народен“, но малко по-източно германски автомобил - Тrabant. Колата по всички показатели отстъпваше на правените малко по-на запад, също в Германия автомобили, и според Forbes, загубената конкурентна борба на автопазара, както и изцяло на потребителския пазар, става една от мощните причини, довели до падането на Берлинската стена и поражението на социалистическия лагер.
Американският Ford Mustang няма в биографията си свалени правителства, но буквално е побъркал автомобилистите, когато е показан за пръв път на Световното изложение в Ню-Йорк през 1964-а година. Само за една година в Щатите са продадени над половин милион от тези, мощни за времето си и достъпни за масите спортни купета на Синия овал.
Съвременната модификация на Mustang си остава търсена на страдащия от небивала депресия американски автопазар – само през май са реализирани 8 812 коли. Интересното е че той навлиза на пазара заедно с подобните му модели на конкуренцията Dodge Challenger и Chevrolet Camaro, но си остава безспорния крал на обичащата повечкото конски коне и плашещ въртящ момент Америка.
Своя следа в историята са оставили Jeep Cherokee и Dodge Caravan, като основатели на нови сериозни пазарни ниши, първият при масовите всъдеходи, вторият при вановете.
Бъдещето на автомобила, дори в Америка, изглежда принадлежи на доста по-малките и икономични автомобили европейски тип. Експертите смятат, че супер-евтината индийска Tata Nano или електрохибридният Fisker Karma са сред автомобилите, които ще определят вида и възможностите на идващата световна индивидуална моторизация. Заедно с тези два автомобила се нарежда многообещаващият електрически Chevrolet Volt, като автомобили с потенциал за въздействие върху автомобилното развитие. Ако не стане, навярно ще останат в автомобилната история, паркирани някъде около малкото сръбско Юго. http://auto-press.net/cat_3/sub_7338/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта