Страница 1 от 1

Форд, Хенри Форд, третият...

Публикувано: 10 авг 2009, 20:08
от vargala81
Хенри Форд III-и е пра-пра-внук на основателя на знаменития Син овал. Естествено, той няма как да е извън фамилния бизнес и известно време работи в департамента за отношения с работниците. Явно във фамилията, и по-специално баща му Едсел Б. Форд II е сметнал, че трябва да понаучи бизнеса от самото му начало и затова Хенри Форд през юни и юли можеше да бъде срещнат на живо в дилърски шоу-рум.

Търговецът в шоу-рума на най-продаващият дилър на Синия овал - Galpin Ford в предградието на Ел Ей, не се шегува с името на табелката си и наистина е пра-пра-внукът на патриарха на фамилията. 29-годишният Хенри Форд е твърдо решен да продължи кариерата си, предопределена от фамилията върху баджа на ревера му.

Младият Форд е бил на образователна командировка извън Ford Motor, доката завършва магистърско образование в Технологичния институт на Масачузет. Той е изкарал тези два месеца в позицията на продавач и в последния ден на практиката си е дал интервю, част от което привеждаме по-долу.

Защо решихте да работите като продавач?

Работил съм две години във Ford и имам известен опит продажбите. Исках да изуча занаята и от страна на дилърите, да разбера какво искат реално купувачите, какво търсят в продуктите. Исках да разбера финасирането, маркетинга, продажбата на употребявани автомобили, сервизирането, бизнес-офиса. Исках да видя цялостната картина на управлението на едно представителство. Исках да я видя от страна на дилъра и на купувача.

Научихте ли?

Хората се впечатляват от продуктите ни, но освен тях трябва да "продаваш" и себе си. Ако те те приемат като съветник, то ще ти повярват и за продукта.

Хората разпознават ли ви?

Имам си табелка. Някои наистина не вярват, че съм внукът, защото не очакват подобен човек да продава коли в Калифорния. Точно тогава започва разговорът. Много мислят, че съм някакъв арогантен мошеник. Но обичам да разговарям дори и с такива.

Направихте ли някакви сделки?
Продадох шест автомобила - един Focus, два Edge, един Escape, Flex и Volvo.

Защо избрахте Калифорния?

Може би защото тук кризата ни удари най-лошо. Исках предизвикателство, исках да усетя какво чустват клиентите тук. Има насока към търсене на по-малки и по-икономични автомобили и ние го "вдянахме" - това са моделите Focus, Fusion и Fusion Hybrid, Escape и Escape Hybrid.

Какво ще върнете обратно в Детройт?

Стойността на това да слушаш различните участници в бизнеса, наистина да ги чуваш. В Galpin наистина фокусират работата си около купувача, който наистина може да ти каже много. Какво харесва, какво не. И аз мисля, че сега Ford "чува". Хората, които идват в шоу-рума - половината досегашни собственици на автомобили Ford, половината от други марки. Хората сега казват, че харесват Ford, защото не е ползвал държавна помощ.