177 коня от 1000 кубика би-турбо
Публикувано: 23 фев 2012, 16:09
Трицилиндровият 1,0-литров турбодвигател на Ford скоро може да се появи в някои от напомпаните автомобили на марката във форсиран вариант, с мощност 177 к.с.
За да бъде достигната толкова висока мощност малкото моторче ще бъде оборудвано с две секвенционално свързани турбини. Това означава, че едната ще увеличава постъпващия въздух при ниски обороти, а втората (по производителна) ще се включва при високи режими на работа.
По информация от директорът по двигателите във Focus Гунар Херман, първият нагнетател ще е електрически, а втората турбина ще бъде взаимствана от 1,6-литровия EcoBoost двигател. На този етап най-мощният вариант на трицилиндровия 1.0-литров Ecoboost мотор достига мощност 123 коня и максимален въртящ момент 170 Нм.
Новият двигател ще се монтира в “напомпаните” модели от гамата на Focus, които ще се позиционират едно стъпало под Focus ST, който развива 250 к.с.(на снимките). В перспектива се предвижда той да присъства в B-Max, C-Max и Grand C-Max. Херман обяви, че до 2015-та година мощният трицилиндров Ecoboost би трябвало да замени повсеместно атмосферния 1,6-литров двигател.
“Знаем, че има вероятност потребителите да са негативно настроени към смяната на 1,6 с 1.0, но това ще трае до момента, в който усетят предимствата”, казва той.
Инженерите на форд европа коментират : - 1.0 EcoBoost е многократно по-динамичен, тих и приятен за шофиране спрямо досегашните двигатели. Той разполага с въртящ момент от цели 170 Нм (колкото атмосферен 1., които нарастват до 200 Нм (колкото атмосферен 2.2) при Overtorq. При това 1.0 EcoBoost разполага с максималния си въртящ момент от 1400 до 4500 об/мин (до 4000 за 100 к.с.), докато класически 1.6 разполага с едва 150-160 Нм чак при 4500 до...4500 об/мин.
За да бъде достигната толкова висока мощност малкото моторче ще бъде оборудвано с две секвенционално свързани турбини. Това означава, че едната ще увеличава постъпващия въздух при ниски обороти, а втората (по производителна) ще се включва при високи режими на работа.
По информация от директорът по двигателите във Focus Гунар Херман, първият нагнетател ще е електрически, а втората турбина ще бъде взаимствана от 1,6-литровия EcoBoost двигател. На този етап най-мощният вариант на трицилиндровия 1.0-литров Ecoboost мотор достига мощност 123 коня и максимален въртящ момент 170 Нм.
Новият двигател ще се монтира в “напомпаните” модели от гамата на Focus, които ще се позиционират едно стъпало под Focus ST, който развива 250 к.с.(на снимките). В перспектива се предвижда той да присъства в B-Max, C-Max и Grand C-Max. Херман обяви, че до 2015-та година мощният трицилиндров Ecoboost би трябвало да замени повсеместно атмосферния 1,6-литров двигател.
“Знаем, че има вероятност потребителите да са негативно настроени към смяната на 1,6 с 1.0, но това ще трае до момента, в който усетят предимствата”, казва той.
Инженерите на форд европа коментират : - 1.0 EcoBoost е многократно по-динамичен, тих и приятен за шофиране спрямо досегашните двигатели. Той разполага с въртящ момент от цели 170 Нм (колкото атмосферен 1., които нарастват до 200 Нм (колкото атмосферен 2.2) при Overtorq. При това 1.0 EcoBoost разполага с максималния си въртящ момент от 1400 до 4500 об/мин (до 4000 за 100 к.с.), докато класически 1.6 разполага с едва 150-160 Нм чак при 4500 до...4500 об/мин.