ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Предимно, но не само за Форд.
rosrus
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 21 юли 2012, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 TDDi 2001 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от rosrus » 16 окт 2012, 01:42

Място за новини и статистика от различните състезателни серии, в които Форд участва с отбори, двигатели и коли. Скоро очаквайте материали за Форд и неговото участие в най-високо технологичната моторна надпревара - Формула 1, следва WRC и много други.

rosrus
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 21 юли 2012, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 TDDi 2001 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от rosrus » 16 окт 2012, 23:42

Ето защо започваме с Формула 1 , този клип нагледно показва каква е разликата между кола и болид от Ф1 и защо това е най-високо технологичната надпревара http://www.youtube.com/watch?v=bXA7Scn7tbg" onclick="window.open(this.href);return false;

Двигателят на Форд Косуорд е вторият по успеваемост във Формула 1 с 176 победи, но преди ерата Шумахер във Ферари 176 -та победа за Ферари идва на пистата Маникур 2004 г. до преди това е бил най-успешният двигател.

Форд е участвал и със собствен фирмен двигател - най-добър резултат 5-то, първо състезание САЩ 1963, най-добър старт - 10-то, последно състезание Мексико 1966, но тук идва легендата, която се казва Форд Косуорд . И до днес Косуорд се състезава във Формула 1, но през 2004 г. е продадена от Форд и това си проличава в резултатите.

Ето какво прави Косуорд име във Формула 1: 567 участия във Ф1, 38 сезона, 38 seasons, 68 отбора ползват двигателите им, 323 състезателя са ползвали двигатели на компанията, 176 победи, 139 първи позиции, 160 най-бързи обиколки, 535 подиума, 4 336.50 точки, 10 695 лидерски обиколки, 49 290 километра, в които е водел в класирането, 260 842 направени състезателни обиколки, 1227 621 състезателни километра.

Световни титли при конструкторите: 1968, 1969, 1970, 1971, 1972, 1973, 1974, 1978, 1980, 1981

световни титли при състезателите: 1968, 1969, 1970, 1971, 1972, 1973, 1974, 1976, 1978, 1980, 1981, 1982, 1994

Отбори ползвали двигатели Косурод - Макларън,Лотус, Уилямс, Тирел, Бенетон, Лиже и др.
Пилоти ползвали двигатели Косуорд - Михаел Шумахер, Аертон Сенна, Джеки Стюард, Ники Лауда, Джоди Шектър, Граем Хил, Рьотинген, Мас, Фисикела, Джони Хърбарт, Андриети, Фитипалди, Кеке Розберг, Мика Хакинен, Нелсон Пикет и др.

Първа победа - Джими Кларк - 1967 г. посл. победа Фисикела - 2003 г.

rosrus
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 21 юли 2012, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 TDDi 2001 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

ford RS 350 350 конски сили от 2,3 литров ЕКОБУУСТ двигател.

Мнение от rosrus » 24 ное 2012, 21:16

http://www.guysgab.com/2014-ford-focus- ... ing-350hp/


Ето една интересна статия за новия Фокус РС, който ще се появи през 2014 - 2,3 литров 350 к.с. екобууст двигател. Същият ще има уникален преден електронен и активен диференциал.

Но ето и нещо друго от други статии. Тече усилена дилема, дали да не се направи пряк конкурент на Субари Импреза (последното е AWD), за това и тече дебат да ли да не се пусне (разбира се след доплащане) и уникална АWD система, която да е в полза на Форд - например с преден и заден активен диференциал. Това би направило колата титан на пътя. Същата ще има 4 цилиндъра, което значи по-лек двигател, по - нисък център на тежестта, а и като й се прибавят другите технологии - ABS, ESP, TRC, AWD и то с активни диференциали и 350 коня, както и скоростна кутия с два диска, а и си представям и спирачките какви ще са. Това се очертава звяр на пътя и поради друга особеност - запазва се и ръчната скоростна кутия :) Мисля, че разбираме всички защо :)

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от ImpossibleMan » 25 ное 2012, 00:22

Интересна тема, но това, с което се гордеехме - WRC, вече е минало за Форд. Поне за заводския тим. Тия две вратички на Фокуса са пришити добре. За жалост, едва ли ще останат само две. Все си мисля, че Focus RS ще си остане само на масата. Трявба да се отвори път за Capri. Мисля, че Ауто Билд пуснаха една много добра компютърна анимация как би изглеждал новия Capri.



Изображение

При положение, че все още се колебаят кога да пуснат новото Мондео в Европа, едва ли през 2014 година ще имаме Focus RS. Лично мнение. Дори си мисля, че няма да имаме и Мондео при тоя спад на продажбите в Европа.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от opex » 25 ное 2012, 00:30

Red Bull са бившите Форд в Ф1
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от ImpossibleMan » 25 ное 2012, 09:46

opex написа:Red Bull са бившите Форд в Ф1
Това е така, но и Мерцедес е бившата Хонда :) Не може да се събират нещата.

rosrus
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 21 юли 2012, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 TDDi 2001 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от rosrus » 26 ное 2012, 00:55

Здравейте,

Радвам се,че ви допада темата. Да може би Ф1 и WRC са най- престижните места, като чуем форд, но реално има ред други надпревари, в които е взимал участие - например Лю Ман и американските серии. Пикапите и те си имат своите надпревари и ред други престижни автомобилни състезания. Просто липсата на време забавя другите новини :)

С поздрави rosrus

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7254
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от madboy » 26 ное 2012, 09:54

rosrus написа: ..............
Да може би Ф1 и WRC са най- престижните места, като чуем форд, но реално има ред други надпревари, в които е взимал участие - например Лю Ман и американските серии. ..............
WTCC
Изображение
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от ЯЛТА » 26 ное 2012, 10:39

На фона на този автомобил - TESLA, с цена около 100 000 $ в САЩ, и пробег 300 мили с едно зареждане, ФОРД са длъжни да се съобразяват с пазара. Между другото в САЩ е пълно с хибридни Тойота Приус.

http://www.teslamotors.com/

И както виждате кола на 2013 год.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от paci » 26 ное 2012, 18:27

ЯЛТА написа:На фона на този автомобил - TESLA, с цена около 100 000 $ в САЩ, и пробег 300 мили с едно зареждане, ФОРД са длъжни да се съобразяват с пазара. Между другото в САЩ е пълно с хибридни Тойота Приус.

http://www.teslamotors.com/

И както виждате кола на 2013 год.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от ImpossibleMan » 26 ное 2012, 19:38

ЯЛТА написа:На фона на този автомобил - TESLA, с цена около 100 000 $ в САЩ, и пробег 300 мили с едно зареждане, ФОРД са длъжни да се съобразяват с пазара. Между другото в САЩ е пълно с хибридни Тойота Приус.

http://www.teslamotors.com/

И както виждате кола на 2013 год.
Стига с тия хибриди и електромобили. Не е ли ясно вече, че тия возила се налагат от някои хора по всички възможни начини? И въпреки всичко, пак се продават нищожно в Европа. Няма как един хибрид да е икономически изгоден с тия цени на горивата, бъдещите цени на тока и изобщо цялата галимаация около производството и движението на хибридите - тежка тухла, която може да победи някъде само чрез промяна на правилата. Пример - първата година на KERS във F1 и спечелената титла от Braun GP без тая система. Някои отбори направо пък се отказаха от нея, докато не ги задължиха всички да я ползват. Ето така се налагат хибридите, но истината е казана от Колин Чапман - минимум тегло. Останалото е лозунги и хвърлени пари на вятъра. Това ми напомня на момента във WTCC, когато ограничиха дизелoвите Сеати, щото видите ли били по-добри от бензиновите BMW-та. После пък обратното. И така някои хора се оттеглиха от тая надпревара. Има ли разлики в задвижванията, неминуемо следва някакво побутване на по-слабия. Затова най-добре - еднакви автомобили с еднакви двигатели. Имам обаче един въпрос към по-запознатите с WTCC. Какво стана с Форд? Отварял съм сайта им ( на WTCC) много пъти, но така и не разбрах къде е класирането. Дори съм следил live timinga, който бе в много бета версия и нищо пак не можеше да се разбере. Хонда дойдоха и за 2-3 състезания на подиума. Форд стояха цяла година, а толкова трудно бе да попаднат дори в топ10. Има нещо сбъркано в цялата работа. WRC също бе провал през последните години. Къде е причината си знаят само Форд, но според мен тя е в липсата на достатъчно средства и достатъчно добро ръководство, което се гризи за спортния им имидж. Типичен пример са и предноприводните Focus RS. Така и не пуснаха поне някаква ограничена серия 4х4. Станаха за смях навсякъде из автомобилните форуми. Не, че са лоши коли, ама къде остана имиджа? То е ясно, че избрани ще карат тия автомобили и печалба от парично естество няма да има. Защо тогава не пуснаха някой имиджов модел? Нека дори това да е Focus RS 500 с предно, но защо не завъртяха една-две обиколки за време на Нюрбургринг?, както направиха от Рено с Megane RS? Вярно, има клипчета в нета, в които Focus RS с предно дава обиколка под 8 минути, но това не е официално постижение. Сега да ми кажете, че нямали апетити към Нюрбургринг, не е точно така. Скоро с Formula Ford и новия еднолитров Ecoboos постигнаха време около 7.22 минути. Не спряха да се бият в гърдите, но така и не се сетиха да направят подобна реклама на Focus RS.


http://www.youtube.com/watch?v=fQi0y6pPR_M&feature=player_embedded


И една топла, обнадеждаваща новина:
М-Спорт си подсигури сезон 2013 г. и участието в световния рали шампионат благодарение подкрепата на Катар. Екипът ще участва с три автомобила Форд Фиеста RS WRC. Отборът ще се казва Катар М-Спорт WRT.

Тимът ще включва Насър Ал-Атия и Мадс Остберг. Катарският пилот ще е с програма от 7 ралита, която ще зависи...
Цялата статия:

http://clubs1.bg/novina.php?n=25180

rosrus
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 21 юли 2012, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 TDDi 2001 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от rosrus » 28 ное 2012, 23:07

Здравейте,

Въпреки , че се отделяме от темата реших да драсна на тема Електормобили, Хибриди и КЕРС :)

[quote]първата година на KERS във F1 и спечелената титла от Braun GP без тая система. Някои отбори направо пък се отказаха от нея, докато не ги задължиха всички да я ползват. Ето така се налагат хибридите, но истината е казана от Колин Чапман - минимум тегло.
Очевидно следите техническите нововъведения. Има една уникална КЕРС система, която даваше огромно предимство. Става дума за направения КЕРС от Уилямс с маховик. Ето и как работи http://www.youtube.com/watch?v=6WgbnqDsiok&feature=related



Същата даваше огромно предимство и без да тежи толкова. Реално погледнато винаги е стоял въпросът, кое е по-добре 80 к.с. на една права или в цяла обиколка да ползваш по-лек автомобил? Преди имаше много интересни битки и коментаторите изкарваха липсата на КЕРС едва ли не като минус, но по завоите и ускорението си се виждаше кое как е. Тази система е забранена в момента, но за да има предимство КЕРС увеличиха и минималната (забалежи не максималната) тежест на автомобилите. Мисля, че беше с около 60 кг. Съответно сега ако трябва да караш тухла и тухла с КЕРС, то по-добре да е тухла с КЕРС :) От времето на този велик дизайнер Чакман Ф1 е много по-различна.

Ето моето мнение относно хибридите - Това е възможно най-лошата комбинация, там тежи и двигателят и батериите, поне КЕРС в тези автомобили е екстра , защото така и така има батерии, то поне да се зареждат малко,но още повече оскъпява, както и двигателят. На това се гледа от инженерите като на един плавен преход към електрификацията и като платформа да се вкарват батерии и те да се развиват постепенно :)

Но за бъдещето на електромобилите, то мисля, че имат същите имат поле на изява, но просто не и у нас. Нормално и да има най-много хибриди в САЩ. Това е заради начина на живот. Едно да живееш в къща, друго е в блок и масово без гаражи. Говоря за масовия случай. Американците си ги зареждат у тях в ел. мрежа след работа. Второ пазарът в САЩ е подготвен от преди това за такъв тип превозни средства. Искрено Ви препоръчвам този филм, относно случилото се с първия масов електромобил в САЩ - http://www.youtube.com/watch?v=nsJAlrYjGz8.



Електромобилът има своите достойнства и съм сигурен, че и ФОРД прави разработки в тази област и сега същият търпи ренесанс. По-добри и по-леки батерии и материали, КЕРС и слънчеви панели. Ето пример - електрически форд фокус http://www.youtube.com/watch?v=NKQQBDB-QUw.



Няма уважавана автомобилна компания, която да няма електрически модел.

Изчислено е, че масовият човек дори и в САЩ не минава повече от 80 - 100 км. на ден с кола. Отиване и връщане от работа, хипермаркета и взимане на децата от училище, но хората си ги оставят да се зареждат в гаражите или парко мястото на работното място (става и в нормален контакт, но отнема повече време). Именно тук е силен електромобилът. Разбира се, че за дълъг път не става, защото за да стигнете до морето, ще ви отнеме поне един ден и то с поне две спирания за по няколко часа всяко. Друг проблем е , че при нас този метод е по-скоро неприложим, но и пътуваме много по-малко на ден. Ефективността рязко пада, ако трябва да ходите на специална станция да го зареждате за по няколко часа, а и до скоро различните марки правеха различни видове зарядни, което прави трудно унифицирането им и създаването на обществени ел. станции за коли, но мисля, че това се реши с Регламент за територията на ЕС.

А и следващата стъпка, над която се работи е магнитен двигател, което ще реши и проблемът с тежките батерии и тяхното презареждане, но да видим до къде ще стигне и дали ще е масова, то само времето ще покаже,а и колко хора ще могат да си го позволят. Същото се отнася и за двигателя на браунов газ. Така че електромобилът в този му вид е само един от много варианти, а и няма да остане на това ниво :)


С поздрави

rosrus
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 21 юли 2012, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 TDDi 2001 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от rosrus » 28 ное 2012, 23:41

Да се върнем на темата за моторните спортове

Не винаги автомобилна компания правеща добри автомобили за клиентите си има добри спортни резултати, както и не винаги тези които имат добри резултати в състезанията се славят с производство на качествени и добри автомобили.

Примери - Ягуар какво направи във Ф1? Камаз печели без последното рали Париж - Дакар няколко пъти по ред, но хората предпочитат да купуват други марки камиони поради ред причини.

Въпреки, че знаем какво представляват френските автомобили - то двигател на Рено взе титлата при конструкторите във Ф1 тази и миналата година.
Ситроен е печелил Париж - Дакар многократно при автомобилите.

Заводският отбор на Мерцедес не прави нищо особено във Формула 1, същото стана и с отбора на Тойота Ауди , БМВ, ХОНДА - първите не са участвали, вторите и третите се оттеглиха.

Това показва, че всяка автомобилна компания си има цели,към които да се насочи и според мен не е редно да се правят трагедии от излизането от WRC. Като цяло всяка компания си има клиентска група към която да се стреми. Според мен форд правят качествени автомобили на достъпна цена, за масовия клиент, като правят и избрани модели с цел да показват на какво е способна компанията като производство и за реклама на марката разбира се, че има и страхотни модели.

Oтносно WTCC -Има отбор ползващ автомобил Форд Фокус (много натокан - 1170 кг , поради изискване на Фия с 270 к.с. , не е никак зле) Team Aon с пилоти Джеймс Наш и Том Чилтън има ги и в класирането в шампионата. Мисля , че има и други:)


С поздрави

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от ImpossibleMan » 29 ное 2012, 15:05

Не съм тест пилот, нито състезател. Не съм и карал много автомобили, но ето какво чета в последния брой на Топ Гиър. Оказва се според тях, че най-маломощната и бавна Алфа МиТо с двуцилиндров 0.9 литров мотор и 85 к.с. е най-пъргавата от всички Алфи! и това се дължало на много ниското тегло на предницата. А сега си представи, какво става като сложим двг, ел.мотор, батерии и всичко необходимо за съвместната работа на тия неща. Ами едно голямо тегло и един тромав автомобил. Някои ще кажат, че не е точно така, щото като се разположат батериите в пода, както при Ампера, теглото не си личи толкова. Не знам, не съм пробвал, може и така да е. Само чета и анализирам доколкото мога. В тоя сайт имаше една интересна статия в "полезни съвети" за това, как да пестим гориво. Ето линк: http://new.clubford.org/portal/content/view/82/95/

Обръщам внимание на съвет номер 1:
. Намалете излишните килограми
Автомобилът е като човека. Натрупаното в повече тегло само го затормозява и не води до нищо хубаво. Изхвърлете всички ненужни каси от напитки, туби от антифриз и прочие "баласт". Така ще свалите 40, а нерядко и повече излишни килограми. При модерен автомобил от среден размер 100 кг в повече водят до около половин литър преразход на гориво.
А хибридът тежи много повече от 100 кг над нормалния автомобил. Сега си представи, че караш колата си със 80-100 к.с. сам и след това се качат още двама с теб, имитиращи теглото на хибрид. Как е ускорението? А как се държи колата в завои? Налага ли се да коригираш фаровете, за да не осветяваш гаргите? Казвам това за фаровете, защото е типичен пример, как теглото се разпределя по различен начин. От там и проблеми с поведението на автомобила, ако предварително не е настроен за това. Изобщо, 100 кила отгоре са много за един малък автомобил. Това са кажи речи 10 % над теглото му. За мен хибридите са колкото и полезни, толкова и далеч от спортния автомобил. Вярно, има какви ли не системи, даващи допълнителни кончета при ускорение. Например онова Порше с маховика на дясната седалка. Само дето не завърши 24 часа на Льо Ман ( ако не греша точното състезание). Обаче това чудо тежеше доста. И пак проблеми с разпределение на теглото. Ако това е нормален автомобил, къде ще се сложи тая система? Или в багажника или някъде при двигателя. Е тогава как ще накараш тоя спортен автомобил да се движи неутрално в завоите?


Що се отнася до WTCC, питах къде е класирането и резултатите от тая година, щото четох някъде, че Сивик още при едно от първите си участия тая година, има подиум. Форд участваха цяла година и само веднъж си спомням, че влязоха в топ10 и то заради проблеми на други пилоти. Фокуса и Неш редовно даваха с по 2 секунди по-бавни обиколки в състезанието. Правят 1-2 бързи, после остават без гуми и другите ги изпреварват. Поне аз с такова впечатление съм оставал, доколкото съм гледал по Евроспорт някои състезания. Не съм следил шампионата редовно заради не толкова зависещи от мен причини, но си личи, че Форд са доста назад от конкуренцията. Защо обаче Хонда не са? Форд се оттеглиха от WRC, но и там нямаха кой знае какви успехи с изключение на някои състезания на сняг и мокро. Но това бе известно още преди години, когато наеха Хирвонен и Латвала за първи пилоти. Да, добри са, но не достатъчно, за да спечелят титлата за Форд. Защо тогава Форд не наляха малко пари в някой добър пилот? Такива имаше много и почти всички караха със Ситроен. Тая година взека Золберг, който няма почти никакви успехи в предните години. Работата бе ясна още в самото начало. Ами така ще бъде, като се търсят икономиите. Както се казва, икономията майка на мизерията или да перифразирам - икономията майка на провала. С икономия никой не е постигнал нищо добро и запомнящо се. Изходът винаги е само един - фалит.

rosrus
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 21 юли 2012, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 TDDi 2001 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от rosrus » 29 ное 2012, 23:30

Здравей,


Абсолютно си прав за хибрида, че при него хем мотор, хем батерии. При ДВГ отпада поне едното, а при електромобилите другото.

Икономиите не идват само от липсата на двигател при електромобилите, няма и акумолатор, няма бензинова помпа, няма бензин, резервоар, гърне, ауспуси, масло, свещи, радиатори и т.н. Второ икономиите на елетромобилите идват в градските условия там е тяхната сила, особено със системата спри и тръгни и керс.

Относно разпределението на тежестта. Не случайно на повечето суперспортни автмобили двигателите са отзад. Въобще идеята двигателят да е отпред хич не е идеалното му разположение (от към аеродинамика). Когато са по пода безспорно се получава снижаване, но това смъква и центъра на тежестта, а и при шофиране всеки казва, че хибрида се държи различно (поне от това , което съм гледал). Второ има и хибриди, при които всяко колело се управлява от електромотор , а те се синхронизират с компютър , който изчислява към кое колело колко напрежение да се предаде за по-голяма ефективност - идеално 4x4.

Минусите на тази технология са: 1-во хич не е грийн. Тук възниква въпроса какво става с тези батерии като излязат от употреба и това олово. Примерно даваха колко енергия и гориво се хаби за батериите на прословутия приус. Излизана края ,че хич не е толкова зелен автомобил, а и като се кара на гориво, то харчи много повече заради теглото, а и вредните емисии от централите, а пази боже да го караш с енергия от ВЕИ.

Друг тест относно оборотите в полезния съвет. Топ гиър взеха 1.4 и 1,8 на Шкода румстър и 1.4 л. даде по-голям разход, защото за да поддържа същата скорост му трябват повече обороти. Понякога кубатурата лъже за разхода на гориво.



С поздрави.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от ImpossibleMan » 29 ное 2012, 23:56

Аз намекнах за теглото на електромобилите и хибридите, защото това е тема за спортните успехи на Форд. Макар малко да се отдалечаваме, Форд също имат електромобили, хибриди, а в бъдеще имаше идея за Focus RS с електромотори и 4х4. Май отпада засега, но нищо чудно да се възобнови идеята. Не съм казал, че хибридите не са икономични. Те са икономични поради две причини - по-ниските разходи за ток, отколкото за бензин и възобновяването или регенерирането на енергия по време на спиране. Но това вече го има и при автомобилите с ДВГ като Focus например, но си признавам, че не съм запознат из основи с тая система, зареждаща акумулатора при спиране. Все пак това е икономия поради факта, че генератора не мъчи двигателя, за да зареди акумулатора по време на движение. Или поне така си мисля. Така, че технологиите от хибридите се пренасят и към автомобилите с ДВГ. Обаче ако говорим за спортно поведение на пътя, не мога да се съглася, че автомобил тежащ поне 100-150 кг повече, може да бъде равностоен, ако се сравняват еднакви купета. Просто физика. Но както са тръгнали нещата, няма да се учудя ако при масовото навлизане на хибриди и електромобили, цената на тока скочи многократно. Тогава вече ще бъде заварено положение, както това стана с дизелите в Европа. Сещаш ли се колко струваше нафтата през седемдесетте и осемдесетте и колко бензина? А сещаш ли се как през деветдесетте дизелите масово навлязоха в Европа и как нафтата надмина цената на бензина за нула време? Прогнозирам и дори съм сигурен, че точно това ще се случи и с електроенергията, когато голяма част от хората почнат да карат с електричество от контакта. Това е пазар, а той не търпи празнота. Тогава кой ще е прецакания от спортна гледна точка с тия мастодонти, носещи половин тон батерии?

rosrus
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 21 юли 2012, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 TDDi 2001 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от rosrus » 30 ное 2012, 19:47

Здравей,

Абсолютно си прав , но тук няма как да ти харесам коментара :) Единственият изход е ако токът идва от соларката на къщата ти и гаража и перката в двора, ама каква ще е инвестицията не ми се мисли :) Другият минус е оловото и оскъпяването на автомобила при хибрида. Единственият шанс на електромобил е при драг, а иначе за класическо състезание просто няма как. Представям си например ако е Лю Ман :) Другите зареждат за секунди , а на него му сменят цялата батерия или влиза за няколко часа в бокса , а за динамика не говорим :)

Имаш ли представа как стоят нещата с Форд и американските серии Инди и нас кар ?

С поздрави.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от ImpossibleMan » 30 ное 2012, 23:42

Не знам, дали въпросът ти е риторичен, но не, нямам си представа какво става в Америка. Единствено разбрах, че в Тексас се струпа доста народ да гледа F1, което не е нормално за американците. Що се отнася до зареждането на батериите...ами скоро гледах клипче. Мисля, че технологията бе на Нисан, но може и да греша. Чисто и просто колата спира и смяната на батерията става за може би 1-2 минути и то автоматизирано без намеса на човека. Целият под на колата, който е батерия, се сменя. Дори си мисля, че зареждането на бензин по бензиностанциите отнема повече време. А споследните новини относно Форд и закриването на цели три завода в Европа си мисля, че нещата не отиват на добре за европейския филиал. Намалено е наполовина и производството в Румъния на B-Max. Затворен е важният завод в Белгия, от който бълваха Мондео, S-Max, Galaxy. Това означава, че догодина Форд няма да има нови премиери, както се предвиждаше. Вероятно само фейслифта на Фиеста е на дневен ред. Форд се отказа от спорта реално, след като излезе от WRC. Ами те реално нямат друга изява. В Америка някой може да кара Форд по овалите, но какво ми дреме на мен и на европейците изобщо? Нищо не се чува и за Капри, а скоро ни "зарадваха", че видите ли, Мустанг щял да идва в Европа и то с променена форма. Ъ? Че то ако е с променена форма, няма да е Мустанг и на никой няма да му пука за него. По-добре да го нарекат Cоugar или Puma. Така поне ще знаем за какво иде реч. Продадоха Волво, махнаха 5 цилиндровите мотори, спряха Focus RS, щото видите ли, не бил Euro 5, натресоха ни американските форми, които май харесват само твърдите привърженици на Форд и сега ще продаваме 3-4 вида баничарки. Не мога да разбера, как от печаливша компания в Европа, Форд се превърна в най-губещата на континента след французите. Икономията майка на мизерията, а точно това се случи с Форд. Дано да греша, но ми се струва, че откак се махна Мартин Смит, нещата тръгнаха от зле на по-зле.

rosrus
потребител
потребител
Мнения: 52
Регистриран: 21 юли 2012, 16:28
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 TDDi 2001 г.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от rosrus » 07 дек 2012, 00:54

Доста критична статия си написал , но пък и фактите са такива.

В интерес на истината - транзит е най-продаваният микробус и до ден днешен и доста надежден излезе, а и най-продаван на острова. Форд Ескорт особено пипнатите версии, Форд Сиера дори носи носталгия на много хора не само на острова. Явно има някакви затруднения, но си мисля, че са преодолими. Понякога оптимизациите са добри неща. Забележи , че Ягуар са още техни май, но мен ме е яд най-много за фирмата Косуорд. Нея не трябваше да пипат. Реално от пикапи и разни мъскали, дори и мустнаг и ГТ едва ли може да се продават в доста големи количества, но фокус си е супер колица. Мен ми харесва, че примерно един фокус добре запазен може да се намери за 4-6 000 лв. , частите са му достъпни и като съотношение цена качество, части и сервизно обслужване си струва.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Re: ФОРД И МОТОРНИТЕ СПОРТОВЕ

Мнение от ImpossibleMan » 07 дек 2012, 15:11

Колега, доколкото ми е известно, Ягуар са на Tata. Това, че Мото Пфое продава и Ягуар и Волво, е заварено положение. Да не се бъркат нещата. Косуърт доколкото съм чел (може и да греша), никога не е бил на Форд. Просто Форд е използвал услугите им, както сега ползваха услугите на M-sport във WRC ( пак дано да не греша, че не съм задълбавал в тия теми). Форд в момента притежават единствено Линкълн и имаше слухове, че в Европа ще се появи тая марка като луксозни модели на Форд. Всичко друго се продаде или закри. Това бе идеята на новото ръководство в лицето на Алън Мълали. Тоя човек много обича да затваря заводи, да намалява производства и да уволнява работници. Целта му е да има черно на бяло някаква временна печалба и да вземе някое друга награда за икономика. Явно задника не го сърби, щом продължава със затварянето на заводи. Тоя път в Европа. Явно самолетния бизнес в лицето на Боинг си е казал думата. Един самолет не може да бъде "непремиум", само и само да има продажби. Затова и в тоя бизнес ( поне според мен), икономиите при производство са мнгого важни, за да има някаква печалба. Това обаче в автомобилния бизнес е нож с две остриета. Пазарът иска своето и ако аз тая година съм взел Фиеста с ръбата пластмаса във вратите, догодина няма да направя тая грешка. Ей това не може да се разбере от хората, управляващи компанията Форд. А трябва!

А къде останаха моторните спортове и за какво си говорехме? *00142*

Отговори

Върни се в “НОВИНИ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта