Страница 3 от 4

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 25 апр 2018, 19:24
от pepy1
Добро решение са взели китайците! https://lifestyle.bg/ideas/kak-v-kitay- ... chane.html

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 25 апр 2018, 19:54
от sangals
Малко може би встрани от темата,но :
Трябва абсолютно на всички коли на КАТ да има 1 или 2 видеорегистратора!Задължително! Тогава смисълът от високите глоби и тяхното прилагане ще е осезаем за бюджета и системата на МВР!
Това би означавало ,че всички нарушения които бъдат санкционирани ще влизат в джоба на Държавата а не в джоба на прилагащия закона! Което означава ПЪЛНА СИЛА на ЗАКОНА ! Защото сега като знаеш,че има и друг евтин вариант ))
си склонен към нарушения!

Re: RE: Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 25 апр 2018, 20:36
от Ради-1
sangals написа:Малко може би встрани от темата,но :
Трябва абсолютно на всички коли на КАТ да има 1 или 2 видеорегистратора!Задължително! Тогава смисълът от високите глоби и тяхното прилагане ще е осезаем за бюджета и системата на МВР!
Това би означавало ,че всички нарушения които бъдат санкционирани ще влизат в джоба на Държавата а не в джоба на прилагащия закона! Което означава ПЪЛНА СИЛА на ЗАКОНА ! Защото сега като знаеш,че има и друг евтин вариант ))
си склонен към нарушения!
Глупости, това че някъде на магистралата или извън града има малоумен знак 70 и аз съм минал с 90 не значи че само чакам полицай, за да го подкупвам. А че органите, отговарящи за пътя са идиоти

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk


Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 25 апр 2018, 23:20
от HACKO
sangals написа:
25 апр 2018, 19:54
Малко може би встрани от темата,но :
Трябва абсолютно на всички коли на КАТ да има 1 или 2 видеорегистратора!Задължително! Тогава смисълът от високите глоби и тяхното прилагане ще е осезаем за бюджета и системата на МВР!
Това би означавало ,че всички нарушения които бъдат санкционирани ще влизат в джоба на Държавата а не в джоба на прилагащия закона! Което означава ПЪЛНА СИЛА на ЗАКОНА ! Защото сега като знаеш,че има и друг евтин вариант ))
си склонен към нарушения!
Леко изоставаш с информацията, камерите във всяка кола са три + безжичен микрофон закрепен на всеки служител. Работят денонощно и не могат да се спират, и целта е само контрол върху полицаите. Проблема са няколко наредби на министъра, които на практика забраняват катаджиите да осъществяват превантивна дейност. А пък на полицаите от охранителна полиция е забранено да работят по КАТ.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 26 апр 2018, 00:29
от Major_Koenig
Здравейте,

във връзка с предложения на проекти на нови Закон за движението по пътищата, Закон за водачите на моторни превозни средства и Закон за пътните превозни средства /приложени във файла/ и даденият срок от изпълнителната власт /до 04.05.2018г/ за изпращане на предложения, то моля, за вашите коментари, бележки, предложения, мнения в срок до неделя включително 29.04.2018г. на имейл: ptp2017.bg@gmail.com - Институт за пътна безопасност.
zvmps_20_4_2018.pdf
(299.63 KБ) Свален 428 пъти
zpps-za-obsujdaneto-na-23-04-2018.pdf
(473.38 KБ) Свален 404 пъти
proekt-zdvp-20_04_2018.pdf
(971.8 KБ) Свален 419 пъти

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 26 апр 2018, 02:23
от S_C
Забрана на радар-детекторите, изземане на документи за самоличност...нЕма такъв цирк и това е само с най-повърхностно четене.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 26 апр 2018, 14:53
от BOROOO
"ЗАКОН ЗА ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА" - абсолютно лобистски проектозакон, който няма как да изпуснат да не го гласуват и "за наше добро" ще има да страдаме много. :evil: :evil:

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 26 апр 2018, 15:20
от pepy1
Жалко, че имаше обществено обсъждане! Май пак ни замазаха очите. Накрая стана така както са го планирали от самото начало! А именно: така, че да е угондо на някого, а масата са го д..а. Само дето дадоха надежди на такива като нас. :(

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 26 апр 2018, 18:38
от Филипов
Прегледах отгоре първия предложен текст. Фрапиращото:
Няма изисквания за образование, грамотност и осмисляне. Дет що е мангал става шофьор без грам мозък - напълно неграмотен.
За секлецарките дето са писали B1 и В1 са едно и също. Вероятни и с други съкращения. Да изглежда някак си, пък дали е кирилица или латиница няма значение.
За второто: Ако застрахователите пишат тотал щета - няма регистрация. Не знам как ще се регистрират и МПС след като е спряно производството им повече от 12 (18) месеца. Недомислица: "промяна в данните на превозното средство, с изключение на промяна на данните". При друго гориво или осветление пак преглед и хартии.
Служебно се прекратява регистрацията ако собственикът не го е регистрирал в едномесечен срок. Нали щеше да е автоматично от КАТ, че дори и от нотариусите?

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 26 апр 2018, 20:06
от Major_Koenig
За информация текстовете на закона се появиха в петък следобяд, а в понефелник е "общественото обсъждане" в МВР. Вмомента се подготвя възражение и искане за отмяня на текстовете по-горе, ако някой има забележки нека ги напише сега.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 26 апр 2018, 20:48
от S_C
Граматичните глупости са ясни-тез, дето са го писали, толкова могат. Другите струват едни други пари и ще ги искат на почасова ставка...
За самия текст-не си го разбрал. При промяна на регистрацията, МПС се представя за идентификация винаги, щом има промяна на данните, освен ако това касае светлините и типа гориво. Отделна тема е смисълът от този текст. Според мен-нула. Данните са тези от талона. При промяна на горивото не променяш основното такова, а се монтира допълнителна горивна уредба за друго гориво. Светлините пък въобще не могат да се отнесат към термина "данни", защото никъде в талона не пише нищо за тях.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 27 апр 2018, 10:15
от Филипов
Продължавам от втората част на втория документ.
Относно търговията с резервни части - мътна и кървава. Бюрокрация на куб. Кой знае защо са обвързани всички обекти на едно лице. Нередност в някой от тях се отразява на всичките.
Бюрокрация за описи на всички неща. Необходимо ли е на някого? Само за рекет. Като нещо го няма в описа, няма документ откъде се е появило (а се отнася за всичко над 100 - 200 грама). Няма хартийка или неверни обстоятелства (кой ли пък знае и всичките железа в моргата) следва прекратяване на регистрацията за всичките обекти. А нова след минимум 3 години. Край и на търговския раздел във форума - само регистрирани морги и автосервизи. Не можеш сам да си смениш фара или казанчето на антифриза. Никъде не се регламентира и разтегливото "изменение на конструкцията" - какво включва и какъв е реда. Остава напълно субектияно като развъдник за рекет.
И тук продължава хаоса с означенията - за секлецарките еднакво визуално изглеждащите букви за категориите са едни и същи. Но за търсачката не. Примерно ако решиш да потърсиш всичко, отнасящо се за дадена категория.
Не можеш сам да си ремонтираш колата - само от специалист със съответна регистрация. И то кой за каквато дейност има хартия. Това неминуемо вдига цената на ремонтите и поддръжката.
Някакви малоумни санкции ако сам си ремонтираш нещо, правиш го в нерегистрирано място и от някой без съответната хартийка. 3000 глоба за всички, продаващи в търговския раздел на форума (примерно).

По памет от първата част - кой знае защо тролейбусите са приравнени към автомобили, а не към логичните автобуси.

По третото - все още има анахронизма "контролен талон" към СУМПС. Не знам да го има из друга европейска страна.
Малоумно е и да носиш документи, потвърждаващи плащания на винетки и други.
Добре е че се регламентират броячите на време по светофарите.
Странно ми е че 21 метра преди пешеходна пътека не може да се спира и паркира. Мисля че досега беше 5 метра. И доколкото се сещам за пешеходни пътеки се броят и продълженията на тротоарите в кръстовищата.
Освен стандартните специални сигнали, монтирани на покрива и видими отвсякъде има и недобре дефинирани някои "мигалки" на "достатъчно видимо място". А такива нямат и видими надписи какви са. Как да възприемам някой с нещо зад решетката?
"Бакшишите" за разлика от пътниците могат да не ползват колани. Досега май и двете категории не ползваха. Въпреки фабричното оборудване на автомобилите.
Става редовен рекета 20 лв. За превишаване на скоростта дори и с 1 км/ч Това е в границите на погрешност на уредите, с кото се "измерва". Да не говоря за стрелката на километража, който е индикатор - ненормиран клас на точност или по-лош от 5%. Досега беше ненаказуемо превишение с до 10 км/ч. Дори и в други европейски страни с по-стриоктен контрол има ненаказателен толеранс до 4 - 6 км/ч.
Еднакво е наказанието за въобще без СУМПС и с изтекло такова. Би трябвало за изтекло до 1 месец да е административна глоба 20 лв.
Глоба 50 лв за наличие на радар-детектор. Може би и телефон (навигация) с предупреждаваща функция. Преди беше дефинирано за смущаващо устройство (антирадар).
Не е ясно за неизползване на колан от пътника отнася ли го и водача.
За изхвърлена хартийка - 30 лв. А за каруци с изхождащи се на пътя животни? И цели стада?

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 27 апр 2018, 19:51
от pepy1
Определя се задължително разстояние за дистанция градско, извънградско и на магистрала - съответно 30,50и 70 м./представете си бул. цариградско, кола - 30 м дистанция и друга кола и т.н/ Голяма глупост! Аз отнасям глоба и ми отнемат автомобила, ако съм го дал на някого да си свърши работа , а той след това пие 1 бира! От органите на реда това се тълкува, че съм го предоставил да отиде на кръчма :lol:

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 27 апр 2018, 23:15
от S_C
В ЗДВП не е предвидено издаването на правилник!
Продължавам да твърдя, че в държавната администрация е пълно с хора, които е крайно наложително да сменят професията! Абсурдно е да се публикува изобщо толкова недъгав проект. Това е пълна подигравка.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 28 апр 2018, 00:21
от HACKO
S_C написа:
27 апр 2018, 23:15
..... Абсурдно е да се публикува изобщо толкова недъгав проект. Това е пълна подигравка.
Ами, кво да кажем, пожарникарска му работа.
За наше съжаление, каквото и да кажем, каквито и възражения да имаме, той го е решил и ще го въведе (спомнете си дневните светлини и пушенето на закрито).

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 28 апр 2018, 00:28
от S_C
Ми то не е луд който яде баницата, а който му я дава...
Забраната за пушене на закрито я подкрепям. Тя по нощните заведения е ясно, че не се спазва особено тая забрана и там няма много смисъл, но с дневните е ОК-преди това се пушеше навсякъде и дори на пица да отидеш, пак излизаш вмирисан на лисица. А е примерно още обяд...

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 14 май 2018, 10:05
от Филипов
Още нещо, което съм пропуснал при първи прочит:
(4) Движещите се по пътя моторни превозни средства, различни от посочените в ал. 2 и 3, следва да са оборудвани с предупредителен светлоотразителен триъгълник, аптечка, пожарогасител, светлоотразителна жилетка и резервно колело (гума с джанта) или система за самостоятелно възстановяване на спукана гума, а през периода от 15 ноември до 1 март – и с вериги за сняг.
Така че някой се е нагласил да продаде няколко милиона комплекта вериги. Първо би трябвало да задължат тировете, които всяка година предизвикват катастофи и задръствания заради "галошите" си, дори и при малък сняг и то по магистрали и първокласни пътища, по които предимно се движат. А за леките автомобили трябва да е при нужда - примерно при три и четвъртокласни пътища, които традиционно почти не се чистят.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 14 май 2018, 10:19
от pepy1
Преди да задължават някой за каквото и да е, не трябва всяка година да ни "изненадва" зимата! Почистващите фирми трябва да правят това за което взимат не малко пари при спечелени конкурси. А не да търсиме под вола теле! Ако е необходимо затварят пътния участък, чистят, хвърлят препарати и го отварят. За мен лично е недопустимо за българските условя да се ползва всесезонна гума! Заради много ниските температури, заради голямото количество паднал сняг и заради нечистенето на пътната мрежа/дори и в градовете/

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 14 май 2018, 19:13
от BOROOO
Ако искат поне малко да подобрят безопасността на участниците в движението трябва да изработят една инструкция за поведение на пътните полицаи при възникване на ПТП. Първата им работа е да обезопасят участъка, да осигурят коридор за линейка и/или репатрак и да организират трафика така, че да не възникнат нови ПТП. Два пъти ги гледам как идват и така паркираха партулката, че създадоха още повече хаос. Единия започна да пише актове, а другия се разхожда между колите с ръце в джобовете. Първия път ги псувах, втория ми идеше да слезна от колата и да ги бия. Имаше и трети случай - отбили колите в страни, дошла линейка, спряли движението в едната посока, а аз идвам от обратната страна. Платно и половина чисто и идиота тръгнал да спира трафика незнайно защо. Имам кола отпред, която започва да кара бавно и в нищото. Пускам мигач да изпреварвам и полицая се развика, че бил дал знак да спрем. С какво го даде, със среден пръст ли? Къде ти е стоп-палката? Тези трябва задължително да имат в багажника временни знаци за ограничаване на скоростта, посока на движението и мигащи лампи и не само да имат, ами и да ги използват.

Re: СНЦ Институт за пътна безопастност

Публикувано: 14 май 2018, 20:33
от HACKO
BOROOO написа:
14 май 2018, 19:13
..... С какво го даде, със среден пръст ли? Къде ти е стоп-палката? ......
Ами четете ги тези закони и правилници, там всичко е написано, ама мрънкането е по-лесно.