Страница 1 от 1

Ford с трагични финансови резултати за 2006 година

Публикувано: 30 яну 2007, 18:39
от krus
"Форд" отчетоха 12,7 млрд. долара загуба за 2006-а

Причината за трагичните финансови резултати са намалелите продажби и програмата за сериозно преструктуриране на компанията

"Форд" (http://www.ford.com), третият по големина автомобилен производител в света, обяви трагични финансови резултати за миналата година. През 2006-а компанията е регистрирала 12,7 млрд. долара загуби, най-големите в цялата си 103-годишна история.
Предишният "рекорд" беше поставен през 1992 г., когато загубите възлизаха на 7,4 млрд. долара.
Въпреки всичко от компанията, която през 2005 г. имаше чиста печалба от 1,44 млрд. долара, са уверени, че през 2009 г. отново ще успеят да излязат на плюс. Тази и следващата година обаче ще бъдат много тежки.
Само през последното тримесечие на 2006 г. "Форд" са отчели загуби в размер на 5,8 млрд. долара, които обясняват с намалелите продажби и високите разходи за преструктуриране на дейността си.
Компанията планира да затвори 16 свои завода в САЩ и да съкрати 45 хил. работници.
Анализаторите отбелязват, че "Форд" е изправен пред силна конкуренция в лицето на "Тойота" и японският производител догодина може да се представи по-добре от американската компания дори и на пазара в САЩ.
"Напълно съзнаваме бизнес реалностите и работим по въпроса. Планираме нова продуктова гама, която отразява по-добре нуждите на клиентите", заяви изпълнителният директор на "Форд" Алан Мълали.
Доскоро "Форд" залагаха на пикапите и SUV-автомобилите, които им носеха повече от прилични печалби.
С повишаването на цените на петрола обаче продажбите на тези коли рязко намаляха в полза на по-малки возила, чийто разход на гориво не представлява такова финансово бреме за собствениците им.
От "Форд" подчертаха, че загубите им са основно на северноамеркинаксия пазар, докато в Европа и Южна Америка са на печалба.
Луксозното подразделение "Премиър Аутомотив Груп", в което влизат "Ягуар", "Ленд Роувър" и "Волво", обаче също е на загуба - макар и "само" с 327 млн. долара. През 2005 г. загубите бяха още по-малки - 89 млн.
Мълали заяви очакванията си, че дъщерната компания ще излезе на плюс тази година и отрече слуховете, че "Форд" има намерение да продава "Ягуар".

Източник: http://www.netinfo.bg

Публикувано: 30 яну 2007, 21:27
от pepy1
С повишаването на цените на петрола обаче продажбите на тези коли рязко намаляха в полза на по-малки возила, чийто разход на гориво не представлява такова финансово бреме за собствениците им.
От "Форд" подчертаха, че загубите им са основно на северноамеркинаксия пазар, докато в Европа и Южна Америка са на печалба
;

дишайте спокойно тук нее Америка а Европа ако европейските фордове имаха разход 20/100 и тук щяха да са на загуба

Публикувано: 30 яну 2007, 22:14
от venom4o
aма и тук ще има ефект!
http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=995321" onclick="window.open(this.href);return false; ето линка!

Публикувано: 01 фев 2007, 08:37
от nikolovvd
pepy1 написа: дишайте спокойно тук нее Америка а Европа ако европейските фордове имаха разход 20/100 и тук щяха да са на загуба
И защо? Каква е разликата 20 литра при американските цени на бензина и 7 литра при европейските? Май е едно и също!? :evil:

Публикувано: 01 фев 2007, 15:28
от chaosdd
Ford of Europe има близо милиард печалба през 2006-та.
В Америка нещата са зле. Има голям отлив от доходоносните пикапи и големи джипове, а там Ford са най-силни. Половината от загубата е са на практика разходи за преструктуриране, изплащене на обезщетение и предварително пенсиониране на разботниците.
Ще им трябват 2 години да се съвземат в Америка.

Европейският филиал, обаче се представя много добре - продажбите и печалбите растат.

Публикувано: 01 фев 2007, 20:19
от kEFi
nikolovvd написа:
pepy1 написа: дишайте спокойно тук нее Америка а Европа ако европейските фордове имаха разход 20/100 и тук щяха да са на загуба
И защо? Каква е разликата 20 литра при американските цени на бензина и 7 литра при европейските? Май е едно и също!? :evil:
Разликата е в гледната точка и в това кой плаща. На американците не им е все едно каква е цената на галон в света (разбирай USA)...

Публикувано: 01 фев 2007, 20:47
от acj
Ами така става като се бъзикат с клиентите и не слагат СД плейъри с МП3 като стандартно оборудване. Вместо вече двд-та и навигационни системи да бухат вътре за да привлекат клиента, те ти разправят, че ще платиш архаиката вътре и после ще си я демонтираш и ще си купиш и сложиш каквото искаш. Много щедро - няма да ти отнемат гаранцията на автомобила за това! Супер! :-) :lol:

Публикувано: 01 фев 2007, 20:59
от MegatroniC
acj написа:Ами така става като се бъзикат с клиентите и не слагат СД плейъри с МП3 като стандартно оборудване.
Стига с тия МП3-ки бре, виж в Мерцедес вече дори запалката е екстра :shock: , миналия месец шефа като си поръчва Е220 му искаха 800 евро за нея :shock: . В базовото оборудване вече няма почти нищо. А я вземи едно ново мондео за 30-35к лева що екстри има вътре.

Публикувано: 02 фев 2007, 08:44
от nikolovvd
Като ви чета постовете така ме засърбяха ръцете, но ще бъда кратък, щото се ядосвам от тези Европейски простотии.
С едно изречение. Почти всичко, което е серийно при японските автомобили е екстри при Европейските.
*00200* Дори джобовете на гърба на предните седалки се заплащат допълнително.

Публикувано: 02 фев 2007, 09:07
от chaosdd
nikolovvd написа:Като ви чета постовете така ме засърбяха ръцете, но ще бъда кратък, щото се ядосвам от тези Европейски простотии.
С едно изречение. Почти всичко, което е серийно при японските автомобили е екстри при Европейските.
*00200* Дори джобовете на гърба на предните седалки се заплащат допълнително.
Всяка марка си има различна политика. Важно е колко и за какво плащаш дали да го платиш като екстра или да платиш по-висока базова цена до голяма степен е едно и също.
Отвори дума за японските - ето ти ценова листа на Toyota Avensis.
ТАМ ЕКСТРИ НЯМА ИЗОБЩО!
3 нива на оборудване и толкоз. Няма искам това, не искам онова. - избираш едно от трите и туй то. Никаква възможност за персонализация и поръчка на автомобил по твой вкус. Скучна и безлична работа.
Освен това се налага да плащаш за неща, които не желаеш, а няма възможност да си поръчаш каквото искаш, освен ако не избереш следващото ниво (ако ти стигнат парите) идващо и с куп други работи.
Е, трябва да признаем, че е много по-евтино за Toyota да произвежда 3 вида автомобили, отколкото да дава възможност за избор на клиентите си както е при повечето европесйки марки.
В пълната ценова листа на Mondeo има над 100 опции (някои са стандартни за някои нива на оборудване).
Само алуминиевите джанти са 10 вида (при Toyota един)
Тапицериите са около 15.

Поувлякох се май.

Както и да е, всеки сам си избира.

П.С. Ако не си пушач или не смяташ да пушиш в колата си, не е ли по-добре на мястото на пепелника да има ниша, в която да си слагаш портфейла например. Винаги е по-добре да имаш избор.

П.С.С. При Ford пакета за пушачи е опция. Безплатна.

Публикувано: 02 фев 2007, 12:34
от nikolovvd
Да ама Форд не е Европейска марка в същия смисал както са Мерцедес, BMW и т.н. Ставаше дума за Мерцедес. При тях май и цвета е екстра. Аз съм казал, че ако някой ме види в коя да е от двете Мерцедес или BMW да ме заплюе.

Публикувано: 02 фев 2007, 16:32
от chaosdd
Да, разбирам какво имаш предвид за BMW и Mercedes. Те просто са алчни, това е всичко.

Ford Европа, м/у другото е толкова Европейска марка колкото и Mercedes например.

Американските фордове приличат повече на тамошните тойоти отколкото на европейските фордове.

Вкусовете, изискванията и пазара като цяло са тотално различни.

Ford Европа си има собствена централа в Кьолн и всичко се е независимо и Европейско.