Гордостта на "Форд" - 155 к.с. срещу стотинки
-
- Status: Извън линия
Гордостта на "Форд" - 155 к.с. срещу стотинки
Колко голям и мощен двигател според вас може да дава разход на гориво от 4,9 л на 100 км? Добре уточняваме - горивото е дизел. 90 коня? 110 коня? 130 коня? Е, стига бонуси. Все още сме твърде далеч от истината. Защото 2,2-литрвовият двигател Duratorq TDCi на "Форд" не само че има мощност от 155 к.с., но всичо това е комбинирано с изключителна икономичност.
Наистина при извънградско шофиране този агрегат дава разход от 4,9 л., в градски условия той се вдига на 8,2 л на 100 км, а в смесени условия, разходът е 6,1 л. Това обаче не е най-важното. С максимален въртящ момент от 360 Нм при 1800 оборота този двигател показва изключителна еластичност. Много бързо четвъртата предавка (от общо 6 при ръчна скоростна кутия) се превръща в любима за водача. Задминаването на дълъг път става с лекота, а петата и шестата само помагат на автомобила да лети. От стартова позиция до 100 км/ч се постига за 8,7 сек.
В американската компания със синия овал наистина могат да се гордеят с разработката си. Въпреки че от няколко години "Форд" и френският концерн PSA ("Пежо" и "Ситроен") работят заедно върху дизеловите двигатели, до момента съвместни концепции са само вариантите от 1,4, ,1,6 и 2,7 литра. За 2,2-литровия Duratorq TDCi се смята, че също e замесен от маята на френско-американскот осътрудничество, но във "Форд" си приписван резултата в своята сметка.
Този двигател се предлага в България върху флагмана на "Форд" - Mondeo, който вече се продава с отстъпка от 4500 лв. Така базовата цена с 2,2-литровия двигател Duratorq TDCi е 37 560 лв., като в оборудването стандартно влизат ABS-EBD, автоматичен климатик, предни и странични въздушни възглавници, предни и задни ел. отоплителни стъкла, централно заключване с дистанционно, фарове за мъгла и др.

Наистина при извънградско шофиране този агрегат дава разход от 4,9 л., в градски условия той се вдига на 8,2 л на 100 км, а в смесени условия, разходът е 6,1 л. Това обаче не е най-важното. С максимален въртящ момент от 360 Нм при 1800 оборота този двигател показва изключителна еластичност. Много бързо четвъртата предавка (от общо 6 при ръчна скоростна кутия) се превръща в любима за водача. Задминаването на дълъг път става с лекота, а петата и шестата само помагат на автомобила да лети. От стартова позиция до 100 км/ч се постига за 8,7 сек.
В американската компания със синия овал наистина могат да се гордеят с разработката си. Въпреки че от няколко години "Форд" и френският концерн PSA ("Пежо" и "Ситроен") работят заедно върху дизеловите двигатели, до момента съвместни концепции са само вариантите от 1,4, ,1,6 и 2,7 литра. За 2,2-литровия Duratorq TDCi се смята, че също e замесен от маята на френско-американскот осътрудничество, но във "Форд" си приписван резултата в своята сметка.
Този двигател се предлага в България върху флагмана на "Форд" - Mondeo, който вече се продава с отстъпка от 4500 лв. Така базовата цена с 2,2-литровия двигател Duratorq TDCi е 37 560 лв., като в оборудването стандартно влизат ABS-EBD, автоматичен климатик, предни и странични въздушни възглавници, предни и задни ел. отоплителни стъкла, централно заключване с дистанционно, фарове за мъгла и др.


-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 18 окт 2006, 12:32
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16V '99, Fiesta 1.1mi '93
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Страхотно усещане е
Често имам шанса да пътувам (като пасажер) по страната именно с такова чудо. Напълно споделям мнението, че динамиката му е жестока. При 140 км/час на 6-та заспива на около 2 000 об/мин, а ускоряването от тази скорост на 5-та е като....от прашка. Да достигаш и поддържаш 200 е като 50 км/час за нормален градски автомобил. Кеф е, наистина.
Но.....при последното ни ходене до Пловдив забелязах, че тръгнахме от София с точно половин резервоар и като пристигнахме беше празен. Резервоарът, доколкото зная, е 58 литра....
Но.....при последното ни ходене до Пловдив забелязах, че тръгнахме от София с точно половин резервоар и като пристигнахме беше празен. Резервоарът, доколкото зная, е 58 литра....

- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Страхотно усещане е
Половин резервоар ( 25-30литра) за 150км е безумие, за кола , която харчи 5/100 ... И със 200 да сте я карали по целият път над 10/100 не вярвам да харчи.GED Ltd. написа: Но.....при последното ни ходене до Пловдив забелязах, че тръгнахме от София с точно половин резервоар и като пристигнахме беше празен. Резервоарът, доколкото зная, е 58 литра....
Да нямате някоя дупка отдолу


-
- Status: Извън линия
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Всичко написано е вярно. Страхотен двигател. Пришпорване по магистралата със скорости около 200 дават резултат в разход около 7.5, максимум 8 на сто. Над 8 е почти невъзможно да харчи освен ако не си много слаб шофьор и държиш излишно високи за този мотор обороти. При по-умерено каране харчи 5.5-6.5.
Има система за форсиране на върттящия момент, чрез увеличаване на налчгането на турбото временно, колкото да ти помогне при изпреварване - Overtorq. Достига 400 Нм въртящ момент. Ненормална работа.
Лично съм карал такова Mondeo с 240!!! Километража беше свършил, а май имаше въздух за още. Ненормална работа. А каква стабилност при тая скорост! Прехвалените т.нар. "премиум" автомобили просто не издържат.
В този двигател няма нищо френско, не е от серята съвместни разработки. На базата на 2.0-литровия 16V дизел на Mondeo е (също страхотен).
За съжаление, тези два двигателя няма да се използват в новото Мондео (и S-MAX и Galaxy), където 2 и 2.2 дизелите са от съвместната разработка с PSA.
Цената на Мондео в момента наистина е срамно ниска, предвид идващия нов модел. Страхотно недооценен автомобил.
Има система за форсиране на върттящия момент, чрез увеличаване на налчгането на турбото временно, колкото да ти помогне при изпреварване - Overtorq. Достига 400 Нм въртящ момент. Ненормална работа.
Лично съм карал такова Mondeo с 240!!! Километража беше свършил, а май имаше въздух за още. Ненормална работа. А каква стабилност при тая скорост! Прехвалените т.нар. "премиум" автомобили просто не издържат.
В този двигател няма нищо френско, не е от серята съвместни разработки. На базата на 2.0-литровия 16V дизел на Mondeo е (също страхотен).
За съжаление, тези два двигателя няма да се използват в новото Мондео (и S-MAX и Galaxy), където 2 и 2.2 дизелите са от съвместната разработка с PSA.
Цената на Мондео в момента наистина е срамно ниска, предвид идващия нов модел. Страхотно недооценен автомобил.
Ford. Feel the difference
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 18 окт 2006, 12:32
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16V '99, Fiesta 1.1mi '93
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Малко повече информация
Прави сте, с погрешно впечатление съм останал за разхода на звяра. Днес дискутирахме темата със собственика:
При режим на експлоатация 20% градско и 80% извънградско по страната и Европа, средният му разход е около 9/100. А според борд-компютъра София-Перник-София го взе със среден разход 9.3 л/100 км.
Човека си обича колата, доста опитен и кадърен шофьор е и определено не е любител на ръмженето на двигателя.
При режим на експлоатация 20% градско и 80% извънградско по страната и Европа, средният му разход е около 9/100. А според борд-компютъра София-Перник-София го взе със среден разход 9.3 л/100 км.
Човека си обича колата, доста опитен и кадърен шофьор е и определено не е любител на ръмженето на двигателя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта