За включените светлини през деня
- reticence
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 02 мар 2008, 14:21
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Deleted
Последна промяна от reticence на 19 фев 2009, 01:41, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 27 окт 2007, 13:00
- Модел на автомобила: MK2
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Закона си е закон ще карме 

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Много сте интересни!
Като се вдига разхода от климатика дайте в жегите да караме без климатик, че бърка в джоба.
Една проста сметка:
Крушка (нормална) на къси харчи 50 вата. За две крушки - 100 вата. Това е консумирана мощност.
Нормален CD плеяр е 4Х45 вата и май вече не се произвеждат. Новите са над 50 вата на канал - изходяща или крайна мощност. Простата сметка показва, че 4Х50=200 вата. При 50% КПД на максимална мощност ще харчи 400 вата. Да но никой не слуша постоянно музика на МАХ, а примерно на 25%, т.е. 100 вата за музиката.
И какво излезе, че музиката може да харчи повече от късите светлини. Вярно е, че кефа цена няма, но живота също.
Така че карайте със запалени светлини, ако ви е мил живота.

Като се вдига разхода от климатика дайте в жегите да караме без климатик, че бърка в джоба.
Една проста сметка:
Крушка (нормална) на къси харчи 50 вата. За две крушки - 100 вата. Това е консумирана мощност.
Нормален CD плеяр е 4Х45 вата и май вече не се произвеждат. Новите са над 50 вата на канал - изходяща или крайна мощност. Простата сметка показва, че 4Х50=200 вата. При 50% КПД на максимална мощност ще харчи 400 вата. Да но никой не слуша постоянно музика на МАХ, а примерно на 25%, т.е. 100 вата за музиката.
И какво излезе, че музиката може да харчи повече от късите светлини. Вярно е, че кефа цена няма, но живота също.
Така че карайте със запалени светлини, ако ви е мил живота.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Ами буферите? Само като се види сечението на захранващите кабели колко пъти е по-голямо от сечението на кабелите към фаровете, всеки може да си направи сметка кой е по-големия консуматор (съответно кое замърсява природата повече) стига демагогии.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
ЗДвП
Чл. 70.
ал. (3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Извод: може да не се кара задължително на къси светлини, което значи, че варианта със заслепяването може да се избегне, а в същото време водачите пред теб ще те виждат в огледалото, както и ти ще виждаш насрещно движещите се...................ако времето например е мрачно.
Само не ми стана ясно в понятието "светлини за движение" какво се има предвид - габарити или нещо друго? АЗ поне други светлини от къси, дълги и габарит не познавам. Изключвам халогените, опцията за превключване на фаровете, когато има мъгла и т.н.
Иначе съм ЗА! ПРактически по-добре се ориентираш в обстановката в мрачно време, особено що се касае до движещите се зад теб. Друг е въпроса, че през зимните вечери и при тези софийски задръствания понякога в огледалото не мога да преценя разстоянието на тези, които са зад мен - на 5 метра ли са или на 10 да кажем, както и бързо ли карат или по-бавно. Понягкога си мисля, че са близо, а те всъщност са далеч или обратно. То едни запотени стъкла, един валеж..............абе мани
Всъщност не съм техничар, но габаритите предполагам по-малко ток изразходват. По този начи и проблема с разхода се минимизира възможно най-добре.
Чл. 70.
ал. (3) (Изм. - ДВ, бр. 61 от 2006 г.) Моторните превозни средства през периодите:
1. от 2 март до 31 октомври могат да се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини;
2. от 1 ноември до 1 март задължително се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.
Извод: може да не се кара задължително на къси светлини, което значи, че варианта със заслепяването може да се избегне, а в същото време водачите пред теб ще те виждат в огледалото, както и ти ще виждаш насрещно движещите се...................ако времето например е мрачно.
Само не ми стана ясно в понятието "светлини за движение" какво се има предвид - габарити или нещо друго? АЗ поне други светлини от къси, дълги и габарит не познавам. Изключвам халогените, опцията за превключване на фаровете, когато има мъгла и т.н.
Иначе съм ЗА! ПРактически по-добре се ориентираш в обстановката в мрачно време, особено що се касае до движещите се зад теб. Друг е въпроса, че през зимните вечери и при тези софийски задръствания понякога в огледалото не мога да преценя разстоянието на тези, които са зад мен - на 5 метра ли са или на 10 да кажем, както и бързо ли карат или по-бавно. Понягкога си мисля, че са близо, а те всъщност са далеч или обратно. То едни запотени стъкла, един валеж..............абе мани

Всъщност не съм техничар, но габаритите предполагам по-малко ток изразходват. По този начи и проблема с разхода се минимизира възможно най-добре.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Габаритите са светлини за обозначаване на превозното средство в спряло състояние, поради това карането на габарити може да създаде заблуда, че превозното средство е спряло. Не съм сигурен но мисля, че и в закона е упоменато.
В момента в България има много "икономисти-еколози" с електромер на фаровете, които карат на габарити дори при намалена видимост (мъгла), въпреки че в този случай закона е категоричен.
Някои автомобили са обурудвани с такива, Тогава светят само фаровете без габаритите, при някои минават през резистор или се свързват последователно с цел да се увеличи живота на крушките. На Ескорта има такива, които обаче са само за Скандинавските страни. Инак инсталацията я има трябва да се добавят само две релета (сини), които обаче не се намират в Б-я а и няма други данни за тях така че евентуално да се заменят с други подходящи.
В момента в България има много "икономисти-еколози" с електромер на фаровете, които карат на габарити дори при намалена видимост (мъгла), въпреки че в този случай закона е категоричен.
Някои автомобили са обурудвани с такива, Тогава светят само фаровете без габаритите, при някои минават през резистор или се свързват последователно с цел да се увеличи живота на крушките. На Ескорта има такива, които обаче са само за Скандинавските страни. Инак инсталацията я има трябва да се добавят само две релета (сини), които обаче не се намират в Б-я а и няма други данни за тях така че евентуално да се заменят с други подходящи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Дидо, цитирай правилно - "светлини за движение през деня " - ще рече дневни светлини.
Който няма - кара на къси. Това е!
В дългогодишната си шофьорска практика съм имал случаи точно в периода Февруари - Март, когато предното стъкло се изпотява точно за секунда. Дори веднъж при спускане в едно усойно дере и завой, когато видях отново пътя вече бях в насрещното платно и то при 60 км/ч. Имах късмет, че пътя не бе натоварен и нямаше никакво движение. Имаче незнам кой щеше да драска сега по форума.
Който няма - кара на къси. Това е!
В дългогодишната си шофьорска практика съм имал случаи точно в периода Февруари - Март, когато предното стъкло се изпотява точно за секунда. Дори веднъж при спускане в едно усойно дере и завой, когато видях отново пътя вече бях в насрещното платно и то при 60 км/ч. Имах късмет, че пътя не бе натоварен и нямаше никакво движение. Имаче незнам кой щеше да драска сега по форума.
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Ами аз значи нямам "светлини за движение през деня", защото очевидно в разпоредбата се прави разлика между тези светлини и късите. Задължително е с едните или с другите. Простете за невежеството, ама к,ви са тия мам..а им.
Иначе запотяването е лоша работа - страничните стъкла /които понастоящем не ми се отварят/, нищо се не види в огледалата, отзад също запотено и т.н. То като покарам малко на пуснато парно /климатика не рбайтен/ и подгрея задното стъкло нещата заспеват. До тогава обаче, като тръгна, то трябва да мине известно време. Нямам такова да чакам да загрява колата, защото след работа веднага хвърчим да взимаме децата от яслата. Миналата зима аз карах жена ми на работа, но след като смених моята, сега тя ме вози. Милата още от сега като се сети какво беше миналата година по снеговете, направо вика, че с маршрутка щяла да ходи. Наплашила се е и затова, защото един през юли я отнесе на кръстовището на партийния дом. К,во оставало през зимата да кара при тези пътни условия и проблемите изредени по-горе.
Иначе запотяването е лоша работа - страничните стъкла /които понастоящем не ми се отварят/, нищо се не види в огледалата, отзад също запотено и т.н. То като покарам малко на пуснато парно /климатика не рбайтен/ и подгрея задното стъкло нещата заспеват. До тогава обаче, като тръгна, то трябва да мине известно време. Нямам такова да чакам да загрява колата, защото след работа веднага хвърчим да взимаме децата от яслата. Миналата зима аз карах жена ми на работа, но след като смених моята, сега тя ме вози. Милата още от сега като се сети какво беше миналата година по снеговете, направо вика, че с маршрутка щяла да ходи. Наплашила се е и затова, защото един през юли я отнесе на кръстовището на партийния дом. К,во оставало през зимата да кара при тези пътни условия и проблемите изредени по-горе.
- reticence
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 02 мар 2008, 14:21
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Deleted
Последна промяна от reticence на 19 фев 2009, 01:43, променено общо 1 път.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- dydo
- потребител
- Мнения: 525
- Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
- Модел на автомобила: Най-различни!
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Ясно. Явно по тази причина законодателят го е предвидил като възможност и алтернатива на късите светлини.............просто защото са пригодени за това и тепърва ще навлизат. Хем ще се използват за това за което са направени, хем няма да си в нарушение, защото законът ти го позволява, респективно задължава.
- reticence
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 02 мар 2008, 14:21
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Deleted
Последна промяна от reticence на 19 фев 2009, 01:43, променено общо 1 път.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Аз мисля, че карането в града на къси е нужно при намалена видимост, но в другите случаи е безполезно. Ти като не погледнеш в огледалото или ако си се заблеял едва ли ще промени нещо светлината. В случаите когато е леко затъмнено, в облачно, сумрак и подобни други помагат. Но за извън града определено УЛЕСНЯВАТ движението. Но пък наистина от камикадзетата спасение няма.
ПП: Американските коли отдааавна имат светлини, които не можеш да изключиш. На една костенурка, на един авер не можеш да изключиш късите. Постоянно са си включени. Ако не са фаровете, мигачите ще светят но пък и те помагат.
ПП: Американските коли отдааавна имат светлини, които не можеш да изключиш. На една костенурка, на един авер не можеш да изключиш късите. Постоянно са си включени. Ако не са фаровете, мигачите ще светят но пък и те помагат.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- потребител
- Мнения: 742
- Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
- Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Въпроса е безспорен, че нещо което свети се вижда от много далеч.
участници в движението не са само МПС, а и пешеходци. И като светят фаровете, колите се виждат много ясно. Да не говоря за накои които ми карат на габарити щото улиците били осветени вечер.
Аз искам да питам, защо всички самолети се движат с включени светлини? защото има някой в небето да ги гледа?
Както казах нещо, което свети се вижда отдалеч, т.е
По-далече, повече време за реакция, по-малка вероятност от ПТП.
Карам на фарове целогодишно.
участници в движението не са само МПС, а и пешеходци. И като светят фаровете, колите се виждат много ясно. Да не говоря за накои които ми карат на габарити щото улиците били осветени вечер.
Аз искам да питам, защо всички самолети се движат с включени светлини? защото има някой в небето да ги гледа?
Както казах нещо, което свети се вижда отдалеч, т.е
По-далече, повече време за реакция, по-малка вероятност от ПТП.
Карам на фарове целогодишно.
- galli
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Добре нормално си е при ниска видимост да караш с включени подходящи за случея светлини. Но при ясен и слънчев ден има ли смисъл да се кара на светлини? В Европа светлините били задължителни хубаво, ама в България всичко е изродено, ако 30% от водачите карат на къси през деня, както си е в закона, останалите 70% карат на габарити, на халогени, на дълги, без светлини дори и при ниска видимос и през ноща. Има и една категория водачи меко казано идиоти, които независимо от условията включват всевъзможни видове светлини който имат, голямата част от тия карат мерседеси, беемвета, джипове и подони чудеса, със ксенони тем подобни щтуротии и ми се е случвало такива да ме заслепят дори през ясен ден.
- reticence
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 02 мар 2008, 14:21
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Deleted
Последна промяна от reticence на 19 фев 2009, 01:43, променено общо 1 път.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Заслепяват ксеноните, които се монтират неправилно и не са поставени от специалист.
Правете каквото си искате. От 1.11 започвот хайките. Вече има хайки на пешеходните пътеки. Който не спира - наказание, защото едва ли остана някой, който да не знае, че при наличие на пешеходец на пешеходната пътека е длъжен да спре, но никой не спира.
Иде Коледа и някой трябва да изкара 13-тата заплата на полицаите, така че избора си е ваш.
Бих ви препоръчал да карата без светлини и колан, да говорите по GSM с превишена скорост и под въздействието на алкохол или наркотици, а защо не и на двете. Не спирайне на червено и знак СТОП! Отнемайте предимство! Правете внезапни маневри и ви гарантирам, че в най-добрия случай ще вечеряте със сламка в болницата.
Правете каквото си искате. От 1.11 започвот хайките. Вече има хайки на пешеходните пътеки. Който не спира - наказание, защото едва ли остана някой, който да не знае, че при наличие на пешеходец на пешеходната пътека е длъжен да спре, но никой не спира.
Иде Коледа и някой трябва да изкара 13-тата заплата на полицаите, така че избора си е ваш.
Бих ви препоръчал да карата без светлини и колан, да говорите по GSM с превишена скорост и под въздействието на алкохол или наркотици, а защо не и на двете. Не спирайне на червено и знак СТОП! Отнемайте предимство! Правете внезапни маневри и ви гарантирам, че в най-добрия случай ще вечеряте със сламка в болницата.
- beauti
- потребител
- Мнения: 89
- Регистриран: 28 авг 2008, 12:58
- Модел на автомобила: FORD FIESTA C 1.3/95 год.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Преди години заради един идиот,който караше без светлини в облачен ден,едвам се разминах с челен удар на разрешено място за изпреварване с 90 км.И от тогава съм напълно ЗА фаровете през денят,даже и лятото(то не че имам някакъв избор-фабрично радиото е вързано с фаровете,включени/има музика,ако ли пък не/стой си на тихо).
На всички,които се кахърят за разхода на гориво и приходите на петролните компаний-на такива основи е поставен бизнесът,за което ние като потребители нищо не можем да направим.За всички,които се кахърят за отделяните газове и замърсяването- това си е екология,за която не сме дорасли поради бизнесът,а това вече си е грешна икономика(ама ко да пра'иш)...
На всички,които се кахърят за разхода на гориво и приходите на петролните компаний-на такива основи е поставен бизнесът,за което ние като потребители нищо не можем да направим.За всички,които се кахърят за отделяните газове и замърсяването- това си е екология,за която не сме дорасли поради бизнесът,а това вече си е грешна икономика(ама ко да пра'иш)...

Това не е кола,това е FORD
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
Вярно е ,че се вдига разхода на гориво с 300грама на 100 ,но според мен си е по добре още повече ,че дори и през деня когато ти светят фаровете пешеходците те виждат по добре... доказано е.. Показаха и статистиката за ПТП-тата година преди да въведът това за включените фарове и статистиката за миналата година и наистина беше по добра.. Не мисля ,че българите са на мнение че всичко това няма ефект.Всеки сам за себе си , си знае , че е по-добре..Просто много пора се правят на луди за тия 300 грама бензин.. Ако ще и 3 кила да е пак ще карам когато се налага ако знам ,че така създавам сигурност на пътя.Да се правим на луди за няколко лева.. Я си представете ,че пресича човек който недовижда или не се е огледал.. и изкача зад някой бус.. а вие сте на 30 метра и карате със 60-тина км ?.... Няма да забравя когато ми изкочиха две хлапетии на един баир и завой в едно със 2 моторетки без фарове.. аз карах и по в ляво ,че улицата е тясна и има отдясно коли.. Направо колата нямаше да ги усети тия моторчета... Никога не съм се карал повече на някой..
- amplified
- потребител
- Мнения: 465
- Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
- Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
- Местоположение: Бургас-София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За включените светлини през деня
... обожавам да не виждам пътя от халогени било то нощем или денем... Халогени се пускат САМО И ЕДИНСТВЕНО при видимост под 50метра! И то ИЗВЪНГРАДСКО.iztreshtql написа:Изобщо не съм чел мненията, нито новината.
Целодневно 24/7 карам на "къси", а през деня и на халогени.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта