какво ние можем да изискваме от КАТ???

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от jack71 » 07 яну 2010, 22:51

Може би темата е за раздел КАТ но тук мисля че повече хора ще и обърнат внимание.
Всички знаем че като ни спре КАТ трябва да имаме купчето с документи. осшен това технически преглед на колата, газовото, пожарогасителя и прочее. Ако не - акт. Всички знаем също че трябва да следим последното издание на закона за движение по пътищата. Но там не пише какво полицаите трябва да представят като документи и нашите права. Всички знаем също че имаме право да изискваме служебната карта на полицая и ако той не е от слувбите на КАТ няма право да ни глобява а е длъжен да извика служител на КАТ който да състави акта.
НО при използването на радар за скорост не е ли редно полицаят да ни покаже документ че точно този радар е на скужба към КАТ, също документ от произшодителя на радара за процент отклонение и сертификат по ИСО или БДС. а също така и холограмен стикет за годишна профилактика и калибровка на радара от метереолочния и измервателен институт или нещо такова беше. също така освен холограмния стикер и такъв на хартия. като годишния преглед на колите ни. изобщо какви документи имаме право да изискваме към радара и какво НИЕ можем да изискваме от полицаите които ни спират

Потребителски аватар
super_go6o
потребител
потребител
Мнения: 102
Регистриран: 15 авг 2009, 19:27
Модел на автомобила: ford escort /91g/CVH/efi/1.6/105konq/cabriolet
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Re: какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от super_go6o » 07 яну 2010, 23:17

аз изобщо незнам какво да изисквам освен това да се легитимират и това сам го правил само веднаш и то наскоро до кюстендил ме спряха късно вечер по път за кулата засякоха ме с радара с превишена скорост дадох документите и исках да се легитимират и това беше написаха ми поредния акт и това беше питах ги как да различа измамниците които спират по магистралите и те ми казаха че измамниците са с буркан а истинските полуцаи са с тези продълговатите големите табла на натава.взех си акта качих се на бързия форд и потеглих :D:
Изображение

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от bateto_toshko » 07 яну 2010, 23:57

jack71 написа:....... също документ от произшодителя на радара за процент отклонение и сертификат по ИСО или БДС. а също така и холограмен стикет за годишна профилактика и калибровка на радара от метереолочния и измервателен институт или нещо такова беше. също така освен холограмния стикер и такъв на хартия. като годишния преглед на колите ни. изобщо какви документи имаме право да изискваме към радара и какво НИЕ можем да изискваме от полицаите които ни спират
Радара се води средство за измерване.Холограмния стикер означава , че е минал успешно държавна проверка към Български институт по метрология(БИМ).Средствата за измерване имат гратисен период 1 или 2 години след като са произведени и след това подлежат на проверка.Т.е ако са произведени 2009 година , напълно законно е да ти напишат акт с такъв радар дори да няма стикер.В българия поне аз не знам някой да прави проверка на такива радари поради липса на еталон с който да се сравнят.Това означава , че за да е всичко наред КАТ , трябва да ги прати в чужбина или да купува нови всяка година.Същата е ситуацията и с дрегерите за алкохол и дълбокомерите за гуми.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4605
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от S_C » 08 яну 2010, 00:40

Има и държавна лаборатория за изпитване,има и такава на МВР,отделна,с всички сертификати от метрологията.Там как точно се тестват и калиброват уредите...никой не знае,а ние тук точно...никога няма да разберем.Конят е изтърван безнадеждно в реката по отношение на радари,дрегери и изобщо цялата измервателна апратура на полицията.По-голямата част от правилата са писани по времето от преди бай Тошо да стане генсек,което създава условия за смайващ по мащаби произвол и още по-смайваща по мащаби корупция.

За радарите...май е най-добре подробно да се запознаем с техническите им харакетеристики....например съгласно удостоверението на радара Мултанова-6F работната му температура е от 0 до 50 градуса.Ако на някой му напишат акт въз основа на показание от такъв радар,а навън е -5 градуса,са нарушени инструкциите за работа с радара....TR4D позволява работа при -10.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4787
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от pepy1 » 08 яну 2010, 06:29

това ако стане ,няма да е в близките 10 г.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от nikolovvd » 08 яну 2010, 09:44

bateto_toshko написа:...напълно законно е да ти напишат акт с такъв радар дори да няма стикер...
Няма такова нещо. Самото изделие, попадащо под разпоредбите на Закона за измерванията, задължително излиза от производителя с холограмен стикер и протокол от проверката. С други думи производителя е длъжен да подсигури метрологична проверка.
Обърнете внимание на еликтроните везни, които се продават. Като извадите изделието от опаковката и го огледате ще видите, че има стикер удостоверяващ извършената проверка. На самия стикер има дата до кога е валиден, но не повече от една година.

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от Edinuser » 08 яну 2010, 10:07

mitaka76 написа:http://www.monitor.bg/article?id=227062" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Утопия. Но ако влезе и това ще плюем, и ще опорочим, и т.н.
Това значи и всички автомобили да минават на проверка в Метрологията всяка година ( вместо това да се прави за радарите), за да се калибрира километража - да не мислите, че километража на колата е точен уред ? Там отклоненията са +- 10-15км/h. Да не говорим че ако си откача жилото на километража или изкл. сензора на скоростната кутия - ще отчита дядовия.
Идеята е интересна, но за сега е практически неприложима. Каквито са и по-вечето заявки за патенти.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от bateto_toshko » 08 яну 2010, 11:30

S_C написа:Има и държавна лаборатория за изпитване,има и такава на МВР,отделна,с всички сертификати от метрологията.Там как точно се тестват и калиброват уредите...никой не знае,а ние тук точно...никога няма да разберем.Конят е изтърван безнадеждно в реката по отношение на радари,дрегери и изобщо цялата измервателна апратура на полицията.По-голямата част от правилата са писани по времето от преди бай Тошо да стане генсек,което създава условия за смайващ по мащаби произвол и още по-смайваща по мащаби корупция.

За радарите...май е най-добре подробно да се запознаем с техническите им харакетеристики....например съгласно удостоверението на радара Мултанова-6F работната му температура е от 0 до 50 градуса.Ако на някой му напишат акт въз основа на показание от такъв радар,а навън е -5 градуса,са нарушени инструкциите за работа с радара....TR4D позволява работа при -10.
Това за лабораторията на МВР не го знаех.Тогава това напълно узаконява нещата.Остава ни втората част от поста ти , към която мога само да добавя , че радара до колкото знам трябва да фиксиран неподвижно т.е. ако полицаят го държи в ръка докато ти мери скоростта на движение , тогава той нарушава инструкцията за експолатация.Отделно трябва служителя да е със униформа.Ако не си е сложил фуражката значи не е си е сложил част от униформата.
Edinuser написа:
mitaka76 написа:http://www.monitor.bg/article?id=227062" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Утопия. Но ако влезе и това ще плюем, и ще опорочим, и т.н.
Това значи и всички автомобили да минават на проверка в Метрологията всяка година ( вместо това да се прави за радарите), за да се калибрира километража - да не мислите, че километража на колата е точен уред ? Там отклоненията са +- 10-15км/h. Да не говорим че ако си откача жилото на километража или изкл. сензора на скоростната кутия - ще отчита дядовия.
Идеята е интересна, но за сега е практически неприложима. Каквито са и по-вечето заявки за патенти.
едно време преди 1989-та са минавали.Сега не минават проверка , защото тълкованието е че собственият ти километраж си е за теб самия и ако ти решиш сам можеш да ходиш където си прецениш да ти го проверят , но закона не те задължава.Друг е въпроса , че теоритично километража може да показва 50км/ч , а ти да караш със 100 и да убиеш някой , но това са вече наши тълкувания.
nikolovvd написа:
bateto_toshko написа:...напълно законно е да ти напишат акт с такъв радар дори да няма стикер...
Няма такова нещо. Самото изделие, попадащо под разпоредбите на Закона за измерванията, задължително излиза от производителя с холограмен стикер и протокол от проверката. С други думи производителя е длъжен да подсигури метрологична проверка.
Обърнете внимание на еликтроните везни, които се продават. Като извадите изделието от опаковката и го огледате ще видите, че има стикер удостоверяващ извършената проверка. На самия стикер има дата до кога е валиден, но не повече от една година.
Не съм се изразил точно.Говорех за стикер от последваща проверка от държавната метрология.Този за който ти говориш е стикер за първоначална проверка.Разликата е във външния вид , но служат за едно и също нещо. _friends_
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от nikolovvd » 08 яну 2010, 13:30

mitaka76 написа:http://www.monitor.bg/article?id=227062" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Утопия. Но ако влезе и това ще плюем, и ще опорочим, и т.н.
Да си яде ушите този изобретател. Пак ние сме най-умните. Те на запад въобще не са се сещали за такива джаджи. Да не би българин да е измислил тахометъра, а аз да не знам.
Кой ще е този, който ще се наеме да пипа по колите и да монтира такова устройство. Нали монтирам таксиметрови апарати, което е същото нещо, но с друга цел. Стигал съм до там, че да вадя сигнал от компютъра, толкова сложно са ги направили новите автомобили. Да не говорим, че трабва да познаваш десетки модели автомобили, за да можеш да свършиш работа на човека за 2-3 часа, а не за 2-3 дни или седмици. Освен това ако дам на някой колата и той мине през 10 светофара с 70-80 и на червено, какво е виновна колата, че човека непознава цифрите и е далтонист, та ще ми спират колата.
Според мен това устройство трябва да е нещо като GPS и шофьорска книжка едновремено. :D:
Има начин да се направи и ползва такова нещо, но не и по този глупав начин, защото първото нещо, което ще изчезне ще са предаветелите по знаците.
Моята идея е книжките да са като дебитните карти с чип и да се поставят в GPS, който естествено държавата ще трябва да ми купи и даде за ползване. Така отпада проблема с точността на километража и най-вече пипането по инсталацията на автомобила, което носи своите рискове. Отделно стои въпроса след колко време каране с по-висока от разрешената скорост ще се отбелязва нарушението в картата, защото при едно изпреварване винаги се влиза в нарушение на закона.

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от bateto_toshko » 08 яну 2010, 14:53

nikolovvd написа:
mitaka76 написа:http://www.monitor.bg/article?id=227062" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Според мен това устройство трябва да е нещо като GPS и шофьорска книжка едновремено. :D:
Има начин да се направи и ползва такова нещо, но не и по този глупав начин, защото първото нещо, което ще изчезне ще са предаветелите по знаците.
Моята идея е книжките да са като дебитните карти с чип и да се поставят в GPS, който естествено държавата ще трябва да ми купи и даде за ползване. Така отпада проблема с точността на километража и най-вече пипането по инсталацията на автомобила, което носи своите рискове. Отделно стои въпроса след колко време каране с по-висока от разрешената скорост ще се отбелязва нарушението в картата, защото при едно изпреварване винаги се влиза в нарушение на закона.
Явно това наистина засега е най -добрия вариант , тъй като вече е въведен на запад...но само за камиони.Всеки шофьор си има карта , по която го следят дали е спазил графика "караш-почиваш" , освен това ако забрави да плати винетка това се засича от сателита и го спира най близкия полицейски пост.Дори ако в рамките на 1-2 минути превишат скоростта , това не се отчита като нарушение , тъй като се счита , че това време е достатъчно за изпреварване.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от nikolovvd » 08 яну 2010, 16:11

И у нас има въведена подобна система в някой фирми.
Фордовете на Виваком имат GPS с GSM връзка и освен местонахождението в централната диспечерска служба получават скоростта и нивото на горивото.
Така някой, ако се залиса и си кара с 120-130 км/ч и не е на магистрала му се обаждат и го предупреждават. Ако бърка в резервоара също, но и в двата случая само по веднъж. След това отива на борсата за безработни. :D

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4787
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от pepy1 » 09 яну 2010, 22:08

не са само виваком,но това започва да навлиза масово,особено от по големите фирми,все пак си е вид контрол
например цестерните на ОМВ са оборудвани с такива устройства ,неможе да източиш нито от резервоара нито от цистерната
БНТ също са с гпс приятел казва че по София много трудно може да се отклони от маршрута,но ако тръгне за Варна може да се отклониш от маршрута ,но не с много
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
jack71
потребител
потребител
Мнения: 890
Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: какво ние можем да изискваме от КАТ???

Мнение от jack71 » 09 яну 2010, 22:38

Това не е ново. много от транспортните фирми са поставили на камионите си вече такива системи, които следят шофьорите им. не само за ниво на гориво, но и избрани маршрути, време на каране и почивка, и др. екстри. могат напълно да контролират камионите си от компютрите включително да му загасят двигателя и да заключат вратите на автомобила. Преди време една немска фирма предлагаше софтуер който следи за цени на магистрали, винетки, фериботи и горива по бензиностанциите дори. така че да насочваш шофьора по най-икономичните маршрути. но това са средства за контрол на служители.
все пак ако ме спре полицай следващия път бих пробвал да почна да се заяждам и аз за документи. Но това за работата при различни температури е интересно. Тази информация би трябвало да се съдържа в документацията на съответния измервателен уред (радар), както също и възможно отклонение. всеки измервателен уред има такова. а ние като щофьори не сме длъжни да бъдем експерти по видовете радари и техните работни характеристики. дори не различавам 2 радара един от друг. поради това полицаите са длъжни да представят ( според мен ) документация за съответния радар който използват.

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта