Данък леки/лекотоварни автомобили
-
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
- Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
- Местоположение: Голямото шопско село
- Status: Извън линия
Данък леки/лекотоварни автомобили
Здравейте, тъй като не знам къде да я класирам за по-безопасно пускам инфото в кафенето.
Накратко автомобилите които се продават от производителия с европейски сертификат N1 се водят лекотоварни и имат право на данъчен кредит - тоест вземаш си един такъв автомобил през фирма и си прибираш ДДС-то. Освен ДДС-то обаче се оказа че тортата имала и глазура. Годишния данък на "лекотоварните" автомобили се изчислява на база товароносимост а не на конски сили. Формулата е 10 лева на тон товароносимост или 6 лева на година. Съпоставено с 400 лева за същия автомобил с 150 конски сили но в категория "лек автомобил" разликата е чувствителна.
Единствения недостатък е че лекотоварните трябва да ходят всяка година на технически преглед.
За скептиците ще уточня че служебните "лекотоварни" ванове и комбита се доставят от производителя без каквато и да е мрежа между купето и товарния отсек така че това си е функционално съвсем нормален автомобил.
Надявам се да съм бил полезен на всички които искат да си спестят някой лев.
Накратко автомобилите които се продават от производителия с европейски сертификат N1 се водят лекотоварни и имат право на данъчен кредит - тоест вземаш си един такъв автомобил през фирма и си прибираш ДДС-то. Освен ДДС-то обаче се оказа че тортата имала и глазура. Годишния данък на "лекотоварните" автомобили се изчислява на база товароносимост а не на конски сили. Формулата е 10 лева на тон товароносимост или 6 лева на година. Съпоставено с 400 лева за същия автомобил с 150 конски сили но в категория "лек автомобил" разликата е чувствителна.
Единствения недостатък е че лекотоварните трябва да ходят всяка година на технически преглед.
За скептиците ще уточня че служебните "лекотоварни" ванове и комбита се доставят от производителя без каквато и да е мрежа между купето и товарния отсек така че това си е функционално съвсем нормален автомобил.
Надявам се да съм бил полезен на всички които искат да си спестят някой лев.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Данък леки/лекотоварни автомобили
То се компенсира...примерно от цената на винетките за лекотоварните
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 07 апр 2009, 21:42
- Модел на автомобила: C-max Ghia 1.6 TDCi, S-max Titanium 2.0 TDCi
- Местоположение: Голямото шопско село
- Status: Извън линия
Re: Данък леки/лекотоварни автомобили
Съгласно закона за пътищата всичко което е до 3,5 тона тегло и под 8 места е в една и съща "винетна" категория:
(6) Винетната такса се заплаща за следните пътни превозни средства:
(7) Пътните превозни средства по ал. 6 се разделят на следните категории:
1. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2008 г.) пътни превозни средства по ал. 6, т. 1, предназначени за превоз на товари, както и превозни средства по ал. 6, т. 2, 3, 4 и 5 с 2 (две) и повече оси, които имат техническа допустима максимална маса 12 (дванадесет) или повече тона;
2. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2008 г.) пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници с повече от 8 (осем) места за сядане, без мястото на водача, и пътни превозни средства, предназначени за превоз на товари с 2 (две) оси, както и пътните превозни средства по ал. 6, т. 3, 4 и 5 с 2 (две) оси и/или които имат максимално допустима маса, по-малка от 12 (дванадесет) тона;
3. (доп. - ДВ, бр. 105 от 2006 г.) пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници, с не повече от 8 (осем) места за сядане, пътни превозни средства, предназначени за превоз на товари, и/или пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници и товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 т, както и пътните превозни средства от тази група с повишена проходимост.
Тоест винетката си е все същата - 67 лева за 2010 г.
(6) Винетната такса се заплаща за следните пътни превозни средства:
(7) Пътните превозни средства по ал. 6 се разделят на следните категории:
1. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2008 г.) пътни превозни средства по ал. 6, т. 1, предназначени за превоз на товари, както и превозни средства по ал. 6, т. 2, 3, 4 и 5 с 2 (две) и повече оси, които имат техническа допустима максимална маса 12 (дванадесет) или повече тона;
2. (изм. - ДВ, бр. 43 от 2008 г.) пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници с повече от 8 (осем) места за сядане, без мястото на водача, и пътни превозни средства, предназначени за превоз на товари с 2 (две) оси, както и пътните превозни средства по ал. 6, т. 3, 4 и 5 с 2 (две) оси и/или които имат максимално допустима маса, по-малка от 12 (дванадесет) тона;
3. (доп. - ДВ, бр. 105 от 2006 г.) пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници, с не повече от 8 (осем) места за сядане, пътни превозни средства, предназначени за превоз на товари, и/или пътни превозни средства, предназначени за превоз на пътници и товари, с технически допустима максимална маса не повече от 3,5 т, както и пътните превозни средства от тази група с повишена проходимост.
Тоест винетката си е все същата - 67 лева за 2010 г.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Данък леки/лекотоварни автомобили
Мдааа...изостанал съм с материала,ама то нормално като нямам вече пикапи наоколо..в края на краищата са възприели европейската практика МПС да се делят според тонажа,а не според вид и предназначение...Стъпка в правилната посока,вероятно под натиск от ЕС.Какво ли щяхме да правим без тях.. 

Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта