Ford Orion 1.4 1988г. - въпрос за покупка
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 18 окт 2006, 12:32
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16V '99, Fiesta 1.1mi '93
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ford Orion 1.4 1988г. - въпрос за покупка
Здравейте почитатели на Форд!
Днес ми предложиха Форд Орион 1.4 (карбуратор) от 1988г.
Карал съм колата, за мен е достатъчно кола и удовлетворява изискванията ми за обеми, комфорт, поведение на пътя и двигател.
Не зная иначе нищо за тези коли. Истината е, че исках 1.6 D, но - това излезе.
Въпросите ми към вас са какви са му характерните слаби места, мога ли да приема, че масата автомобили от този модел са се доказали като машини, които не оставят на пътя? Скъпо ли се поддържа? Проблемна ли е работата му на газ (евентуално)? Тъй като го купувам "на сляпо", какво най-сериозно може да издъхне и да ми вземе здравето и изпразни джоба?
Дилетантски е, може би, поста ми, но наистина не зная откъде да я подхвана. А колата ми харесва и цената е добра (трицифрена).
Днес ми предложиха Форд Орион 1.4 (карбуратор) от 1988г.
Карал съм колата, за мен е достатъчно кола и удовлетворява изискванията ми за обеми, комфорт, поведение на пътя и двигател.
Не зная иначе нищо за тези коли. Истината е, че исках 1.6 D, но - това излезе.
Въпросите ми към вас са какви са му характерните слаби места, мога ли да приема, че масата автомобили от този модел са се доказали като машини, които не оставят на пътя? Скъпо ли се поддържа? Проблемна ли е работата му на газ (евентуално)? Тъй като го купувам "на сляпо", какво най-сериозно може да издъхне и да ми вземе здравето и изпразни джоба?
Дилетантски е, може би, поста ми, но наистина не зная откъде да я подхвана. А колата ми харесва и цената е добра (трицифрена).
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами ... старият ми ескорт беше с 1,4 двигателя от същата реколта. Огледай внимателно за ръжди и изгнило праговете, коша на двигателя и по специално около акумулатора и гредата под радиатора. Също така вдигни задните седалки и виж състоянието там, както и под мокета в багажника. Ходовата му част не е от най добрите, но може да се сменят носачите със такива от предния модел които са по здрави поне според мен. Цените им са приемливи - 40 лева на брой. Карбуратора би трябвало да е вебер. Като цяло комбинацията от този карбуратор с този двигател не е от най удачните. Възможно е да има повишен разход на гориво. Конвертирането на газ е безпроблемно. Моята съм я карал 6 години основно на газ. Разход градско под 11 не е паднала, за София става дума, на дълго е давала 7,5 -8/100. Вероятно ще му потракват хидравличните повдигачи , но не им обръщай внимание. Като цяло добра колица с приемливи разходи за поддръжка.
Поздрави


- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Частите им въобще не са скъпи. Колегата по-горе даде пример с носачи, аз мога да дам примери с маншони - 10-на лева, предни накладки - 25 лв ...
Не зле наистина да поогледаш ламарината - обезателно свали резервната гума и виж отдолу как е положението, хубаво ще е ако можеш на канал да я видиш отдолу как е. Това ще ти даде възможност да погледнеш и за течове по двигателя и скоростната кутия.
Ако колата е люк огледай тавана за следи от течове. Ако има такива ..... зимата ще ти побелее косата от течове и ще трябва да свикваш с мухала и аромата в купето от него
На километража не можеш да разчиташ да за разбереш реалните и километри какви са. По-скоро обърни внимание на шофьорската седалка
Имай в предвид, че толкова стара кола няма как да е на малко километри.
По възможност пробвай на рампа съединителя как е. Не забравяй, че каквото и да има за правене по него по-добрия вариант почти винаги е смяна на всичко по него.
Не зле наистина да поогледаш ламарината - обезателно свали резервната гума и виж отдолу как е положението, хубаво ще е ако можеш на канал да я видиш отдолу как е. Това ще ти даде възможност да погледнеш и за течове по двигателя и скоростната кутия.
Ако колата е люк огледай тавана за следи от течове. Ако има такива ..... зимата ще ти побелее косата от течове и ще трябва да свикваш с мухала и аромата в купето от него

На километража не можеш да разчиташ да за разбереш реалните и километри какви са. По-скоро обърни внимание на шофьорската седалка

По възможност пробвай на рампа съединителя как е. Не забравяй, че каквото и да има за правене по него по-добрия вариант почти винаги е смяна на всичко по него.
-
- потребител
- Мнения: 45
- Регистриран: 18 окт 2006, 12:32
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16V '99, Fiesta 1.1mi '93
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Допълнение
Може би трябваше веднага да го уточня - колата е наистина за малко пари, няма да имам възможност да я гледам, а и няма как (купувам я от приятел). Преди време съм я ползвал, когато ми се е налагало. Принципно е кола, която е в експлоатация. Това, което зная е, че има ръжда по вежди и калници, двигателя е О'К, нови накладки и нов съединител.
Аз и не очаквам перфектен автомобил за тези пари, а по-скоро кола, която може с минимални разходи и без много главболия да се поддържа като добро средство за транспорт.
С две думи, опитвам се да разбера, ако изникне нещо от годините, може ли евтино да се оправи.
Аз и не очаквам перфектен автомобил за тези пари, а по-скоро кола, която може с минимални разходи и без много главболия да се поддържа като добро средство за транспорт.
С две думи, опитвам се да разбера, ако изникне нещо от годините, може ли евтино да се оправи.
- bilder
- потребител
- Мнения: 359
- Регистриран: 06 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: VW Polo 1.4i+CNG
- Местоположение: София-Надежда 5
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега карам такъв Форд с ДВГ 1.6,ако наистина колата е такава каквато я описваш взимай и не мисли много.Единственото което искам да допълня,че ако е отвирила предницата-тоест няма сходимост и се е разкрачила като повечето фордове от тези години ще яде гумите доста солидно.Не е непоправимо,но трябва да го направи добър майстор и не е евтино.Всичко останало е жълти стотинки-окачване,части за ДВГ и тн.
То приятел приятел ама сиреното си е пари
И аз давам моята за трицифрена сума,но на приятел не бих я дал
То приятел приятел ама сиреното си е пари

И аз давам моята за трицифрена сума,но на приятел не бих я дал

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
От опита ми който имам с Форд /наистина с ескорт/орион не съм имал взимане даване/ две Сиери бенз и дизел, Фиеста и Мондео смятам, че това е можеби най-евтината и лесна за поддръжка немска марка с добри експлотационни качества, стабилно поведение, изпитана и надежна механика без модернистични изхвърляния и ненужна електроника /тоест винаги електроника=ядове/, още повече, че автомобила към който си се насочил е карбуратор - тоест не проявява капризи към горивото, лесно и елементарно е газифицирането /почти като на жигула/ без риск след време се спече инжекциона и въобще за парите, за които се купува форд човек трудно може дасе прецака - просто обикновенно за тия не може да се купи друга западна кола в движение!
Чул съм от колеги във форума, че 1.4 е много добър мотор или поне е доста по-добър от 1.3 и не създава ядове!
Чул съм от колеги във форума, че 1.4 е много добър мотор или поне е доста по-добър от 1.3 и не създава ядове!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта