Форд Фиеста - бензин или дизел
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 23 юли 2014, 15:22
- Модел на автомобила: София - Форд Фиеста, 1.4, 2007г.
Кърджали - Форд Фиеста, 1.3, 2004г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Форд Фиеста - бензин или дизел
Здравейте,
Пробвах с търсачката и с Гугъл, но не открих такава тема (което ме учудва малко и се опасявам, че може би не съм била достатъчно упорита с търсенето).
Там към въпроса: баща ми кара един стар Опел Вектра и имам желание да я сменим с по-нова кола вече. Съответно, като горд и доволен собственик на Форд Фиеста 1.4 TDI от около 9 месеца, съм се спряла отново на Фиеста. Дилемата ми обаче е: дизел или бензин да търся? Опелът е бензинка и се опасявам, че баща ми няма да може да свикне с дизела. Отделно, че според него, моята Фиеста тропала
. А тя си работи доста добре и не е шумна хич.
Дайте съвет моля ви. Имате ли познати, които от бензин са минали към дизел? Как им се отразява смяната? Баща ми е шофьор, който след взимане на книжка на младини дълги години не е шофирал. И ако трябва да бъда честна, тази пауза от около 20 години според мен е повлияла малко пагубно. Малко е бавен на моменти и по-трудно се адаптира. Ей такива притеснения си имам и съм в чуденка какво да правя
Пробвах с търсачката и с Гугъл, но не открих такава тема (което ме учудва малко и се опасявам, че може би не съм била достатъчно упорита с търсенето).
Там към въпроса: баща ми кара един стар Опел Вектра и имам желание да я сменим с по-нова кола вече. Съответно, като горд и доволен собственик на Форд Фиеста 1.4 TDI от около 9 месеца, съм се спряла отново на Фиеста. Дилемата ми обаче е: дизел или бензин да търся? Опелът е бензинка и се опасявам, че баща ми няма да може да свикне с дизела. Отделно, че според него, моята Фиеста тропала


Дайте съвет моля ви. Имате ли познати, които от бензин са минали към дизел? Как им се отразява смяната? Баща ми е шофьор, който след взимане на книжка на младини дълги години не е шофирал. И ако трябва да бъда честна, тази пауза от около 20 години според мен е повлияла малко пагубно. Малко е бавен на моменти и по-трудно се адаптира. Ей такива притеснения си имам и съм в чуденка какво да правя

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
Искаш да го метнеш човека от бензинова кола с нормални габарити в малолитражка, че и дизел. Хич няма да е доволен, гарантирано! Сигурно ще свикне, ама...
Вида гориво е най-малкия проблем според мен в случая. Това са машини от съвсем различни класове.
Вида гориво е най-малкия проблем според мен в случая. Това са машини от съвсем различни класове.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- xpl0d
- потребител
- Мнения: 102
- Регистриран: 21 яну 2015, 22:44
- Модел на автомобила: Mercedes C200 Kompressor W203, Ford Focus MK1 1.8TDDi
- Местоположение: По света и у нас!
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
А защо мислиш, че няма да свикне с дизела? Ние също преди имахме бензинова Вектра от първите, после пак си взехме вектра 2000та год. дизел и не виждам какво му е трудното да се свиква от бензин на дизел? Виж сега от дизел на бензин може, но пак не е кой знае каква философия...
- BIGFORDFAN
- потребител
- Мнения: 1368
- Регистриран: 03 май 2007, 05:06
- Модел на автомобила: Mondeo mk2 1.8 TD ''Сребърната стрела'' & 1996 Scorpio 2.9 12v automatic estate
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
Колегата добре ти е подсказал, защо не се огледаш за Мондео до 2000г, само данъка ще му е малко по-скъп ако е над 100 коня (има и под 100 к.с.).
- Ivaylo Georgiev
- Администратор
- Мнения: 2421
- Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
- Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX - Местоположение: София, кв. Лозенец
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
Аз карах бензин от 18 до 29 годишен. Тогава минах на дизел за 7 години. Свиква се бързо и е много по-лесен за каране от бензин. Можеш да правиш каквото си искаш, той не гасне и винаги тегли.
Сега дизелът от профила ми го кара майка ми, която е жена на 65 години, и която доскоро караше бензинов Опел на газ. Ми тя се роди с 1.8 тд като поведение и стабилност.
Не знам какво те притеснява изобщо, а пък за възрастен човек, от моите преки наблюдения дизелов двигател е по-разумно решение.
Сега дизелът от профила ми го кара майка ми, която е жена на 65 години, и която доскоро караше бензинов Опел на газ. Ми тя се роди с 1.8 тд като поведение и стабилност.
Не знам какво те притеснява изобщо, а пък за възрастен човек, от моите преки наблюдения дизелов двигател е по-разумно решение.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 23 юли 2014, 15:22
- Модел на автомобила: София - Форд Фиеста, 1.4, 2007г.
Кърджали - Форд Фиеста, 1.3, 2004г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
Имам притеснения, защото не е от хората, които обичат промени. Едвам го накарах да отвикне да ползва Флекс Тайп
Но да речем, че мога да го стимулирам с по-нисък разход.
Колкото до това, че Фиестата и Вектрата са различен клас коли, осъзнавам го. Но не е за пренебрегване момента с финансите. Фиестата си е по-евтина. А и почти съм убедена, че щом се качи в кола с климатик, централно заключване, ел стъкла и радио, човекът ще се прероди. Това са все екстри, които липсват при Вектрата.
А и Мондео под 100 коня не изпада често май. Освен това имам изискване колата да е купувана от България, та съвсем сложно става. Ще трябва да чакам две години да изпадне читаво Мондео, купувано тук и под 100 коня. Ако изпадне приличен Фокус, също е вариант.

Но да речем, че мога да го стимулирам с по-нисък разход.

Колкото до това, че Фиестата и Вектрата са различен клас коли, осъзнавам го. Но не е за пренебрегване момента с финансите. Фиестата си е по-евтина. А и почти съм убедена, че щом се качи в кола с климатик, централно заключване, ел стъкла и радио, човекът ще се прероди. Това са все екстри, които липсват при Вектрата.

А и Мондео под 100 коня не изпада често май. Освен това имам изискване колата да е купувана от България, та съвсем сложно става. Ще трябва да чакам две години да изпадне читаво Мондео, купувано тук и под 100 коня. Ако изпадне приличен Фокус, също е вариант.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
А ти питала ли си човека какво иска? Защо ако на него Бензина му е на сърце, се опитваш да му наложиш Нафта, стойността на 100Км е съпоставима с газта? Ако пътува основно градско и не носи обемисти багажи, малката кола с екстрите ще му допадне. Аз лично въпреки че ми харесва когато карам Фиестата из града заради компактността и, предпочитам да си карам Ескорта, във багажника на Фиестата едвам побирам една кауфландска количка с покупки.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ivan_racing
- потребител
- Мнения: 671
- Регистриран: 28 юни 2011, 20:16
- Модел на автомобила: Ford Fiesta ST150 2.0 Duratec ST
Ford Escort Mk4 1,6 CVH 90 година хечбек джия L4B Ке-Джетроник
90+++++ коня ; RS външен вид,с оригиналната боя .
R.I.P.
Ford Escort Мк4 1,4 Bravo 88 година CVH с моно инжекцион; сив с XR3i визия .
Ford Escort mk3 1.1 Lazer 2врат XR3i визия
Ford Focus mk1 1.8 бензин
Focus mk1 1.6 бензин - Местоположение: София/Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
Тази фиеста е една от най-мудните коли. Този мотор е слаб, нищо че пише 68 коня. Диапазона на вървене и е в много тесни граници от 2000 до 4000 об/мин. Като поддръжка е сравнително скъпа.
Ако вектрата е бензинова и е 1,6 моно, този дизел никога няма да му хареса.
Понеже бензинов мотор дърпа горе-долу от 3000-6500 об/мин. Дизела все чакаш турбото, тъкмо тръгне и свърши, което налага много по-чести превключвания на предавките. И другото е разликата преди турбо и след турбо в мощноста е голяма, което е ударно ускорение и при човек без навици за това, ще си трябва време. Не че този двигател има голяма мощ, но все пак си е разлика в мощността преди и след турбо, а бензиновият върви по-равномерно.
По-добре му намери нещо бензиново, дизела не е за всеки. Нито създава кеф от каране, нито е евтин.
Ако вектрата е бензинова и е 1,6 моно, този дизел никога няма да му хареса.
Понеже бензинов мотор дърпа горе-долу от 3000-6500 об/мин. Дизела все чакаш турбото, тъкмо тръгне и свърши, което налага много по-чести превключвания на предавките. И другото е разликата преди турбо и след турбо в мощноста е голяма, което е ударно ускорение и при човек без навици за това, ще си трябва време. Не че този двигател има голяма мощ, но все пак си е разлика в мощността преди и след турбо, а бензиновият върви по-равномерно.
По-добре му намери нещо бензиново, дизела не е за всеки. Нито създава кеф от каране, нито е евтин.
https://www.vbox7.com/play:feb4a98934 Не скоростта ни убива,а начина ни на каране.Надписа GTI притеснява незапознатите с надписа RS! Escort Mk4 XR3i Живей докато можеш.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
Злото мразя, глупостта не понасям, с неправдата се боря, син на вятъра съм.
- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
Фокус 1.6 - нисък данък, добри екстри, достатъчно коне, среден размер - нито много малка, нито много голяма. Естествено зависи за какъв финансов диапазон говорим.
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
Истината е в метана....
100 км 5.60 градско в София...
100 км 5.60 градско в София...
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
А каква е цената на метан бутилка, размер и кг ? Разлика вървеж метан/бензин и на колко места можеш да заредиш метан 

- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
Не ми се спами в темата,но с удовилствие ще отговоря.
Както има много предимства така има и много недостатъци,както метан така и пропан-бутан.
Първоначалната инвестиция за метанов инжекцион(за по накратко МИ) и за газов инжекцион ( ГИ) е почти една и съща.
Компютара,инсталацията,копчето,дюзите е едно и също и при двете разликата е само в изпарителя при ГИ и редуктора при МИ,също в зареждачката.за ботилките си знаем.
Такааа една нова газова ботилка с клапани и сонди е средно м/у 200-300 лв (законна) при метана е м/у 6-8 лв за литър или една 10 кг ботилка с която да минаваш около 180-200 км гардско или 260-280 извън града е около 550-650 лв.
И какво се получава МИ с бутилка 10 кг 1800-1900 лв ГИ от същия клас 1200-1300.
Да разлика има но с изминаването на около 80-100 км за 1 ден р управдана инвестиция.
Разлика м/у вървене на метан-газ- бензин има,но ако ср монтира и аванс-процесор нещата стават други,този аванс прицесор средно е м/у 80-160 лв зависи от марката.
По въпроса къде има метан е попитай "чичко Гугъл" той ще ти обясни
Както има много предимства така има и много недостатъци,както метан така и пропан-бутан.
Първоначалната инвестиция за метанов инжекцион(за по накратко МИ) и за газов инжекцион ( ГИ) е почти една и съща.
Компютара,инсталацията,копчето,дюзите е едно и също и при двете разликата е само в изпарителя при ГИ и редуктора при МИ,също в зареждачката.за ботилките си знаем.
Такааа една нова газова ботилка с клапани и сонди е средно м/у 200-300 лв (законна) при метана е м/у 6-8 лв за литър или една 10 кг ботилка с която да минаваш около 180-200 км гардско или 260-280 извън града е около 550-650 лв.
И какво се получава МИ с бутилка 10 кг 1800-1900 лв ГИ от същия клас 1200-1300.
Да разлика има но с изминаването на около 80-100 км за 1 ден р управдана инвестиция.
Разлика м/у вървене на метан-газ- бензин има,но ако ср монтира и аванс-процесор нещата стават други,този аванс прицесор средно е м/у 80-160 лв зависи от марката.
По въпроса къде има метан е попитай "чичко Гугъл" той ще ти обясни

По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

- ФордБългария
- потребител
- Мнения: 854
- Регистриран: 10 яну 2014, 23:22
- Модел на автомобила: Ford Focus mk1 1.6 16v
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
Не мисля че е спам, след като й се предлага метан, е добре да й се обяснят как стоят нещата, и вече тя да реши дали изобщо исека АГУ, или не 

-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 23 юли 2014, 15:22
- Модел на автомобила: София - Форд Фиеста, 1.4, 2007г.
Кърджали - Форд Фиеста, 1.3, 2004г. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
Идвам да докладвам. След година търсене най-накрая намерихме колата! 
Форд Фиеста, бензин, 70 коня. След като я карах няколко дена, моят дизел ми се видя тромав и бавен
Радвам се, че се спряхме на бензинов двигател, тъй като дизелът наистина по-неприятен и труден за каране (лично мнение).
Една идея по-малко са й конете на магистралата и по баир, но пък колата е за градско и извънградско каране, с повече от 100 км/ч няма къде да се кара

Форд Фиеста, бензин, 70 коня. След като я карах няколко дена, моят дизел ми се видя тромав и бавен

Радвам се, че се спряхме на бензинов двигател, тъй като дизелът наистина по-неприятен и труден за каране (лично мнение).
Една идея по-малко са й конете на магистралата и по баир, но пък колата е за градско и извънградско каране, с повече от 100 км/ч няма къде да се кара

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Фиеста - бензин или дизел
Браво! Снимки, туй-онуй? На колата също. 
Със здраве да се юркате по пътищата!

Със здраве да се юркате по пътищата!

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 29 госта