Какво направих по колата си днес?
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Това ми е първата кола, на която ги свалям със скоба. За сметка на това пък зъбното колело на коляновия вал разчита само на силата на стягане на болта, с който се закрепва към вала. Няма шпонки, няма нищо... Форд, какво да го правиш 

Знам всички вицове за Форд 

- MamaMy
- потребител
- Мнения: 88
- Регистриран: 18 мар 2021, 22:05
- Модел на автомобила: Galaxy 1,9 TDI 2003г
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Да се похваля и аз. Тръгнах да сменям ангренаж и стигнах до спукан картер. Ангренажа е сменен. Всичко ново. Водна помпа, ролки, ремък, десен тампон. За да сваля обаче тъпата плоча която държи тампона се наложи да подпра двигателя. Стойката която ползвах да го подпра проби единия ъгъл. Сега ще мисля това да оправям. Само главоболия с това Галакси. Потвърждавам, че няма да се повторя с тази марка освен ако не ми го подарят. Все съм вярвал, че нещо може да се направи калпаво и скъпо, но такова изчадие не съм очаквал. 

По-добре млад, здрав, красив и богат отколкото стар, беден, болен и грозен 

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Една дървена дъска между стойката и картера върши чудеса. Или поне те спасява от счупвания.
Знам всички вицове за Форд 

- .Atanasov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 18 апр 2021, 16:01
- Модел на автомобила: Focus 1.6TDCI (85kW)
- Местоположение: Sofia, Bulgaria
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Да се запиша и аз... Имах цял ден свободно време вчера и се наех за първи път да сам да сменям масло, маслен и въздушен филтри.
Та......цялата процедура ми отне 2 1/2 часа.
Зор видях, как да махна хартиения филтър за маслото от чашката му. Мъкааааа.
И най големия проблем беше, че въздушния филтър бе с 4мм по дълъг от стария.
та се наложи да свалям дебитомера и да го фиксирам спрямо новия филтър, защото от Ford са изчислили всичко до мм.
Но вече уверен другия път смятам, че ще се справя за максимум час
, дори със свалянето и слагането на кората. 
Та......цялата процедура ми отне 2 1/2 часа.
Зор видях, как да махна хартиения филтър за маслото от чашката му. Мъкааааа.

И най големия проблем беше, че въздушния филтър бе с 4мм по дълъг от стария.


Но вече уверен другия път смятам, че ще се справя за максимум час


nafta
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Купих си органайзер от к**ланд за 14 лева и въведох ред в багажника 

-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Дай инфо за въпросният органайзер, моля.
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Днес най-накрая проверих налягането в "патерицата"-оказа се 1.8 атм. вместо препоръчителните 60 psi ( 4.13 bar), което си го пише с големи букви на борда.
Да е жив и здрав колегата, който напомни тук преди време да проверим въпросното налягане, щото явно след излизането на автомобила от завода рядко някой проверява налягането в "патерицата", за която аз все съм си мислил, че е от плътна гума?!
И, ако ми се беше наложило да я използвам нямаше да се получи. Имам крачна китайска помпа в колата, която за 12 години ме е спасявала 4-5 пъти, ама същата няма как да натепа налягане от около 3.5-4 атм.
Да е жив и здрав колегата, който напомни тук преди време да проверим въпросното налягане, щото явно след излизането на автомобила от завода рядко някой проверява налягането в "патерицата", за която аз все съм си мислил, че е от плътна гума?!

Много автомати-слаби резултати!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Аз пък си имам такова в колата, и ми дреме на шапката. Извън града е винаги с мен.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
А лепило за гуми имаш ли? Нещо подобно https://sandkltd.com/produkt/stac-plast ... %BC%D0%BB/ - линка е случаен
гумаджиите не го обичат, че трабва да чистят всичко като отидеш да правиш гумата при тях
гумаджиите не го обичат, че трабва да чистят всичко като отидеш да правиш гумата при тях
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Аз такова нямам и не мисля да имам-"патерицата" е напомпана, колкото трябва, а и какво ли друго не се търкаля в багажника-почти стигам нивото от времето на соц-а, когато в "Лада"-та имаше какво ли не...разликата сега е, че няма резервни части, като например дистрибуторна капачка, свещи, чукче, някой и друг кабел за свещи...да не пропусна и 20л. туба с бензин, че горивото стана кът и по едно време се зареждаше с талони и се чакаше бая на "Петрол" и тъкмо пред теб горивото свърши
...по едно време разхождах и феродов диск, чието присъствие се оказа полезно, щото съединителят рязко и изведнъж отказа...абе хубави години, нямаше навалица по пътищата, а и бяхме млади!
Днес въведох ред, доколкото можах в багажника, поръчах си органайзер за него тип мрежа с четири джоба, която се закрепва за гърба на задните седалки и след получаването и ще стане "аптека" най-накрая!
Казвам наздраве на хората, които помнят онези времена!
Май сме само аз, Васко и Наско-има ли други...?


Днес въведох ред, доколкото можах в багажника, поръчах си органайзер за него тип мрежа с четири джоба, която се закрепва за гърба на задните седалки и след получаването и ще стане "аптека" най-накрая!

Казвам наздраве на хората, които помнят онези времена!

Много автомати-слаби резултати!
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
И аз малко, но има и други, като пример Иво от Русе ... Само да да ти споделя, че сцепена бусова гума с това лепило и малко парцал като фитил я закрепих до гумаджията. Ако гледаш "бричка" и там имаше едно предаване за такова лепило, ама неговото си беше рекламно.
времето е като парите-никога не стига
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Прав си, Пепи, ама той що изчезна напоследък...и на Събора не дойде,,,Дано е жив и здрав!
Много автомати-слаби резултати!
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Когато нямаше гумаджии под път и над път, си носех и две - три щанги (за гуми) в багажника. Не е като да не се е случвало да си сменям сам гумите
Спреят с лепилото работи, ама ако е в срока на годност. По-добре е човек да има комплект фитили и железата за монтажа им. По-чисто е с тях. Ама трябва и помпа, де. В последно време са напускали едни с батерии. Стават и за зареждане на смартфона, примерно.

Спреят с лепилото работи, ама ако е в срока на годност. По-добре е човек да има комплект фитили и железата за монтажа им. По-чисто е с тях. Ама трябва и помпа, де. В последно време са напускали едни с батерии. Стават и за зареждане на смартфона, примерно.
Знам всички вицове за Форд 

- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1184
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Смених филтъра на купето.
Време за смяна - малко над 20 мин. Почти отличен резултат....
Утре ще сменя и въздушния, че този който са ми дали, не е за моята кола.
Време за смяна - малко над 20 мин. Почти отличен резултат....

Утре ще сменя и въздушния, че този който са ми дали, не е за моята кола.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Преди всичко честит празник и наздраве!
Днес взех от "Еконт" (оказа се, че работят) две поръчани неща.
Първото е горна кора (тази, която покрива отгоре радиатора и кондензатора) от "Carco"-единствена бройка, за която дебнех от около година.
Пластмасарията не е евтина-30лв. с доставката, ама оригинална от МП беше 80лв. преди година. Същата се захваща отпред за решетката с 4 пластм. винта, влизащи в пластм. вложки, захванати за решетката, а отзад има два финни правоъгълни отвора, закопчаващи се за рамката. и ми трябваше, защото от силният удар нанесен ми отзад от един миндил се ударих в колата отпред и задните пластмасарийки на кората се почупиха. При огледа по Каско незнайно защо "експерта" реши, че предната решетка е едно цяло с горната кора и ми писа, че предната решетка е за смяна, а тя не пострада изобщо. Не спорих с него, щото решетката е по-скъпа, а търсих горната кора, която ще сменя днес или утре, и тези дни ще мина на оглед да ми заличат тази щета.
Второто е два литра моторно масло "Motul" 300V Racing 5/30 (в метална правоъгълна туба). Поръчах го, защото беше последна бройка на старата цена, а новата е с 16лв. по-скъпа. Като посъбера пак пари ще поръчам още два литра, въпреки, че съм далеч от смяна на маслото, но да има, че кой-знае какво ще е след време? Много съм доволен от това масло и занапред само него ще ползвам, въпреки, че замяната ми излиза 80-100лв. по-скъпо от познатите и масово купувани 100% "синтетични" масла. които нямат нищичко общо с чистата синтетика!
П.С. Както и преди съм писал в Мегапартс и Карко няма нищичко за бензиновите двигатели Дуратек на Форд, така, че им обръщайте внимание. При дизеловите е съвсем различно-има и цели двигатели, и всякакви компоненти, и части за тях( в неясно състояние, разбира се)-явно бензиновите не създават проблеми и са вечни!
Пиша го, защото един цървул тук преди време, който не знае на кой свят е, и за какво иде реч буквално се изходи (демек направо се насра) с твърдението си, че с 1.6, 1.8 и 2.0 двигатели Дуратек е пълно по моргите около Пловдив за около има-няма 800лв.!? За съжаление плъховете, хлебарките и тъпанарите ше измрат последни!
Поне ние да ги поставяме на място, доколкото можем!
Поздрави!

Днес взех от "Еконт" (оказа се, че работят) две поръчани неща.
Първото е горна кора (тази, която покрива отгоре радиатора и кондензатора) от "Carco"-единствена бройка, за която дебнех от около година.
Пластмасарията не е евтина-30лв. с доставката, ама оригинална от МП беше 80лв. преди година. Същата се захваща отпред за решетката с 4 пластм. винта, влизащи в пластм. вложки, захванати за решетката, а отзад има два финни правоъгълни отвора, закопчаващи се за рамката. и ми трябваше, защото от силният удар нанесен ми отзад от един миндил се ударих в колата отпред и задните пластмасарийки на кората се почупиха. При огледа по Каско незнайно защо "експерта" реши, че предната решетка е едно цяло с горната кора и ми писа, че предната решетка е за смяна, а тя не пострада изобщо. Не спорих с него, щото решетката е по-скъпа, а търсих горната кора, която ще сменя днес или утре, и тези дни ще мина на оглед да ми заличат тази щета.
Второто е два литра моторно масло "Motul" 300V Racing 5/30 (в метална правоъгълна туба). Поръчах го, защото беше последна бройка на старата цена, а новата е с 16лв. по-скъпа. Като посъбера пак пари ще поръчам още два литра, въпреки, че съм далеч от смяна на маслото, но да има, че кой-знае какво ще е след време? Много съм доволен от това масло и занапред само него ще ползвам, въпреки, че замяната ми излиза 80-100лв. по-скъпо от познатите и масово купувани 100% "синтетични" масла. които нямат нищичко общо с чистата синтетика!
П.С. Както и преди съм писал в Мегапартс и Карко няма нищичко за бензиновите двигатели Дуратек на Форд, така, че им обръщайте внимание. При дизеловите е съвсем различно-има и цели двигатели, и всякакви компоненти, и части за тях( в неясно състояние, разбира се)-явно бензиновите не създават проблеми и са вечни!


Поздрави!
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Днес сутринта смених летните гуми със зимни (в Медина-Мед на бул. Вл. Вазов) и изобщо не чаках. После се мотах нагоре-надолу из града и на гумаджийниците вече имаше сериозни навалици. Предишният път ми бяха натепали налягане от 3 атм.?!. Сега специално обърнах внимание на шефа Орлин, ама почти същата работа-една гума на 2.8 атм., една на 2.6 атм. и другите две на 2.5 атм.-както и предполагах никоя гумаджийница не си тарира манометрите, както и монтьорите никога не си тарират динамометричните ключове!
От четвърт век имам скъп механичен манометър закупен от "Балкан-Стар" (сега "Силвър-Стар") и всяка година го сверявам с еталонен електронен такъв на едно място и показва едно и също-0.1 атм. разлика в повече. Ами, който няма такъв кВо прави-кара с, каквото налягане са му натепали!
Имайте го предвид, ако желаете.
Докато бяха свалени гумите зяпах едно-друго по окачването и ми направи впечатление, че на задните амортисьори има учудващо запазени и чисти лепенки, които надали са на 16 години. На тях пишеше "FoMoCo" и още сума ти цифри, кодове и букви-това ли е производителят за първо вграждане, или амовете са сменяни сравнително скоро преди да купя колата?


Докато бяха свалени гумите зяпах едно-друго по окачването и ми направи впечатление, че на задните амортисьори има учудващо запазени и чисти лепенки, които надали са на 16 години. На тях пишеше "FoMoCo" и още сума ти цифри, кодове и букви-това ли е производителят за първо вграждане, или амовете са сменяни сравнително скоро преди да купя колата?
Много автомати-слаби резултати!
-
- потребител
- Мнения: 551
- Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Така се прави. Цената от 150лв. за труд ми се струва много добра при положение, че отиваш със собствени части.Ако си доволен може да споделиш къде е това място, че мен догодина ме чака същата процедура, а и като цяло би било полезно.
Иначе и аз съм се подготвил с един комплект на Конти-ангренаж и помпа на символична цена от същото място.Само не разбрах за кой семеринги говориш че си сменил?
Поздрави
Иначе и аз съм се подготвил с един комплект на Конти-ангренаж и помпа на символична цена от същото място.Само не разбрах за кой семеринги говориш че си сменил?
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Какво направих по колата си днес?
Явно на разпределителните валове и коляновия. Иначе толкова е в момента цената
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 24 госта