Покупка на fiesta III`94 1.3 60hp vs 1.4 73hp
- OkObOkO
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 31 яну 2007, 14:37
- Модел на автомобила: ...
- Местоположение: Jambol/Varna
- Status: Извън линия
Покупка на fiesta III`94 1.3 60hp vs 1.4 73hp
Здравейте, 
Решил съм да си купувам кола и търся нещо малко и сравнително икономично (студентска кола), която да не я мисля през 5 мин. дали ще бъде там където съм я оставил.
Насочил съм се към Фиеста III 94г. между тези два двигателя:
1.3 моно 60к.с. и 1.4 73к.с. но май повече везните клонят към 1.3
Бихте ли ми дали адекватна информация за разхода най-вече на двата автомобила: предпочитам на бензин да ги карам, и въобще някаква полезна информация. Колата ще бъде внос от Германия меже Австрия не е сигурно.
Благодаря

Решил съм да си купувам кола и търся нещо малко и сравнително икономично (студентска кола), която да не я мисля през 5 мин. дали ще бъде там където съм я оставил.
Насочил съм се към Фиеста III 94г. между тези два двигателя:
1.3 моно 60к.с. и 1.4 73к.с. но май повече везните клонят към 1.3
Бихте ли ми дали адекватна информация за разхода най-вече на двата автомобила: предпочитам на бензин да ги карам, и въобще някаква полезна информация. Колата ще бъде внос от Германия меже Австрия не е сигурно.
Благодаря

- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
В тази тема хората са споделили колко им горят колите:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=1118
Относно каското
зависи на колко я оцени застрахователя...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=1118
Относно каското

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Фиестата принципна е добър избор за кола в класа си - маневрена е, не е капризна, има добро пътно поведение, не създава много грижи и никой не иска да я краде /освен ако няма скъпа аудио уредба/.
Колкото до двг: при бенз. 1.1 и 1.3 са доста стари като модели /което и плюс и минус/, но 1.4 е доста по-модерен в техн. отношение и има доста по-добри параметри и реално харчи по-малко /а и при 1.1 и 1.3 е неизбежно дразнещото тракане от към клапаните/.
Мой съвет обърни внимание и на 1.8 дизел. Меко казано с него малкото купе на Фиеста е като самолет, много е стабилна и супер икономична!
Колкото до двг: при бенз. 1.1 и 1.3 са доста стари като модели /което и плюс и минус/, но 1.4 е доста по-модерен в техн. отношение и има доста по-добри параметри и реално харчи по-малко /а и при 1.1 и 1.3 е неизбежно дразнещото тракане от към клапаните/.
Мой съвет обърни внимание и на 1.8 дизел. Меко казано с него малкото купе на Фиеста е като самолет, много е стабилна и супер икономична!
-
- потребител
- Мнения: 142
- Регистриран: 08 дек 2006, 08:08
- Модел на автомобила: Караше
FORD ORION 1.8D'92 - Местоположение: София
- Status: Извън линия
http://www.armeec.bg/?page=calculator" onclick="window.open(this.href);return false;
Тук можеш да изчислиш приблизително колко ще ти струва,зависи от оценката.
Тук можеш да изчислиш приблизително колко ще ти струва,зависи от оценката.
- OkObOkO
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 31 яну 2007, 14:37
- Модел на автомобила: ...
- Местоположение: Jambol/Varna
- Status: Извън линия
а този 1.8д ако не се лъжа е чист дизелchains написа:Фиестата принципна е добър избор за кола в класа си - маневрена е, не е капризна, има добро пътно поведение, не създава много грижи и никой не иска да я краде /освен ако няма скъпа аудио уредба/.
Колкото до двг: при бенз. 1.1 и 1.3 са доста стари като модели /което и плюс и минус/, но 1.4 е доста по-модерен в техн. отношение и има доста по-добри параметри и реално харчи по-малко /а и при 1.1 и 1.3 е неизбежно дразнещото тракане от към клапаните/.
Мой съвет обърни внимание и на 1.8 дизел. Меко казано с него малкото купе на Фиеста е като самолет, много е стабилна и супер икономична!

това което ме притеснява е че е общо взето 13г. чист дизел. няма ли да е като кумин ?
-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
При 1,3 бензин ще си спестиш смяна на ангренажен ремък и ролки+труд. Просто двигателя е по-стар - с ангенажна верига. При 1,4 може и да е с ангр. ремък - незнам.
Наистина тракат клапаните все едно кокошки кълват.
Разхода на бензин извънградско е около 6л на 100, а градско е около 8.5л (поне моята това показва).
Много непретенциозен автомобил, но и от возията не очквай кой знае какъв комфорт. Маневрена - много, но не особено стабилна при резки маневри.
Смяна на масло+възд+маслен филтри излиза 50тина лв.
Ако колата е от Австрия/Германия гледай за ръжди по веждите на задните кланици,гърловината на резервоара и отдолу. От Италия по-нямат ръжда(лично впечатление може би заради климата).
Наистина тракат клапаните все едно кокошки кълват.
Разхода на бензин извънградско е около 6л на 100, а градско е около 8.5л (поне моята това показва).
Много непретенциозен автомобил, но и от возията не очквай кой знае какъв комфорт. Маневрена - много, но не особено стабилна при резки маневри.
Смяна на масло+възд+маслен филтри излиза 50тина лв.
Ако колата е от Австрия/Германия гледай за ръжди по веждите на задните кланици,гърловината на резервоара и отдолу. От Италия по-нямат ръжда(лично впечатление може би заради климата).
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи по принцип за кола втора употреба е по-добре да е атмосферен дизел - той е по прост в техническо отношение, тоест по-надежден /най-честия проблем при дизелите е турбината, тя наистина дава много мощност на мотора, но при редовно юркане сдава бързо багажа, а нова е много скъпа; освен това свръх налягането ускорява амортизацията на мотора/ и най-важното няма електроника.
Колкото до това дали двг ще е "ок" или "смъртник" това по-скоро зависи от предишния собственик и няма значение дали е бенз или дизел - ако е поддържана ...... Колкото до годините това не е толкова от значение във форума има има доста колеги с дизелови фордове и то на повече години, които не се оплакват. /можеш да пишеш л.с. на някой от тях предполагам, че ще ти обърнат внимание/.
Колкото до конете не се бъркай това, че са по-малко от на бензиновите не трябва да те плаши, защото въртящия момент е по-висок и най-важното реално мощноста идва още непосредствено след потеглянето и колата колата и систематично си дърпа напред /особено разликата е стряскаща на баир с 4 човека - бенз започва да се задъхва яко, а дизела не го и усеща/. С този мотор Ескорта си върви много прилично. А примерно МБ 200д 124 е 75 кс, но реално колата си върви много добре, купето е огромно и тежи 2 тона. Просто дизеловите коне са различни от бензиновите!
Другия плюс е, че мотора е тежък и зимата колата е като снегорин /просто пъвта зима с мондито бях изумен/!
Колкото до самия мотор - той е изключително удачен и затова се произвежда и до днес /Турнеото/ - двг е компактен, тих, с много спокоен и плавен ход, не е капризен, пали лесно зимата и т.н.
пп: Наистина 1.3 е с ангр. верига, но противно на мнението на повечето хора тази /както и вс. други ангр. вериги/ се сменят на 150 000км. Проблема идва в това, че в следствие на контакта със зъбните колела се износва /е чак да се скъса едва ли/ и започва да маже фазите на газоразпределението, от което следва повишаване на разхода, спад в мощноста, увеличение на шума /запомва да дрънчи като жигула/ и с времето почва да не пали на студено. Поради тези причини + доста по сложната смяна на веригата автомобилните производители преминават на ремъци!
А вярвай ми, че като си купиш Фиеста 1.3 най-вероятно ще е със заводската верига още!
Колкото до това дали двг ще е "ок" или "смъртник" това по-скоро зависи от предишния собственик и няма значение дали е бенз или дизел - ако е поддържана ...... Колкото до годините това не е толкова от значение във форума има има доста колеги с дизелови фордове и то на повече години, които не се оплакват. /можеш да пишеш л.с. на някой от тях предполагам, че ще ти обърнат внимание/.
Колкото до конете не се бъркай това, че са по-малко от на бензиновите не трябва да те плаши, защото въртящия момент е по-висок и най-важното реално мощноста идва още непосредствено след потеглянето и колата колата и систематично си дърпа напред /особено разликата е стряскаща на баир с 4 човека - бенз започва да се задъхва яко, а дизела не го и усеща/. С този мотор Ескорта си върви много прилично. А примерно МБ 200д 124 е 75 кс, но реално колата си върви много добре, купето е огромно и тежи 2 тона. Просто дизеловите коне са различни от бензиновите!
Другия плюс е, че мотора е тежък и зимата колата е като снегорин /просто пъвта зима с мондито бях изумен/!
Колкото до самия мотор - той е изключително удачен и затова се произвежда и до днес /Турнеото/ - двг е компактен, тих, с много спокоен и плавен ход, не е капризен, пали лесно зимата и т.н.
пп: Наистина 1.3 е с ангр. верига, но противно на мнението на повечето хора тази /както и вс. други ангр. вериги/ се сменят на 150 000км. Проблема идва в това, че в следствие на контакта със зъбните колела се износва /е чак да се скъса едва ли/ и започва да маже фазите на газоразпределението, от което следва повишаване на разхода, спад в мощноста, увеличение на шума /запомва да дрънчи като жигула/ и с времето почва да не пали на студено. Поради тези причини + доста по сложната смяна на веригата автомобилните производители преминават на ремъци!
А вярвай ми, че като си купиш Фиеста 1.3 най-вероятно ще е със заводската верига още!
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Според Autodata 1.4 и 1.8D са с ангренажен ремъкOkObOkO написа:Значи от всичко което прочетох до тук, трябва да се насоча към 1.4 или 1.8д. Но пак всичко опира до късмета с колата, не се знае как са се грижили за нея ?
А 1.4 с ангр.ремък ли е или верига ?
Както казаха колегите по-горе 1.3 е с верига
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Виж сега, със сигурност я има по магазините,колко струва не знам... Но веригата не е консуматив като ремъка, който се сменя задължително на ХХХ километра. Състоянието на веригата се оценява в зависиост от това, колко се е износила, колко са се износили ангренажните колела...OkObOkO написа:да попитам само още нещо а тази ангр. вериганамира ли се лесно, скъпа ли е и подмяната и трудоемка ли е.
![]()
Аз верига на ладите, които съм имал не съм сменял никога.
- OkObOkO
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 31 яну 2007, 14:37
- Модел на автомобила: ...
- Местоположение: Jambol/Varna
- Status: Извън линия
Мерси, значи не е толкова фрапантно положението за 1.3Атанас написа:Виж сега, със сигурност я има по магазините,колко струва не знам... Но веригата не е консуматив като ремъка, който се сменя задължително на ХХХ километра. Състоянието на веригата се оценява в зависиост от това, колко се е износила, колко са се износили ангренажните колела...OkObOkO написа:да попитам само още нещо а тази ангр. вериганамира ли се лесно, скъпа ли е и подмяната и трудоемка ли е.
![]()
Аз верига на ладите, които съм имал не съм сменял никога.
А някой да знае от коя година тези фиести са със серво. За 94г. знам че имат, а по ранните '93 , '92 ???
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Честно да ти призная аз не бих си купил Форд с 1.1 или 1.3 мотор - освен, че тракат клапаните /много изнервящо/, имат по-лоши показатели и по-къс живот /забелязал ли си, че Форд Ка са странно евтини - основния им минус е мотора, просто не знам как менъджърите на Форд са решили да го продават само и единствено с този мотор?!?!?!/
Фен съм на марката, но на този мотор отдавна му е изтекло времето и в значителна степен е довел до лошото мнение за Форд /ако това ти е ървия Форд - втори път не би си купил кола от тази марка/! Не знам дали си спомняте, че в средата на `90 МПфое продаде доста Ескорти с 1.3 на много ниска цена /просто никой на запад не ги искаше/, като по-голямата част от тях вече са с втори оснв. ремонт - едвам изкарваха по 150 000км.
Фен съм на марката, но на този мотор отдавна му е изтекло времето и в значителна степен е довел до лошото мнение за Форд /ако това ти е ървия Форд - втори път не би си купил кола от тази марка/! Не знам дали си спомняте, че в средата на `90 МПфое продаде доста Ескорти с 1.3 на много ниска цена /просто никой на запад не ги искаше/, като по-голямата част от тях вече са с втори оснв. ремонт - едвам изкарваха по 150 000км.

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...аз пък продължавам да се возя във фордове на колеги, приятели ...1.1 и 1.3 с верига, някой доста над 100, други над 200, а трети над 300 000км... и се грижат единствено за окачването и то не много, особено тези с фиестите...
Другото за на запад...причините не са в качествата на мтора, а в емисиите му, съответно данъци, а пък за Ка - това си е пълен провал откъм дизайн, не от към мотор!
Другото за на запад...причините не са в качествата на мтора, а в емисиите му, съответно данъци, а пък за Ка - това си е пълен провал откъм дизайн, не от към мотор!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта