Как се кара дизел.

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 20 юни 2007, 01:38

technik написа:
dreidrei написа:... Четох някъде, че карането с обороти = максималния въртящ момент било най-икономично. ...
Така е, икономията е като караш около макс въртящ момент....
Абсолютно невярно твърдение колега! Зависимостта между разход и обороти е еспонентна крива при всички двигатели с вътрешно горене.

Силно опростени такива графики по предавки има като илюстрация и в някои от ръководствата за потребителя на Форд в частта за разход на гориво и икономично каране.

За сметка на това тоя мит с "карането с обороти = максималния въртящ момент - най-икономично" обикаля автомобилните форуми периодично и неумолимо точно като грипните епидемии, и да го лекуваш, пак ще се появи. И тъй като и в този форум нееднократно е опровергавана тая работа, и илюстрации с графики са били поствани от колеги, вече ни е поомръзнала бая тази тема, а на мене напрво ми е втръснала до повръщане.

Та ти самия по-долу си написал: "Аз моята в "Икономичен режим" превключвам при 1600об/м. Хем набира плавно и ти е конфортно хем и не ти бърка толкова в джоба градското каране." Това напълно подкрепям 100% като добро и икономично каране и при дизелови и при бензинови двигатели пък и грижа и за колата и за околната среда.
technik написа:По темата: Който се е качил на дизел не е искал да се върне на бензинова, поне аз нямам такъв познат. Точно поради причината че можеш да я караш на ниски обороти. ... Един много голям минус на бензиновите, според мен. :)
Съжалявам но не мисля че си съвсем прав и тук. Е аз съм един такъв дето не е особено доволен от втори нов дизелов комън рейл двигател, спрямо моя стар бензинов Зетек и то точно поради това, че липсва въртящ момент при ниски обороти! Днес пак два пъти ми гасна двигателя, вместо да поеме, хем трети месец го карам тва добиче и не мога да му свикна, а има 240 nM въртящ момент ама като го вкараш в обороти да включи турбото! Обаче под 1800 оборота е като умрял, равномерно движение поддържа, но натиснеш ли рязко педала, забожда нос и дори гасне. А аз си имам навика от Зетека на фиестата да си дръпва от всякакви обороти, явно въртящия му момент е сравнително постоянен в много по-голям обхват обороти, спрямо дизела и турбодизела. На това му казват на жаргон"еластичен" двигател и в това отношение бензиновите двигатели винаги са били с по-добри характериктики от дизелите и преди и сега.

Вярно е, че макар и в тесен обхват обороти турбодизела реве и се ускорява като дзвер, ама като първо забравяме за икономично каране, и второ аз лично нямам навика да му поддържам правилни обороти подсъзнателно, тъй като съм карал все бензинови двигатели и като се замисля и заплесна, карайки спокойно на ниски обороти, току го изпусна та искюфка и млъкне.

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 20 юни 2007, 03:00

Vacuum написа: А как превключвате на по-горна предавка? Да речеме че ще се превключва от втора на трета.
....
Аз се старая едновремено с отпускането на съединителя, да подавам и газ. Тоест в момента на зацепването, двигателя да е на малко по-високи обороти от оборотите на празен ход.
Ами че точно това е правилното превключване на по-горна предавка! :D
Vacuum написа: ...Не знам точно в кой възел се получава този "луфт", но ме интересува нормално ли е да го има? ...
"Луфта" който имаш предвид идва от преплъзването на съединителя преди окончателното "залепване" на феродовия диск към "огледалото", вследствие натиска на притискателния диск.
Vacuum написа: Някой карат с междинна газ. Знам че това е задължително за големите камиони и автобуси.
Svetlix написа:На автобусите и камионите дето са по-дърти от повечето тук във форума е задължително ... ама повечето от движещите се камиони и автобуси в момента не е. Ако връщаш от висока към ниска предавка е хубаво да го правиш това упражнение но не и задължително. Аз по навик общо взето го правя. Като цяло е полезно за двигателя и скоростаната кутия.
Milenski написа:Относно междинната газ е хубаво да я практикуваш докато се научиш да сменяш скоростите без нея!
gogo_21011 написа:За междинната газ и аз само добри неща съм чувал! Изравнявала по някакъв начин оборотите на двигателя и...
Всъщност говорите не за "междинна газ", а за т.нар. "двойно амбрииране" с междинно подаване на газ при изключена предавка при превключване от по-горна на по-долна предавка.

При двойното амбрииране се натиска педала на съединителя и се изключва от скорост. Отпуска се педала на съединителя и се подава междинна газ. Отпуска се рязко педала на газта и докато започват да спадат оборотите се натиска веднага пак педала на съединителя и се включва на по-ниската предавка.

Двойното амбрииране беше задължителен, а и единствено възможен начин на превключване на предавките от по-горна на по-долна при скоростни кутии без синхронизатори навремето. Целта на това е изравняване на скоростите на зъбното колело за по-ниска предавка в скоростната кутия непосредствено преди зацепването му с другото.

Курсовете си за шофьор и изпита си съм карал на ГАЗ51 а след това съм карал ЗИЛ157 и ЗИЛ157К триоски, и вервайте ми, няма шанс да превключиш надолу без двойно амбрииране, само хъркане зверско ще чуеш от скоростната кутия.

Е тая работа за изравняването на скоростите на зъбните колела непосредствено преди зацепването се върши сега от синхронизаторите в скоростната кутия, но можем да приемем двойното амбрииране като щадящо синхронизаторите със сигурност.
Прикачени файлове
gaz5_16239.jpg
157.jpg

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 20 юни 2007, 19:06

И на мен ми е останал тоя хубав навик от всичките камиони и бангии дет съм карал и сега в 90%от случайте съм с двойно амбрииране,а спирам и много на скорости(иначе не мога :twisted: )ето това ми липсва като карам бензинки,особенно малолитражки,ръгна по ниска предавка и все едно нищо не съм направил :roll: .А иначе нещо по особенно няма ,не е хубаво дизела да се вкарва във високи обороти,но това мисля ,че е всеизвестно. И при бензин и при дизел всичко е до усещане(синхрон),двигателя да пее и това е :wink:

Потребителски аватар
Антон Маринов
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 15 яну 2007, 08:42
Модел на автомобила: преди- FORD ESKORT 1997/ 1.8 TD/90ph
сега - VOLVO V70 2001/2,5 TD/140ph
Местоположение: В.Търново
Status: Извън линия

Мнение от Антон Маринов » 21 юни 2007, 21:39

като му свикнеш няма да погледнеш "бензин"
Изображение

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта