Войната По Пътищата
- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
1 млрд. евро щети за икономиката от пътни произшествия
Държавните органи бездействат, няма доверие в пътната полиция
Мария Василева
10 Декември 2007, mediapool.bg
Годишните щети за българската икономика в резултат на пътно-транспортните произшествия се оценяват на 1 млрд. евро. В тях влизат и преките допълнителни разходи на страната, които се правят за полицейски и медицински разходи на мястото на инцидента, средствата за лечение и възстановяване на пострадалите, непреките загуби от намаляването на трудоспособните граждани.
Това сочи представеният в понеделник анализ на датската консултантска фирма КОВИ (COWI), изготвен по поръчка на Световната банка.
България има план за действие, в който си е поставила за цел да намали двойно броя на смъртните случаи и ранените при пътно-транспортни произшествия. “Това обаче няма да се случи, ако правителството в страната не промени сериозно отношението си към проблема”, посочват от КОВИ.
Подробното изследване на проблемите с безопасността на движението в България е възложено от правителството и е част от работата на Института за глобална пътна безопасност и обхваща периода септември - ноември 2007 г.
Загиналите у нас са два пъти повече от Западна Европа
През 2006 г. броят на убитите в катастрофи по пътищата на България е 1043-ма души, а ранените са 10 215 души. Според прогнозите през 2007 г. броят на загиналите в катастрофи ще е 1095 души, а ранените ще достигнат 10 930.
Заедно с останалите европейски страни България е поела ангажимента да намали жертвите от пътно-транспортни произшествия до 2010 г. съобразно нормите, които са одобрени за всички страни членки на ЕС. Това означава, че ранените трябва да се не повече от 6 597 души, а загиналите -не повече от 700. Това са целите, заложени и в националната стратегия за преодоляване на проблемите с движението в страната.
При запазване на сегашното състояние, през 2010 г. ранените при катастрофи у нас ще достигнат 13 390 души, а загиналите ще са 1267.
В анализа си датските консултанти посочват проблемите за движението на пътя, които всички български граждани и институции знаят – липсата на контрол и бездействие от страна на всички държавни органи, осъзнаването на тази липса на контрол, която поражда лошото поведение на шофьорите и неспазването на законите.
Смъртността на пътя се увеличава с 5% годишно
Докато останалите европейски страни стабилно намаляват броя на жертвите, у нас се наблюдава повишаване на смъртността на пътя с 5 на сто.
С още по-високи темпове расте броят на ранените при пътно-транспортни произшествия – със 7 на сто годишно. Много от пострадалите остават инвалиди и това, извън личната болка на близките и семействата, води до сериозни загуби и влияе отрицателно върху целия ръст на икономиката, посочват външните анализатори.
Повечето катастрофи са при градски условия
Специфично за българските условия е, че повечето от катастрофи, при които има ранени, се случват в градски условия – близо половината (около 45 на сто). В останалите страни членки делът на катастрофите в градовете е около една трета. Сериозността на катастрофите в извънградски условия е по-голяма, отколкото в рамките на града, което вероятно е заради по-високата скорост.
Алън Рос от КОВИ съобщи, че трябва да се изградят пунктове за сигнализиране на спешни случаи на основните магистрали и да се въведе единният номер за подаване на информация за спешни случаи.
При 50 на сто от случаите причината за катастрофите е високата скорост, констатират анализаторите. Концентрацията на извънградските пътно-транспортни произшествия е много висока на магистралите и първи клас пътища.
Пешеходците, които загиват в катастрофи у нас, също са много по-голям процент от средния за останалите европейски страни, уточняват от КОВИ.
Мерките за въвеждане на стандарти за безопасност са слаби
Мерките по въвеждането на стандарти за безопасност са слаби или изобщо липсват. Те се прилагат само откъслечно и са лошо координирани.
Йеспер Мертнер от КОВИ уточни, че няма направени местни изследвания за икономическата цена на пътно-транспортните произшествия. И като цяло в обществото се регистрира слаба осведоменост за огромните икономически загуби за страната. А органите, създадени за прилагат мерките - Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата - не разполага с нужните финансови средства, законови правомощия и персонал. Българската администрация всяка година идентифицира черни точки, но има съвсем малки или никакви подобрения от това, че те са били отчетени като такива.
Според КОВИ почти напълно липсва мониторинг върху резултатите, които се измерват при прилагането на мерките за намаляване на пътните злополуки.
Данните за произшествията се събират, но аналитичният капацитет за обобщаването на събраните данни е слаб. Разпостранението на данните към другите институции, като например пътните власти, не е свободно, посочи в доклада си Йеспер Мертнер. Той уточни, че липсва и координация на данните със здравните власти, за да се определи реалният брой на произшествията, които завършват с фатален край.
Според специалистите от датската компания е необходимо да се преразгледат правилата за движение по пътищата, защото действителното поведение на водачите е лошо. Системите за обезопасяване на деца, предпазните колани за пътниците и ограниченията на скоростта се пренебрегват при голяма част от случаите. От КОВИ са открили и сериозни проблеми с начина, по който кандидат-шофьорите вземат свидетелството си за правоуправление.
Експертите от КОВИ посочиха, че липсва фокус при измерването на резултатите. Заложените цели са европейски, но шансът за постигане е малък, уточни Мертнер.
Липсва доверие в пътната полиция
Като проблем външните анализатори отчитат и липсата на доверие в пътната полиция. В страната ни е възможно да се избегне плащането на глоби, защото липсва ясна писмена стратегия за пътната полиция. Почти половината от работното време на пътните полицаи се изполва неефективно заради незначителни пътно-транспортни произшествия.
И не на последно място от КОВИ отчитат, че трябва да се осъвременят пътните стандарти и да се въведат технически решения за безопасност.
Съществуващите пътища не са информативни и не са милостиви към участниците в движението, уточняват още КОВИ. И най-важното е да се осъзнае от правителството и обществото, че разноските за подобряване безопасността на движението по пътищата са инвестиция, а не разход, коментираха датските консултанти.
Държавните органи бездействат, няма доверие в пътната полиция
Мария Василева
10 Декември 2007, mediapool.bg
Годишните щети за българската икономика в резултат на пътно-транспортните произшествия се оценяват на 1 млрд. евро. В тях влизат и преките допълнителни разходи на страната, които се правят за полицейски и медицински разходи на мястото на инцидента, средствата за лечение и възстановяване на пострадалите, непреките загуби от намаляването на трудоспособните граждани.
Това сочи представеният в понеделник анализ на датската консултантска фирма КОВИ (COWI), изготвен по поръчка на Световната банка.
България има план за действие, в който си е поставила за цел да намали двойно броя на смъртните случаи и ранените при пътно-транспортни произшествия. “Това обаче няма да се случи, ако правителството в страната не промени сериозно отношението си към проблема”, посочват от КОВИ.
Подробното изследване на проблемите с безопасността на движението в България е възложено от правителството и е част от работата на Института за глобална пътна безопасност и обхваща периода септември - ноември 2007 г.
Загиналите у нас са два пъти повече от Западна Европа
През 2006 г. броят на убитите в катастрофи по пътищата на България е 1043-ма души, а ранените са 10 215 души. Според прогнозите през 2007 г. броят на загиналите в катастрофи ще е 1095 души, а ранените ще достигнат 10 930.
Заедно с останалите европейски страни България е поела ангажимента да намали жертвите от пътно-транспортни произшествия до 2010 г. съобразно нормите, които са одобрени за всички страни членки на ЕС. Това означава, че ранените трябва да се не повече от 6 597 души, а загиналите -не повече от 700. Това са целите, заложени и в националната стратегия за преодоляване на проблемите с движението в страната.
При запазване на сегашното състояние, през 2010 г. ранените при катастрофи у нас ще достигнат 13 390 души, а загиналите ще са 1267.
В анализа си датските консултанти посочват проблемите за движението на пътя, които всички български граждани и институции знаят – липсата на контрол и бездействие от страна на всички държавни органи, осъзнаването на тази липса на контрол, която поражда лошото поведение на шофьорите и неспазването на законите.
Смъртността на пътя се увеличава с 5% годишно
Докато останалите европейски страни стабилно намаляват броя на жертвите, у нас се наблюдава повишаване на смъртността на пътя с 5 на сто.
С още по-високи темпове расте броят на ранените при пътно-транспортни произшествия – със 7 на сто годишно. Много от пострадалите остават инвалиди и това, извън личната болка на близките и семействата, води до сериозни загуби и влияе отрицателно върху целия ръст на икономиката, посочват външните анализатори.
Повечето катастрофи са при градски условия
Специфично за българските условия е, че повечето от катастрофи, при които има ранени, се случват в градски условия – близо половината (около 45 на сто). В останалите страни членки делът на катастрофите в градовете е около една трета. Сериозността на катастрофите в извънградски условия е по-голяма, отколкото в рамките на града, което вероятно е заради по-високата скорост.
Алън Рос от КОВИ съобщи, че трябва да се изградят пунктове за сигнализиране на спешни случаи на основните магистрали и да се въведе единният номер за подаване на информация за спешни случаи.
При 50 на сто от случаите причината за катастрофите е високата скорост, констатират анализаторите. Концентрацията на извънградските пътно-транспортни произшествия е много висока на магистралите и първи клас пътища.
Пешеходците, които загиват в катастрофи у нас, също са много по-голям процент от средния за останалите европейски страни, уточняват от КОВИ.
Мерките за въвеждане на стандарти за безопасност са слаби
Мерките по въвеждането на стандарти за безопасност са слаби или изобщо липсват. Те се прилагат само откъслечно и са лошо координирани.
Йеспер Мертнер от КОВИ уточни, че няма направени местни изследвания за икономическата цена на пътно-транспортните произшествия. И като цяло в обществото се регистрира слаба осведоменост за огромните икономически загуби за страната. А органите, създадени за прилагат мерките - Държавно-обществена консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата - не разполага с нужните финансови средства, законови правомощия и персонал. Българската администрация всяка година идентифицира черни точки, но има съвсем малки или никакви подобрения от това, че те са били отчетени като такива.
Според КОВИ почти напълно липсва мониторинг върху резултатите, които се измерват при прилагането на мерките за намаляване на пътните злополуки.
Данните за произшествията се събират, но аналитичният капацитет за обобщаването на събраните данни е слаб. Разпостранението на данните към другите институции, като например пътните власти, не е свободно, посочи в доклада си Йеспер Мертнер. Той уточни, че липсва и координация на данните със здравните власти, за да се определи реалният брой на произшествията, които завършват с фатален край.
Според специалистите от датската компания е необходимо да се преразгледат правилата за движение по пътищата, защото действителното поведение на водачите е лошо. Системите за обезопасяване на деца, предпазните колани за пътниците и ограниченията на скоростта се пренебрегват при голяма част от случаите. От КОВИ са открили и сериозни проблеми с начина, по който кандидат-шофьорите вземат свидетелството си за правоуправление.
Експертите от КОВИ посочиха, че липсва фокус при измерването на резултатите. Заложените цели са европейски, но шансът за постигане е малък, уточни Мертнер.
Липсва доверие в пътната полиция
Като проблем външните анализатори отчитат и липсата на доверие в пътната полиция. В страната ни е възможно да се избегне плащането на глоби, защото липсва ясна писмена стратегия за пътната полиция. Почти половината от работното време на пътните полицаи се изполва неефективно заради незначителни пътно-транспортни произшествия.
И не на последно място от КОВИ отчитат, че трябва да се осъвременят пътните стандарти и да се въведат технически решения за безопасност.
Съществуващите пътища не са информативни и не са милостиви към участниците в движението, уточняват още КОВИ. И най-важното е да се осъзнае от правителството и обществото, че разноските за подобряване безопасността на движението по пътищата са инвестиция, а не разход, коментираха датските консултанти.
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
и на 7-ми един приятел си отиде заради един пиян и един, който не знае кога да пусне газта в Димитровград...HACKO написа:Със сигурност не са включени вчерашните данни, гр Хасково 1убит, 1 ранен, а и тези цифри много кръгли бе.
http://haskovo.info/index.php?option=co ... 6&Itemid=2" onclick="window.open(this.href);return false;

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Тази сутрин замалко да вляза в хрониката, една баба реши че като погледне само на дясно е достатъчно и тръгна да пресича, а аз бях на по-малко от 5м в ляво от нея. Добре че беше на 30м от кръстовище и още не бях се засилил достатъчно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
войната на пътя
Колеги нека да спрем войнато по пътищата.Нека бъдем европейци в една "замундска" държава!!Просто призовавам да се замисляме когато
тръгнем да натискаме педала на газта.да спрем да се надпреварваме кой по-високо е надувал колата си.Знам че във форума има много колеги тукощо взели книжка и нетърпеливи да изпитат макс. възможности на колите си!Признавом че и аз съм минал по тоя път,но сега си давам сметка какво съм могъл да преченя!Днес ,утивайки на работа станах свидетел на 5 катастрофи и на много аругантно поведение на пътя !!!!Явно е че глобите и точките няма да спрат войнато по пътя.......!
тръгнем да натискаме педала на газта.да спрем да се надпреварваме кой по-високо е надувал колата си.Знам че във форума има много колеги тукощо взели книжка и нетърпеливи да изпитат макс. възможности на колите си!Признавом че и аз съм минал по тоя път,но сега си давам сметка какво съм могъл да преченя!Днес ,утивайки на работа станах свидетел на 5 катастрофи и на много аругантно поведение на пътя !!!!Явно е че глобите и точките няма да спрат войнато по пътя.......!

-
- потребител
- Мнения: 532
- Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
- Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
http://vbox7.com/play:7ed1855c" onclick="window.open(this.href);return false;
- ravenman
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 19 май 2007, 15:58
- Модел на автомобила: .....
- Местоположение: Добрич-София
- Контакти:
- Status: Извън линия
iztreshtql, това клипче си го сложил точно на място. Току-що го гледах и взех да се замислям вече дали ще настъпвам педала на газта до ламарината (не че съм го правил, но ....) Тази война по пътищата е по-страшна и от световната...
Когато дойде краят,винаги се сещаме за началото!
Когато всичко отиде подяволите.....не отивай и ти!

Когато всичко отиде подяволите.....не отивай и ти!

- mladen1984
- потребител
- Мнения: 1471
- Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
- Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
- Full_Speed
- потребител
- Мнения: 479
- Регистриран: 02 ное 2007, 10:50
- Модел на автомобила: Ford Escort 16V 95' MKVI
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Жестока катастрофа край Симитли
Трима души загинаха при сблъсък между автобус, няколко леки коли и един микробус край Симитли. Инцидентът е станал на международния път Е-79.
http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=1139043" onclick="window.open(this.href);return false;


Трима души загинаха при сблъсък между автобус, няколко леки коли и един микробус край Симитли. Инцидентът е станал на международния път Е-79.
http://www.netinfo.bg/?tid=40&oid=1139043" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- потребител
- Мнения: 532
- Регистриран: 27 юли 2007, 23:16
- Модел на автомобила: Mitsubishi Lancer 2.0 DI-D 140hp Instyle
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Ето моето предложение за борба с войната:
При нарушаване на ЗДП респактивно ППЗДП и причиняване на смърт да влизат в сила следните членове на НК
Чл. 115. Който умишлено умъртви другиго, се наказва за убийство с лишаване от свобода от десет до двадесет години.
Чл. 116. (1) За убийство:
4. на бременна жена, на малолетно лице или на повече от едно лице;
А не както е сега:
Чл. 122. (1) Който причини другиму смърт по непредпазливост, се наказва с лишаване от свобода до три години.
(2) Ако смъртта е причинена с огнестрелно оръжие или със силно действащо отровно вещество или ако е причинена смърт на две или повече лица, наказанието е лишаване от свобода до пет години.
Защото няма нищо НЕПРЕДУМИШЛЕНО в това да изпреварваш на забранен участък или да караш с 150-200 км/ч при ограничение 90 км/ч.
При нарушаване на ЗДП респактивно ППЗДП и причиняване на смърт да влизат в сила следните членове на НК
Чл. 115. Който умишлено умъртви другиго, се наказва за убийство с лишаване от свобода от десет до двадесет години.
Чл. 116. (1) За убийство:
4. на бременна жена, на малолетно лице или на повече от едно лице;
А не както е сега:
Чл. 122. (1) Който причини другиму смърт по непредпазливост, се наказва с лишаване от свобода до три години.
(2) Ако смъртта е причинена с огнестрелно оръжие или със силно действащо отровно вещество или ако е причинена смърт на две или повече лица, наказанието е лишаване от свобода до пет години.
Защото няма нищо НЕПРЕДУМИШЛЕНО в това да изпреварваш на забранен участък или да караш с 150-200 км/ч при ограничение 90 км/ч.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
За седмица два тежки инцидента с автобуси, по вина на шофьорите им.
Дали само те са виновни, във инстанциите където се утвърждават разписанията ( предполагам ДАА но не съм сигурен) ако изобщо някъде се утвърждават, явно не са учили физика и не знаят, че S=VxT. От Хасково до София с автобус се стига по-бързо отколкото с кола (така е според разписанието и на практика).
Дали само те са виновни, във инстанциите където се утвърждават разписанията ( предполагам ДАА но не съм сигурен) ако изобщо някъде се утвърждават, явно не са учили физика и не знаят, че S=VxT. От Хасково до София с автобус се стига по-бързо отколкото с кола (така е според разписанието и на практика).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Във Видин има една вече голяма автобусна фирма. Познавам лично собственика и цялото ме семейство. При него има санкции (разбирай рязане от заплатата) при пристигане извън интервала -5 +10 минути.
Като закъсненията не се наказват много строго, но пристигане преди определения час излиза солено на водача.
До сега в тази фирма катастрофи няма (поне за 14-15 години) от както я познавам фирмата. Инциденти е имало, дори в един от тях бях в автобуса. Едно войниче заспа на волана на камиона, докото го изпреварвахме след Враца, но се размина само със счупено странично огледало.
Като закъсненията не се наказват много строго, но пристигане преди определения час излиза солено на водача.
До сега в тази фирма катастрофи няма (поне за 14-15 години) от както я познавам фирмата. Инциденти е имало, дори в един от тях бях в автобуса. Едно войниче заспа на волана на камиона, докото го изпреварвахме след Враца, но се размина само със счупено странично огледало.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Много добре, обаче във фирмата чиито автобус катастрофира при нас не е така.
После снегорина виновен, парапета на моста не бил достатъчно здрав,общината не била почистила пътя. Между другото снегорина до голяма степен е убил скороста на автобуса, преди да падне от моста.
После снегорина виновен, парапета на моста не бил достатъчно здрав,общината не била почистила пътя. Между другото снегорина до голяма степен е убил скороста на автобуса, преди да падне от моста.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 32 госта