Страница 1 от 2

Как се кара дизел.

Публикувано: 15 юни 2007, 09:54
от gogo_21011
Колеги карам дизел от няма и месец два. Преди съм бил на бензин, газ! Колата е Escort 1.8 TDI 94г. Турбото се усеща от 2000-2500 оборота.
Един ми вика караш като бензина друг ми вика постоянно да я държа в обороти(около 2000) че иначе съм разбалансирал допълнително двигателя и можел да се скапе. Това второто не ми се струва реално ама все пак да ви попитам.:)

Публикувано: 15 юни 2007, 09:59
от dacev
Колега, ще ти кажа как карам моя дизел, не твърдя че така е правилно :)

По принцип го карам на ниски обороти, превклчвам на около 2000 оборота скоростите, с изключение когато ускорявам от място на светофар или кръстовище, тогава може и до 3000 да стигне. Общо взето гледам да карам около максималния въртящ момент 1850 оборота.

Публикувано: 15 юни 2007, 10:11
от dreidrei
Като се замисля и аз като dacev карам. Четох някъде, че карането с обороти = максималния въртящ момент било най-икономично.
За моя двигател в книжката ми пише максимален въртящ момент при 2500 оборота (в разните му там сайтове пишат 2200, ама на книжката си повече вярвам). При тия обороти на 5та се движи с около 100 км/час. Ама едно не ми е ясно: кое е по-добре - да карам на 4та с тия обороти или да си скачам на 5та? За 5та братовчед ми разправяше, че не било добре да я ползвам при по-малко от 80 км/час ама по спецификация за 5та е от 57 км/час...
А за това поддържане на 2000 оборота не съм чувал (ама и аз съм нов в занаята де ;)

Публикувано: 15 юни 2007, 10:22
от Milenski
Караш си го нормално само няма да се стряскаш от високите обороти!Няма да го държиш на никъкви обороти.Двигателя си е нагласен колко обороти да ти работи.Аз съм си правил експеримент с моя 1.6Д моя е чист дизел!Тръгвам по уличкато до блока и до следващата отсечка има няма 100метра.До там редя 3та -4та тръгвам на 1 ва поткарвам до 2500мах!Слагм му 2 ра като тръгне да стига до 2000об.слагам 3 та и така си ги редя и в града!
При дизела ниските оботори имат по - вече мошност от бензиновите.Така че не чакаи да стигне 4000об да включиш на следващата предавка.Аз си го карам в ниските обороти.Както ти хареса!

Публикувано: 15 юни 2007, 11:20
от red
Най - важно е сутрин да го топлиш на празен ход няколко минути и да караш спокойно след това.
И да знаеш дизел с дърпане не е добре да се пали

Публикувано: 15 юни 2007, 11:55
от DMX_a
red написа:И да знаеш дизел с дърпане не е добре да се пали
С две думи - направи като мен, освен смяната на консумативите при покупката, вземи си и нов акумулатор да ти е мирна главата, пък стария го сложете на някой бензинов...

Публикувано: 15 юни 2007, 12:35
от doctordre
добре, а при дизеловите автомобили дали може да се тръгва от втора :roll: от време на време се случва да карам на тати буса :lol: и винаги тръгвам на втора, самия бус рядко се кара от първа, само ако е много натоварен...

Публикувано: 15 юни 2007, 14:04
от gogo_21011
Благодаря на всички отзовали се?
Акумолатора и консумативите съм ги сменил още като взех колата! :)

Публикувано: 15 юни 2007, 15:00
от Vacuum
Ами то можеш да тръгнеш и на трета с много газ. Е, стига да не си в някое нагорнище де.

Публикувано: 15 юни 2007, 19:01
от dimbatami
колега аз карам по цял ден дизел от мен да знаиш караи си колата със нормален ритам на работа наи важното за дизела е да не го караш и да сати толкова ниски оборотите че до ти тресе и да не са прекалена високи да го окотиш трябва да внимаваш да го не прегреш че става дълга и широка хубаво е сутринда го запалиш и да го оставиш да поработи на място без да го форсирош докато се темперира двг общозето е това и имаи на предвит че това есавременен дизел и не е толкова претенциозен на каранеhttp ето ти един саит за гориво на далавера това е бъдещето на дизелите://www.biogorivo.com/index.html

Публикувано: 16 юни 2007, 21:36
от Svetlix
Дизела не го бъркат ниските обороти ... пета можеш и на 40 да я вкараш като се спускаш някъде на скорост и пак няма да имаш проблем ;) Вече ако искаш да ускоряваш е друго ... там трябва да си в обороти ;)

Аз също като dacev си карах форда на същата схема, нисана също ...

На трета можеш и без много газ да тръгнеш ... и на Орион и на Вектра (1.7д) сме го пробвали и не гасне ;) За тръгването на втора няма проблем но ... по-бързо ще ти замине съединителя ;) При повечето от бусовете и на камионите 1-ва скорост има съвсем друга роля, не е като при автомобилите. Карал съм ЗИЛ, Скания, Волво .. и там 1-ва е само за паркиране и за маневри, както и както се отбеляза по-горе за тръгване с повечко товар.

Публикувано: 16 юни 2007, 22:01
от cocoff
Само няколко месеца съм карал дизел. Не открих разлика. Мисля си, че ако имаше някакви особености при карането на дизел, те щяха да са общоизвестни. Особено при новите поколения двигатели май няма никаква разлика.

Публикувано: 16 юни 2007, 22:23
от DTM
Разлики бол, начини на каране също. Дизел-а, за да върви прилично не му трябват толкова високи обороти както при бензиновия мотор. Аз също сменям предавките между 1800 - 2200 оборота в зоната на максимален въртящ момент. След тези обороти се търсят конски сили които имат единствено смисъл за постигане на максимална скорост.
Всеки си кара автомобила както си прецени.

Публикувано: 16 юни 2007, 22:27
от cocoff
Конструктивни разлики верно бол :) Темата обаче е за каране. Кой е тоя елемент от карането, който е специфичен за дизела?

Публикувано: 16 юни 2007, 22:36
от DTM
cocoff написа:Конструктивни разлики верно бол :) Темата обаче е за каране. Кой е тоя елемент от карането, който е специфичен за дизела?
Щом смяташ, че колегата зададе въпроса със смисъла които влагаш, аз бих могъл тогава да кажа -> кара се седнал :) .
В инстинския смисъл на въпроса няма значение бензин - дизел - газ - ел. и т.н :wink: .

Публикувано: 17 юни 2007, 06:02
от technik
dreidrei написа:Като се замисля и аз като dacev карам. Четох някъде, че карането с обороти = максималния въртящ момент било най-икономично.
За моя двигател в книжката ми пише максимален въртящ момент при 2500 оборота (в разните му там сайтове пишат 2200, ама на книжката си повече вярвам). При тия обороти на 5та се движи с около 100 км/час. Ама едно не ми е ясно: кое е по-добре - да карам на 4та с тия обороти или да си скачам на 5та? За 5та братовчед ми разправяше, че не било добре да я ползвам при по-малко от 80 км/час ама по спецификация за 5та е от 57 км/час...
А за това поддържане на 2000 оборота не съм чувал (ама и аз съм нов в занаята де ;)
Така е, икономията е като караш около макс въртящ момент. На 5 (не на 4-та) при скорост 90-100км/ч, на повечето автомобили оборотите при тази скорост на 5-та са точно тези при макс въртящ момент. Изключение правят май само спортните автомобили. :)
По темата: Който се е качил на дизел не е искал да се върне на бензинова, поне аз нямам такъв познат. Точно поради причината че можеш да я караш на ниски обороти. Аз моята в "Икономичен режим" превключвам при 1600об/м. Хем набира плавно и ти е конфортно хем и не ти бърка толкова в джоба градското каране. Да наистина се кара като бензинова (нали все е кола) но голямата разлика е в това че можеш да я караш на ниски обороти. Един много голям минус на бензиновите, според мен. :)

Публикувано: 17 юни 2007, 12:06
от Vacuum
А как превключвате на по-горна предавка? Да речеме че ще се превключва от втора на трета. Отпускам газта, като едновременно с това натискам съединителя. Включвам трета. Сега идва тънкия момент. Ако пуснеш съединителя без да си подал газ, колата забива нос. Като подадеш газ след това, има един кратък момент на празен ход докато теглителните усилия от двигателя достигнат до колелата, и се получава едно предърпване (не знам как точно да го обясня, дано да сте ме разбрали. Не знам точно в кой възел се получава този "луфт", но ме интересува нормално ли е да го има?).
Някой карат с междинна газ. Знам че това е задължително за големите камиони и автобуси.
Аз се старая едновремено с отпускането на съединителя, да подавам и газ. Тоест в момента на зацепването, деигателв да е на молко по-високи обороти от оборотите на празен ход.

Та се чудех, има ли някакво правило за това, или си зависи от човека и автомобила.

Публикувано: 17 юни 2007, 12:45
от Svetlix
Vacuum написа:Някой карат с междинна газ. Знам че това е задължително за големите камиони и автобуси.
Аз се старая едновремено с отпускането на съединителя, да подавам и газ. Тоест в момента на зацепването, деигателв да е на молко по-високи обороти от оборотите на празен ход.

Та се чудех, има ли някакво правило за това, или си зависи от човека и автомобила.
На автобусите и камионите дето са по-дърти от повечето тук във форума е задължително ... ама повечето от движещите се камиони и автобуси в момента не е. Ако връщаш от висока към ниска предавка е хубаво да го правиш това упражнение но не и задължително. Аз по навик общо взето го правя. Като цяло е полезно за двигателя и скоростаната кутия.

Останалото което си написал е въпрос вече на техника от твоя страна ...

Публикувано: 17 юни 2007, 13:41
от Milenski
Относно междинната газ е хубаво да я практикуваш докато се научиш да сменяш скоростите без нея!Практиката ми показа,че когато седна на друга кола от моята ,нещо различно,било бензин или турбо дизел,никога не мога да оцеля оборотите на двигателя относно по ниската предавка и за това техниката на кормуване с междинна газ винаги ми е била добър помошник.Вярно че след 100 км и няколко обиколки из града, съм свикнал с возилото и вече мога да си смъквам предавките без да предръпва или да забива муцуна.

Публикувано: 19 юни 2007, 10:12
от gogo_21011
За междинната газ и аз само добри неща съм чувал! Изравнявала по някакъв начин оборотите на двигателя и ходовата част или нещо от сорта, а и също са ми казвали "старите" щофьори, да не превключвам скоростите от раз, а за миг да задържам на свободно положение.Т.е. не от втора на трета да включа веднага, а кагато мине през свободната да задържа за момент и след това да включа трета! Незнам защо, но по такъв начин съм пазел и скоростната кутия и дълго щял съм да си карам колата! :)