Войната По Пътищата

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12433
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от HACKO » 28 юни 2017, 14:51

Eastbourne написа:
28 юни 2017, 11:07
...... Това, което направиха с камерите е с цел да прибират пари, а не да контролират движението или да намалят жертвите.
.......
Я се аргументирай, защото това както и "легналите полицаи" са единственото ефективно средство за намаляване на скоростта. Когато камерата е необозначена не знаеш къде да намалиш и се принуждаваш да спазваш ограниченията навсякъде или да плащаш. Регистрирано ли е нарушението, следва фиш, няма рушвети, няма недосегаеми, няма полицаи, всеки си плаща.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от Eastbourne » 28 юни 2017, 21:37

Донякъде е така, защото веднъж като те хванат с да речем 30 км над ограничението и ти изтряскат глоба, следващия път ще внимаваш много.
Идеята ми е, че се крият точно на определени места, където ограничението е нереално или пък по нанадолнище, или пък в ж.к. с ограничение 20км/ч.

Сещам се за един виц: Един катаджия отива при шефа и вика:
- шефе, жена ми ще ражда.
- Добре, увеличавам ти заплатата двойно.
- Ма шефе, тя чака близнаци.
- Добре, увеличавам ти заплатата тройно
- шефе ама аз вече имам 3 деца
- Добре, ето ти тоя знак 20 км. и ходи го слагай, където искаш.

Потребителски аватар
kojuharov
потребител
потребител
Мнения: 358
Регистриран: 16 мар 2011, 22:05
Модел на автомобила: *
Ford Focus 1.6I TURNIER '00 Moondust Silver (Metallic) - работна
Ford Focus 1.8 TDDI TURNIER '99 Moondust Silver (Metallic)
Ford Focus C-Max 1.6 TDCI '06 Moondust SIlver (Metalic) - основна
Местоположение: София - Варна - София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от kojuharov » 28 юни 2017, 21:43

Няма ли съзнание, няма да има промяна ! Ако искат и 100 камери да сложат все тая. Това не означава обаче, че е лошо да има камери. Нека тия малоумници дето се смятат за тарикати да си плащат !

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Каквото и да купиш, все караш FORD !
И тия дето гледат все в небето, свършват под земята.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12433
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от HACKO » 29 юни 2017, 08:54

Eastbourne написа:
28 юни 2017, 21:37
Донякъде е така, защото веднъж като те хванат с да речем 30 км над ограничението и ти изтряскат глоба, следващия път ще внимаваш много.
Идеята ми е, че се крият точно на определени места, където ограничението е нереално или пък по нанадолнище, или пък в ж.к. с ограничение 20км/ч.

Сещам се за един виц: Един катаджия отива при шефа и вика:
- шефе, жена ми ще ражда.
- Добре, увеличавам ти заплатата двойно.
- Ма шефе, тя чака близнаци.
- Добре, увеличавам ти заплатата тройно
- шефе ама аз вече имам 3 деца
- Добре, ето ти тоя знак 20 км. и ходи го слагай, където искаш.
Този виц остана в миналото, точно заради камерите, катаджията на пътя няма контакт с нарушителя а като се състави фиша, прословутата фраза "какво правим" е неприложима. Самите катаджии не получават процент от наложените глоби, така че за тях няма голям смисъл (някои началници изискват определен брой НП на смяна, което донякъде обяснява действията им).
Относно нереалните ограничения, повярвай ми след 18г ходене по произшествия се убедих, че всяко ограничение (или поне 98%) е поставено на място, колкото и неадекватно да изглежда на пръв поглед.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4233
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от pepy1 » 02 сеп 2017, 13:57

В повечето случаи е така, но има доста нелепи знаци с ограничения, които не са си на мястото. За мен процентите са 80. На извънградски път, да речем мужду 2 села или 2 големи града има капанчете или бензиностанции. За да минеш покрай тях от, 90 както е по закон трябва да намалиш до 60 а съм виждал и 40 - просто нелепо. На това което ние наричаме магистрала там се ограничава до 80 от 130/40 за същите работи. Софийското околовръстно също има недомислия от знаци. Това се сещам на прима виста. Да не коментирам и маркировката, там където има видимост непрекъсната линия, а където няма прекъсната. При доста леки завои също непрекъсната, а при тегави прекъсната. Да не споменавам и изцяло липсваща маркировка на доста места. За катастрофите по пътя не е виновна само скоростта. Комплекс от фактори са, с които повечето шофьори или не искат или не могат да се съобразят. А нашата държава в лицето на законотворците вместо да вземат мерки за нещата зависещи от тях като маркировка, пътна настилка, осветеност, знаци и не на последно място организация за регулиране на движението, правят само глобите големи. Заради тях се получава обратен ефект, при определено ограничение се кара с 10 ина км/ч по-малко, образуват се колони и тогава по нервните шофьори се сещате. Ако стане катастрофа, полиция, линейка и машини за транспортиране на смачкани возила се чакат с часове. Накратко: толкова сме зле, но се заблуждаваме че всико ни е екстра!
времето е като парите-никога не стига

kito
потребител
потребител
Мнения: 727
Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
Местоположение: Казанлък/София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от kito » 02 сеп 2017, 22:23

НАСКО,
всички знаем, че си полицай, но постарай се да не ги защитаваш тия гадове де.Вярвам, че има една малка бройка свестни, няма как да няма, но вкрайна сметка не си се родил полицай, човек сам избира да е такъв.
Когато и както да ги сръчкаш, все е късно.
Писаха ми фиш за неправилно паркиране, макар да бях там и да имаше знак за разрешен престой. Само на мен и още една кола написа, естествено при всички регистрации "К", "СТ" беше санкциониран. Да речем, че разбирам и са ми думнали глобата на мен, зсщо птопусна останалите 25 коли пред и зад мен? (А, аз бях там!)
Днес на входа на Димитровград от към Стара Загора, така се бяха паркирали, че си помислиха, че не ги виждам, карайки право към тях и пуснаха аварийките, след което ме изгледаха злобно.Сори, карах с 45, а те бяха спрели в средата на едната лента за движение заради сенчицата, добре че сянката не попадаше в средата на платното за движение.

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от peterdi_bg » 08 окт 2017, 22:09

Тези два дни се нагледахме на катастрофи. Завъртяни, търкаляни, влезли в гората и прочие, но някои направо се престарават.

Снимка от новинарските сайтове.

Изображение
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 437
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от Филипов » 08 окт 2017, 22:53

Да беше написал и пояснението за тоя
Шофьор без книжка заби автомобил в ограда на къща в шуменското село Мадара.
Заради несъобразена с мокрия път скорост водачът едва не съборил бетонната ограда.

Колата се заклещила между нея и електрически стълб, предаде Нова телевизия.

Шофьорът е в болница със счупвания, но без опасност за живота.

А автомобилът не е негова собственост и е бил спрян от движение заради липса на застраховка "Гражданска отговорност".

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4233
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от pepy1 » 30 окт 2017, 23:20

най-актуално към момента
В населени места за превишаване с: 10 км/ч – глоба 20 лв.; от 11 до 20 км/ч – глоба 50 лв.; от 21 до 30 км/ч – глоба 100 лв и отнемане на 2 контролни точки; от 31 до 40 км/ч – глоба 400 лв и 6 точки; над 40 км/ч – глоба 600 лв и 12 точки; над 50 км/ч – глоба 700 лв, за всеки следващи 5 км/ч превишаване над 50 км/ч глобата се увеличава с 50 лв и три месеца без книжка и 16 точки. Извън населено място за превишаване с: 10 км/ч – глоба 20 лв.; от 11 до 20 км/ч – глоба 50 лв.; от 21 до 30 км/ч – глоба 100 лв, и отнемане на 2 контролни точки; от 31 до 40 км/ч – глоба 300 лв и 6 точки; от 41 до 50 км/ч – глоба 400 лв и 12 точки; над 50 км/ч – глоба 600 лв, за всеки следващи 5 км/ч превишаване над 50 км/ч глобата се увеличава с 50 лв и 16 точки. Паркиране Паркиране на място за инвалиди, без водачът да има това право – глоба 200 лв. Паркиране в паркове, градини, детски площадки, площи, предназначени само за пешеходци, и на тротоари – глоба от 50 до 200 лв. Паркиране в зоната на пешеходна пътека – глоба 50 лева и 3 контролни точки. Престоява или паркира като втори ред в активна лента за движение – глоба 50 лева и 4 точки. Паркиране на спирка – глоба от 20 до 150 лева и 3 контролни точки. Неправилно паркиране – 20 лева. Без винетка Лек автомобил – 300 лева. Превозно средство за превоз на пътници с 8 места, без мястото на водача – 600 лв. Превозно средство, предназначено за превоз на пътници с повече от 8 места за сядане, камиони с допустима максимална маса 12 или повече тона – 1500 лв. Камион с две и повече оси с технически допустима максимална маса 12 или повече тона – 3000 лв. Маневри и разположение на пътното платно Неправилно престояване – глоба 20 лева. Нарушение на правилата за разположение на превозно средство върху платното за движение – глоба 20 лева и . Нарушава правилата за движение назад – глоба 20 лева. Неправилно престояване – глоба 50 лева. Движение в BUS лента – глоба 50 лева. Каране по релси и нарушаване на правилата за преминаване през железопътен прелез – глоба от 20 до 150 лв и 4 контролни точки. Необозначено спряло на платното превозно средство – глоба 150 лв и 6 точки. Неосигуряване на преминаване на превозно средство със специален режим на движение – глоба 150 лева и 6 контролни точки. Каране в насрещното по автомагистрала и скоростен път – без книжка за срок от три месеца и глоба 1000 лв. При повторно нарушение половин години без книжка и глоба 4000 лв. Не спазване на знаци Не спира на знак STOP – глоба 20 лева и глоба 7 точки. Неправилно включване в движението, неправилно престрояване, неправилно изпреварване, не спазване на предимството – глоба 20 лева. Навлиза след знак, забраняващ влизането на съответното пътно превозно средство, или се движи в забранената посока на еднопосочен път – глоба 30 лева. Неправилно изпреварване без опасност за движението – глоба 30 лева и 4 точки. Не спазване светлинните сигнали на пътните светофари и сигналите на регулировчика – глоба 50 лева и 4 точки. Неспазване на пътни знаци, пътната маркировка и другите средства за сигнализиране, правилата за предимство, за разминаване, за изпреварване или за заобикаляне, ако от това е създадена непосредствена опасност за движението – глоба 150 лева и 6 контролни точки. Преминаване на червен сигнал на светофара – 100 лева и 10 контролни точки. При повторно нарушение глобата е 200 лева и книжката се взима за месец. Не осигурява предимство, когато преминава през пешеходна пътека – глоба 100 лева. При повторно нарушение глобата е 200 лева и книжката се взима за месец. Катастрофа Катастрофа заради движение с несъобразена скорост и неспазване на дистанция – глоба до 200 лв и 3 точки. Гуми Глоба 50 лева се налага за управление на моторно превозно средство с износени или разкъсани гуми и 6 контролни точки.В периода от 15 ноември до 1 март колите трябва да са с предназначени за зимни условия гуми, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 мм. Документи и проверка Не носи свидетелство за управление, контролен талон и талон на превозното средство – глоба 10 лева. Не носи документ за сключена задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ – глоба 10 лева. При отказ да се предадат документите за проверка – отнемане на книжката за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. Управление на моторно превозно средство при отнета книжка – глоба от 100 до 300 лв. Управление на моторно превозно средство без книжка – глоба от 100 до 300 лева. Осуетяване на извършването на проверка от органите за контрол – отнемане на книжката за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. Отказ да се изпълни нареждане на органите за контрол и регулиране на движението – отнемане на книжката за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. Алкохол При концентрация над 0.5 до 0.8 промила включително – 6 месеца без книжка и глоба 500 лв, отнемат се и 10 контролни точки. При концентрация над 0.8 до 1.2 промила включително – година без книжка и глоба 1000 лв. При повторно нарушение книжката се отнема за една до три години и се налага глоба от 1000 до 2000 лв. При отказ за проверка за алкохол и/или наркотици – отнемане на книжката за до две години, глоба 2000 лв и отнемане на 12 точки. Предоставяне на моторно превозно средство на лице, което не притежава съответното свидетелство за управление, употребило е алкохол и/или наркотични вещества или техни аналози – глоба от 100 до 300 лева. Участие в гонки Водач, който организира или участва в нерегламентирани състезания по пътищата, отворени за обществено ползване, или ги ползва за други цели, освен в съответствие с тяхното предназначение се наказва с лишаване от право да управлява моторно превозно средство за срок 12 месеца и глоба 3000 лв. За повторно нарушение санкцията е без книжка за срок от три години и глоба 5000 лв. Други Неправилно използване на звуков сигнал в населено място – глоба 10 лева. Изхвърля от превозно средство предмети или вещества, които замърсяват пътя – глоба 30 лева и 5 контролни точки. Закъснение за технически преглед – глоба до 50 лв. Управление на моторно превозно средство с емисии на вредни вещества над нормите или с неизправно шумозаглушително устройство – глоба до 50 лева Използване на антирадар – глоба до 50 лева Поставен на неправилно място номер – отнемане на книжката за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. Управление на превозно средство, което не е регистрирано по надлежния ред или е без номера – без книжка от 6 до 12 месеца и с глоба от 200 до 500 лв. Използване на сигнали, предвидени за автомобил със специален режим на движение – отнемане на книжката за срок от 1 до 6 месеца и с глоба от 50 до 200 лв. Използване на мобилен телефон по време на управление на превозно средство – глоба 50 лева и 6 контролни точки Непоставен предпазен колан – глоба 50 лева и 10 контролни точки. Превоз на деца в нарушение на изискванията – глоба 50 лева Управление на превозно средство с нечетлив или закрит регистрационен номер – глоба 50 лева. Глоби за велосипедисти, пешеходци и пътници Управление на велосипед без светлоотразителна жилетка – глоба 10 лева. Преминаване от пешеходец през огражденията от парапети или вериги – глоба 50 лева. Всички други нарушения на пешеходците се санкционират с глоба от 20 лева Пътуване без колан или каска – глоба 50 лв.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 B-Max Trend 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 31 окт 2017, 08:23

Ако държавата се активизира да ги събира тези глоби, то за много малко време ще се съберат толкова много пари, че няма да ни се вярва...
*fe*

Потребителски аватар
GeorgiToRuleThemAll
потребител
потребител
Мнения: 144
Регистриран: 18 авг 2016, 17:43
Модел на автомобила: 2015 B-Max Trend 1.0 EcoBoost 74kW
Местоположение: Асеновград
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от GeorgiToRuleThemAll » 01 ное 2017, 12:43

pepy1 написа:
30 окт 2017, 23:20
най-актуално към момента
Паркиране в паркове, градини, детски площадки, площи, предназначени само за пешеходци, и на тротоари – глоба от 50 до 200 лв.
Пресно, пресно, от преди няма и десет минути. Това всъщност е градинка с тротоар пред нея, но както се вижда господата полицаи се пльоснали върху нея и върху част от тротоара наред с всички останали.
Номер на автомобила: СВ 9882 КВ
IMG_20171101_121936.jpg
*fe*

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9942
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от ЯЛТА » 17 ное 2017, 15:54

Последна промяна от ЯЛТА на 17 ное 2017, 20:52, променено общо 4 пъти.
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от peterdi_bg » 17 ное 2017, 16:28

Информацията на Нова тв е, че бусът с 26 пътници (8 загинали, всички останали са ранени) при неправилно изпреварване се е ударил челно в тежкотоварния камион. Пътниците буквално са се разхвърчали по платното. Мястото на инцидента е източно от с. Микре, скоро след камерата - по завоите или след това, не става ясно защото още не се допускат репортери в района. Аз лично предполагам, че е по завоите точно след камерата, в участъка забранен за изпреварване.

Най-вероятно снимката горе е от друг подобен инцидент.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от peterdi_bg » 28 ное 2017, 21:41

Във връзка с репортажи от вчера и днес - тежка пътна обстановка, обърнати камиони, затворени пътища и прочие - става ясно, че някои хора не приемат сериозно препоръката в такива условия да се пътува само с достатъчно гориво в резервоара.

https://nova.bg/news/view/2017/11/27/19 ... %BA%D0%B8/

А други се гордеят с чопната стока на аванта, застрахователя да му мисли
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9942
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от ЯЛТА » 30 ное 2017, 11:44

Да не се чудят хората защо има война по пътищата:
Купени шофьорски книжки

Публикувано във факти.бг:
Шофьорски книжки винаги са се купували и винаги е имало хора, които си плащат, за да вземат изпита си, без да заслужават.

Новото е, че сега са повече отвсякога. Купуват си ги не само хора, които ги мързи да научат листовките. Купуват ги бързащи към Европа бежанци, защото по целия свят се е разчуло, че в България срещу 3000 лева се взема европейска шофьорска книжка. Това разкрива offnews.bg.

Купуват си ги и нашенски гастарбайтери, които спешно трябва да изкарат курса и нямат време да се явяват 10 пъти на листовки, а често са и толкова неграмотни, че и от 100 пъти няма да ги вземат.

Тази история е за опита на един човек да спре порочната система за продажба на книжки и ударите, които понася за това.

И големият въпрос в нея е стои ли ръководството на министерството на транспорта зад тази схема, защото от всичко изглежда, че тя не би могла да съществува без покровителство на най-високо ниво.

Случаят Севдуаран Лютви

На 5 декември 2016 година Севдуаран Лютви, 19-годишен от Дулово, се явява на изпит по кормуване в София. На шефа на "Автомобилна администрация" в София Кънчо Димитров това му прави впечатление. Задава си въпроса какво може да накара един човек да се яви на изпит по кормуване в милионна София, която очевидно не познава като шофьор, вместо в Силистра. Затова нарежда на един от служителите си да провери изпита. Казва му: "Отиваш на изпита, сядаш на задната седалка. Не казваш нито дума и се возиш като куфар. После ми разказваш какво си видял."

Това, което вижда проверяващият, е точно това, което се очаква. Севдуаран е полуграмотен. Наскоро е взел няколко класа наведнъж, за да придобие основно образование и да има право да се яви на изпит. Не познава знаците, но въпреки това няколко дни по-рано е взел блестящо листовките.

Заради решението на Кънчо Димитров да прати проверяващ на тази дата, Севдуаран е скъсан.

Още на следващия ден Димитров обаче не получава похвала, а порицание. Изпълнителният директор на ИА "АА" Калайджиев му се накарва защо си е позволил да праща проверка на изпита.

Трябвало е да пише доклад до изпълнителния директор, който да се произнесе писмено и така нататък, докато изпитът мине.

"Как един началник на областен отдел може да реагира бързо и адекватно, когато сутрин получи информация или има съмнения за нерегламентирана дейност по време на изпит, след като сега действащата методика изключва такива варианти?", пита тогава Димитров. Калайджиев обещава, че ще мисли по въпроса. От тогава още мисли.

Междувременно срещу Димитров се появява жалба, че с проверката е стресирал Севдуаран и той е щял да си вземе изпита, ако проверяващият не се е държал грубо с него, което всъщност не е вярно.

Понеже знае какво означава да се даде книжка на човек, който не познава знаците, Димитров предлага да се анулира и теоретичния изпит на Севдуаран Лютви.

Предложението не е прието. Вместо това на Севдуаран е насрочена нова дата за кормуване - на 27 декември. Между Коледа и Нова година стават чудеса, внезапно Лютви се научава да върти волана из София и взима книжка. След което заминава за Германия, където живее и досега.

Случаят обаче се разчува

Чрез посолството на Германия у нас до канцлера Ангела Меркел стига писмо, в което се обяснява как България се издават шофьорски книжки, които се ползват в Германия. Службите са принудени да се задействат. На 7 юни 2017 г. са арестувани 12 служители на ИА "Автомобилна администрация".

Това е третият голям арест по време на министерстване на Ивайло Московски. По време на първия си мандат като министър Московски назначава за шеф на АА Валентин Божков. Той е арестуван през 2013 г.

По време на втория си мандат като министър Московски назначава за шеф на АА съгражданина си от Плевен Цветелин Цветанов. Той е арестуван през 2016 г.

При третия му мандат са арестувани 12 инспектори наведнъж.

Клан-недоклан

Дни след ареста им Ивайло Московски обявява пред журналисти, че уволнява шефът на областния отдел на АА Кънчо Димитров.

Няколко часа по-късно Димитров е привикан от началника си Красимир Калайджиев и зам.-министъра Ангел Попов, които му обясняват, че трябва да подаде оставка.

Ако искате да ме уволните - уволнете ме. Но оставка няма да подавам, казва им Димитров. До ден днешен той не е уволнен, но няма достъп до кабинета си, а на служителите му е обяснено, че той вече не им е началник.

По-късно Димитров пише писмо до президента Румен Радев и премиера Бойко Борисов, в което разказва:

На 12.06.2017 г. министър Московски обяви по медиите, че ме уволнява, без да посочи реални причини за това. На същата дата заместник-министърът г-н Попов и изпълнителният директор на ИА "АА" г-н Калайджиев ми казаха, че трябва да ме освободят, но тъй като било неправомерно, то аз трябва да си подам заявление за напускане, в противен случай щели да започнат проверки за моето отстраняване.

По-надолу Димитров пише:

Явно с моите действия аз не се вписвам в схемите, които може би трябва да бъдат възстановени отново. Друго обяснение за огромното желание да бъда освободен от работа нямам,

пише Димитров и припомня действията, които е направил, за да спре схемите за купуване на книжки, както и сигнала до Меркел.

Принс Гедеон Боро

На 29.12. 2015 г. нигерийският гражданин Принс Гедеон Боро, бежанец у нас, се явява на листовки. Изкарва 54 точки - един от най-ниските резултати в историята на изпитите. Вероятно всяко дете, което цъка на случаен принцип бутоните на таблета ще изкара толкова.

На 5.01.2016 г. Принс Гедеон Боро се явява отново. Вдига скандал как му се нарушават правата, колко зле се държи България с бежанците и е изгонен от изпита.

Тогава явно някой му подсказва как в България се правят тия работи.

Няколко дни по-късно Принс Гедеон Боро се явява на изпит и вече е друг човек. Изкарва 96 от 97 възможни точки. След което заминава за Германия.

Белите стаи

Както казахме още в началото, у нас винаги е имало схеми за купуване на книжки. В едни периоди е било по-масово, в други е било по-ограничено. С какво новата е различна?

Различна е с това, че няма как да става без покровителство от най-високо ниво. Отскоро теоритичният изпит (листовките) се провежда в така наречените бели стаи. За тях са дадени милиони, а дали цената е реална е отделен въпрос, за който Димитров също е сигнализирал, но нека засега оставим настрана това.

В тези стаи има по един таблет. Кандидат-шофьорът получава код, който въвежда в таблета, цъка отговорите и таблетът веднага след изпита показва резултата.

Системата изглежда желязна и непробиваема. А дали е така?

Десетки бежанци

Според информацията, която достигна до нас, случаите на бежанци, които вземат изпити у нас, без да знаят нито български, нито английски, са десетки. Една от причините за престоя им у нас е именно да вземат европейско свидетелство за правоуправление, защото знаят, че в Европа никой няма да им го даде по този начин.

Попитахме министерството на транспорта колко души със статут на бежанци или с документи на временно пребиваващи са се явили на изпит и колко от тях са го издържали. Отговорът бе, че не водят такава статистика.

Истината е, че системата им много лесно позволява да бъде извадена такава статистика, стига да има желание. В нея тези документи, както и документите от други, неевропейски държави излизат с друг код.

Добрахме се до няколко протокола със странни резултати.

Анжум Шазад с неразпознат документ за самоличност с номер, който рязко се отличава от българските документи, се явява на изпит на 2.06.2017 г. Познайте колко изкарва? 97 от 97 възможни точки.

Фейт Даниел Йегър - мургава жена с небългарски документ за самоличност, се явява на листовки на 27.04.2017 г. Решава ги на български език. Изкарва 88 точки и взима успешно изпита.

Как е възможно това?

Разбира се винаги съществува възможността тези бежанци да са гениални. Но съществува и съмнението, че след като си платиш получаваш такъв код, с който няма значение какво натискаш по таблета - той ще изплюе верен отговор. Надявахме се министерството на транспорта да ни предостави подробна статистика на взелите изпитите бежанци, за да разсее тези съмнения. Но получихме отговор с очевидно невярно оправдание.

Бежанците са малкият проблем - захванахме се за тях, защото е по-лесно така да се покаже, че системата е пробита. Големият бизнес не са те. Големият бизнес идва от нашите неграмотници, които предпочитат да си платят за книжка, вместо да се научат да карат, а после газят хората по улиците.

Цената за книжка по втория начин е 3000 лева. Годишно шофьорска книжка вземат около 30 000 души. Колко от тях са си платили никой не може да каже. Но от протоколи, които сме виждали, почти 100% от курсистите на някои школи вземат изпитите си от първи път, докато при други успеваемостта е под 50%. Разбира се можем да си помислим, че тия инструктори са гениални. Но не си го мислим.
И изобщо не се чудим защо стават толкова много катастрофи.

А на Кънчо Димитров и аз съм му сърбал малко попарата, та и той не е много читав. Но всеки си дърпа парсата към себе си.
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2373
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от Ivaylo Georgiev » 30 ное 2017, 13:54

Купените шофьорски книжки са проблем, но не всичко идва от там.

Оня с тира дето се е хързулна тия дни, къде е тръгнал на майната си с тия излъскани гуми в това време? Зимни-летни, не ми дреме, снимката ясно показваше, че кара на сликове в снега. Това е наша лична безотговорност. Имал бизнес имал работодател имало не нам кви си изисквания, ама не ми дреме, аз имам също бизнес и живот. Всички ние, които махаме левашки с ръка на предупреждения за лоши условия и да не се пътува, и щото сме големите карачи и особено в интернет сме проверили многкратно, че всичко с уменията ни е точно, и се надсмиваме над тъпи изисквания за грайфери каучуци и изправност на колите си, после като се накалъпим в удари или масови верижни катастрофи и ко става заради физичните закони и надценения ни сблъсък с кинетика триене и динамика и др. неща от основното училище, пак държавата виновна? И как така стана в последните години, че всички очакват при обилни снеговалежи и поледици и изобщо при прецакани условия за каране навън, веднага навсякъде насекундно всичко да е изчистено и после много учудени, че вълшебна пръчка не е изчистила и хванала снежинките и леда още във въздуха, и са се завъртели и натресли някъде си?

Масово хората напоследък имаме свръхочаквания към държавата и към другите около нас, а истината е, че ако и да е нужно и вярно това, то и масово всичките се превърнахме в мрънкащи смешни тарикати, които само се чудят на кого да прехвърлят при проблем личната си отговорност и най-вече безотговорност, за нормалното и безопасно движение по пътищата.
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9942
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от ЯЛТА » 01 дек 2017, 13:40

==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4233
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от pepy1 » 01 дек 2017, 21:18

За съжаление, такива са голяма част от младото поколение! Безрасъдни.
времето е като парите-никога не стига

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от Eastbourne » 03 дек 2017, 14:56

pepy1 написа:
01 дек 2017, 21:18
За съжаление, такива са голяма част от младото поколение! Безрасъдни.
Хахха, статистиката сама говори, че през социализма е имало най-много умрели при 10 пъти по-малко коли и ниски скорости, та ако някой е безразсъден и не можещ, то това е "старото поколение"

И този е на 33 и не е в първа младост

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 437
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от Филипов » 03 дек 2017, 16:53

Поредните имитации на дейност от тъпанарите https://www.dnes.bg/stranata/2017/12/03 ... vno.361136

Предложение: Без шофьорска книжка заради високо кръвно
На хипертониците ще се правят контролни лекарски прегледи

Хипертониците с опасно високи стойности на кръвното налягане, които не се лекуват и могат да получат мозъчен удар, няма да имат право да шофират. На тях, както и на претърпелите инсулт и инфаркт, ще се правят основни контролни лекарски прегледи, както техническите на автомобилите, ако искат да карат колите си. Откажат ли или състоянието им покаже, че е рисково, ще им се взимат шофьорските книжки.

Тези рестриктивни мерки за намаляване на пътно-транспортните произшествия са залегнали в проект за изменение в Наредбата за изискванията за физическа годност на водачите на моторни превозни средства. В момента те са публикувани за обществено обсъждане, пише „Монитор“.

Ако бъдат приети, строгите изисквания и забрани ще влязат в сила от 2018 година.

Диабетно болните ще могат да управляват моторно превозно средство само ако медицинските прегледи гарантират посредством удостоверение от ендокринолог, че състоянието им позволява шофиране. Няма да се издават и подновяват шофьорски книжки на диабетици, които получават хипогликемии, изразяващи се в сериозно понижение на кръвната захар.

Предвижда се и забраняване на шофирането на хора с тежки сърдечни операции, на които са имплантирани медицински устройства, включително и изкуствено сърце.

На оперираните след инсулт и с изкуствена сърдечна клапа ще се издават шофьорски книжки, но след обстоен преглед от лекарска комисия.

Очакваният резултат от прилагането на наредбата е свързан с намаляване на пътнотранспортните произшествия и намаляване на броя на загиналите и инвалидизирани хора в резултат на катастрофи. Това посочват от здравното министерство в мотивите си за промени на наредбата и уточняват, че го правят по силата на европейска директива.

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта