Войната По Пътищата

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
freeway
потребител
потребител
Мнения: 244
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от freeway » 15 апр 2019, 21:49

HACKO написа:
15 апр 2019, 20:16
Петре, не знам къде го гледа, ама на този път на всяка пресечка има ограничение 60, понякога чак е досадно. Най-малко искам да ставам адвокат на Местан, но при определяне на вината в аналогични катастрофи в България, не се отчита скоростта на автомобила с предимство. Винаги е виновен този който е без предимство и не се отчита къде в този момент е бил автомобила с предимство. Това важи особенно за мотоциклетите, които се движат със 60м/с виждаш го достатъчно далече (при положение че се движи със разрешената скорост) и в следващия момент се е натресъл в тебе и си виновен, че не си му осигурил предимство.
Абсолютно вярно.Както и други глупости от рода на това, че щом си го ударил отзад значи ти си виновен-без да се отчитат други фактори.
Но виждам,че има тенденция тази порочна практика да се промени в правилната посока.

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от peterdi_bg » 16 апр 2019, 12:32

За да умре човек на пътя, обикновено е виновно повече от едно лице. В случая за мен най-виновен е Местан - другият шофьор го е видял и се е опитал да избегне удара, но Местан просто не е гледал натам, иначе можеше да спре навреме. От друга страна, както в много други ситуации движещият се по главния път се е подвел и се е опитал да мине отпред - ако беше завил надясно, може би нямаше да свърши толкова зле. Само че - да се обвини само един човек е най-лесно, особено като си зрител който не е бил там.

Специално в Кърджалийска област има много пътища нови или ремонтирани, но не са безопасни поради куп причини. Първо поради терена в района всеки път е техничен - завои, наклони, променящи се условия. Второ - много шофьори не се съобразяват с това и се движат бързо по новия асфалт - да припомня, че и фордманиака навремето го удариха там и не можа да избегне катастрофа защото другият просто е карал в неговата лента, а отстрани се слиза в дълбоко дере. Трето - в този район дори на същия първокласен път спокойно си излизат крави и изобщо не им пука, че колите хвърчат с 90-100 км в час. И четвърто - това е международен път, всички румънски туристи дето пътуват напряко от Букурещ към Гърция минават оттам и точно поради тази причина всъщност се построи участъка в който стана тази катастрофа. По-рано целият трафик беше през Момчилград от другата страна на реката. А туристическият поток значи още повече шофьори, които не познават пътя и са потенциално по-рискови от останалите, просто защото не знаят какво да очакват и за какво да внимават.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4248
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от pepy1 » 16 апр 2019, 16:10

Не само в конкретния случай, но и попринцип стане ли птп с подобен сценарий, винаги виновния се оправдава с другия. В конкретния случай, ЛМ не дава предимство на движещия се по главнен път. Става птп и веднага той казва : ми той се движеше с превишена скорост! Е ти с кой уред измери това ? Или просто искаш да обвиниш дуг за твоите грешки! Не съм съгласен обаче с тезата ти за непознатия път. Разсъждавайки от моята гледна точка, когато караш по непознат път, винаги трябва да имаш едно наум за ситуация, следователно караш или с ограничението или по-бавно. Статистически обаче, стават повече катастрофи с водачи каращи по познат път, именно защото мислят че познават пътя отлично, по самонадеяни са и .... става белята. Като цяло културата ни на шофиране е ужасна, не сме толерантни едни към други, самите ние нарушаваме правилата, но се възмущаваме ако някой друг ги наруши. Затова и имаме най-голямата смъртност в ЕС от птп.
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12453
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от HACKO » 17 апр 2019, 08:22

И аз гледах репортажа и се чудя къде е знака, защото съм 99% сигурен, че там имаше ограничение. От 15та година почти всяка седмица ходя на плаж в Гърция и този път го познавам добре.
Познавам също много добре шофьорските умения на туземното население.
В конкретния случай и двамата са се надценили, единия че ще може да излезне преди летящия автомобил да дойде (ако изобщо го е виждал) а другия си е мислел, че може да спре като във Ф1.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
peterdi_bg
Потребител
Потребител
Мнения: 2069
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: Ford Escort Mk3 L Estate 1.3 CVH / Renault Espace II 2.1 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от peterdi_bg » 17 апр 2019, 12:29

pepy1 написа:
16 апр 2019, 16:10
когато караш по непознат път, винаги трябва да имаш едно наум за ситуация, следователно караш или с ограничението или по-бавно
Приветствам тази гледна точка, стремя се да правя същото, но дали го правят всички не знаем...
HACKO написа:
17 апр 2019, 08:22
единия че ще може да излезне преди летящия автомобил да дойде (ако изобщо го е виждал) а другия си е мислел, че може да спре
от изнесената информация и разположението на колите - моят извод е че Местан е навлязъл навътре защото не е видял другия поне докато не е било твърде късно да реагира, другия си е мислел че Местан го вижда и че ще спре, завил е в последния момент наляво. Фактически Местан вече е заемал своята лента в посока Кърджали, но Ахмед заобикаляйки отляво движещия се напред фолксваген се е озовал в същата лента и ударът е станал там. Конкретната вина на единия и на другия може да се оцени само чрез експертизи, измервания, установяване на скорост и тн. Местан може да е спрял на знака стоп, но ситуацията се е развила след това защото най-вероятно другият автомобил се е намирал извън полезрението му. Задължително е било да погледне още веднъж.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4248
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от pepy1 » 17 апр 2019, 14:55

Има една много хубава българска поговорка: седем пъти мери, един път режи. :D
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 12453
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FIESTA 97г/1.25/ X 3493 KA
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от HACKO » 18 апр 2019, 09:26

peterdi_bg написа:
17 апр 2019, 12:29
...... Конкретната вина на единия и на другия може да се оцени само чрез експертизи, измервания, установяване на скорост и тн. Местан може да е спрял на знака стоп, но ситуацията се е развила след това защото най-вероятно другият автомобил се е намирал извън полезрението му. ....
Така трябва, това се опитвам и да изкажа в писанието си по-горе. Обаче познавайки системата, решението за вината се взема още по време на огледа на място, според знака "Стоп", без да се има предвид нищо останало.
Проблема не е от бобината, а от магарето в кабината
(народна мъдрост)

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9968
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от ЯЛТА » 01 юли 2019, 15:01

Статистика на загиналите и ранените от катастрофи от 1951 до 1990 год.
65487676_3211576748860411_4733180936605138944_n.jpg
==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 9968
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ-1582, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от ЯЛТА » 23 юли 2019, 12:13

==============================================================
Изображение
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта