Войната По Пътищата

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2418
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от Ivaylo Georgiev » 08 май 2014, 09:00

Две жени са в тежко състояние след влаковата катастрофа. Шестима са ранени, първият вагон е смачкан до неузнаваемост
По последни данни при инцидента край Септември са ранени шестима души - петима, които са пътували във влака, сред тях е и машинистът, както и шофьорът на камиона. Две жени са в много тежко състояние, като една от тях е с опасност за живота.
Пътнически влак удари камион, има пострадали
И двете пострадали са с мозъчна контузия. Другият тежко пострадал е шофьорът на камиона. Той е с рани по гърдите и главата.
Животът на останалите пострадали е вън от опасност, те са с леки наранявания.
Всички пострадали пътници са се возили в първия вагон на пътническия влак. Това е вагонът, който е смачкан до неузнаваемост от силния удар. Прозорците на вагона са изпочупени, а един от тях е разцепен от метална колона.
Шофьорът на камиона е пренебрегнал червения сигнал и е преминал през жп прелеза, така се е сблъскал с влаковата композиция, съобщи за Dnes.bg говорителят на пазарджишката полиция Милослав Стоянов.
Тежкият инцидент стана около 16:45 ч. Тежкотоварният камион е ударил пътнически влак, пътуващ по маршрут София – Пловдив. Влакът е бил обслужван от тривагонна електрическа мотриса "Дезиро”.
http://www.clubford.org/forum/index.php
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от peterdi_bg » 08 май 2014, 11:38

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1259366 - още снимки от мястото.

Влакът е влачил камиона поне още 100 метра... и ако нещо е смачкано до неузнаваемост, това е камионът и изобщо ми е чудно как шофьорът е оцелял. А при положение, че въпросните колооси са се озовали в пътническия салон, добре че няма загинали.

Същата вечер в Хасково:
...в 19,10 часа на кръстовището на булевард „Раковски” и улица „Дунав” в Хасково е станала катастрофа между таксиметров автомобил Skoda, управляван от 38-годишен хасковлия, лек автомобил Honda Civic, шофиран от 21-годишен младеж от града и лек автомобил Honda Accord с водач 23-годишен младеж.

Водачът на таксито, при маневра завой на ляво към улица „Дунав” не е осигурил предимство на насрещно движещият се Civic, който се врязва в таксиметровия, а в неговия се охлузва леко Accord - a.

В следствие на удара е пострадала возещата се отзад в таксито 57-годишна хасковлийка, която в 19,45 часа е починала по време на приложена реанимация в СОМБАЛ-Хасково.

Водачът на таксито е с комоцио, счупване на израстък на 2 ломбални прешлена, без опасност за живота. Водачът на Civic-а е с натъртване в областта на гърдите и охлузни рани по ръцете, прегледан и освободен за домашно лечение. Возещото се в Civic-a 19-годишно момче е с болки в гръдната област, прегледан и освободен. Образувано е досъдебно производство.
http://fakti.bg/krimi/94815-jena-zagina ... fa-v-taksi

Изображение
Изображение
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от DigiPro » 10 май 2014, 13:50

http://dnes.dir.bg/news/katatrofa-olovrastnoto-16660334
Двама души пострадаха, след като колата им се е ударила в камион на Околовръстното шосе в София. Катастрофата е станала близо до отбивката за квартал "Младост".

Инцидентът, станал около 10.30 часа, затрудни трафика по Околовръстния път, тъй като движението в едната посока се ограничи до една пътна лента.

От полицията обясниха, че лек автомобил "Форд Фиеста" със софийска регистрация се е ударил в задната част на ТИР с пловдивска регистрация. Двамата пострадали са били в леката кола. Те са транспортирани в болница, но до момента няма информация за състоянието им.

Заради тежкия инцидент в района са станали още две по малки катастрофи, които са били само с материални щети.
Image
Image
Image

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2418
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от Ivaylo Georgiev » 14 май 2014, 10:57

Двама души загинаха при катастрофа край „Петолъчката”

Ударили са се три камиона, в опит да предпазят лек автомобил
13/05/2014
Двама професионални шофьори загинаха в жестока катастрофа край „Петолъчката”. Инцидентът стана около 15:00 часа и затвори за часове пътя.
Според очевидци колона от няколко тежкотоварни камиона се е спускала към пътния възел „Петолъчката", когато лека кола пред тях спира внезапно. Първият камион успява да намали, но следващият, за да го избегне, завива наляво и се блъска челно в насрещно движещ се камион.
По все още непотвърдена информация пробата за алкохол на водача на леката кола е положителна. Според очевидци той се навел в движение да търси изпусната цигара.
Загиналите мъже, на 49 и на 55 години, са от Разград и Търговище, единият от тях след седмица се готвел за абитуриентски бал на сина си.
Очаква се движението от „Петолъчката” за Котел да бъде възстановено до полунощ. Разследването по случая продължава.

Видео на Нова телевизия

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от peterdi_bg » 16 май 2014, 08:50

На 14.05 вечерта при пътен инцидент на място е загинал ловешкият бизнесмен Борислав Николов – основател на „Бони Холдинг“ АД, съобщи сайтът LovechToday.eu. Катастрофата е станала около 17.40 часа близо до Ихтиман.

50-годишният Борислав Николов пътувал по АМ „Тракия“ в посока Пловдив със своя Mercedes GL. Автомобилът излязъл от пътя, ударил се в дясната мантинела, след което се прехвърлил над нея, обърнал се в скат и спрял в нива на 100 метра от магистралата. Минути по-късно очевидци на страшната каскада позвънили в полицията и съобщили за инцидента.

На място пристигнали линейка и оперативна група. Лекарите обаче само успели да установят смъртта на Борислав Николов, уточниха от ОД на МВР - София.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2418
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от Ivaylo Georgiev » 19 май 2014, 16:03

Млад шофьор оцеля след удари в дървета и билборд
http://dnes.dir.bg/news/katastrofa-ruse-16717894?nt=4
19 май 2014
23-годишен шофьор оцеля по чудо след катастрофа на пътя Русе–София. Инцидентът стана тази нощ към 3 часа, като при удара са отнесени няколко дървета и билборд. Тежкият инцидент станал по пътя Русе- Бяла, край хижа. „Приста“, непосредствено до бензиностанция "Петрол", съобщи RuseNews. Лек автомобил "Ланча Либра", движещ се в посока Бяла, се блъснал в крайпътно дърво, след което отсякъл второ, отнесъл масивна метална реклама и след полет във въздуха се приземил по таван в трето дърво. Парчета от автомобила са били разпръснати в диаметър от 7-8 метра, но шофьорът е имал невероятен късмет. По информация от полицията в Русе 23-годишният водач не само е оцелял, но и няма сериозни увреждания. Пробата за алкохол в кръвта му е отрицателна. Причините за инцидента се изясняват. Най-вероятно той се е движил с висока скорост и е изгубил управлението на колата, предаде БГНЕС. В този участък има ограничение на скоростта до 80км/час, съобщи читател на Дир.бг.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Куриерски бус се разцепи след удар в стълб
http://dnes.dir.bg/news/okolovrastnoto- ... 20255?nt=4
19 май 2014
Куриерски бус на “Спиди“ се разцепи след удар в стълб на столичното Околовръстно шосе тази сутрин. Сигналът за инцидента е подаден в 9:05 часа. Катастрофата е станала в района между „Бистришко шосе” и „Симеоновско шосе”. Товарният микробус се е движил в посока Перник и Кулата, когато се отклонява от платното, качва се на разделителната ивица и се удря челно в стълб. Водачът на автомобила е пострадал и е откаран в болница, а пратките са прехвърлени в друга кола на компанията, съобщи Булфото, като се позова на колеги на шофьора. Затруднение на трафика на участъка няма.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2418
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от Ivaylo Georgiev » 19 май 2014, 16:53

Спортна кола се вряза в спирка, ученичка e в болница
19 май 2014
http://www.dnes.bg/crime/2014/05/19/spo ... ica.225968
Спортна кола се вряза в автобусна спирка в Пловдив. При инцидентът този следобед пострада 16-годишна ученичка, която е чакала автобус. По данни на очевидци шофьорът на леката кола е карал с повече от 100 километра в час. 16-годишното момиче, което пострада при инцидента, е с два счупени крака и различни травми по тялото, в момента й се прави обстоен преглед, съобщиха за Dnes.bg от УМБАЛ „Св. Георги” в Пловдив. 23-годишен гръцки студент е шофьорът на спортната кола. Според информация на полицията младежът се е врязал с колата в автобусната спирка, след като се е ударил в друг лек автомобил на кръстовището до моста на Герджика в Пловдив. „Прелиташе, направо летеше”, разказа шофьорът на ударената кола. Най-вероятно причина за инцидента е високата скорост. Полицаите са направили тест за наркотици и алкохол на гръцкия студент, който след инцидента е бил в неадекватно състояние. "Шофьорът на „Нисан"-а мина преди малко с 200 километра край едно заведение на съседния булевард и явно е завъртял и е дошъл на този булевард”, разказа очевидец на случилото се. Няколко часа движението по моста беше блокирано. Автобусната спирка е една от най-оживените в Пловдив. Минути преди удара автобус е взел голяма част от чакащите пътници.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от mrdds » 21 май 2014, 13:32

По последни данни на пловдивската полиция :
... на ул. "Победа" лек автомобил "Мерцедес", управляван от В.Д. /43 г./ от Пловдив, предприел ляв завой към ул. "Полковник Сава Муткуров", при който отнел предимството и се сблъскал с право движещия се лек автомобил "Нисан" с водач Б.Х. /23 г./ от Гърция.
В резултат на удара втората кола се качила на тротоара, преминала през две циментови кошчета за отпадъци и три ограничителни съоръжения против паркиране и се забила в автобусната спирка, където стояло 16-годишното момиче.


По свидетелски данни обаче на хора,които са спирали в това време на светофара гърка е прелетял на жълто-червен светофар с висока скорост в крайна лява лента отделена само за ляв завой и е нацелил предницата на мерцедеса ,който чака отсреща за завой наляво през кръстовището.
За съжаление когато парите говорят закона мълчи.... *57300*
Не знаем на кой онбашия е син тоя келеш ,но определено има натиск отгоре.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от ЯЛТА » 22 май 2014, 19:52

За пръв път през 40 год. си шофьорска практика срещам едно напълно професионално и вярно мнение, относно организацията на движение по пътищата:

Доц. Емил Маджарски: Основата за безопасно движение е организацията

8 Април 2014 | 06:07 | Агенция „Фокус”

Доц. Емил Маджарски, ръководител на Висшата школа по Автомобилен транспорт към Сектора за следдипломно обучение при Техническия университет – София и преподавател в катедра „Двигатели и автомобилна техника и транспорт” в ТУ – София пред Агенция „Фокус”

Фокус: Доц. Маджарски, отново се повдигна темата за безопасността по българските пътища, в контекста на промените в Закона за движението. Кои са най-съществените изменения в този закон и как те ще се отразят на безопасността на движението?
Емил Маджарски: Законът наистина трябва да се пренапише. Не бих казал - да се променя, тъй като за 15 години толкова много изменения и допълнения се направиха, че даже и като текст, не може да се чете. Законът урежда правилата за движение по пътищата, но въпреки, че е предвидено да се опазва животът, предвидено е да се улеснява придвижването, не засяга изобщо въпросите за организацията на движение по пътищата. В самия закон, там са правилата за движение по пътищата, а не - организацията на движение по пътищата. В закона, по организацията на движението, се препраща към една Наредба на министъра на регионалното развитие, наредба, която е само от 2 страници, и всяка община си пише собствени наредби по организация на движението. Тоест, законът прави правила за движение, но не засяга въобще организацията на движението. Къде се подготвя стратегията по организация на безопасност на движението? Ако някой познава Закона за движението по пътищата, тоест правилата за движението, това не го прави изобщо специалист по организация на безопасност на движение. Там е проблемът, не толкова в закона, колкото, че няма база, на която да правим организация и регулиране на движението. Това е комплекс от транспортни, пътищарски, психологически, медицински проблеми и не може с една наредба от 2 страници, да правим организация на движението по републиканската пътна мрежа, по градската мрежа.
Вземането на необосновани решения от неспециалисти за организации на автомобилното движение е с трайни последици, с предпоставки за задръствания, конфликтни точки, неправилни действия на пешеходци и водачи. Не, че водачът греши, условията са грешни. Такива са много от повдигнатите пешеходни пътеки. „Модерните кръгови” - забрани, знаци, ограничения - това затруднява движението, и оттам следват неправилни действия на водача. Това е моето мнение, не е проблемът за безопасността на движение в закона. Факт е, че той трябва да се пренапише, ако го погледнете той не може да се чете от допълнения и изменения. Но организация и регулиране на движението на 2 страници не може да се прави, а там е основата за безопасността на автомобилното движение. Никой не изследва транспортните и пешеходни потоци, взима се решение така, гледайки горе в небето за организация на регулиране на движението. Трябваше на кръговото при Драгалевци да загинат 3-ма човека, колко други са пострадали не знам, за да се направи едно по-сериозно регулиране на движението на това място. Повдигнатите пешеходни пътеки са един от много начини за повишаване на безопасността на пешеходното движение. Има още много други начини, но ние наливаме един асфалт и смятаме, че сме повишили безопасността за движението. Въпреки, че изборът на повишаването на пешеходното движение може да стане - зависи от интензивността на транспортните, съответно и от на пешеходните пътеки. Има различни начини, но всеки у нас смята, че който знае член и буква на Закона за движение по пътищата той е специалист по организация и безопасност на движението. Не е така, това е много по-голям транспортен проблем, пътищарски проблем, психологически проблем.
Фокус: Вие сте ръководител и на школа по автотранспорт към сектора за следдипломно обучение към Техническия университет. Кое е най-важното, на което се опитвате да научите вашите възпитаници?
Емил Маджарски: Да мислят и да мерят. Преди да вземат едно решение, да отидат, да изследват и да премерват, а не да гледат в тавана и да взимат решения. Там, на улицата да броят, гледат и мерят. Всичко трябва да се прави на базата на изследвания, а не на кабинетни решения. Ще дам един пример: Твърдението „цял Перник идва в София”. След целодневно броене се оказа, че някъде около 17 000 души идват към София и знаем с какво - с лични автомобили, бусове, с електричката, с автобуси. Масовото твърдение е, че цял Перник идва в София, но не е така. Наскоро, между другото броихме транспортните потоци по „Лъвов мост”. Оказа се, че транспортните потоци се наслагват най-добре на кръстовището, проектът, който беше отхвърлен, който е без кръгово движение. По простата причина, че горе в кръга транспортните потоци са десетократно по-малко от другите потоци. За какво е това кръгово? Това са 22 млн., другото беше с 10 млн., тоест трябва да се мери. Поинтересувайте се някъде генералният транспортен план на София, на каква анкетна база е правен. Генералният транспортен план на София за 3 млн. лв. ли беше там – 2 млн. Колко хора са анкетирани, кой къде пътува и с какво пътува, позаинтересувайте се.
Фокус: По-строги санкции за нарушения по пътищата дали ще повишат безопасността?
Емил Маджарски: Не бих казал. В тези предложения, които чета по вестниците, тук по медиите, едно нещо ми направи впечатление, че една трета от ПТП-ата ставали на завои. И някой се изказва там, че хората не можели да правят завои, затова трябвало да отидат на опреснителни курсове. Само че две трети от ПТП-ата стават на прав участък. Ако следваме тази логика - две трети от водачите не могат да карат направо. Това го чета по интернет, от предложенията. Трябва да се пренапише законът, но смисълът не бива да се променя.
Фокус: До каква степен мобилните и стационарните средства за контрол на движението могат да бъдат фактор за безопасността?
Емил Маджарски: Подкрепям напълно и мобилни, и стационарни, и всякакви средства, стига да са далеч от човешкия фактор за оценка на действията на водача, да не се оценява субективно. Колкото повече камери, толкова по-добре, независимо какви – мобилни, стационарни, но оценката да бъде не субективна, а да се направи, както навсякъде се прави – по абсолютно електронен път.
Фокус: Какво е значението на пътната инфраструктура по отношение на безопасността?
Емил Маджарски: Там е разковничето – в организацията и регулирането на движението, а това основно е пътната мрежа.
Фокус: А вие намирате за рискови кръговите, които са, нали така?
Емил Маджарски: Не навсякъде са подходящи. Напротив, по всички книги пише, че кръговото движение подобрява безопасността на движението. Да, подобрява, но в някои случаи - затруднява в резултат, на което се извършват и нарушения. Вижте кръговото, което е към летището. То е направено извън всякакви норми. Вижте му бордюрите. Един ТИР въобще не може да направи завой в това кръгово и те минават в насрещното движение, за да могат да завият. Ето – неправилно пътно съоръжение.
Фокус: Вие говорите и за повдигане на пешеходните пътеки, те съобразени ли са по някакъв начин по размер, височина?
Емил Маджарски: Най-после почнаха да ги съобразяват, но първите, които ги направиха, бяха едни „кюфтета”, които въобще нямаха никакви стандартни изпълнения. И сега ги има, стоят си. Представете си една повдигната пешеходна пътека, през нея минават хиляди автомобили и нито един пешеходец, кому е нужно това? Може да се направи светофарно регулиране с бутон. Може да се прекъсва автомобилното движение на всеки две минути, и ако има пешеходци, да могат да преминат. В случая, при един малък пешеходен поток, едно такова повдигане, запазването на здравето на преминаващите пешеходци може да се постигне по различни други начини, не само с повдигане, аз това искам да кажа. Хващат се за една идея и почваме: „Дайте навсякъде да наслагаме асфалт”. На широколентова улица с три платна, да повдигам пешеходна пътека, това е срамота. За да имаме три ленти за движение, това означава, че автомобилният поток по тези три ленти е много голям, и повдигаме пешеходна пътека, за да мине един пешеходец. Ще го обезопасим по друг начин – със светофар ще го обезопасим. Дали ще е с бутон, дали ще е с нещо друго – след определен цикъл да светва, ако има пешеходец да минава, но не и да караме хиляди автомобили – да не кажа да си трошат автомобилите, но това е загуба на време за тези, които пътуват в автомобилите.
Фокус: Много пешеходци пострадаха по време на движението си по тротоарите. Според вас има ли някакво подценяване на сигурността? Дали трябва да се повдигнат тротоарите, или някакви защитни механизми да се използват?
Емил Маджарски: Имам тук някакви материали от организации за безопасно движение в Англия. Никъде не видях колчета като при нас. Има навсякъде решетки, които не позволят на автомобилите да се качват по тротоарите, даже и да паркират, но не позволяват и друго – пешеходецът да не преминава по пътното платно. Може да преминава там, където са разрешените за това места. А при нас всъщност не позволява на автомобила да се качи на тротоара, но позволяваме на пешеходеца да пресича на тези места неправилно. В Англия този материал, който го имам просто никъде не видях такова нещо. Навсякъде има решетки.
Решаването на всичките въпроси трябва да става от специалисти, които са транспортни специалисти, които са пътни специалист и които са психолози. Не може, пак искам да кажа, да се решава от хора, които знаят наизуст Закона за движение на пътищата. Това мога да кажа. Научил членовете и наказанията, и се счита, че е специалист по организация и безопасност на движението. Това е много по-широко нещо.
Ива САПУНДЖИЕВА

Източник:
http://focus-news.bg/opinion/2014/04/08 ... iyata.html
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4778
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от pepy1 » 24 май 2014, 17:03

наистина мисли трезво, добър пример е дал с кръговото на летището-аз пък ще дам пример с друго кръгово,това на камбаните пълен провал е то за мен
излизащите от Младост са с триъгълник,идващите от Горубляне също.Изхода на Младост стъпва директно на кръгчето ,тези от Горубляне навлизат в него при пресечкта от Младост.Освен това Младост е дясностоящ на Горубляне и въпреки това 90% от колите чакат идващите от Горубляне да минат и едва тогава минават те.Освен всичко друго е достатъчно тясно камион и кола да не могат да минат заедно
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от peterdi_bg » 28 май 2014, 10:22

Съгласявам се с мнението, за съжаление в този материал малко внимание се обръща на състоянието на пътната инфраструктура. Докато се наливат пари в цитираните измишльотини, пътищата ни страдат повсеместно от недостатъчно поддържане. Кога ли ще разберат, че поне 2-3 пъти годишно трябва да се премахва всичката растителност на 1 м извън банкета. Кога ли ще им стане ясно, че маркировката и светлоотразителните елементи се нуждаят от периодично опресняване/почистване. За маркировката и състоянието на знаците изобщо не ми се говори. Липсващи, бутнати, надраскани, износени, сложени един пред друг така че да се закриват взаимно, знак за ограничение 60 и на 10 м след него знак 70. Поне някои от тези ги махнаха, но със сигурност има още. Изобщо не е случайно, че толкова често говорим и предъвкваме това болно понятие, наречено несъобразена скорост. Ми истината е, че на повечето места състоянието на инфраструктурата не позволява развиването на скорост в рамките на законните ограничения, а от друга страна хората не са свикнали да се съобразяват със знаците защото си мислят че допълнителните ограничения са излишни. Спомнете си какво стана, когато отвориха кръговото на Стара Загора, в нета още могат да се видят репортажите от този ден.

Гледайки ежедневните компилации от видеорегистратори на коли от Русия, Беларус, Украйна и тн, основната част от инцидентите стават от (1) несъобразена скорост и неправилно/рисково изпреварване, (2) неспазване на светлинна сигнализация (минаване с пълна газ на червено), (3) в градски условия набутване в мъртва зона, (4) несъобразяване с поведението на останалите участници в движението. Масово се навлиза в кръстовищата без видимост, а отсреща никой не се съобразява с това. По (1) най-честите проблеми са загуба на управление заради изпреварване или вземане на завой на висока скорост, както и прекалено бързо движение в града и като отпред колоната спре просто се забиват в нея. За техническото състояние на самите коли трудно може да се говори, но се съмнявам че са много по-добре от тукашните, а изпадащи колела в движение не са изолиран случай.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от nikolovvd » 28 май 2014, 10:35

Не спазването на ЗДвП от страна на водачите на МПС е едната страна на медала.
Другите фактори са:
1. Не изпълнение на задълженията на КАТ "Пътна полиция"
Чл. 165. (1) Определени от министъра на вътрешните работи служби:
...
3. следят за състоянието на пътя и пътните принадлежности и издават писмени предупреждения, сигнални писма или разпореждания до собствениците или до администрацията, управляваща пътя, и до фирмата, поддържаща пътния участък, за отстраняване на установени неизправности по тях;
2. Не изпълнение на задълженията на отговарящите за пътната мрежа.
Чл. 3. (1) Лицата, които стопанисват пътищата, ги поддържат изправни с необходимата маркировка и сигнализация за съответния клас път, организират движението по тях така, че да осигурят условия за бързо и сигурно придвижване и за опазване на околната среда от наднормен шум и от замърсяване от моторните превозни средства.
Казана с едно изречение! Никой не спазва закона, а какво да говорим за наредбите, особено Наредба №18!

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от nikolovvd » 31 май 2014, 08:58

И богатите също плачат!
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=4113853

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от peterdi_bg » 04 юни 2014, 00:43

През топлото полугодие в движението, особено в градовете (обаче и извън тях) се включва сериозна бройка колоездачи, много от които грубо нарушават закона за движение по пътищата и генерират риск за ПТП.

Само един пример: завчера по тъмно (10-11 вечерта) на Царица Йоанна светофарът светва зелено. Колите тръгват напред и в този момент отляво надясно минава с висока скорост колоездач без каквито и да е светлини или отразяващи елементи, движещ се със скоростта на автомобил (т.е. никакъв шанс да спре). В лявата лента до мен първа кола беше новичък наточен мерцедес, добре че шофьорът не настъпи педала защото щеше да прати колоездача на следващия светофар.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от peterdi_bg » 05 юни 2014, 10:44

Не мога да не го пусна просто...
Мечтите у нас умират, размазани на тротоара. Като 4-годишния Паоло от Стара Загора. По-страшно е от антична трагедия. 16 г. чакан. Дошъл по чудо на Благовещение. 4 г. гледан като принц. И брутално изтръгнат от живота – пред очите на родителите си! И от камък да си, прекършеното му колело ще ти преобърне душичката. Толкова е страшно, че ти иде да наругаеш даже Бог. Но дали неведомите пътища Господни пратиха ангелчето Паоло на небето?

Не виждам Божия пръст в тази трагедия. А само изкривената мутра на безхаберието. Тя се хили зад всеки бял ковчег, над който ридаем. А само от началото на тази година им изгубихме бройката. Пускаме по една сълза, кръстим се и тайничко въздъхваме: „Добре, че този път кървавия данък не плати моето дете!“. До следващия некролог, от който се усмихва хлапе.

Много е лесно сега да разпънем на кръст и да убием с камъни „баровеца с джипа“ Георги Сапунджиев. Изрод, който дава газ в пешеходна зона и премазва мечтите и бъдещето на едно семейство. Павето в лицето на шофьора убиец обаче рикошира и в нашата глава. Нека, който никога не е минавал на червено, не е „черпил кафе“ катаджия и не е паркирал на тротоара, пръв хвърли камък по него. Истината е, че всички ние газим Паоло, като газим закона. Там, където днес се издига могила от цветя и плюшени играчки, само за месец са написани 30 акта – половината от тях сигурно са на родители, пробвали да „минат метър“, прибирайки детето си от училище. Сега там ще забият колчета – както направиха на окъпаната с кръвта на Съни спирка на „Цариградско шосе“ преди година. Но колко бодлива тел ни трябва, за да се опазим от собственото си безхаберие?

Нека Сапунджиев лежи 10 г. в затвора. Няма справедлива присъда, която да утеши родителите на Паоло. Нито тъмница, която да изчисти греха и съвестта на шофьора убиец. Нека изгние в затвора, ако това ще ни отрезви. Но надали. Защото дори Темида сега да реши с едната ръка да посече Сапунджиев, с другата потупва по рамото джигита Боскос, който преди седмица помете автобусна спирка в Пловдив със 100 км/ч. И докато Пловдив събира кръв и пари, за да проходи 15-годишната Катя, той си лежи у дома в Гърция. Нищо, че има актове за 700 лв. от незаконни гонки у нас. Ако някой българин реши да се прави на мъж по гръцките пътища, ще го одрусат 1500 евро, ще му свалят номерата и ще тича пеш до най-близката поща да си плати глобата като поп. На нас обаче децата не са ни скъпи. Безброй майки в черно плакаха по телевизията, безчет министри се снимаха с тях, а една отиде чак депутат в парламента, за да бори войната по пътищата. Какво ли й е сега, когато се налага да спасява кворума вместо децата по пътищата?

Затова бягат българите. Не за няколко стотака отгоре. Не защото на Запад е рай или политиците им са по-честни от нашите. Просто там има ред. А редът е застраховка. Макар и минимална – гаранция, че няма да сгазят мечтите и бъдещето ти на пешеходната пътека. И от себе си бягаме през Терминал 2. От вируса на безхаберието, който върлува от жълтите павета, до последното кално гето. Затова отвъд границата БГ джигитът е кротко агънце, а хитрецът на дребно – примерен гражданин.

Ваксината? Не чакайте да ни я бие властта. В момента тя не вижда по-далеч от пъпа си, драпайки да се задържи на върха. Държавата не са Орешарски, Сергей, Бойко и Местан. Ние сме. Затова другия път просто не давайте газ на червено. Или, като чуете, че някой комшия пребива системно 7-годишната си дъщеря, не злорадствайте, а звъннете на социалните – утре може да е късно. В противен случай прокобата няма да свърши с Паоло. И благата вест вечно ще се изражда в скръбна вест.
http://ovarna.bg/spodeleno/premazaniyat ... haberieto/
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от urgan » 05 юни 2014, 15:34

Петре, колоездачите нарушават правилата ама шоферите нямат никаква толерантност към тях или повечето от шоферите. Днес например, карам си аз минавам мелницата като идвам от лидъл в хаджи димитър и завивам вече към моста преди кръговото на сливница. Хубаво ама некав с гоуф решава, че трябва мине пред мен и да завие надясно. И какво се получи аз завивам наляво той надясно, как го видях незнам та спряхме и двамата последния момент преди да легна на колата. Проблема с колоездачите не е от вчера, няма алеии няма от къде да минеш, вреш се между колите и тн.
Изображение

Потребителски аватар
peterdi_bg
потребител
потребител
Мнения: 2076
Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
Модел на автомобила: n/a
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от peterdi_bg » 05 юни 2014, 18:52

Е - това че шофьорите нямат толерантност към колоездачите, се знае отдавна. Но и много от колоездачите нарушават правилата, което не им помага в движението.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!

Потребителски аватар
mladen1984
потребител
потребител
Мнения: 1471
Регистриран: 14 апр 2006, 12:16
Модел на автомобила: ford scorpio 2.8i Ghia 204к.с.автоматик
ford scorpio 2.0i Ghia 136k.c. DOHC (1995)
ford scorpio 2.9i Ghia 210k.c. V6 (1995)cosworth
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от mladen1984 » 06 юни 2014, 20:10

Изображение
Тежка катастрофа стана на пътя Пловдив-Марково, на кръстовището на Околовръстното шосе. Три коли са участвали в автомелето и като по чудо няма тежко пострадали. Инцидентът е станал малко преди 17 часа.
Според очевидци лека автомобил "Форд" се движил над 150 км/ч по Околовръстното. Удря "Хонда", която била навлязла в кръстовището да направи ляв завой.
От удара половината от хондата е откъсната и изхвърчала на около 100 метра, другата част се завърта и ударила джип.
По чудо двамата пътници в хондата са оцелели, но са откарани в болница за преглед.
На място имаше пожарни автомобили, които са рязали разцепената кола, за да извадят шофьора и спътника му.
Движението бе изключително затруднено и се регулираше от КАТ. Задръстването към 18 часа продължаваше да бъде няколко километра.
Информация Plovdiv24.bg
ВИДЕО НА ПО-ДОЛНИЯ ЛИНК
http://www.dunavmost.bg/news-bulgaria/i ... dve-chasti

В случая не мога да коментирам кой е по-виновен!Мога само да кажа ,че много често минавам по този маршрут и винаги съм свидетел на масово неспазване на пътните знаци и отнемане на предимството.А като цяло мястото е маркирано идеално с всякаква маркировка и оказателни табели.Има и ограничение на скоростта 60км/ч.
По думи на очевидци на форда (Мондео) му е отнето предимството.А пък той от своя страна бил се движил много бързо.Но твърдението че се е движил с 150 е просто абсурдно.И ми е чудно как са успяли да го засекат!??
Изображение

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от ЯЛТА » 07 юни 2014, 15:18

Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10848
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Войната По Пътищата

Мнение от ЯЛТА » 09 юни 2014, 01:33

Изображение

Гори автобус с инв. №3589, с метанова газова инсталация, огънят е обхванал бутилките, които са карбонови.

Изображение

http://bnt.bg/news/politsiya/avtobus-gorya-v-sofiya
Последна промяна от ЯЛТА на 09 юни 2014, 12:17, променено общо 1 път.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 121 госта