Говорилня

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от HACKO » 07 ное 2018, 19:20

ЯЛТА написа:
07 ное 2018, 17:47
ivo_63 написа:
07 ное 2018, 17:36
А ако в едно семейство , една кола се кара от 3-4 човека ?
В последните 10 год. не съм видял такъв случай. Обикновенно автомобилите стигат и до 5 в четиричленно семейство, и съвсем нормално е да се притежават по три, или два автомобила, на семейство..
В провинцията не е така, най-често или колите отговарят на броя на правоспособните водачи или са по-малко (съпругата има правоспособност, но кара само когато мъжа е пиян).
Смяната на номера няма да помогне, застрахователите са хитри, имат и VIN а той няма как да се смени.
В момента в новините казват, че тече 30 дневен срок за обсъждане. Най-вероятно никой няма да ни пита за мнението ни, затова ТРЯБВА да излезем и да го кажем, защото после ще кажат "ами като сте имали възражения защо не ги казахте докато течеше обсъждането".

НЕ МОЖЕ КУПУВАЙКИ СИ КОЛА ДА НОСИШ ОТГОВОРНОСТ ЗА ПРОВИНЕНИЯТА НА ДРУГО ЛИЦЕ!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от ivo_63 » 07 ное 2018, 19:36

В провинцията, по селата , хората , предимно мюсулмани имат по 3-4 деца , доходите им са 1500-2000 лв и познайте колко шофьора и колко коли имат ! Бай Амет още не се е усетил къде ще удари гръмотевицата. Мен лично не ме бърка, ще бъда от водачите с бонус, даже антирадара продадох с предната кола. В другия вариант - 2 деца , студенти в 2 различни града + една кола на тати - 3 граждански х 300 лв , ебаси кефа. Хора 1000 лева за нищо ли ги нямате и второ - на маймуни ни правят, вижте какви смешки искат да направят закон. Тая вечер дадоха един депутат дето казал в предизборната си кампания , че ако го изберат ще направи разследване срещу Цеци шестте апартамента и тая вечер каза " ама казал съм една глупост и сега какво..."Ами с тая глупост е подвел много хора да гласуват за него , като няма да си изпълнява предизборната програма - аре на село....
Сега , като се замисля , аз лично имам голяма далавера , като одъртее съвсем колата и тръгна да я продавам в графа екстри ще мога да добавя : гражданска с бонус ..... само 300 лв. Щото тогава ще са станали по 3000 лв. Няма да спрат тия ....Щом дадем по хххх лева , ще кажат : аааа , може и още ,а ???!!!

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от dimkar » 07 ное 2018, 21:53

Не виждам никакъв проблем, че колата на "джигита" ще бъде с голям малус при евентуална продажба. Това е проблем на "джигита", не мой. Един бърз поглед върху полицата му за ГО би ми дало повод за пазарлък, ако толкова искам да купя точно тази кола. :lol:

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от ЯЛТА » 07 ное 2018, 22:24

Ако имат за цел да намалеят колите по този начин,- да им имам и просташката логика. В крайна сметка колата сама не прави нарушения, и именно за това застраховката трябва да е на шофьора. Не знам как е в нормалния свят, но едва ли е така.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от dimkar » 07 ное 2018, 22:35

Ами, това е просто още един негатив в кошницата на джигита. Нещо против ли имаш? Аз нямам. Напротив. Хак да му е.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от ЯЛТА » 07 ное 2018, 22:55

Е нали за това иде реч, че ако ти примерно изгориш с кошница на джигит, ТИ какво отношение ще имаш към нарушенията МУ ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от dimkar » 07 ное 2018, 23:16

А как мислиш, че бих изгорял? Не виждам такъв вариант.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от HACKO » 07 ное 2018, 23:39

Мите, не хващаш уловката а тя е проста. Максимума на бонуса е 25% а на малуса 400%, като ако си се "оборудвал" със 400% на следващата година ако нямаш нарушение не се връщаш на стандартната застраховка а намаляш 400те% с 1/7 от 25% (не ми се смята това колко % е) и никога не може да падне вече под 375% надценка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от dimkar » 07 ное 2018, 23:52

Да, това е така. Само не разбрах, как ще стане това, да се "оборудвам" с кола, с 400% малус.

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от ЯЛТА » 08 ное 2018, 00:05

Много малус, и никакъв бонус.

Една безумна наредба: много малус, никакъв бонус за Гражданската
==============================================================

Тъжен, но безспорен факт е, че в България най-лесно преуспяват тарикатите, които винаги намират начин да прецакат другите.

ОЩЕ ПО ТЕМАТА
Застраховката Гражданска отговорност поскъпва четири пъти за рискови шофьори06/11/2018Застраховката Гражданска отговорност поскъпва четири пъти за рискови шофьори
За съжаление, това в много случаи става с помощта на държавата. Законите, които се приемат, и органите, които са призвани да следят за тяхното спазване, често толерират онези, които газят правилата, и наказват хората, които стриктно ги спазват. Някой краде ток, вода или парно, а всички покриваме загубите. Някои работят в сивата икономика, всички плащаме за въвеждането на нови и нови мерки, които уж целят да изсветлят икономиката.

Последният крещящ пример е наредбата за въвеждането на чаканата над 10 години система „Бонус малус“, която най-после трябва да разграничи съвестните шофьори от джигитите на пътя. Да, ама не, както казваше един известен журналист. В предложената система има много малус и почти никакъв бонус. Тя на практика ще накаже всички коректни шофьори и то за години напред, и няма да дисциплинира безразсъдните и наглите. Ето само няколко забележителни идеи от въпросната наредба:

Всички шофьори, независимо как са карали досега и дали са извършвали леки или тежки нарушения, завършили щастливо или трагично, се слагат на равна нога през първата година от въвеждането на системата.

Ако шофьорът няма никакви нарушения, даже има златен талон за години безопасно шофиране, ще трябва да чака поне 8 години, за да бъде възнаграден с някаква по-съществена отстъпка от застраховката - 25%.

Ако изряден шофьор си купи кола, която е била собственост на джигит, ще трябва години наред да плаща за неговите грехове – първо, докато успее да се добере до стартовата права, и после още толкова, докато най-после признаят, че заслужава по-сериозно поощрение за своето поведение.

Ако изряден шофьор ползва една и съща кола съвместно с не толкова съвестен колега или роднина, плаща и за техните грехове и то во веки веков, защото винаги ще се взема класа на най-лошия водач за застраховката.


Ако изряден шофьор си купи нова кола без „биография“, отново няма да се взема предвид досегашното му поведение. Започва се от нулата! Т.е. при всички положения чистото минало на безупречен водач не дава никакво предимство!

Ако една кола е семейна съсобственост (както е в над 90% от случаите), но вашата половинка няма книжка, тя или той също трябва да има клас по „Бонус малус“. Без да е ясно как точно ще се определя той – дали от поведението му като пътник или като пешеходец, но е сигурно, че ако случайно реши да си извади книжка и вие сте нарушавали правилата, ще плаща години наред за вашето безхаберие.

На джигит с финансови възможности, който може да си позволи мощна кола, му е все тая колко ще е скъпа застраховката, ако изобщо е благоволил да се сдобие с такава – дали с 400% или 1000%. Защо тогава очакваме „Бонус малус“ да го дисциплинира?

Разбира се, всичко това се прави с добри намерения.

Според мотивите на наредбата – за да се пресекат всякакви опити за манипулации. По обясненията на зам.-председателя на КФН целта е всеки да внимава от кого купува и с кого дели колата си, чиято биография също била много важна и трябвало да се знае, ако е участвала в катастрофа, например. Абсолютно вярно! Но това се установява от технически преглед. За един купувач е важно колата да е безопасна за каране и на приемлива цена. Отсега нататък ще трябва да разследва и що за човек е продавачът, което, между другото, изобщо не е ясно как ще се установява и дали въобще е възможно. Още един пример колко безумно е това предложение – 10 точки се отнемат, ако шофьорът е хванат да кара с алкохол в кръвта, ако не е спазил дистанция или е отнел предимство. В случая това няма никакво отношение към състоянието на автомобила, защото, за щастие, до произшествие не се е стигнало. Но бъдещият купувач ще трябва да плаща години наред „глоба“ за поведението на човек, когото дори не познава.

Всичко това за пореден път показва тотално непознаване на проблемите с безопасността на пътя или поне пълно безсилие те да бъдат решени. Показателно е, че наредбата бе представена в същата седмица, когато избухна скандалът с предложението да бъде сложен и таван на обезщетенията за роднини на пострадали в катастрофи. Вероятно наредбата трябваше да “потуши” скандала с лимита на цената на човешкия живот загубен в пътен инцидент. Постигна се обратния ефект – управляващите наляха масло в огъня! Защото и двете идеи на практика наказват невинните за сметка на виновните и се занимават с последиците, а не с причините за увеличаващите се инциденти по пътя.

Въобще, има ли и една справедлива разпоредба в наредбата предложена от финансовия регулатор? Въпросът е риторичен, а отговорът е “Няма”! Затова е най-добре да я изтеглят и да си пренапишат домашното отново!

За да бъдат ограничени катастрофите, трябват три простички неща – добри пътища и пътни съоръжения, строг и безкомпромисен контрол и неизбежни наказания за нарушителите.

Как така безразсъдните български шофьори могат да спазват всички правила в Германия или дори в Гърция, но не у нас? Защото там е ясно, че санкциите са жестоки и няма измъкване. Защото системата за прилагането им е бърза и ефективна. Защото където има функционираща съдебна система наказанията се изпълняват веднага и неизбежно, а това води след себе си и до превенция на нарушенията.

Защо при всеки трагичен инцидент на пътя у нас хората излизат да протестират? Защото знаят, че виновните ще се разминат с наказанията, ако не привлекат общественото и медийното внимание. Последният пример е от Търговище, където помелият двама младежи беше задържан едва след като населението се възмути публично. Делата и за най-елементарните нарушения се точат години наред, глобите изобщо не се събират, а принудителните мерки се прилагат само проформа! Та всеки ден разни тарикати карат в аварийните ленти или изпреварват опасно, и то под носа на КАТ! И нищо не им се случва!

Така че проблемът не е какво обезщетение да платим на почернените близки на някой трагично загинал! Проблемът е как да не се стига изобщо до там. Защото, когато загине любим човек, и 10 млн. лв. няма да компенсират болката и страданията.

Проблемът не е как да унифицираме всички шофьори като нарушители, а как да ги разграничим, като поощрим коректните и накажем безразсъдните.

Проблемът не е колко по-тежки и абсурдни наказания да вкараме в законите, а кога КАТ, пътна полиция и съдилищата ще започнат да си вършат работата бързо и качествено.

Всичко останало е шумен и ефектен, но безсмислен популизъм!
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от ЯЛТА » 08 ное 2018, 00:27

dimkar написа:
07 ное 2018, 23:52
Да, това е така. Само не разбрах, как ще стане това, да се "оборудвам" с кола, с 400% малус.
Бе на един професор по право в София преди години му пребродадоха 4 пъти апартамента, па чак на четвъртия път разбра, а пък четвъртият, третият, и вторият собственици били съвестни купувачи според закона........... И си остана без жилището и с пари за получаване в близките 100 години. Така че не се прави на най разбиращия да викаш дявола. Принципно се борим срещу тази простотия, но на тебе ти дреме, защото не ти пука, и мислиш че всички други може да загазят- но не и ти..............
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от ivo_63 » 08 ное 2018, 09:49

То обикновено , най-тарикатите изгарят ...

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от ЯЛТА » 08 ное 2018, 10:21

Ами какво ще се случи с лизингови и върнати автомобили с тежест-малус ? И за това няма кой да помисли........... notworking

https://www.youtube.com/watch?v=MkA8RUqk-nI&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3jwD_3qQ77mAz5tR2ENroz_FDXXqeCw_EikmieIVY4BjHUjelF1RZNhQY
45600064_10157104103056833_2964383545776144384_n.jpg
Последна промяна от ЯЛТА на 08 ное 2018, 11:48, променено общо 2 пъти.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10831
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от ЯЛТА » 08 ное 2018, 10:47

5 - те закона на глупостта и техните опасни последствия.

Глупостта е много по-опасна, отколкото сме свикнали да предполагаме. Това е един от основните изводи на известния италиански историк и икономист Карло Чипола. Дълги години той изследва напълно сериозно природата на глупостта и накрая формулира пет универсални закона, валидни за всяко общество. Препоръчваме ви да се запознаете с труда на Чипола с профилактична цел и общообразователна цел, пише "Мениджър Нюз".

ПЪРВИ ЗАКОН: Човек винаги недооценява количеството идиоти, които го заобикалят

Звучи като завоалирана баналност и снобизъм, но животът потвърждава, че е истина. Колкото и добре да преценявате хората, постоянно ще се сблъсквате със следните ситуации:
- Човек, който винаги изглежда умен и рационален, се оказва невероятен идиот;

- Глупаците винаги изникват на най-неочакваното място и в най-неподходящото време, за да провалят вашите планове.

ВТОРИ ЗАКОН: Вероятността човек да е глупав не зависи от останалите му качества

Дългогодишен опит и наблюдения ме убедиха, че хората не са еднакви – едни са глупави, други не. И това е природно заложено, не е обусловено от културни фактори. Човек е глупак, така, както е риж или има нулева кръвна група. Такъв са ражда, по волята на Провидението, ако щете.

Образованието няма нищо общо с вероятността за наличие на определено количество глупаци в обществото. Това потвърдиха многочислените ми експерименти в университети с доброволци, разделени в пет групи: студенти, офис служители, обслужващ персонал, сътрудници в администрацията и преподаватели. Когато анализирах групата на нискоквалифицираните, броят на глупаците в нея се оказа по-висок от очакванията ми (което доказва ПЪРВИЯТ ЗАКОН ЗА ГЛУПОСТТА). Отдадох го на социални фактори: бедност, сегрегация, необразованост. Но, нагоре по социалната стълбица, установих същото съотношение сред „белите якички” и студентите. Още по-впечатляващо бе да видя това число и в професорските среди – независимо дали тествах теорията си в малък провинциален колеж или голям и престижен университет. Бях толкова поразен, че реших да подложа на експеримент и социалния елит на света – Нобеловите лауреати. Резултатите потвърдиха суперсилите на природата: същото количество лауреати се оказаха глупаци.

Идеята, която изразява Вторият закон е сложна за възприемане, но многочислени експерименти потвърждават желязната й правота. Феминистките поддържат Втория закон, доколкото той защитава позицията, че глупачките сред жените не са повече от глупаците сред мъжете. Изводите от него са плашещи: независимо дали ще се озовете във висшето общество, или ще решите да прекарате няколко години от живота си сред аборигенско племе, винаги ще ви се налага да се сблъсквате с такова количество идиоти, което винаги ще надхвърля вашите очаквания.

ТРЕТИ ЗАКОН: Глупакът – това е човек, чиито действия водят до щети и загуби за друг човек или дори група от хора, като при това не носят полза за самия него и дори често се обръщат срещу самия него

Третият закон предполага, че всички хора се делят на 4 групи: простаци (П), умници (У), бандити (Б) и глупаци (Г).

Ако Питър предприеме действие, което го ощетява, но в същото време носи полза на Джон, то Питър е категория П. Ако Питър върши нещо, което облагодетелства и него, и Джон, той е умник – У. Ако действията на Питър му носят полза, но Джон страда от тях, то Питър, съвсем ясно, е бандит. В последната категория Питър е глупак, когато попадне в отрицателната зона, под осите на всички останали три.

Не е трудно да си представим мащаба на пораженията, които са в състояние да нанесат глупаците, попадайки в управленски органи и облечени в политически и социални пълномощия. Струва си обаче да уточним отделно какво именно прави глупака опасен.

Глупавите хора са опасни на първо място, защото разумните трудно могат да допуснат и да схванат логиката на неразумното поведение. Умният човек е способен да разбере логиката на бандита, тъй като тя е рационална - той винаги иска да получи повече блага, но не е достатъчно умен да ги спечели. В този смисъл бандитът е предсказуем, можеш да си изградиш защита срещу него.

Да се прогнозират действията на глупеца обаче е невъзможно. Той вреди без причини, без цел, без план, на най-неочакваното място, в най-неподходящото време. Умният човек не притежава способността да предусети кога идиотът ще нанесе своя удар. Затова и атаката на глупака обикновено е изненадваща. И дори, когато стане очевидна е трудно да се защитиш, тъй като тя няма рационална структура. Това е случаят, за който Шилер казва. „Пред глупостта и боговете са безсилни."

ЧЕТВЪРТИ ЗАКОН: Не-глупаците винаги подецняват разрушителния потенциал на глупаците



В частност не-глупаците постоянно забравят, че да си имаш работа с глупаци по всяко време, на всяко място и при всякакви обстоятелства означава да направиш грешка, която ще ти струва скъпо в бъдеще.

Простаците от категория П (припомнете си Третия закон) обикновено не са способни да разпознаят опасността от глупаците, което не е странно. Странното е, че по същия начин глупците биват подценявани и от умниците, и от бандитите. В присъствието на глупака те се отпускат, падат им защитните механизми, докато се наслаждават на интелектуалното си превъзходство вместо спешно да се мобилизират и да сведат до минимум вредите, които глупакът във всеки един момент може да нанесе.

Разпространен стереотип е, че глупакът вреди само на себе си. Не. Не бъркайте глупаците с безпомощните простаци. Никога не се съюзявайте с глупаци, въобразявайки си, че можете да ги изпозвате за собствена изгода. Ако постъпвате така, очевидно е, че не разбирате природата на глупостта. Така сами предоставяте на глупака поле да се развихри и да сътвори непоправими поразии.

ПЕТИ ЗАКОН: Глупакът е най-опасният тип личност



Следствие: Глупакът е по-опасен от бандита

Резултатът от действието на бандита е преминаване на благата от един към друг. На обществото, като цяло, от това не му става нито по-топло, нито по-студено. Ако в него преобладават бандити, то тихо си загнива, но нищо катастрофално не произтича. И всяка система би се свеждала до трансфер на богатсвото към тези, които предприемат действия в тази посока. Ако хипотетично допуснем, че в едно общество всички са бандити, то системата би се наслаждавала на стабилност. Това лесно се онагледява с всяка страна, в която властта е корумпирана, а гражданите й постоянно заобикалят закона.

Когато на сцената обаче излязат глупаците, картината изцяло се променя. Те нанасят щети без да извличат ползи. Благата биват унищожавани, обществото обеднява.

Историята доказва, че във всеки един период – независимо дали хилядолетия назад, или сега, дадена страна прогресира тогава, когато във власта има достатъчно умни хора, които удържат активните глупаци и не им позволяват да разрушат това, което умниците са създали или произвели. В регресиращите страни, глупаците са също толкова на брой, колкото и в прогресиращите, но във върхушката се наблюдава ръст на дела на глупавите бандити, а сред останалото население – на наивните простаци. Такава промяна на съотношението неизбежно ускорява деструктивните последствия от действията на глупаците и цялата страна отива по дяволите.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от HACKO » 08 ное 2018, 19:29

dimkar написа:
07 ное 2018, 23:52
Да, това е така. Само не разбрах, как ще стане това, да се "оборудвам" с кола, с 400% малус.
dimkar написа:
07 ное 2018, 21:53
....... Един бърз поглед върху полицата му за ГО би ми дало повод за пазарлък, ако толкова искам да купя точно тази кола. :lol:
Може би така ;):

А и да не забравяме, че всеки, колкото и внимателен и дисциплиниран водач е, може да причини виновно ПТП.
Не подценявайте застрахователите, бъдете сигурни, че дори при причинено леко ПТП, малуса веднага ще скочи на максимума, а дори и за 10Км превишение, наказателните точки ще са достатъчно много. Същевременно колкото и да си примерен, бонуса е само 1 пункт на година.
Има много голяма вероятност това доведе до обратен ефект. След като по някаква причина някой стигне до максимума, като няма реална переспектива това да отпадне, вече нищо не може да го дисциплинира.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

ivo_63
Потребител
Потребител
Мнения: 1260
Регистриран: 07 авг 2007, 10:35
Модел на автомобила: ford mondeo MK1 1.8 TD ex
ford focus 2 1.6 tdci 2007
Местоположение: ruse
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от ivo_63 » 08 ное 2018, 20:27

Вие наистина ли мислите , че гражданската ще стане 1000 лв ? Хората на Аметката ще гътнат веднага правителството. Схема е отново елементарна - казват , че искат гражданска 1000 кинта , бащицата излиза и ни спасява и разпорежда веднага гражданската да стане 500 лв , ние му благодарим , целуваме му кой уя, кой ръката и Тиквата печели още един мандат. Който пак няма да изкара до края. Сериала продължава ....

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от freeway » 08 ное 2018, 21:56

Абе уж всички сме много добри и изрядни шофьори по авто форумите, пък голяма олелия за тоя бонус малус.
Що така бе, Миме.....???

Потребителски аватар
dimkar
потребител
потребител
Мнения: 1364
Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
Модел на автомобила: Nissan
Местоположение: Сопот
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от dimkar » 08 ное 2018, 22:11

Май повече се тревожите за малусите. Що ли? :lol:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13096
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD
FOCUS 00г/1.6/КОМБИ/ Х 7003 КА
FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от HACKO » 08 ное 2018, 23:45

Защото системата е така измислена, че до 5 г. всички ще сме с 400% надценка (дет` се вика мутрите са го измислили). А и както се казва в една древна книга "нека който е безгрешен пръв да хвърли камък".
Иво, и това ми се върти из главата, ама дори и така разликата е, че в този случай ще ни сложат вазелин.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

freeway
потребител
потребител
Мнения: 536
Регистриран: 26 дек 2016, 23:08
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Re: Говорилня

Мнение от freeway » 08 ное 2018, 23:52

Системата казва, че за едни ще има бонус малус, а за други бонус фалос, какво толкова сложно има за разбиране?

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта