Страница 1 от 2
Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 15:22
от izrotbg
-= Хора абе тука имаме един много тъп спор, става вапрос, кое е по устоичиво в завой с голяма скорост. Та опитвам се да обедя 1 човек който незнаино защо не може да проумее че джипа е много по нестабилен, аз лично сам виждал доста джипове които са на по 2 думи ако влизат в завои с голяма скорост или някои некадарен се прави на май и ги варти на място... както и да е ... идеята ми е дали някои може да ми помогне да намеря някви проучвания иследвалия или нещо просто официялно черно на бяло за този индивит ??? =-
-= Мерси предварително =-

Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 15:30
от la4o
джипа е по-нестабилен поради по-високия център на тежестта.
П.С Един съвет - опитай да пишеш с по-малко правописни грешки. Личи си, че голяма част от тях са от бързане и недоглеждане. Прави изключително лошо впечатление.
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 15:33
от izrotbg
-= Абе човек аз тва го знам ама ми трябва нещо по-официално смисал някой, ако знае за някви проучвания или опити правени и може да каже от каде може да им тегля 1 поглед=-
А от ностно правописа ми ... човек глеи че и никат ми е збъркан ... смисал споко знам че правя ужасно много грешки ... до такива неща водят непрекъснатото писане на други езици и програмите за спел чек ...
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 15:58
от mitakinen
Бях гледал в тв предаването FIFTH GEAR едно такова сравнение. Джипа (Ланд Роувър Дифендър) се обърна, а леката кола само се завъртя и продължи да върви. Ще по потърся и ще го кача да го видят неверниците.
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 16:11
от izrotbg
-= перфецтно ще е батко ако успееш да постнеш линкче за това филче
>:D<: =-
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 16:12
от momo76
Това в Пета скорост и аз го гледах Ягуара само се пързаля по пътя а Рейндж Ровера се търкаля по таван. Щом твоя приятел е толкова сигурен, нека се качи в някой джип и да пробва рязко въртене на волана ляво дясно с голяма скорост, ефекта е поразителен. Аз след такова изпълнение се озовах висящ на коланите в поза крака високо глава ниско след двоен аксел (от фигурното пързаляне идва) .
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 16:18
от izrotbg
-= е за тва тача да сам ниско долу а не в джипа ... а и акодобре сам разбрал конспекцията на картинката добре че си бил с колан иначе кои те знае дали щеше да пишеш толкова весело за тази случка
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 17:29
от Sasho85
Тези могат да карат
http://www.vbox7.com/play:c0bb936d" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vbox7.com/play:8217080c" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vbox7.com/play:2c969683" onclick="window.open(this.href);return false;
За разлика от тези
http://www.vbox7.com/play:9b3e6426" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vbox7.com/play:93c932dc" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 17:35
от izrotbg
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 18:32
от momo76
izrotbg написа:-= е за тва тача да сам ниско долу а не в джипа ... а и акодобре сам разбрал конспекцията на картинката добре че си бил с колан иначе кои те знае дали щеше да пишеш толкова весело за тази случка
Е колани и възглавници. Иначе ситуацията е доста траги-комична. Изкача един глиган на пътя пред мен, рязка маневра в ляво да заобиколим глигана, закачам глигана леко с единия фар, рязка маневра в дясно че излизам от пътя и се почна въртенето, малко по пътя и после в нивата. След 50-60м колата се спря в едно дърво с колелата нагоре.
Колата беше (бракувахме я след това) Рено Канго 4х4, нещо средно между джип и пикап.
Най гадното беше че глигана си замина, явно много леко съм го ударил. Поне можеше едни наденички да си хапна за здраве.
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 18:39
от izrotbg
-= варзало му е на глигана няа спор ... пак и те са здражи добичета тия ....

=-
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 20:54
от nikolovvd
Sasho85 написа:Тези могат да карат
А задава ли си някой въпроса защо го правят с джипове, а не с леки автомобили?
Ако някой е гледал подобни каскади с леки автомобили ще му направи впечетление, че при леки автомобили ъгъла на изправяне е почти 2 пъти по-голям заради ниския център на тежестта.
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 21:02
от Sasho85
nikolovvd написа:Sasho85 написа:
А задава ли си някой въпроса защо го правят с джипове, а не с леки автомобили?
Ако някой е гледал подобни каскади с леки автомобили ще му направи впечетление, че при леки автомобили ъгъла на изправяне е почти 2 пъти по-голям заради ниския център на тежестта.
Също така леките автомобили ги изправят с рампи, докато тук не е нужна. Според мен това е доказателство, кое е по-стабилно
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 21:02
от Sasho85
nikolovvd написа:
А задава ли си някой въпроса защо го правят с джипове, а не с леки автомобили?
Ако някой е гледал подобни каскади с леки автомобили ще му направи впечетление, че при леки автомобили ъгъла на изправяне е почти 2 пъти по-голям заради ниския център на тежестта.
Също така леките автомобили ги изправят с рампи, докато тук не е нужна. Според мен това е доказателство, кое е по-стабилно
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 21:12
от nikolovvd
Точно така. С рампа ги изправят.
Припомнете си катастрофата на Ставийски с Хамъра. Свидетелите коментираха, че джипа е бил на две гуми при сблъсъка.
Ако беше с лек автомобил едва ли щеше да има катастрофа.
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 22:48
от vargala81
ибах мамаму ,как го е исправил на две гуми ония звяр ,че той сигорно тежи към 4 тона
Re: Седан или джип???
Публикувано: 10 юни 2008, 23:41
от iztreshtql
Абе не се излагайте

... вижте кви джипове давате..., я сравнете една новичка Х5, дето гумите са и като на валяк, и ниска колко Фокуса. Разбира се че Паджерото ще се катурне

. Я Кайен намерете така да се обърне. Джип Е В ПЪТИ ПО СТАБИЛЕН в завой, все пак като тръгне да се пързаля си има още две колелца дето ти помагат ако се наложи. А и вашите примери са в някакви изгъзици, дето некви луди решили да въртят джип за офроуд на асфалт. Има голяма разлика от джип до джип. Дали Х6 (което днеска видях, минаваше пред Калипсо, УНИКАЛНО Е) ще се катурне в завой, като кривнеш рязко? Според мен, трябва да се дадат някакви параметри, за да се сравняват еднакви неща.
Re: Седан или джип???
Публикувано: 11 юни 2008, 02:08
от izrotbg
iztreshtql написа:бе не се излагайте

... вижте кви джипове давате..., я сравнете една новичка Х5, дето гумите са и като на валяк, и ниска колко Фокуса. Разбира се че Паджерото ще се катурне

-= пич не се излагай, ти ако намериш дори модел олроадс дето да не е некав супер инчанчен и с незман толкова никско спортно окачване кола, дето да е ниска колкото фокуса, щи подаря моят фокус.... а и да с 1 милион защити системи и компиутри джиповете стават доста стабилни, но пак остават по нестабилни от един седан, не пропускаи и факта че има и доста автомобили, които са с гуми като на трактор и тва не е чак такъв фактор вече, защото центъра на тежеста остава по висок и гравитацията си казва своето .... =-
Re: Седан или джип???
Публикувано: 11 юни 2008, 07:36
от la4o
еее iztreshtql, тук не съм съгласен с теб...
като даваш за пример Cayenne, слагай за сравнение 911, а не москвич
Просто е нелепо да се твърди, че джип е по стабилен от лека кола, още повече пък В ПЪТИ... ти сам казваш, че трябва да се сравняват еднакви неща... едно е ясно високия център на тежестта губи...
а иначе никой не спори, че има конкретни коли които са в пъти по-нестабилни от конкретни джипове...
темата е типичен пример за това, как може от глупав въпрос да възникне още по-глупав спор... а относно това дали има "проучвания или опити" за сравняване на устойчивостта на лек автомобил и джип, вероятността е толкова голяма колкото и научен труд за установяване на по-топлата вода... от студения или от топлия кран...
Re: Седан или джип???
Публикувано: 11 юни 2008, 09:41
от iztreshtql
Това казвам, трябва да се сравняват еднакви неща. Знаете, карах Фокус, еми за съжаление беше по несигурен във всеки един завой от Санта Фе-то на баща ми /новото, за старото не знам/. Карал съм доста километри и на двете. Как да ви обясня, че и с това предно ми се е случвало по Витоша, задницата да се пробва да ме настига. Въпроса е вие за какво каране говорите, значи разбира се, че ако тръгнеш да въртиш оффроуд джип, примерно на грапавия асфалт в даскало, вероятността да го обърнеш сигурно е над 75%, а за колата е подчти нулев, но това не са нормалния условия. Защото, постави колата в пресечен терен примерно, да видиш след кано няма огормния хот на амортесьора, който има джипа, тогава кое става по стабилно? Истината е, поне според мен, че се навъдиха много шусейни джипове, който нямат общо с оффроуд джиповете, както и тяхната стабилност.