Коли с дясна дирекция
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Коли с дясна дирекция
Правя тема, защото много почна да се пише в обявата ми
The seven, дай пример за предпоставките за ПТП, че били в пъти повече, не говоря за бус на двупосочен път, там е абсурд да видиш нещо ако си зад камион, но в кола има достатъчно видимост да се предприеме нормално изпреварване (да не говорим, че разрешената скорост за движение в България, освен по автомагистрала, е 90 км/ч
)
ПП: вече имам около 8000 км в България с нея и досега трудности не съм срещал, дори си има предимства на някои тип кръстовища.

The seven, дай пример за предпоставките за ПТП, че били в пъти повече, не говоря за бус на двупосочен път, там е абсурд да видиш нещо ако си зад камион, но в кола има достатъчно видимост да се предприеме нормално изпреварване (да не говорим, че разрешената скорост за движение в България, освен по автомагистрала, е 90 км/ч

ПП: вече имам около 8000 км в България с нея и досега трудности не съм срещал, дори си има предимства на някои тип кръстовища.


- gorskiq
- потребител
- Мнения: 361
- Регистриран: 21 юли 2006, 12:13
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0i 16v Ghia "99, Renault twingo 1.2 8v "00, Ex Ford Mondeo 1.8 16v GLX ''95
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Около мен има 6 колеги и приятели които карат коли с дясна дирекция и никой не се оплаква. На отиване до работа и обратно - 12 км. я изпреваря 3-4 коли я не. Извън града пътувам повечето пъти семейно- жената винаги ми казва, ако се наложи да изпреваря някой. А пък който кара джип има още по-голяма видимост. В крайна сметка караме мощни коли и изпреварването въобще не е толкова трудно. Предпочитам 6-7 годишна "англичанка", отколкото 10 годишна "италиянка" за едни и същи пари.
- vessomitkov
- потребител
- Мнения: 560
- Регистриран: 14 дек 2007, 15:14
- Модел на автомобила: Ford Taunus 2.0 OHC '81, RIP
Ford Taunus 1.6 OHC '79
Ford Taunus 1.3 OHC '76
Ford Taunus coupe 2.0 V6 '71 - Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Жената да не ти е навигатор или нещо такова?Не може шофьора да се вози някъде по банкета на пътя и да ми каже, че е адекватен участник в движението. А това за мощните коли и изпреварването може да си го спестиш щото не само твоята е мощна , а и колата отреща решила че може да се шмугне щото е мощна и бърза. Да те водя на паркинга с тоталните щети на Булинс да се нагледаш на мощни коли - тоталки.Има доста интересни размазвания - удар в сълб със задницата виждал ли си - такъв че сеедно си се ударил челно в него?
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
gorskiq написа:..... В крайна сметка караме мощни коли и изпреварването въобще не е толкова трудно. .

За мен мощна кола,с която няма да имаш грам съмнение при изпреварване е кола над 200к.с.
Другите не ми ги говори.

1-во жената ако ми е навигатор ще си карам колелотоvessomitkov написа:Жената да не ти е навигатор или нещо такова?Не може шофьора да се вози някъде по банкета на пътя и да ми каже, че е адекватен участник в движението
2-ро жените никога не са адекватни участници в движението.Или поне 95% не са...за да не мисе сърдят нашите колежки във форума,които спадат към 5-те %

- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Нека се включа и аз в темата с пример: Форд Кугар 2000г - в Англия го намерих за 1100 паунда(около 2400лв) , същият Форд Кугар 2000 година (същият двигател) го има от 8500лв нагоре в бг.Еми извинете за тея цени и тая разлика как няма да си вкарват коли от там хората,и аз ще го направя ако мога
Тука че ги дуят цените до бога кой и какво е виновно незнам,но кугар с десен волан ми звучи по добре от ескорт 93-95г макар и неудобен за каране и маневри!!
Това разбира се е само мое мнение ,но цената е ръководещата за моите възможности!!! Поздрави и весели празници!

Това разбира се е само мое мнение ,но цената е ръководещата за моите възможности!!! Поздрави и весели празници!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- sikywrc
- потребител
- Мнения: 62
- Регистриран: 16 юли 2008, 13:32
- Модел на автомобила: Fiesta `95 1.3, 60hp, LPG
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Аве заплаха сте си на пътя. Не може ти да си сигурен какво ще ти каже човека до теб, времето ти за реакция е по-бавно.Всеки човек има различно усещане за разстояние (особено женитеgorskiq написа:Около мен има 6 колеги и приятели които карат коли с дясна дирекция и никой не се оплаква. На отиване до работа и обратно - 12 км. я изпреваря 3-4 коли я не. Извън града пътувам повечето пъти семейно- жената винаги ми казва, ако се наложи да изпреваря някой. А пък който кара джип има още по-голяма видимост. В крайна сметка караме мощни коли и изпреварването въобще не е толкова трудно. Предпочитам 6-7 годишна "англичанка", отколкото 10 годишна "италиянка" за едни и същи пари.

Не съм сигурен точно какъв процент от катастрофите с коли с десен волан са челни, ама всичките който съм видял са челни, при дясно движение. Не разчитай че ти е толкова мощна

- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
За съжаление повечето колеги са прави. Да се изпреварва с кола с десен волан или да се прави ляв завой на кръстовище си е опасно. Аз с ляв волан нямам почти никаква видимост и се изнасям максимално за да имам горе-долу някаква видимост. Другото, което е когато гледаш в твоето ляво огледало не получаваш обективна оценка за разстоянията, защото са ти на обратно.
А за това, че си минал 8000 км. без проблем е много добре, но е малко- някои хора ги минават за 15-20 дена.
И на последно място, но първо по важност- като ти се наложи да напсуваш друг водач, как го правиш
И накрая, моето мнение е по-добре си взимайте си коли от Англия от колкото от Италия, но тук им обърнете дирекцията- излиза около 1000 лв., но колата става по-безопасна и по-удобна за каране.
А за това, че си минал 8000 км. без проблем е много добре, но е малко- някои хора ги минават за 15-20 дена.
И на последно място, но първо по важност- като ти се наложи да напсуваш друг водач, как го правиш

И накрая, моето мнение е по-добре си взимайте си коли от Англия от колкото от Италия, но тук им обърнете дирекцията- излиза около 1000 лв., но колата става по-безопасна и по-удобна за каране.
Автомобилен ретро клуб Shark
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Ами да дам. Каква е видимостта ти в колона от автомобили ? Каква е тя в дълъг ляв завой ? А в десен ? За мене е било ужас да видя че се показва кола да изпреварва срещу мен и не виждам някой да има на волана.pantata написа:Правя тема, защото много почна да се пише в обявата ми![]()
The seven, дай пример за предпоставките за ПТП, че били в пъти повече, не говоря за бус на двупосочен път, там е абсурд да видиш нещо ако си зад камион, но в кола има достатъчно видимост да се предприеме нормално изпреварване (да не говорим, че разрешената скорост за движение в България, освен по автомагистрала, е 90 км/ч)
ПП: вече имам около 8000 км в България с нея и досега трудности не съм срещал, дори си има предимства на някои тип кръстовища.
Във всички държави има посока на движение на автомобилите, у нас тя е дясно. Подозирам че само у нас и може би в Албания няма изискване това колата която внасяш, караш да отговаря на движението.
Може би тези каращи коли с ляв волан да са по внимателни, но това не е предпоставка да се допускат такива автомобили по пътищата.
Поздрави


- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Да се прави ляв завой си е предимство десния волан, колкото и странно да ти се струваSasho85 написа:За съжаление повечето колеги са прави. Да се изпреварва с кола с десен волан или да се прави ляв завой на кръстовище си е опасно. Аз с ляв волан нямам почти никаква видимост и се изнасям максимално за да имам горе-долу някаква видимост. Другото, което е когато гледаш в твоето ляво огледало не получаваш обективна оценка за разстоянията, защото са ти на обратно.
А за това, че си минал 8000 км. без проблем е много добре, но е малко- някои хора ги минават за 15-20 дена.
И на последно място, но първо по важност- като ти се наложи да напсуваш друг водач, как го правиш![]()
И накрая, моето мнение е по-добре си взимайте си коли от Англия от колкото от Италия, но тук им обърнете дирекцията- излиза около 1000 лв., но колата става по-безопасна и по-удобна за каране.

8-те хиляди съм ги направил за по-малко от 2 месеца, не я карам от много време колата


Както горе споменах, спазваш ли нужната дистанция, без да навлизаш в насрещната лента имаш не перфектна, но достатъчна видимост. Видимоста в дълъг ляв завой е същата като твоята при дълъг десен и естествено обратнотоThe seven написа:Ами да дам. Каква е видимостта ти в колона от автомобили ? Каква е тя в дълъг ляв завой ? А в десен ? За мене е било ужас да видя че се показва кола да изпреварва срещу мен и не виждам някой да има на волана.pantata написа:....
Във всички държави има посока на движение на автомобилите, у нас тя е дясно. Подозирам че само у нас и може би в Албания няма изискване това колата която внасяш, караш да отговаря на движението.
Може би тези каращи коли с ляв волан да са по внимателни, но това не е предпоставка да се допускат такива автомобили по пътищата.

Изискване за дирекцията, мисля има в много малко страни, даже не съм сигурен има ли изобщо такива.

- divxstore
- потребител
- Мнения: 757
- Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Карал съм кола с десен волан -тойота рав4 и мога да кажа, че първите 10 минути ми беше некомфортно но след това всичко е ОК. За видимостта - все пак е малко по висока и се виждаше доста добре когато се изпреварват коли а при камиони и бусове трябва да има малко по-голяма дистанция. Не виждам проблем да се кара така, а на който му е некомфортно и му пречи - бяга в сервиза и обръща волана.
- Bijutera
- потребител
- Мнения: 1850
- Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
то едно такова обръщане на волана цената е някъде около 2-3 хиляди лева..а кой може да си го позволи ?divxstore написа: а на който му е некомфортно и му пречи - бяга в сервиза и обръща волана.
- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Който не е карал той не знае, а дали ще си го позволи да обръща волана няма смисъл да се пита, това го правят предимно хора с намерение цената да е като на другите, но винаги се спестява от нещо и се познава, че е обръщан, а и щом има намерение някой да го обръща по-добре да си взима с ляв.

- divxstore
- потребител
- Мнения: 757
- Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Да едно обръщане е 2-3 хиляди но при положени, че мога да си взема мондео като моето за около 4-5 хиляди и дам още 2-3 ето ти кола за 8 хиляди, пак си заслужава. при положение, че в БГ струва около 10-13 000. Аз си твърдя, че дали е десен или ляв волана няма голямо значение ако се кара внимателно (нямам предвид бавно) и се следи пътната обстановка.
Bijutera написа:то едно такова обръщане на волана цената е някъде около 2-3 хиляди лева..а кой може да си го позволи ?divxstore написа: а на който му е некомфортно и му пречи - бяга в сервиза и обръща волана.
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
pantata написа:...
Изискване за дирекцията, мисля има в много малко страни, даже не съм сигурен има ли изобщо такива.

Поздрави


- pantata
- потребител
- Мнения: 1374
- Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07 - Местоположение: Димитровград/София
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Ето нещо интересно
Само Литва и Словакия забраняват регистрацията на коли с дясна дирекция от ЕС, други забрани има в Австралия и няколко азиатски държави, но там с ляво движения (забраняват се регистрациите с лява дирекция)Though originally most traffic drove on the left worldwide, today about 34% of the world's people live in left-traffic countries and 66% in right-traffic countries. About 28% of the world's total road distance carries traffic on the left, and 72% on the right.
Vehicles are manufactured in left-hand drive (LHD) and right-hand drive (RHD) configurations, referring to the placement of the driving seat and controls within the vehicle. Typically, the placement of the steering wheel is opposite to the rule of the road: LHT countries use RHD vehicles, and RHT countries use LHD vehicles. However, there are countries that drive on the left but use mostly LHD vehicles (for example, some Caribbean islands, and Sweden before the change from LHT to RHT in 1967), or that drive on the right but use mostly RHD vehicles. Furthermore, many countries permit both types of vehicles on their roads. Terminological confusion can arise from the misuse of "left-hand drive" or "right-hand drive" to indicate the side of the road along which vehicles are driven.
Both RHD and LHD vehicles may generally be registered in any European Union member state, but there are some restrictions and regulations. Slovakia, despite being a member of the European Union, does not allow the local registration of RHD vehicles,[21] even if the vehicle is imported from one of the four EU countries that drive on the left (UK, Ireland, Cyprus, and Malta). Lithuania has prohibited new RHD vehicle registration since 1993.
И още много интересни факти на http://en.wikipedia.org/wiki/Driving_on ... t_or_right" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;Russian Federation
Driving on the right was introduced in Russia by the decree of Empress Elisaveta Petrovna on February 5, 1752. [41]
Although Russia drives on the right, cheaper used cars from Japan are almost as popular as LHD cars of the same class. Russia is estimated to have more than 1.5 million RHD vehicles on its roads. In the far eastern regions, such as Vladivostok or Khabarovsk, RHD vehicles make up to 90% of the total. This includes not only private cars, but also police cars, ambulances, and many other municipal and governmental vehicles.
During spring 2005, the rumour that RHD vehicles would be completely banned from the roads drove thousands of protesters to the streets everywhere in the country. On 19 May 2005 the Russian Minister of Industry and Energy Viktor Khristenko announced that RHD vehicles would be allowed on the roads but would have to conform to all Russian traffic safety requirements. Many automobile owners blocked the roads (in Moscow, Saint Petersburg, Vladivostok and many other cities), protesting against such an interdiction. On 19 May 2005 two automobile movements were born defending the interests of RHD automobile owners.

-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 15 фев 2009, 13:54
- Модел на автомобила: nissan sunni
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Abe nikoi li ne razbira 4e deputata predlojil zabranata za dvijenie na koli s diasna direkcia prosto e prilapal niakoi lev ot gildiata na avto gambazite.Xorata vse pove4e predpo4itat da karat xubava kola na polovin cena. A 6to se otnasia do riska ot PTP, neka niakoi da izvadi statistikata za katastrofite s koli diasna dir. za poslednata 1 godina i da vidim suotno6enieto. Istinata e 4e xorata kara6ti diasna dir. sa 10 puti po vnimatelni ot ostanalite dis tarikati po puti6tata.
- TURBOTO
- потребител
- Мнения: 644
- Регистриран: 01 май 2007, 13:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Така и така колегата дето пише на чужд език вдигна темата,та да попитам и аз нещо.Някой знае ли как стой въпроса с регистрацията на кола с лява дирекция в Англия,защото ме съмнява,че ще е доста голямо приключение???

-
- потребител
- Мнения: 247
- Регистриран: 13 дек 2008, 14:19
- Модел на автомобила: Фокус седан 1.6TDCI 07г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Там няма чак такива сиромаси като нас,че да си вземат автомобили с дясна дирекция само защото излиза по евтино.Затова този въпрос не стои пред тях.TURBOTO написа:Така и така колегата дето пише на чужд език вдигна темата,та да попитам и аз нещо.Някой знае ли как стой въпроса с регистрацията на кола с лява дирекция в Англия,защото ме съмнява,че ще е доста голямо приключение???
- TURBOTO
- потребител
- Мнения: 644
- Регистриран: 01 май 2007, 13:38
- Модел на автомобила: Ford Mondeo'94 1.8 16V
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
Въпроса ми беше принципен-дали регистрацията на кола с лява дирекция там,ще е толкова безпроблемна колкото регистрацията на кола с дясна тук




- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Коли с дясна дирекция
В Англия няма проблем да регистрираш автомобил с лява дирекция. А който смята че е неудобно много греши.Според мен проблема е в манталитета на българите. Ако някой може да ми обясни следното: пътувам София-Велико Търново-Варна, и на магистралата забелязох че никой не ме изпреварва(моята скорост беше 120-130 км/h). Само един мерцедес мл. След Ябланица където ограничението е 90 km/h за извънградско и 50 km/h за населено място започнаха да ме изпреварват голяма част от автомобилите които задминах. Някой би ли ми обяснил защо всички спят на магистралата и се правят на големи шфьори на първокласния път. Според мен катастрофите стават заради неадекватното шофиране а не от положението на волана.



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта