Помагат ли мерките на КАТ

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
FordsPride
потребител
потребител
Мнения: 138
Регистриран: 07 мар 2009, 13:44
Модел на автомобила: Ford Orion 1.4 CLX 91г 75к.с
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от FordsPride » 18 мар 2009, 12:44

pirx 20к км нищо не значи , за шофирането си е от човек до човек . Ти и 434234к км да навъртиш и "х" години да караш , ако си "луда" глава , резервирай си место в Бакърена Фабрика ( Централни гробища , няма места вече :lol: ) _friends_
Изображение

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от foxy » 18 мар 2009, 12:52

pirx написа:Не :) но ми се е променил стила на каране, ще покараш , ще разбереш))).
А кои са най-опасните шЕфиорчета, май се каза , покарал година две, навъртял 20к и хайде
господа за шлифера + каскетите за да не се чустват пренебрегнати .
На всеки му се променя стила на каране - първоначално си неуверен и притеснен, а с времето и натрупаният опит ставаш по-спокоен и уверен в себе си. И за да няма реплики от типа "Качил се на кола за втори път и хванал Господ за шлифера" ще добавя - джигити има и сред опитните и сред неопитните. Всяко правило си има изключения - има хора с по 30г опит зад волана, при които ме е страх да се кача да ме закарат от точка А до точка Б.
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Потребителски аватар
pirx
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 08 дек 2008, 12:44
Модел на автомобила: Ford Escort explorer 1996, 1.8i 16v, 115hp
Местоположение: София-Княжево-Бояна
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от pirx » 18 мар 2009, 13:17

На всеки му се променя стила на каране - първоначално си неуверен и притеснен, а с времето и натрупаният опит ставаш по-спокоен и уверен в себе си...- джигити има и сред опитните и сред неопитните.
напълно съгласен ;):

В една хубава страна в южна Европа, славеща се с хубаво вино точно каскетите, които имат сигурно по 50 години зад волана са ми изправяли косите.

Колкото за Бг, простака си остава простак и след н на брой години не мож го превъзпита.

А за обикновените деца яхнали колата на 18 в началото си карат малко по-диво(младежки плам) и после придобиват опит и улягат (поне така беше с мен) и карат по съвсем друг начин.

А какво трябва да направи КАТ според теб за да намалеят катастрофите ?

Аз съм твърдо за повече камери.
Не можем да решим проблемите, като използваме същия начин на мислене, който сме използвали, когато сме ги създавали.

Две неща са безгранични: Вселената и човешката глупост. За Вселената все пак не съм сигурен.

Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от dydo » 18 мар 2009, 15:15

pirx написа:
На всеки му се променя стила на каране - първоначално си неуверен и притеснен, а с времето и натрупаният опит ставаш по-спокоен и уверен в себе си...- джигити има и сред опитните и сред неопитните.
напълно съгласен ;):

В една хубава страна в южна Европа, славеща се с хубаво вино точно каскетите, които имат сигурно по 50 години зад волана са ми изправяли косите.

Колкото за Бг, простака си остава простак и след н на брой години не мож го превъзпита.

А за обикновените деца яхнали колата на 18 в началото си карат малко по-диво(младежки плам) и после придобиват опит и улягат (поне така беше с мен) и карат по съвсем друг начин.

А какво трябва да направи КАТ според теб за да намалеят катастрофите ?

Аз съм твърдо за повече камери.
Нещо май има малко противоречие в думите ти. От една страна си съгласен с мнението, че първоначално си неуверен и притеснен, а от друга казваш, че децата на 18 в началото карат малко диво. Ако някой в началото е неуверен и притеснен, няма как в началото да кара малко по-диво :)

Както и да е, не се заяждам, апросто не разбрах коя от двете тези защитаваш.
Аз например въобще не съм бил неуверен, та камо ли притеснен когато на 18 г. взех книжка. Естествено сега карам къде къде по-добре, но и повече се узъртам и внимавам. Когато на 18 г. с Москвич 412 Д, на едно леко нанадолнище по Тракия му залепих 155 км./ч (истина ти казвам), сега с такава кола никога, ама никога няма да смея да вдигна повече от 100 км. Като се замисля, че няма нищо сигурно и със сегашните гуми които караме, ама тогава имах и вътрешни и представи си риска при тази скорост. С Мондеото ми повече от 160 км. ч. не съм вдигал и то само при едно наложително изпреварване, а по магистрала го карам най-често с максимум 100 км. ч., тъй като обикновено возя и хора /малки деца/. С Московеца на магистралата постоянно си държах 120 км., въпреки, че пак повечето пъти возех хора.
Като заключение мога да кажа, че сега доста повече внимавам и мисля, в сравнение с времето, когато преди 17-18 г. взех книжка

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от Mondeo18TDI96 » 18 мар 2009, 16:19

dydo написа:...aз например въобще не съм бил неуверен, та камо ли притеснен когато на 18 г. взех книжка. Естествено сега карам къде къде по-добре, но и повече се узъртам и внимавам. ...
още малко ... и ще схванеш идеята за мерките на КАТ :)

а... сега си представи че като си бил на 18 ... и 1-2 пъти са ти отнели книжката (за по 3 м. примерно), ходил си 1-2 път на възстановяване на точки, платил си (тати де) 1000-2000лв глоби ..., нямаше ли да ПОУМНЕЕШ по-бързо (щото "трябва и Ъкъл") ?

Потребителски аватар
dydo
потребител
потребител
Мнения: 525
Регистриран: 03 юли 2007, 15:19
Модел на автомобила: Най-различни!
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от dydo » 18 мар 2009, 16:37

Ами като изключим пробата на 155 км./ч. с Москвича, не съм казвал да съм карал редовно в нарушение на максимално разрешената скорост. Мисля, че и по онова време 120 км. по магистрала беше допустимо. Са младежките изпълнения ги знаем, та дори и да не караш с повече от допустимото, да не минаваш на забранена светлина и т.н. Най-честите са пилене на гуми, излизане от кварталния завой с поднасяне на задницата и т.н., ако разбира се не застрашаваш някой, който се намира в близост до автомобила ти. Аз си признавам, също съм правел тези простотии, ама 91-92 г. си беше и друго време.

А иначе мерките на КАТ са ми ясни, стига да се налагат справедливо. Ето например преди няколко дена по бул. Мария Луиза пресичах кръстовището на Лъвов мост, в посока гарата. Минавам на зелено, навлизам в бул. Сливница и преди моста някакъв неправилно се престроил и излиза рязко от лентата за наляво, дето е за посока да хване за Ботев и тръгва в моята лента. Спрях да го изчакам, а то вече светва червено. Веднага се изтеглих, ама ако някой е снимал, следва ли да ме опраскат с акт, тъй като съм навлязъл в кръстовището на зелено и по независещи от мен причини не съм могъл да мина, а то вече е светнало червено.

Ами вземи например моста Чавдар, в посока центъра. Точно когато свърши моста и навлизаш в Дондуков има светофар и три ленти. Едната е задължително за надясно /дясната/, другите две за направо. Всеки ден, само докато аз чакам на този светофар минават по няколко коли от дясна лента и продължават за направо. Не стига това, ами често освен, че от тази лента вървят направо, ами и минават на червено, защото чакащите за десен завой почват да свирят. А пък тролеите.............хем на червено, хем от дясната лента в права посока. Редовно и всеки ден. Да ги питам аз полицаите, дето стоят на кръстовището на Дондуков и Раковска и още една група, стояща малко преди сградата на Министерски съвет, чий го крепят там, а не идат да видят при моста Чавдар всяка сутрин за к,во иде реч.
Това ти го давам само като пример.

Потребителски аватар
FordsPride
потребител
потребител
Мнения: 138
Регистриран: 07 мар 2009, 13:44
Модел на автомобила: Ford Orion 1.4 CLX 91г 75к.с
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от FordsPride » 18 мар 2009, 18:45

С такива примери е пълно в София ! Но ,не съм съгласен , че 90% от виновниците за катастрофите са хора на 18-19г с 1 година стаж :-/:
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от S_C » 18 мар 2009, 19:15

Чудя се до кога ще откриваме топлата вода.Ей тука една статия намерих...стара е...ама вижте какво е казал човека...много е точно и много смислено.
http://www.obshtestvo.net/content/view/91/3/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

От друга страна...някои неща стават публични рано или късно.В случая-стенограма от Парламентарен контрол,София, петък, 11 октомври 2002 г.Интересно е-поставя куп въпроси,не само правни.
http://www1.parliament.bg/kns/Pkontrol/ ... P-p190.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
designer
потребител
потребител
Мнения: 162
Регистриран: 18 юни 2008, 19:12
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16V / Citroen Xantia 1.8 8V
Местоположение: Своге
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от designer » 18 мар 2009, 20:00

S_C написа: http://www.obshtestvo.net/content/view/91/3/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Това е най-голямата глупост, която съм чувал:
Катаджиите са за мен едни достойни хора, защото те са първите, които пристигат на катастрофата и те са хората, които са спасили много човешки животи. Това трябва да им се признае.
Най-първите. Веднъж станах свидeтел на катастрофа. Ето снимков материал:

Изображение

Както се вижда, мястото е 4-ти километър в София. Хората от София знаят, че КАТ София-град се намира на около 300 метра от мястото на катастрофата, от другата страна на пътя на около километър се намира КАТ София-област. Трябва да отбележа, че пристигнаха 3 часа след обаждането. Първи дойде линейка, след това полиция, и чак след 3 часа пристигна КАТ, а всъщност входа на КАТ е на около половин минута.
Изображение

Потребителски аватар
FordsPride
потребител
потребител
Мнения: 138
Регистриран: 07 мар 2009, 13:44
Модел на автомобила: Ford Orion 1.4 CLX 91г 75к.с
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от FordsPride » 18 мар 2009, 21:45

Милицията на кале *banned*
Изображение

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от foxy » 19 мар 2009, 01:13

pirx написа:А какво трябва да направи КАТ според теб за да намалеят катастрофите ?
В статията цитирана от S_C има някой верни неща, но това с пристигането на катаджиите е малко невярно.

Ролята на КАТ в цялото "оправяне" не е много голяма според мен. Единственото, което трябва да направи КАТ като институция е малко да си оптимизира начина на работа - тоест малко по-бързо да се обработват актове и тем подобни, да губят по-малко време на данъкоплатеца в разкарване от гише на гише и разни такива.

Единственото за което подкрепям КАТ са глобите за каране с алкохол в кръвта. Това е нещото, което ранява и убива страшно много хора, било то шофьори, пътници или пешеходци. За съм всякакви мерки срещу малоумниците качващи се зад волана след дори една бира, ако ще и света да свършва ако не се качат да карат - няма безобиден алкохол и съжалението за станалия инцидент не оправя нещата по никакъв начин. За целта, обаче не само КАТ трябва да раздава глоби, фишове и да отнема книжки за по няколко месеца, а и държавата трябва да се намеси по някакъв начин - примерно да се отнемат возилата в полза на държавата или нещо такова. Не всеки има възможност да си купи кола всеки месец, а тези, които имат в повечето случаи имат и лични шофьори. Да е говорим, че отдавна на пазара се предлага услугата Drink&Drive и то на цените на двойна тарифа на такситата. Нима един човешки живот или да осакатим някой, само защото караме на принципа "Дръж ми бирата и гледай кв'о мога!" струват 1,30лв/км?????


Ролята на държавата и общините, обаче трябва да е огромна. Наитина е факт, че пътищата ни са супер зле - дупки, липсваща маркировка, счупени или липсващи знаци, недостатъчно пешеходни пътеки, осветление върху платното, на което се намират, подлези и надлези, грижещи се за безопасността на пешеходците при пресичане. Липсва или не работи голяма част от уличното осветление, а то в някои случай е животоспасяващо.


От друга страна се наблюдава ужасна невъзпитаност и безрасъдство както на шофьорите, така и на пешеходците - а това са качества на човека, които се изграждат през първите 8-9 години от живота на децата. Трябва от малки да се учат къде и кога се пресича, както и правилата за движение по пътищата. Трябва добре да знаят, че безотговорното поведение на пътя увеличава броя на загналите и пострадалите и че не са защитени от последствията при такива инциденти. Трябва да им се втълпява, че това утре може да се случи и на тях или на някой от семейството им и никой не е застрахован.

Купуването на книжките едва ли има начин да се пребори - поне аз нямам теория как да стане това. Дори и да не стане при наличие на гореспоменатите фактори, все пак на пътя ще има малко по дисциплинирани шофьори и пешеходци.

Друг огромен проблем е паркирането - то също е основен проблем на общините - липсата на достатъчно паркоместа предизвиква както нарушения на ЗДвП, така и е предпоставка за ПТП. Ограничава се мястото за движение на пешеходците, което предполага разходжането на майки с колички по средата на улицата. Страшно належаща е нуждата от подземни паркинги - но не само проектите им, а и цялостното им изграждане. Не е решение превръщането на всяка улица в "синя зона", още повече на част от тротоарите. Като се замисля колко място ще се освободи ако разчистят паркиралите коли в карето бул. "Сливница" и ЦУМ, направо обезумявам - ми тя "Мария Луйза" била двулентва?!?Пресичащите между колите пешеходци са трудно видими за шофьорите, което увеличава риска в полза на пешеходеца. Другото трагично е състоянието на тротоарите - еми те са по зле от пресечена местност - пропаднал асфалт, разкъртени или надигнати от корените на дърветата плочки, стърчащи, пропаднали или изобщо липсващи капаци на канали и шахти.
"За" високи и приложими глоби на пешеходците, неспазващи правилата за пресичане.

Проблем са и остарелите и зле поддържаните автомобили. Аз съм "за" да се прекрати практиката "поправих си сам колата, щото мога". За тая цел има сервизи и автомонтьори, а не посредата на нанадолнището да ти откажат спирачките, щото вчера си ги поправял и май не си ги обезвъздушил добре, та ще пометеш колите на светофара. Не може всеки да разбира и от професията си и от коли и от куп други работи. И аз знам к'во ми тропа вдясно отпред, ама ще отида в сервиза да ми го сменят, а няма да се надупя пред блока да си го оправя сама. Не трябва да се бърка информираността със умението. За съм колите след определена година на производство да минават на всяко тримесечие на преглед, който не обаче да се извършва като "Почерпи 20лв и всичко е наред.", ами основно - спирачки, двигател, окачване, светлини и т.н.

Дразни ме и проблема с прекаленото населяване на София - много население, много коли. Е да - ама не. Тези сладури си плащат данъците, в общината в която живет, а тука кучетата ги яли. На всяка кола GPS и данъците да се изчисляват на база изминатите километри в дадена община - накрая на годината, превод към съответните общини и няма проблеми. По-високи данъци за движение на колите в София - по този начин, голяма част от студентчетата с BMWтата за по 1500лв ще спрат да ми се разхождат сутрин до университета с рейса, а следобед да ми се разнасят с мръсна газ покрай кафетата в Студентски град да впечатляват тъпите пу.ки.

Като обобщение - КАТ няма да оправи нищо, държавата трябва да възпитава и да се грижи за своите данъкплатци - все пак те плащат данъците и хранят прословутите законотворци.
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от licho » 19 мар 2009, 20:41

Ролята на КАТ в цялото "оправяне" не е много голяма според мен. Единственото, което трябва да направи КАТ като институция е малко да си оптимизира начина на работа - тоест малко по-бързо да се обработват актове и тем подобни, да губят по-малко време на данъкоплатеца в разкарване от гише на гише и разни такива.
говореше се за плащане по интернет, за получаване на актове по пощата и разни такива - но май си остана само говоренето.
От друга страна се наблюдава ужасна невъзпитаност и безрасъдство както на шофьорите, така и на пешеходците - а това са качества на човека, които се изграждат през първите 8-9 години от живота на децата. Трябва от малки да се учат къде и кога се пресича, както и правилата за движение по пътищата. Трябва добре да знаят, че безотговорното поведение на пътя увеличава броя на загналите и пострадалите и че не са защитени от последствията при такива инциденти. Трябва да им се втълпява, че това утре може да се случи и на тях или на някой от семейството им и никой не е застрахован.
едно време имаше в 4 клас (май тогава беше) часове по безопасност на движението и ни учеха правила касаещи пешеходци и велосипедисти и гледахме филмчета как една червена жигула върви и някаква ситуация се случва и после колата е забита в едно дърво и се носи класическа музика от радиото и тишина.
четох, че имало предложения да има подобни обучения?!?! е добре защо изчезнаха тези обучения? да не би и те да бяха комунистически и ги забраниха като дойде новата власт.
Проблем са и остарелите и зле поддържаните автомобили. Аз съм "за" да се прекрати практиката "поправих си сам колата, щото мога". За тая цел има сервизи и автомонтьори, а не посредата на нанадолнището да ти откажат спирачките, щото вчера си ги поправял и май не си ги обезвъздушил добре, та ще пометеш колите на светофара. Не може всеки да разбира и от професията си и от коли и от куп други работи. И аз знам к'во ми тропа вдясно отпред, ама ще отида в сервиза да ми го сменят, а няма да се надупя пред блока да си го оправя сама. Не трябва да се бърка информираността със умението. За съм колите след определена година на производство да минават на всяко тримесечие на преглед, който не обаче да се извършва като "Почерпи 20лв и всичко е наред.", ами основно - спирачки, двигател, окачване, светлини и т.н.....
добре правилно е, че не трябва да си правиш колата сам. но тук идва липсата на контрол на сервизите. кой ги контролира тях дали имат необходимите умения да го направят??? повечето сервизи разбират от всичко и от всякакви марки автомобили! каква е разликата между това сам да го направиш и някой "майстор" да твори над колата ти. пък и навремето на жигулите и москвичите се сменяха спирачките пред блока.
иначе трябва да има контрол на автомобилите мен ме глобиха за изгоряло осветление на задния номер, а по улиците масово гледам автомобили без стопове, с един стоп, като пусне мигача почват да мигат странни комбинации и т.н. но не съм съгласен да ми спират колата, защото ме е подгонила ръждата на задните вежди (както всяка втора фиеста мк3) и защо не съм съгласен? а аз ли съм виновен че спестяват пари от материалите за чистене през зимата? и че чистенето се изразява в хвърлянето на някаква смес която не е ясно какво е но се разбира добре с корозията и многото камъчета изпаднали от камионите.

и държавата е виновна естествено. ако имаше правилна политика и развитие на всички градове, в софия нямаше да идва половината страна. повечето хора са дошли да работят и да изкарват пари и да се развиват, вярно че има и такива, които по цял ден щъкат с лъскавата кола да ги види някой. и много простаци дойдоха, от една банка ми се обади една да ми се кара с думите "ама аз ви се обаждам от софия (разбираш ли централата), а не както си мислите от вашия роден град"

ние проблемите няма да оправим, лошото е че и като гласуваме пак едва ли нещо ще се промени - ама дано тоя път стане.
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
pirx
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 08 дек 2008, 12:44
Модел на автомобила: Ford Escort explorer 1996, 1.8i 16v, 115hp
Местоположение: София-Княжево-Бояна
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от pirx » 26 мар 2009, 15:31

”необжалваемост на наказателните постановления на базата на видеонаблюдение. ”

Тия съвсем изтрещяха, май ще мине на първо четене. Пак молба към юристите все ми се струва, че това притиворечи на конституцията.
Принципно съм ЗА камерите и съм писал защо, НО това вече е прекалено, има един куп ситуации, където може да възникнат спорни момнети.
Не можем да решим проблемите, като използваме същия начин на мислене, който сме използвали, когато сме ги създавали.

Две неща са безгранични: Вселената и човешката глупост. За Вселената все пак не съм сигурен.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от S_C » 26 мар 2009, 17:21

За пореден път се налага да изляза от "темата" и да направим една уговорка-ще приемем като аксиома,че БГ е социо-културен резерват в момента.Като такъв,тук съществуват някакви странни,необясними изключения от наглед елементарни правила,които осигуряват реда на територията на резервата.Как го осигуряват-друга тема...интересува ни целта,не резултата.
От това положение има два (поне) изхода.Първият е да приемем за в бъдеще статута на резерват и да престанем да се оплакваме,че не ни харесва действителноста.Тя е такава,каквато е,защото други такива резервати няма,до толкова,до колкото не считаме територията на бившите съветски републики за "обетована земя".С цялото ми уважение към хората,които вероятно произхождат от там или живеят в тях,аз отказвам да приема тази част от света за достатъчно цивилизована,за да е модел на подражание.
Вторият изход е да започнем някак,основавайки се на здравия разум,цивилизационната роля на правото и закона и стъпвайки здраво върху факта,че сме част от голямото Европейско семейство,да започнем поетапно да ликвидираме резервата като го "цивилизоваме" посредством изброените вече средства и методи.
Това си има и плюсове,и минуси.Горе-долу по равно и няма как да е иначе.

При всички положения,за да решим какво искаме да правим,трябва да познаваме действителноста в държавите,които считаме за достатъчно цивилизовани,за да се учим от тях.Също е добре да се учим и от собствените си грешки.Добър пътеводител за тях е практиката на съда в Страсбург.Противно на общоприетото мнение,това не е някаква организация,занимаваща се предимно с правата на циганите.Нейните осъдителни решения струват много пари на нас,българските данъкоплатци.В тази практика противоречия няма,последователно е проведено разбирането,че гражданите на държавата трябва да разполагат с достатъчно ефективно вътрешноправно средство за защита на своите права в случаите,когато относно техния вид и обем е възникнал спор.Необжалваемоста ви лишава директно от такова средство за защита.

Сега лошата новина-до тук няма нито едно решение на този съд,касаещо ЗДвП.Но не е като да няма на какво да се стъпи.

Първото такова дело е от 2005-та година.Става дума за професионално заболяване на ръцете на някаква жена,в следствие на което тя не е можела да работи вече.Обаче местната лекарска комисия казва,че това заболяване не е професионално,а заключенията на лекарските комисии се приемат до подразбиране за безпогрешни и не съществува вариант да се оспори такова заключение.Тези заключения са необжалваеми и на това заключение са се позовали три съдебни инстанции.Обаче...съдът в Страсбург не е на това мнение:

52. В тази връзка Съдът е на мнение, че самите комисии не могат да се считат за съд съгласно изискванията на Член 6 § 1. Според практиката на Съда, съдът, по смисъла на тази разпоредба, трябва да отговаря на редица изисквания- независимост, в частност, изпълнителна, безпристрастност, продължителност на заемане на длъжността на членовете и гаранции, давани от неговото производство – някои от тях се появяват в текста на самия Член 6 § 1 .В този случай, що се касае за структурните гаранции, Съдът отбелязва, че комисиите са били на подчинение на Министъра на здравеопазването .Освен това, техните членове са получавали възнаграждение по договори за услуги с Министерство на здравеопазването и не са били назначени за определен срок. По отношение на процедурните гаранции изглежда, че комисиите не са имали ясни процедурни правила , не са провеждали открити заседания и са взели решение единствено въз основа на медицинския преглед на засегнатото лице и медицински документи . Поради което те не могат да се считат за съдилища по смисъла на Член 6 § 1.

Ситуацията много напомня санкциите на КАТ-те се налагат от длъжностно лице,подчинено пряко на Министъра и обвързано с неговите разпореждания.Началниците на службите са на трудов договор,не провеждат публични заседания и взимат решение само на база показанията на актосъставителя или снимката от камерата.
Цялото дело: http://www.justice.government.bg/new/Do ... RIA_BG.doc" onclick="window.open(this.href);return false;

Идентично дело е това "Михайлов срещу България"..има го на страницата на Министерството на правосъдието

Следващото дело е "Нешев срещу България"-уволнили някакъв стрелочник в железниците.Той завел дело за незаконно уволнение,но нашият съд отказал разглеждане на спора,защото тези уволнения били необжалваеми.Съдът се позовава изцяло на предишното решение плюс един куп дела на разни чужденци и присъжда на този човек 1000Е обезщетение и 2000Е за адвокатски разноски.

Сега ще се върна към това,с което започнах.Мен ни най-малко не ме интересува какво мислят в КАТ и разните там полицаи.Мнението ми,че не може да има необжалваеми административни актове се базира на съдебната практика.На практиката на съдилищата в тези държави,които са доказали вече,че могат и заслужават да бъдат обект на подражание.Ако ще сме като тях-нека да сме като тях.Ако ще се ме резерват-резерват да сме.Но това какво искаме да бъдем....в някакъв момент трябва да го решим и да си изберем цивилизационния модел,който да следваме.Не може хем единия,хем другия-когато и както им изнася на нашите законодатели и на разните там началници из полицията.Като искат пари за нещо от ЕС-първи ще си дадат задника.Когато трябва да се отнасят с гражданите си като с европейски граждани-няма никой...глухи и неми,мигат на парцали и се правят,че не се отнася за тях.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2418
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от Ivaylo Georgiev » 27 мар 2009, 09:47

http://www.segabg.com/online/new/articl ... id=0000902" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от S_C » 27 мар 2009, 10:32

Аз това го пиша от както е започнала тая тема.Това не е борба с нарушенията,а просто събиране на пари.Нищо друго.И се прикрива умело под някакви лозунги за "войната по пътищата".Модел,използван от 50-те години насам от корпорациите за постигане на фирмени интереси,под шапката на някакви проекти в обществена полза.Ако го правят фирми-майната им...пазар голям,можем просто да не купуваме продуктите им.Ама когато го прави държава???
Така стигаме до абсурда органите на полицията да са най-големия нарушител на закона.И това не е никакъв майтап,а суровата реалност.

Само един конкретен пример-у нас пътните знаци се поставят съгласно една наредба на МРРБ от 2001 година.Според нея,в срок 2 години (2003-та),всяка община трябва да изработи едни планове за организацията на движението,в които да са описани всички пътни знаци в общината-точно местоположение,трябва да отговарят на разни норми и т.н.Това е т.нар. "Генерален план",който се отнася за населените места.Извън тях са "Проекти".Самите планове се изработват по друга наредба-1 от 2001 година.Най-общо там процедурата е следната-стопанинът на пътя внся в експертен съвет към общината проект за план.Този съвет одобрява и го дава на кмета за подпис и издаванена заповед.Планът не се обнародва,остава в общината и е действащ от подписването.Когато става дума за републикански пътища-компетентен е съответният пътен шеф в агенция пътища и т.н. ведомства.
В експертния съвет участват хора от местното РПУ задължително.Областните управители са отменяли няколко такива заповеди заради това,че хора на РПУ не са участвали.

Абсолютна загадка е какво изобщо прави полицията в тоя съвет.Така се създава следния парадокс-някакъв орган участва в установяването на някакви правила,след това контролира спазването им,налага санкции за нарушение и си събира парите от тях.Е па мама му стара...и аз искам така-сам да си приемам правилата по които да работя,сам да си контролирам спазването им и да налагам глоби,когато някой ги нарушава.Не 100 милиона...10 милиарда ще събера.

Това е само първата част на милата родна картинка.По-страшното е,че над 2/3 от общините в БГ изобщо имат изработени такива планове.Без план,всичките знаци на територията на тая община са незаконно поставени,трябва да бъдат свалени и върнати на вторични.Те изобщо не трябва да съществуват,да не говорим за това някой да контролира спазването им.Не може да контролираш нещо,което не съществува.Сега ако се върнем и на горната точка-кой контролира спазването им,ще задълбаем съвсем в един абсурд,който дори не е юридически.
Така РПУ може до безкрай да мотае приемането на план,а в същото време да си въвежда каквито поиска правила и да си контролира спазването им както си поиска.Поне за нарушеия на знаците 90% от постановленията са необжалваеми.И после...те не били заинтересована страна,а само контролен орган...да бе...хич не са...а ниЙ доматитУ гУ ЙдЙем с колцитИ.

На даден етап някакви общински тарикати,усещайки как нямат нито бюджет,нито експерти,започнали да презаверяват стари планове.Което е пък още по-голяма глупост и закононарушение,понеже подобна процедура въобще не съществува.

Не вярвате?
Вижте какво е решил съда...май в Мадан... http://madan.court-bg.org/img/Image/R-7-NOHD-53_08.htm" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Edinuser
Потребител
Потребител
Мнения: 774
Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от Edinuser » 30 мар 2009, 23:33

S_C, Това си е направо "Параграф 22" ... :-/:
Ама нали живеем в страната на Ъпсурдите :)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от S_C » 31 мар 2009, 02:59

Де да живеехме в държава на абсурдите и това да беше "Параграф 22"...Тъната истина е,че се опитват да ни цакат с топла бира.Никакъв абсурд няма,ами под маската на разни глупости от типа на "война по пътищата" се прави опит да се прехвърлят правораздавателни правомощия към полицията.Което е страшно!Правовата държава...това и е идеята-да има един правораздавателен орган и това да е съда.Не 16-тия заместник на кварталния.Идеята на правораздаването е то да стои стабилно в ръцете на някаква хоризонтална структура.Отделните звена са зависими,но административния съдия не може да вземе делото от районния и да го реши вместо него.Може да му даде указания,да върне делото на друг състав и т.н.Но не може да му изземе правомощията или да му прехвърли от своите.
МВР е изцяло вертикална структура.Там няма координация,а само и единствено подчинение на по-висшестоящия.Вертикалните структури са особени и с това,че там прехвърлянето на правомощия е нещо нормално.МВР е изцяло подчинено на министъра.И така е с почти всички министерства.Отношенията са само и единствено на подчинение и ако изобщо има да се координира нещо,то е несъществено за цялостната дейност.Най-често издаваният акт в което и да е министерство се нарича "заповед".Заради това над тази структура трябва да има още някой.Не може да едновременно първа и последна инстанция.А точно това е крайната цел на тия промени и точно там е най-големият им дефект.То това дори не се отнася за КАТ...те са просто едно от звената в тая система.Отнася се за МВР по принцип-там са 1050 вертикално подредени началници,при които обемите работа растат пропорционално на ранга.Тоя най-горе трябва да контролира дейноста на цялото стадо под него.Това няма как да стане.Никъде не става,не е само у нас.За това просто потвърждават действията на долния без да гледат подробности.Ако тоя долния си върши съвестно работата-ОК.Ама ако допусне грешка,става ефекта на доминото.Тя се възпроизвежда в цялата структура от долу до горе.Единственият начин да не се случва това е някъде да се прекъсне веригата.Няма друг начин.Още не е измислен.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

dany85
потребител
потребител
Мнения: 141
Регистриран: 19 юли 2008, 10:23
Модел на автомобила: Вече съм с Ford Mondeo 1.8td, набор 98 :)
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от dany85 » 31 мар 2009, 09:38

http://dnes.dir.bg/2009/03/31/news4222115.html" onclick="window.open(this.href);return false; Без коментар! Мерките помагат, но на някой помагат повече ;)

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от S_C » 31 мар 2009, 14:59

Хахаа...военна прокуратура...другата изцяло вертикална структура.
Моментално залагам каса бира какво ще се случи и с кеф ще почерпя някой с бира ако загубя-сега ще седнат и ще чакат да мине давноста.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта