Помагат ли мерките на КАТ

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.
Потребителски аватар
toto
потребител
потребител
Мнения: 300
Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12'
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от toto » 09 мар 2009, 15:40

foxy написа:ама все пак ограничението е 80км/ч и гледам да не превишавам 100
Браво бе! Разбирам защо никога няма да се оправим.

В темата се разисква какво може да се направи, за да се накарат хората да спазват правилата, а тук всеки 2-ри разправя как като било хубаво времето и прецени може да кара и с превишена скорост.
То по тази логика и момчето без книжка е преценило, че може да кара примерно с 140км/ч и да си е мислило колко е отговорно зад волана точно като foxy.

Правилата са за това, за да се спазват! Като са казали, че ще се кара някъде с 50км/ч ако ще и 8 лентова магистрала да е, то не трябва да се нарушава законът.
Изображение

Вейдър
потребител
потребител
Мнения: 642
Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
Местоположение: Велинград
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от Вейдър » 09 мар 2009, 16:11

:roll: Сетих се нещо много показателно. Имам приятел, който преди време работил в Германия, като градинар, болногледач, детегледач и тн. Та, един ден той си играел с детето на работодателя си.Играели си с колички, като детето играело с полицейска кола. Моя човек я ударил с неговото автомобилче. Малкия се изпъчил пред него и заявил, че не може да го блъска, защото е с полицейска кола. Никой не можело да блъсна полицията.Значи хората научили 4-5 годишното хлапе, че полицията е неприкосновенна . Естествено заслуга за този имидж има и полицията и държавата. Имат си хората правила, закони, възпитание, стабилни институции. Иска ми се и тук някой ден да имаме тази стабилност.
Последна промяна от Вейдър на 09 мар 2009, 18:42, променено общо 1 път.
Изображение . May the FORD be with you !
PANZERLIED https://www.youtube.com/watch?v=SndPb5XohYM

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от nikolovvd » 09 мар 2009, 16:44

Така е!
Там полицая те посреща направо с глобата, а при нас полицая ти се обяснява половин час и а си гъкнал белезниците и хайде. Оказал си съпротива!
А у нас в съда показанията на полицая не били доказателство. Затова и отношението към тях е такова.
Без значение къде си нарушил закона, дали на пътя или в блока - документите и акта или ако трябва белезниците. Какво ще му се обясняват на нарушителя. Незнанието на закона не е оправдание. Проблема не е само в полицаите, а най-вече в началниците им.
"На зла круша зъл прът!"

Потребителски аватар
licho
потребител
потребител
Мнения: 505
Регистриран: 17 юли 2005, 13:19
Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.1 mi, 1992, Черна лимунзина с три врати
Фиат Браво 1.2 1999, Черна лимунзина с три врати
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от licho » 09 мар 2009, 23:48

не всички спазват 100% закона така е.
последният уикенд пътувах на по-далечно разстояние. спазвах ограниченията когато влизах в насeлено място. или по скоро се стараех да ги спазвам. скоростта варираше между 50 и 60 км/ч. в момента в който намалявах до тази скорост, всички ми се лепваха отзад и ме изпреварваха все едно съм спрял.... острови на безопасност, непрекъснати ленти, знаци, дистанция между двата автомобила странично при изпреварване - такива неща явно не съществуваха
:) Човек това звучи гордо, но всичко може да се очаква от него!

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2418
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от Ivaylo Georgiev » 10 мар 2009, 09:42

licho написа:...скоростта варираше между 50 и 60 км/ч. в момента в който намалявах до тази скорост, всички ми се лепваха отзад и ме изпреварваха все едно съм спрял.... острови на безопасност, непрекъснати ленти, знаци, дистанция между двата автомобила странично при изпреварване - такива неща явно не съществуваха
Така е, ако спазваш 40 или 50 ограничение, ти се лепят и свиркат и дълги пускат изобщо предизвикват гняв. Напр. по Сребърна посока Хладилника има ограничение 40 преди пешеходната пътека с радара. Като съм 40 и зад мен винаги някой селянин се лепва и почва да нервничи, бърза за нивата сигурно...

Потребителски аватар
pirx
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 08 дек 2008, 12:44
Модел на автомобила: Ford Escort explorer 1996, 1.8i 16v, 115hp
Местоположение: София-Княжево-Бояна
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от pirx » 10 мар 2009, 10:57

Така е, ако спазваш 40 или 50 ограничение, ти се лепят и свиркат и дълги пускат...
лошото е , че ги има и по магистралите :x и направо ти влизат в багажника. Явно карат самолети, а не автомобили и за тях ограничения от рода на 130 km.h-1 са смешни.

Най са ми смешни джигитите с Голфове, на които колите със сигурност са по-бавни, но това май е обсъждано безкрайно.
Не можем да решим проблемите, като използваме същия начин на мислене, който сме използвали, когато сме ги създавали.

Две неща са безгранични: Вселената и човешката глупост. За Вселената все пак не съм сигурен.

Потребителски аватар
jlpetkov
потребител
потребител
Мнения: 729
Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от jlpetkov » 10 мар 2009, 11:45

аз специално по магистралата кротичко си щраквам средното огледало нагоре да не ми блестят с фаровете като ми светкат отзад и си изпреварвам с разрешената скорост, а тоя със самолета отзад баш ме брига, да чака да си довърша маневрата па после като се прибера в дясно където ми е мястото да си отлита тогава.

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от foxy » 10 мар 2009, 14:04

toto написа:
foxy написа:ама все пак ограничението е 80км/ч и гледам да не превишавам 100
Браво бе! Разбирам защо никога няма да се оправим.

В темата се разисква какво може да се направи, за да се накарат хората да спазват правилата, а тук всеки 2-ри разправя как като било хубаво времето и прецени може да кара и с превишена скорост.
То по тази логика и момчето без книжка е преценило, че може да кара примерно с 140км/ч и да си е мислило колко е отговорно зад волана точно като foxy.

Правилата са за това, за да се спазват! Като са казали, че ще се кара някъде с 50км/ч ако ще и 8 лентова магистрала да е, то не трябва да се нарушава законът.
Еееееееееееееее, не ми се карай така де, стана ми гузно..... В интерес на истината бях безупречен шофьор първите 4-5 месеца, когато си взех книжката....ограничение 40 - карам с 40, ограничение 90 - карам с 90 и го правех с мисълта, че едва ли не ще оправям света и така повече хора ще го правят - е да, ама не - не става - щях да се сбия с един маршруткаджия на Г.М.Димитров - що съм карала с 50 и съм задръствала и съм му пречела, един не ме видя на светофара, който светна жълто и аз спрях и т.н - еми не става така - не става с 10% шофьори спазващи закона и 90% дето са много хитри и нестига, че ще ме засече на светофара, ами и ще ме насвирка - тук в София караме на принципа - по-нагъл, по-бърз или пък по-голям - с повече предимство....
Както казах, според мен спазването на ЗДвП е въпрос на личен морал, а не на полицейщина, високи глоби, страх от полицията и органите на реда.....връщаме се светлинни години назад. Въпросните им мерки са мерки от безсилие....щото незнаят как да се справят проблемите и разчитат, че хората и до ден днешен спазват поговорката "Преклонена главица, сабя не я сече" , дето децата даже и не са я чували, камо ли някой от днешната младеж има намерението да я спазва.... Децата трябва да се възпитават с уважение към закона, а не със страх от него....иначе поне според мен няма дяа се оправим още хиляди години....

Между другото наскоро бях в Кайро - там няма знаци за нищо - скорост, ограничения, предимства - ама нищо - единсвеният знак, който видях за една седмица, беше за предимство и забучен по средата на едно кръгово, дето никой от цялата ни групичка не можа да разбере на кого дава преидмство, никъде не видях знак за ограничение на скоростта - ама хората си карат, кой какато може и в града никой не превишава 80, няма светофари, или ако има в 90% от времето не работят, няма и полиция - има военни, ама те не спират за щяло и нещяло щото да изкарат некой паунд ей така. Жалкото в този случай е, че на тях им викат, че били от третия свят, ама ние колко по назад сме даже и от тях - направо не мога да ви опиша....
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Вейдър
потребител
потребител
Мнения: 642
Регистриран: 05 ное 2008, 21:39
Модел на автомобила: бивш FORD Orion 1.6 CVH-EFI, NISSAN Almera 2.2DI N16
Местоположение: Велинград
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от Вейдър » 10 мар 2009, 14:24

Ами тук в София трябват дракони, а не полицаи. Чичо ми, който живее в малък град изобщо не смее да кара из София.Оставя си колата пред блока на баща ми и...хайде на автобуса.Смята, че тук не е за хора. Ето днес вална малко и айдеее, катастрофи, задръствания. Чудя се изобщо може ли да се набие дисциплина в някои дебели глави български. Не може така да продължава повече :!: Направо ми е гадно да минавам на някои кръстовища. Все очаквам някой ловец на глави с Х5-ица или нещо подобно да ме отнесе...
Последна промяна от Вейдър на 10 мар 2009, 14:25, променено общо 1 път.
Изображение . May the FORD be with you !
PANZERLIED https://www.youtube.com/watch?v=SndPb5XohYM

Потребителски аватар
pirx
потребител
потребител
Мнения: 111
Регистриран: 08 дек 2008, 12:44
Модел на автомобила: Ford Escort explorer 1996, 1.8i 16v, 115hp
Местоположение: София-Княжево-Бояна
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от pirx » 10 мар 2009, 14:25

...еми не става така - не става с 10% шофьори спазващи закона и 90% дето са много хитри ....

Между другото наскоро бях в Кайро - там няма знаци за нищо - скорост, ограничения, предимства - ама нищо - единсвеният знак, който видях за една седмица, беше за предимство и забучен по средата на едно кръгово, дето никой от цялата ни групичка не можа да разбере на кого дава преидмство, никъде не видях знак за ограничение на скоростта - ама хората си карат, кой какато може и в града никой не превишава 80,
Това ще го оставя без коментар. Само за информация

Последствия

Силата на удара в неподвижно препятствие е равнозначна на удар в земята при свободно падане от височина:

10 метра - при скорост от 50 км/ч

22 метра - при скорост от 75 км/ч

40 метра - при скорост от 100 км/ч



Когато автомобил удари пешеходец, вероятността от смъртоносен изход, в зависимост от скоростта, е:

при 30 км/ч - опасността от смъртоносно нараняване е нищожна

при 50 км/ч - загиват 50% от блъснатите пешеходци

при 70 км/ч - загиват 100% от блъснатите пешеходци

Време за реакция

Водачът зад волана реагира със закъснение на възникващите опасности:

когато ги очаква - за 0,4 сек.
когато не ги очаква - за над 1 сек.
когато е ядосан, разсеян,
уморен и др. - за над 2 сек.



При време за реакция 1 сек., още преди да започне спирането, автомобилът е изминал:

14 м. при скорост от 50 км/ч

25 м. при скорост от 90 км/ч

36 м. при скорост от 130 км/ч

и си направи изводите сама при каква скорост ще можеш да реагираш и спреш.

А ако удариш дете ?

Аз спазвам железно ограниченията в населените места, особено по малките паланки.

и ще се съглася
Както казах, според мен спазването на ЗДвП е въпрос на личен морал
а полицейщината помага да се спазват законите в белите държави. Опитай да караш не по правилата в Швейцарско или Немачко та даже по близките ни нам по манталитет страни от средиземноморието и ще видиш какво ще ти се случи.
Не можем да решим проблемите, като използваме същия начин на мислене, който сме използвали, когато сме ги създавали.

Две неща са безгранични: Вселената и човешката глупост. За Вселената все пак не съм сигурен.

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от foxy » 11 мар 2009, 23:54

Нека да приемем следната ситуация в града, при ограничение 50км/час
pirx написа:
Силата на удара в неподвижно препятствие е равнозначна на удар в земята при свободно падане от височина:

10 метра - при скорост от 50 км/ч

Когато автомобил удари пешеходец, вероятността от смъртоносен изход, в зависимост от скоростта, е:

при 50 км/ч - загиват 50% от блъснатите пешеходци

Време за реакция

Водачът зад волана реагира със закъснение на възникващите опасности:

когато не ги очаква - за над 1 сек.

При време за реакция 1 сек., още преди да започне спирането, автомобилът е изминал:

14 м. при скорост от 50 км/ч

А ако удариш дете ?
Отговора на ситуацията е написан от самият теб.
Освен това пешеходците, също като колите са част от движението по пътищата и за тях също важат правила - има си указани места за пресичане, както и подлези, това че има разни идиоти дето ми тичат пред капака на Цариградско шосе си е лично техен проблем. И на мен не ми е кеф да вървя 300 метра повече за да стигна до пешеходната пътека и да пресека, ама го правя. Днес си седя на УНСС за ляв завой - изчаквам колите, минават пешеходците на пътеката, 100 метра по-надолу две тъпи кифли пресичат улицата и гледат в обратната посока - еми аз к'во мога да направя - набивм кучките и почвам да им крещя как може да са толкова прости и че това не им е селския мегдан, а едната ми вика, че щяла да се жалва на полицията - еми ако иска и на арменския поп да се оплаче - все ми е тая. Няма едностранна толерантност - ако пешеходците си спазват техните правила съм сигурна, че доста от блъснатите такива ще намалеят.
Пешеходеца требва да разбере, че слезе ли на платното на място, където не му е работата е пътник ! А власта, че трябва да се грижи за тия пешеходци... подлези, велосипедни алеи... а не пешеходни светофари ! И на междуградско ако видим пешеходец около и на платното, да звъним в полицията и да идват да го арестуват за нарушаване на обществения ред и опит за убийство по непредпазливост ! За целта и пътищата не е лошо да имат макар и символична оградка... като предупреждение - след тая ограда ще бъдете подведени под отговорност !
Статистиката сочи, че най-застрашени да бъдат блъснати от автомобил са възрастните пешеходци и децата до 14 години. В основната рискова група попадат главно хората, носещите тъмни връхни дрехи, имащите опасния навик да пресичат пътното платно където и да било , без да изчакват преминаването на приближаващите автомобили. Пешеходците са най-застрашени в периода от настъпването на сумрака и през цялото времетраене на вечерта. Най-много злополуки с тях стават между 17.00 и 20.30 ч. Причините най-често са неправилно движение и присъствие на пешеходците на платното. Не трябва да се забравя и факта, че пешеходеца, много по-лесно забелязва фаровете на колата, от колкото шофьора забелязва пешеходеца - много често, обаче пешеходците не се съобразяват с това и изскачат пред колите. Друг много често срещан проблем е излизането на пешеходците измежду колите, когато те виждат колите идващи към тях, но идващите коли не ги виждат заради колите, между които стоят. Също така особено силно за София важи проблема с тичането през улицата за да се хване превозно средство от градския транспорт, пресичането пред самото превозно средство, както и виждайки въпросния автобус на 200м и изскача пред колите за да се качи пръв. Изобщо няма да коментирам пресичането на червен сигнал на светофара, когато нямало коли и пресичането на необозначените за това места - независимо, че те решили, че е безопасно. 100 % съм сигурна, че за 99,9% от блъснатите от коли и други превозни средства пешеходци са смятали, че е безопасно да пресекат на нерегламентираното за това място - но е факт, че мислят в неправилната посока.

Не ме разбирайте погрешно - не казвам, че трябва да се движим с превишена скорост и да не спазваме правилата - но все пак както говорихме и в темата за мотористите - спазването на правилата и толерантността трабва да е двустранно, а не диви селянки в Студентски град да ми говорят как щели да се жалват на полицията, че пресичат неправилно и съм им наредила родата до девето коляно...

Извинявам се за дългия пост, ама понеже се обърна темата за пешеходците и за тяхното блъскане, та имах и все още имам какво да кажа....ама не ми се пише вече...
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Потребителски аватар
FordsPride
потребител
потребител
Мнения: 138
Регистриран: 07 мар 2009, 13:44
Модел на автомобила: Ford Orion 1.4 CLX 91г 75к.с
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от FordsPride » 12 мар 2009, 00:10

Смело мога да кажа , че спазвам закона в СОФИЯ :!: до колкото мога ! И ограничения спазвам и предимство и всичко гледам да си е изрядно ! Няма смисъл да ви разказвам как един човек ми крещи , защото му давам предимсто ( равнозначни пътища -> десно стоящ ) "Хайде карай , какво ми спираш?!" :shock: И всякъкви такива абсурди. В София спецеално излиза , че да караш с 50 е опасно повече от колкото да превишаваш разрешената скорост ! То не е изпреварване от дясно , лепят ти се в задницата , спектакъл от клаксони и други изнервящи и дразнещи неща ! Но аз съм си дебил :P
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от S_C » 12 мар 2009, 07:57

В другата тема го писах,ще го напиша и тук...стига с тия сравнения БГ/Европа.Швейцарския и немския полицай никога няма да го видите заседнал из храсталаците и поне в Швейцария никога няма да ви покажат радар с поаказание от преди 10 или дори 20 минути.Там ви снима камерата и снимката с фиша пристигат по пощата.В щатите напоследък също е пълно с камери.Така се намалява субективния фактор.Отделно камерите в полицейските коли.Много голяма рядкост е някакво нарушение да се остави на субективната преценка на полицая.Това е характерно за по-изостанали държави-Гърция и Турция примерно.Тук не сме стигнали още до това.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

angel.krasimirov
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от angel.krasimirov » 12 мар 2009, 09:37

nikolovvd написа:Така е!
Там полицая те посреща направо с глобата, а при нас полицая ти се обяснява половин час и а си гъкнал белезниците и хайде. Оказал си съпротива!
А у нас в съда показанията на полицая не били доказателство. Затова и отношението към тях е такова.
Без значение къде си нарушил закона, дали на пътя или в блока - документите и акта или ако трябва белезниците. Какво ще му се обясняват на нарушителя. Незнанието на закона не е оправдание. Проблема не е само в полицаите, а най-вече в началниците им.
"На зла круша зъл прът!"
Аз даже предлагам много по-крути мерки. Ако водач превиши скоростта с повече от 5 км/ч да биде бит публично, семейстжото му да жлезе ж затвора, а той да бъде обесен за пример _friends_

Вие полицаите май много сте си повярвали и сте позабравили, че най-важното е спокойствието на хората, а не БГ да стане полицейска държава и като влизате в кафенета с униформи да не плащате и да изнудвате всеки търговец за безбожни отстъпки :evil: За какви се мислите - за богоизбрани?!! Най-голямата сган от моите съученици сега са полицаи - за какво говорим изобщо! Прост народ - прости и полицаи!

Понеже има юристи тук искам да попитам каква е правната логика нещо да не подлежи на обжалване? Нали основният постулат в "закона на законите" е, че "яовек е невинен до доказване на противното", а излиза, че родния КАТ е над този закон! Той е констатиращ и правораздаващ орган. :roll: :evil:

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2418
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от Ivaylo Georgiev » 12 мар 2009, 10:04

[quote="angel.krasimirov"][/quote] подкрепям мнението ти на 100 %
Няма правна логика нещо да не подлежи на обжалване. Но в БГ последните години във все повече закони се прокадват такива текстове- те са породени от безсилието на държавата да защити пред съда действията си или бездействията си в определена област. Затова решава генерално проблема, като записва в съответния закон, че еди какво си не се обжалва- идеално! Отпадат притесненията, мисленето, проблемите й. А че КАТ винаги е искал да замести съда, това е на път да се случи, лека полека прокарват текстчета в тази насока...

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от foxy » 12 мар 2009, 10:50

FordsPride написа: В София спецеално излиза , че да караш с 50 е опасно повече от колкото да превишаваш разрешената скорост ! То не е изпреварване от дясно , лепят ти се в задницата , спектакъл от клаксони и други изнервящи и дразнещи неща ! Но аз съм си дебил :P
Aбсолютно споделям мнението ти и аз се опитвам да се правя на дебил, ама то не става всеки път, още повече пък като ми видят, че съм момиче и ела да гледаш к'во става. В крайна сметка като изляза от колата с гаечния ключ обикновенно нещата се приключват с бързо прибиране по колите. Аман от разни дупета с лъскави колици, дето мама и тате им оставят по 50лв за закуска на нощното шкафче.
Няма правна логика нещо да не подлежи на обжалване. Но в БГ последните години във все повече закони се прокадват такива текстове- те са породени от безсилието на държавата да защити пред съда действията си или бездействията си в определена област.
Точно това имах впредвид, когато говорех, че мерките са идиотски и че се връщаме светлинни години назад с въвеждането на подобен род полицейщина. Винаги има варианти един акт - било то честен или нечестен да падне - затова има съдебни инстанции и то три на брой. Няма такова нещо, като необжалваем акт - КАТ ти пишат акта, ти си пишеш възраженията по него, отиваш и си пускаш една жалбичка, как въпросните са си превишили правата и понеже са били 2, а ти си бил сам и са се наговорили да ти напишат акт за нещо си, дето даже не си го направил, или примерно как са искали да им дадеш 20лв и понеже не си им ги дал - затова са ти написали неправомерен акт и т.н. Вярно, не обжалваш точно акта, но съдейки КАТ за написването на акта и там разните му неща, всичко се нарежда.
Необжалвайки такива неправомерни актове се създава една търпимост, от която КАТ се възползва и затова ни правят на маймуни и затова куките ни взимат по 20лв за кафенце. Против съм да давам на някой пари щото съм спряла на аварийки някъде да говоря по телефона, или пък защото ме спират на спирката на автобус и ми викат "Ма тука не се спира, сега ще ти напишем акт"
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Потребителски аватар
FordsPride
потребител
потребител
Мнения: 138
Регистриран: 07 мар 2009, 13:44
Модел на автомобила: Ford Orion 1.4 CLX 91г 75к.с
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от FordsPride » 12 мар 2009, 12:06

Пълен цирк е всичко !

П.с И аз имам гаечен ключ на една ръка разтояние в колата ! :mrgreen:
Изображение

Потребителски аватар
foxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 25 юни 2008, 21:17
Модел на автомобила: Ford Ka'97, ENDURA EFI 1.3i
Местоположение: София, Дружба 2
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от foxy » 12 мар 2009, 14:56

FordsPride написа:Пълен цирк е всичко !

П.с И аз имам гаечен ключ на една ръка разтояние в колата ! :mrgreen:
Ми то някой хора не разбират от дума, само от бой - имах едн бейзболна бухалка, ама железна и ми се скраха за нея, та сега само на гаечен ключ карам.

Цирка няма да се оправи докато седим и гледаме. Трябва си гражданско общество за тая цел - ама ние и за това нямаме време, защото все има някакви по важни неща от собствените ни права. Затова и КАТ ни правят на маймуни с тъпите си "мерки", дето ни ловят само такива дето сме с много различни цифри в номерата. Не мога да се примиря с положението, в което аз като гражданка съм едно ниво под полицая и той може да се държи снизходително, като че ли държавата не му дава заплата от моите данъци, че ще ми иска и по 20 лв за кафе....е да бе. И това в обществото се приема за нормално - преди бяха петолевки, сега двадесетолевки.

Нямам нищо против да си ми напишат акта, когато съм в нарушение, но имам против да ми искат 20 лв за кафе, без да съм направила нищо и да ми се чеше авторитетно по пакета докато ми се представя.

Същите са и онези тъпаци на дежурните телефони в КАТ, на който се обаждаш да съобщиш за ПТП - повтаряш му по 20 пъти кво е станало и къде и той накрая ти казва "Ми ние какво да направим?!? Ти за какво се обаждаш?!? Щом няма жертви се обадете незнам-къде си"

Тъпи държавни служители ( не казвам, че всички са такива, но по-голямата част са) =>тъпо законодателство => скапана държава без правила=> недосегаеми хора с мощни и лъскави коли и 18-19 годишни поплювковоци дето искат да се покажат какви мъже са неспазващи не само ЗДвП, а и всякакви други закони
Компютърна поддръжка, VOIP и сервиз за компютри и друга техника

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4597
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от S_C » 12 мар 2009, 20:23

Проблемът с необжалваемите актове на администрацията има своя източник далеч назад-още 90-та година,когато е подготвян проекта за Конституцията.Попадали са ми стенограми от обсъждането на проекта за Конституция (тогава още проект).Има една серия съвършенно малоумни изказвания,според които достъпът до правораздаване не трябва да е абсолютен.Това се дължало на някакъв стремеж на българина да се "жалва" пред всякакви инстанции.Това нещо съществува като текст,то може да бъде проверено.Това са го казали депутати във Великото народно събрание при обсъждане на проекта за Конституция.
Позволявам си малка препратка към политиката,първа в тая тема...и се надявам да ми я простите,защото после ще има още една.Тогава изборите бяха спечелени от БСП.С абсолютно същия аргумент не е допуснато тогава създаването на национален Омбудсман,а възможноста за сезиране на Конституционния съд е затворена в кръга на малка група висши държавници.
(Омбудсмана го въведоха едва когато вече наистина нямаше на къде заради присъединяването ни към ЕС,пак под външен натиск скоро ще въведат и индивидуалната конституционна жалба.Няма да е в този парламент,в следващия вероятно,но е неизбежно чисто технически-някой трябва да си сложи главата в торбата и да промени Конституцията)

Така се е стигнало до заветния текст на ч.120 от Конституцията,който казва:
Чл. 120.
(1) Съдилищата осъществяват контрол за законност на актове и действия на административните органи.
(2) Гражданите и юридическите лица могат да обжалват всички административни актове, които ги засягат освен изрично посочените със закон.


Конституционният съд е бил сезиран два пъти с такива казуси.Тези решения ни караха да ги четем още в гимназията и ако в едното от тях КС е затънал в брутален формализъм,то в другото хората там са доказали защо точно те са избрани за конституционни съдии.Решението е забележително като текст и хубав пример за това как с тълкуване може да се промени изцяло целия дух на една законова разпоредба.
С една уговорка тук....стига да има кой да я разбере и да я спазва.Българският съд аз лично твърдя,че е далеч както от едното,така и от другото и ако някой ще доказва обратното,ще трябва да покаже истински решения за това.Такива няма,чат-пат някой районен съдия се опита да мисли като цивилизован европеец...което твърде бързо бива затрито от горната инстанция.

Както виждате-проблемът е заложен още в конституцията.Логичният изход от това безумно положеиние е втората алинея на 120 да бъде отменена.Което естествено,няма да стане.

На даден етап проблемът с нашите си вътрешни свинщини се пресича с практиката по Европейската Конвенция за првата на човека,популярна сред юристите просто като ЕКПЧ.Това е фундаментален за правата на гражданина в ЕС документ.Първо защото той дефинира по ясен и категоричен начин основните граждански права в Съюза и второ,защото е формиран специален съд със седалище Страсбург,профилиран в разглеждането на спорове по тази конвенция.Нашият парламент е ратифицирал конвенцията,с което е признал юрисдикцията на този съд и се е задължил държавата да изплаща обезщетения при констатирано нарушение на права.Това се прави,осъдителните решения са чудовищен брой,още толкова са неразгледаните още дела,по които предстоят решения.И това е съд,който (забележете) работи в състав от 10 съдии.Ни повече,ни по-малко.

От какво обаче идва проблемът...От чл. 6 на Конвенцията който казва:

Член 6 œ Право на справедлив съдебен процес
Βсяко лице, при решаването на правен спор относно неговите
граждански права и задължения или основателността на каквото и
да е наказателно обвинение срещу него, има право на справедливо
и публично гледане на неговото дело в разумен срок от независим
и безпристрастен съд, създаден в съответствие със закона.


Противоречието с текста на 120 от нашата Конституция е очевидно.

Необжалваеми актове има в много закони.И санкциите по много от тях са доста над 50 лева.Законът за административните нарушения и наказания сам е поставил ограничение от 10 лева,общо за всякакви видове наказателни постановления.Звучи разумно,размерът е минимален.Това е в чл.59,текстът е приет 2002-ра година и си е така до днес.

През 2006-та обаче имаше едно събитие,което обърна с краката нагоре целия ни правен ред.Това беше предстоящото ни приемане в ЕС.Съчетано с огромния брой внесени коли,явното забатачване на системата на КАТ с неплатени от години глоби,хаоса със застраховките и т.н. неща,предполагам добре известни на всички.Батакът беше тотален.Трябваше да се измисли ефективен механизъм за реформа на КАТ,както и да се постигне някаква относително висока събираемост на санкциите.
На това място правя втората препратка към политиката.Последните избори бяха спечелени от БСП (чудно защо все при тях има проблем с гражданските права...то един път е случайност,втори път съвпадение...ама тяхното вече отива на нагласена работа).И така 2007-а година ЗДВП беше променен,с въпросния текст за необжалваемия минимум.
Два изключително позорни факта съпътстваха тази поправка.Първият е малкото мнозинство в парламента.Ставаше дума за 6 или 7 гласа,всичките от БСП.Другите партии просто не искаха да влизат в такъв конфликт и дадоха заден.Тая глупост комунистите си я гласуваха практически сами,с което доказаха как нищо старо не са забравили,но и нищо ново не са научили.
Вторият факт е това как няколко неправителствени организации буквално си дадоха (или май по-добре да пиша "продадоха" задника на правителството).Добре ще е,ако наистина са го продали,а не са го дали даром.Направо им се нахлузиха-мазно и демонстративно,с разни кампании по медиите колко голям бил проблемът по пътищата и как единственият начин за решаването му било драстичното завишаване на санкциите и въвеждането на необжалваемост за малките глоби.

Е...някои неща забравиха да ни кажат...Това твърдение се различава рязко със статистиката за ПТП-тата.Всъщнос по-голямата част от катастрофите се предизвикват от неправоспособни водачи,от пияни,заради превишена скорост,отнемане на предимство и неправилно изпреварване.Това са нещо като "топ 5" на причините за катастрофи.По-голямата част от глобите за тези тежки нарушения са доста над 50 лева.Какво ще обжалва за 50 лева един хванат с алкохол?Ми то това е пълно безумие,след като минималната му глоба е трицифрена.Същото и със скороста.Ми тя минималната е 20.
В същото време с до 50 лева се санкциоират всички останали нарушения по ЗДВП,които общо я формират 10% от причините за катастрофи,я не.Ясно е,че тази мярка цели само и единствено пълнене на дупките в бюджета,при това за сметка на осовни граждански права.
Сегапак имаше такова предложение-нарушение на скороста до 50 км/ч-фиксирана сума.Което значи,че една и съща сума ще плаща и този,дето кара с 55,и този с 95.Горе някой беше сложил таблицата за спирачния път...нека видим колко е той при 55 и при 95 и на каква идея се базира санкционирането по еднакъв начин на двете....

Правителствените глупости минават по няколко причини и те са май по-важни от всичко до тук.
Омбудсманът е мъртво родена институция.Нищо не може да промени,особено след като вече на два пъти КС се е произнасял с тия необжлваемости.Просто няма как-топката е в съдилищата.

Правителството знае добре едно нещо-каквато и глупост да направи с гражданските права,делата в Страсбург се точат 4-5 години и струват скъпо.Т.е. евентуалните санкции там ще ги плаща следващото правителство.В нашия случай-дори по-следващото.Изключено е също така бай Иван да води подобно дело.Скъпи са.
Правителстово също така знае,че няма как да повиши квалификацията на полицаите.КАТ нямат проблем с актовете-няма много глупости.Но охранителните полицаи,които също имат право да пишат актове,пишат впечатляващи безумия.По-голямата част от тези хора изобщо не познават съдебната практика по административните дела.Допускат грешки,които в момента,в който ги види съда,отменя постаовлеието,без да се интересува какво пише нататък.Поне беше така до поправката 2007-а.Делата ги губеха на кило.След поправката вече не ги губят,защото съдът изобщо не ги гледа.

Така,изпадайки в пълн невъзможност да реши един проблем,държвата се завъртя и затъна като хипопотам в блато.Ще се плащат пари.Много пари.Пари на българските данъкоплатци.Т.е. НАШИТЕ пари.И те няма да отидат за пътища,училища и болници,а ще отидат в джоба на бай Петко,защото някакъв законово неграмотен субект в полицейска униформа е решил тоя ден да "преизпълни плана" с актовете,а съдът се е отказал да защити бай Петко от полицейския и административен произвол в държавата.

Но най-лошото от всичко това е,че джигитите по пътищата няма да намалеят и с един.Другата година "топ 5" на прчините за катастрофи ще изглжда пак по същия начин,най-много да се разменят първото и второто място.

p.s ако някой все пак е изчел това до края,е време за бира :)
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
Ivaylo Georgiev
Администратор
Администратор
Мнения: 2418
Регистриран: 23 апр 2007, 10:38
Модел на автомобила: Focus 2010 1.6 Duratec 16v Ghia
Escort 1996 1.8 TD CLX
Местоположение: София, кв. Лозенец
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Помагат ли мерките на КАТ

Мнение от Ivaylo Georgiev » 12 мар 2009, 21:30

S_C, това е най-смисленото и аргументирано мнение, което съм чел в този форум от месеци! Как не те заболяха пръстите да напишеш толкова верни неща! Те даже трябва да бъдат изкрещени...защо в тая просташка държава мислещите като теб са толкова малко...да, има много бира за теб, заслужаващ я отвсякъде :)

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта